Kaveri kutsui grillibileisiin enkä tiedä, menisinkö
En ole hetkeen edes käynyt missään ja kaveri tosiaan halusi minut sinne. Rahaa ei tosin olisi koska ne systeemi menee nyyttäriperiaatteella mutta tämä kaveri lupasi tarjota sekä juomat että ruuat (eli kosteat bileet tiedossa).
Tiedän, ettei sinne ole tulossa kuin pari tuttua kaveria, loput ventovieraita. Ahdistaa jo pelkkä kauppaanmeno, saati sitten pippalot joissa en tunne ketään. Alkoholi saa kyllä jotenkin minut puhumaan (olen tosi ujo) mutta en haluaisi mitään kauheita kännejäkään vetää, nolaan kuitenkin itseni. Pelkään, että noiden seikkojen takia saan kuitenkin paniikkikohtauksen (ei olisi mikään uusi asia).
Toisaalta haluaisin mennä mutta toisaalta en. Mies patistaa lähtemään, koska tietää, että olen viime vuosina ollut lähinnä kotona juuri tuon sosiaalisten tilanteiden pelon takia.
Äh, että voi elämä olla vaikeaa.
Kommentit (9)
Mene ihmeessä, mut älä juo kuin ihan vähän tai ei ollenkaan.
Mene ihmeessä!
pääseehän sieltä pois jos tulee sellainen olo ettei kestä enempää. Voi vaikka sanoa, että päätä alkoi särkemään, ja se paranee parhaiten nukkumalla. Pieni valkoinen valhe tuollaisessa tilanteessa ei ole paha.
jos et mene lainkaan, niin se saattaa jäädä harmittamaan.
Jos sä saat paniikkikohtauksen, niin sitten saat. Fiksut kaverit ymmärtävät kyllä ja auttavat sua. Ei fiksuista tirskujista ei tarvitse välittää, niin se on. Ne ovat kastina matojen alla.
Mä neuvon tässä muiden mukana, että mene ihmeessä. Ja sinnittele se alku, vaikka tuntuisiki tukalalta tai ahdistavalta tai jopa tylsältä. Yleensä varsinki suomalaiset on alussa aika kankeita juttelemaan ja alku onki vähä sellasta nihkeilyä, että pari pitäs juoda ennen ku juttu alkaa luistamaan.
Ja keksi jo valmiiksi joku tekosyy, jolla voit lähteä sen kummemmin stressaamatta menemään, jos ei ookkaan kivaa. Jos kaveri on läheinen ja käsitin jotenkin että olet nainen, niin kuiskaa vaikka, että menkat alkamassa ja kauheet alavatsakivut.
Tai vaikka alkuun jo kerrot, että kävitte miehen kans syömässä aiemmin vaik lounaalla jossain teille uudessa paikassa. Sit myöhemmin voit sanoa kun haluat lähteä, että siinä ruoassa oli varmasti jotain vikaa ku tuli tosi paha olo tms.
Ähh, turhaa mä ehdotuksia laitan, kyl sä tiiät mitä tehä/sanoa. Anna kokemukselle tilaisuus! Ota positiinen asenne ja yritä pitää hauskaa. Jos eii oikeesti onnistu ni aina voi lähteä pois!
Kerro kaverillesi peloistasi ja paniikkikohtauksistasi. Jos hän on todella ystäväsi, hän kyllä ymmärtää ja tukee sinua.
Siis se, että haluaa lähteä juhlista ennen muita, ei tarkoita, että pitää alkaa valehtelemaan!
Sanoo: Minä lähden nyt, kiitos bileistä, nähdään!
Mene kokeilemaan vaan, mutta en kyllä suosittele kauheesti mitään alkoholin ottoa. Mun tyttärellä ollut samat vaivat ( lievinä edelleen ) ja alkoholi sai sen melko holtittomaks. Onkin melkein raitis tätänykyä.
Mutta , jotta tervehtyisit: riko niitä rajoja, mene sen tutun ja turvallisen ulkopuolelle! Pikkuhiljaa ja itseäsi kunnioittaen! Kaikkea hyvää sulle !!!
Mä ahdistun ihmismassoissa, ujostelen vieraita ja saan paniikkikohtauksia. Silti tai oikeastaan juuri siksi altistan itseäni "pelottaville" tilanteille. Pakotan itseni olemaan sosiaalinen, juttelemaan ja käyttäytymään normaalisti sen sijaan, että fiilistelisin omaa oloani tyyliin "tuleekohan mulle kohta paniikkikohtaus, mitä toikin tuijottaa, onko mulla jotain rinnuksilla tai vetskari auki, apua mähän oon kännissä".
Kannattaa mennä. Siinä sitä oppii juttelemaan tuntemattomienkin kanssa. Seuraavat bileet on sitten aina helpommat. Kyllä niitä muitakin jännittää, suomalaiset on niin ujoja joten et ole ainoa, joka miettii puheenaiheita. Niin muuten, mieti vaikka muutama aihe valmiiksi takataskuun!