Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka tekisi kansalaisaloitteen parveketupakoinnin kieltämisestä?

Vierailija
07.08.2013 |

Minä en jaksa. Tänäkin yönä 4 herätystä, kun lapsi herää röökin hajuun ja helteellä pakko pitää ikkunat auki (ikkunoita vain yhteen ilmansuuntaan). Hissillinen talo ja liikuntakykyistä jengiä, mutta on ilmeisesti hauskempi pilata toistenkin terveys (ja esim. huonekalut) kuin mennä tupakkapaikalle.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että ihmiset tekevät ongelmia näin mitättömistä asioista, eivätkä osaa olla onnellisia vaan haikailevat jotain täydellistä mahdotonta idylliä. Tiedättekö, että sellaisia ilman viilentimiä, ihan verkkovirralla toimivia on edullisesti saatavana joka kotiin.

Vierailija
22/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:39"]

Se ei ole passiivista tupakointia, jos ikkunasta tai ovesta satunnaisesti kulkeutuu pieni määrä tupakan hajua. Voi hyvän tähden. 

[/quote]

Satutko itse olemaan tupakoiva? Noin tyhmää ja typerää kommenttia ei nimittäin voi tupakoimaton kirjoittaa. Se "satunnainen" haju jää nimittäin pyörimään pitkäksi aikaa sisätiloihin, vaikka ikkunan tai oven vetäisikin heti kiinni, kun hajun havaitsee. Ja se haju on todella voimakas tupakoimattoman nenään - mutta mistäs sitä tupakoiva voisi tietää, kun on hajuaistinsa tupakan takia menettänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:35"]

Miksei keksitä tupakkaa, jota ei polteta, vaan josta imetään nikotiinia vai onko se sähkötupakka sellainen? Tai kielletään tupakka, mutta sallitaan nuuska, siitä ei ole niin paljon haittaa toisten terveydelle.

[/quote]

Minäkin olen odotellut, että sähkötupakka määrättäisiin pakolliseksi, mutta ei! Joku nyyhkii, että sen kautta voisi joku teini aloittaa tupakoinnin aikaisemmin, mutta minun puolestani siitä vaan. Minua ei haittaa, vaikka kuinka paljon kukin itselleen kurkku- tai keuhkosyöpää hankkii, kunhan minun ei tarvitse haistella sitä kuvottavaa, päänsärkyä aiheuttavaa hajua!

[/quote]

Sähkötupakka pakolliseksi? Suostuisitko siis itsekin aloittamaan sähkötupakoinnin. Voit aloittaa sen ihan vapaaehtoisesti, ei sähkötupakka laitonta ole. Hellekö on pehmentänyt aivot vai mistä näitä aivopieruja tulee...

Täytyy vielä sanoa, että itse jättäisin kyllä noudattamatta, jos tulisi sellainen laki :D

Vierailija
24/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 18:35"]

Miksei keksitä tupakkaa, jota ei polteta, vaan josta imetään nikotiinia vai onko se sähkötupakka sellainen? Tai kielletään tupakka, mutta sallitaan nuuska, siitä ei ole niin paljon haittaa toisten terveydelle.

[/quote]

Minäkin olen odotellut, että sähkötupakka määrättäisiin pakolliseksi, mutta ei! Joku nyyhkii, että sen kautta voisi joku teini aloittaa tupakoinnin aikaisemmin, mutta minun puolestani siitä vaan. Minua ei haittaa, vaikka kuinka paljon kukin itselleen kurkku- tai keuhkosyöpää hankkii, kunhan minun ei tarvitse haistella sitä kuvottavaa, päänsärkyä aiheuttavaa hajua!

[/quote]

Muuta maalle, ehkä sinullakin on siellä mahdollisuus elää onnellista elämää. Ai mutta siellä saattaa tuoksahtaa liete ajoittain. Ehkä jossain Lapissa ei ole sitäkään riskiä.

Vierailija
25/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:02"]

Sähkötupakka pakolliseksi? Suostuisitko siis itsekin aloittamaan sähkötupakoinnin. Voit aloittaa sen ihan vapaaehtoisesti, ei sähkötupakka laitonta ole. Hellekö on pehmentänyt aivot vai mistä näitä aivopieruja tulee...

Täytyy vielä sanoa, että itse jättäisin kyllä noudattamatta, jos tulisi sellainen laki :D

[/quote]

Hölmö. Sähkötupakka pakolliseksi tupakoiville. Selvisi kyllä asiayhteydestä. Tsiisus.

Vierailija
26/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:05"]

Muuta maalle, ehkä sinullakin on siellä mahdollisuus elää onnellista elämää. Ai mutta siellä saattaa tuoksahtaa liete ajoittain. Ehkä jossain Lapissa ei ole sitäkään riskiä.

[/quote]

Taas yksi tupakoiva sekopää?

Vierailija
27/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 08:04"]

Voi kuule, on niitä aika paljonkin. Ehkä rahasi eivät riitä kuin kaupungin slummikämppiin joissa tupakointi on tietysti sallittua? Muuta kunnon taloyhtiöön, niin tätä ongelmaa ei ole!

[/quote]

no itseasiassa asun omistusasunnossa, että älä sieltä vuokragettosta huutele. 

[/quote]

Olet siis mielipiteinesi vähemmistössä taloyhtiössänne. Ymmärrän, että turhauttaa, mutta sellaista se demokratia on. sama juttu lakialoitteiden kanssa. Jos enemmistö ei ole samaa mieltä, niin ei mene läpi. Kansanedustajissa on aika lailla tupakoitsijoita.

Vierailija
28/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:55"]

Paljon olen kulkenut mutten missään tavannut niin nyreetä porukkaa kuin suomalaiset nuorehkot naiset, koskaan ei ole hyvin.

[/quote]

Minä en nyt satu olemaan "nuorehko", vaan ihan aikuinen ihminen. Minulla on muuten kaikki hyvin, mutta naapurit voisin vaihtaa. :D Tosin nyt ei tarvitse vaihtaa kuin seinänaapuri, alakertaan tuli jo ihan kunnollinen ihminen. :)

Vierailija
29/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:05"]

[/quote]

Taas yksi tupakoiva sekopää?

[/quote]

Joo, lähdenkin tästä parvekkeelleni käryttämään :D

Vierailija
30/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 20:55"]

Paljon olen kulkenut mutten missään tavannut niin nyreetä porukkaa kuin suomalaiset nuorehkot naiset, koskaan ei ole hyvin.

[/quote]

Minä en nyt satu olemaan "nuorehko", vaan ihan aikuinen ihminen. Minulla on muuten kaikki hyvin, mutta naapurit voisin vaihtaa. :D Tosin nyt ei tarvitse vaihtaa kuin seinänaapuri, alakertaan tuli jo ihan kunnollinen ihminen. :)

[/quote]

Ihminen on silloin nuorehko, jos hänellä on vauva.

Vierailija
31/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 21:02"]

[/quote]

Hölmö. Sähkötupakka pakolliseksi tupakoiville. Selvisi kyllä asiayhteydestä. Tsiisus.

[/quote]

Kestovaipatkin pitäis saada pakollisiksi, mutta vaan pidätyskyvytömille, muut saavat käydä vessassa.

Vierailija
32/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijat joko

- hokevat tuota säännöt sitä säännöt tätä -mantraa. Ei, ihan kaikkia maapallon asioita ei tarvitse kieltää, vaikka tämä terveydelle haitallinen homma hoidettaisiin pois päiväjärjestyksestä. (Edes Päivi Räsänen ei voi kieltää kaikkea, joten huolenne lienee aiheeton.)

- puhuvat alentavasti niistä, jotka eivät tupakoi

- uhkailevat lainmuutoksesta tulevista ongelmista, kuten sisällä polttamisesta tai rappukäytävässä ravaamisesta (uuuu, kyllä nyt pelottaa)

- vähättelevät terveydellistä haittaa, joka muille heidän toimistaan koituu

- tai yrittävät vääristellä minun sanomisiani. Esimerkiksi: lapseni (joka ei ole vauva) herää oikeasti öisin toistuvasti hajuun. Mistäkö sen tiedän? No, kun ihmislapset osaavat -tididitittidii - puhua. Tupakansavun ja hajun määrä on asunnossamme toistuvasti ja säännöllisesti merkittävä. Ja ihan oikeasti on, vaikka kuinka päättäisitte muuta. On vaan omalletunnolle ilmeisesti kivempi kertoa, että kyllä se ap nyt varmasti valehtelee ja keräilee jotain sympatiapisteitä, kuin kohdata todellisuus ja tekojensa mahdolliset seuraukset.

Kukaan ei ole vieläkään vastannut kysymyksiini

- olisiko joku kiinnostunut ottamaan asiaa hoitaakseen?

- miksi edes öisin ei voi käyttää savuttomia nikotiinituotteita?

Kai te nyt aikuiset ihmiset edes jossain syvällä oletetun sielunne syövereissä käsitätte, miten noloa on taantua tuohon "toi on nyt sit 'niitä natseja' " -argumentointiin? Onko käynyt koskaan mielessä, että savuttomasta taloyhtiöstäkin voi tulla savullinen, jos asuntojen omistussuhteet vaihtuvat sillai kivasti?

Asuntovuokrausilmoituksetkin voitaisiin päivittää nykyaikaan ja A-listalle savuttomat talot ja B-listalle "me tykätään syövästä" -talo.

Vierailija
33/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

57 oli siis ap, jos joku ei sitä tuolta rivien välistä onnistu huomaamaan ;)

Vierailija
34/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 08:03"]

no kuule aika harvassa on asunnot, joissa tupakointi on kielletty. Ikävä kyllä.

[/quote]

Taloyhtiö voi yhtiökokouksessa päättää asunto-osakeyhtiölain mukaisin edellytyksin parveketupakoinnista. Jos olet ostanut osakkeen yhtiöstä, jossa ei ole kieltoa ja haluat sitä esittää, voi sen viedä esityslistalle, jolloin se yhdessä ratkaistaan. Jos taloyhtiössä ei haluta kieltää sitä, silloin sinun harmistus tupakasta on aiheetonta harmistusta naapurista ihan niinkuin mikä tahansa muu häiriintyminen. Kun tupakointia ei ole vielä kielletty, asiasta harmistuminen on hyödytöntä vaikka kokisit, että vauvasi ei kestä sitä.

[/quote]

Öö. Kenen vauva kestää jatkuvaa passiivista tupakointia? Onko se kestävyys vanhemman fiiliksestä kiinni? Bensan haistelukin on vauvalle haitallista, vaikka mikään laki ei sitä kieltäisi. Mitä helvettiä? Ihminen? Irtosiko sinulta pää ennen tämän kommentin kirjoittamista?

Vierailija
35/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on viheliäinen tapa. Tupakoijat pitävät oikeutenaan pilata oman terveytensä lisäksi myös läheistensä terveyden. Tuhoaisivat vain itsensä ja jättäisivät muut rauhaan.

Vierailija
36/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 07:14"]Mitään ei tietenkään kannata tehdä itse. Ei edes kansalaisaloitetta. [/quote]

:D

Vierailija
37/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 22:05"]

Tupakoijat joko

- hokevat tuota säännöt sitä säännöt tätä -mantraa. Ei, ihan kaikkia maapallon asioita ei tarvitse kieltää, vaikka tämä terveydelle haitallinen homma hoidettaisiin pois päiväjärjestyksestä. (Edes Päivi Räsänen ei voi kieltää kaikkea, joten huolenne lienee aiheeton.)

- puhuvat alentavasti niistä, jotka eivät tupakoi

- uhkailevat lainmuutoksesta tulevista ongelmista, kuten sisällä polttamisesta tai rappukäytävässä ravaamisesta (uuuu, kyllä nyt pelottaa)

- vähättelevät terveydellistä haittaa, joka muille heidän toimistaan koituu

- tai yrittävät vääristellä minun sanomisiani. Esimerkiksi: lapseni (joka ei ole vauva) herää oikeasti öisin toistuvasti hajuun. Mistäkö sen tiedän? No, kun ihmislapset osaavat -tididitittidii - puhua. Tupakansavun ja hajun määrä on asunnossamme toistuvasti ja säännöllisesti merkittävä. Ja ihan oikeasti on, vaikka kuinka päättäisitte muuta. On vaan omalletunnolle ilmeisesti kivempi kertoa, että kyllä se ap nyt varmasti valehtelee ja keräilee jotain sympatiapisteitä, kuin kohdata todellisuus ja tekojensa mahdolliset seuraukset.

Kukaan ei ole vieläkään vastannut kysymyksiini

- olisiko joku kiinnostunut ottamaan asiaa hoitaakseen?

- miksi edes öisin ei voi käyttää savuttomia nikotiinituotteita?

Kai te nyt aikuiset ihmiset edes jossain syvällä oletetun sielunne syövereissä käsitätte, miten noloa on taantua tuohon "toi on nyt sit 'niitä natseja' " -argumentointiin? Onko käynyt koskaan mielessä, että savuttomasta taloyhtiöstäkin voi tulla savullinen, jos asuntojen omistussuhteet vaihtuvat sillai kivasti?

Asuntovuokrausilmoituksetkin voitaisiin päivittää nykyaikaan ja A-listalle savuttomat talot ja B-listalle "me tykätään syövästä" -talo.

[/quote]

Eiköhän se ole selväksi tullut, että ei taida kukaan olla kiinnostunut aloitteen tekemisestä. Kyllä se on ap:n itsensä tehtävä, jos sitä riittävän tärkeänä pitää. 

Mutta herranjestas, jos minun lapseni ei saisi öisin nukuttua hajuhaittojen vuoksi, niin olisin jo hankkinut sellaisen ilmanviilentimen, ettei olisi pakko öisin tuulettaa.

Vierailija
38/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä naapureidensa savuja nuuhkivatko puhuvat tupakoitsijoista asiallisesti...

Vierailija
39/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie asuin aikanaan talossa jossa ei ollut muuta kuin tuuletusparveke ja arvaa häiritsikö se meteli kun porukka ravasi öisin tupakalla?

Vierailija
40/121 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä allekirjoittaisin kyllä. Samperin itsekäät tervakeuhkot, tukehtukaa savuihinne, älkää savustako meitä muitakin.