Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen raskautta

Vierailija
07.08.2013 |

Miten mahdolliseen raskauteen ja lapseen kannattaa "varautua"? Eli mitä kaikkea voin alkaa tekemään jo nyt, jotta raskaudesta/vauva-ajasta tulisi mahdollisimman "helppoa"?

Rahaa täytyy laittaa säästöön, jotta on varaa jäädä kotiin hoitovapaalle ja toki lapseen menee muutenkin rahaa.

Foolihappoa olen jo syönyt jonkun aikaa sekä muita tarpeellisia vitamiineja.

Mitä muuta? Kannattaako nyt liikkua ja saada kroppa mahdollisimman hyvää kuntoon? Mihin lihaksiin kannattaa keskittyä, onko jostain siis enemmän hyötyä kuin toisesta?

Emme vielä edes yritä lasta, mutta lähitulevaisuudessa toivottavasti. Miten voin kuitenkin valmistautua jo siihenkin aikaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lääkityksiä, ota selvää ennen raskautta voiko niitä käyttää vielä raskauden aikana. Jätä alkoholi ja tupakka pois, jos sellaisia käytät. Syö terveellisesti ja elä muuten ihan normaalisti.

Vierailija
2/6 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvät vatsa- ja selkälihakset kuntoon, rautavarastojen täydennys, viimeiset kännireissut aamuyöhön, nauti parisuhteesta. Jos et ole käynyt gynellä aikoihin, käy tsekkauttamassa paikat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun jätät ehkäisyn pois, et enää tee kännireissuja.

Vierailija
4/6 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, olet rikkaan perheen tyhmä tytär? Normivarakkaat ei kysele tyhmiä. 

Vierailija
5/6 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain haluat treenata, niin lantionpohjalihakset ovat varmaan tärkeimmät. Ja noin muuten... Varmista myös se, että miehesi on vauvan syntymän jälkeen ihan aikuisten oikeesti apuna...siis kympillä mukana vauvaprojektissa.

Sittenpä kannattaakin jättää suunnitteleminen sikseen, sillä suunnitelmat heittää sitä kuuluisaa häränpyllyä heti, kun vauva on syntynyt;)

Vierailija
6/6 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt oli lähinnä sitä, mitä ajattelin. Eli tietyistä lihaksista on varmasti hyötyä raskauden aikana.

Ja ei, en ole rikkaan perheen tytär. Olen vain henkilö, joka haluaa valmistautua kaikkeen kunnolla, jos se vain on mahdollista. Miksi siis en huolehtisi terveydestäni, vitamiineista yms. jo ennen raskautta, jos siihen on mahdollisuus. En polta ja ulkona käyn aina silloin tällöin, mutta jo nyt olen hyvin usein ihan selvinpäin, eli asia ei tuota minulle ongelmia.

Mutta onko jotain muuta, millä tavalla asiaan voi valmistautua?

ap

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 22:50"]

Syvät vatsa- ja selkälihakset kuntoon, rautavarastojen täydennys, viimeiset kännireissut aamuyöhön, nauti parisuhteesta. Jos et ole käynyt gynellä aikoihin, käy tsekkauttamassa paikat.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi