Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lääkäri erehtyä....

Vierailija
07.08.2013 |

katsoessaan keuhko-röntgeniä ja luulla keuhkosyöpää/ keuhkoahtaumaa vain keuhkokuumeeksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä erehtyy

Vierailija
2/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi erehtyä, lääkärihän ei ole ihminen, erehtyväinen... tietenkin voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keuhkosyöpä ja keuhkokuume näyttävät samankaltaisilta keuhkokuvissa?

 

ap

Vierailija
4/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, itseasiassa toi on valitettavan yleistä :(

Vierailija
5/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:18"]

Eli keuhkosyöpä ja keuhkokuume näyttävät samankaltaisilta keuhkokuvissa?

 

ap

[/quote]

 

Itse lääkärinä tehnyt myös virhearviointeja, sillä keuhkokuvissa todellakin näkyvät mainitsemasia asiat hyvin samankaltaisina. Potilasta ei vain haluta ensin pelotella pahimmalla mahdollisella asialla, mikäli oireet eivät parane ota yhteyttä ja pyydä vielä toinen lääkäri tarkistamaan kuvat.

 

Vierailija
6/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on lapseni keuhkokuvista. Kummallakin puolella tulehdusta..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:27"]

Kyse on lapseni keuhkokuvista. Kummallakin puolella tulehdusta..

ap

[/quote]

 

kyllä on erehtyminen hyvinkin mahdollista,miehellä oli kuvissa just vastaavan kuulosta ja syöpähän se oli,vaikka lääkäri alkuun epäili vain tulehdukseksi. nyt on ollut mullan alla jo pari vuotta, toivon vain että olisi huomattu aiemmin :(

 

Vierailija
8/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vaan lapsella keuhkokuume ole huomattavasti todennäköisempi kuin keuhkosyöpä. Tekikö yleislääkäri lausunnon vai lausuiko röntgenlääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:42"]

Eiköhän vaan lapsella keuhkokuume ole huomattavasti todennäköisempi kuin keuhkosyöpä. Tekikö yleislääkäri lausunnon vai lausuiko röntgenlääkäri?

[/quote]

 

Kyllä se samalta näyttää niissä kuvissa kaikkien silmään. Meidän tutuilla arvostettu yksityinen lääkäri erehtyi vastaavanlaisessa tilanteessa koska tulkitsi kuvat väärin. Se, että jokin on harvinaista lapsella, ei tarkoita ettei sitä voisi olla ollenkaan. 

 

Vierailija
10/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan lääkärit holhoavat ja ovat väärässä. Suomessa lääkärikunnan taso on poikkeuksellisen huono johtuen koulutusmääristä ja liian korkeasta palkkatasosta. Suurin osa lääkäreistä kouluttautuu alalle varman työn ja korkean palkan takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi...

Vierailija
12/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä merkki, jos on molemmilla puolilla eli todennäköisesti tulehdus! Mikä saa sut epäilemään keuhkosyöpää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään lähisukulaisen, vanhan, keuhkoautaumaa hoidettiin vuosikausia sydänvikana. En tiedä, mitä kuvia tai testejä oli otettu. Sitten vaihtui diagnoosi kun veteli viimeisiään. 

Vierailija
14/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä lääkäri oli kyseessä, mutta kuvat otettiin siis sairaalassa. Tulehdusarvot olivat yli 200 myös.. Olen jotenkin sekaisin näiden sairauksien ja pelkojen kanssa. Poikani isä kuoli pari vuotta sitten ja olen sen jälkeen pelännyt koko ajan... Kuvittelen sairauksia ja lueskelen oireita netistä... Olen siis varmaankin jotenkin sairas =( =(

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys on vahvasti keuhkokuumeen puolella. Korkeat tulehdusarvot ja molemminpuoliset muutokset.

Suosittelen, että haet apua tuohon pelkoosi, jotta lapsesi säästyy turhilta ja häntä traumatisoivilta tutkimuksilta.

Vierailija
16/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hae ihmeessä apua itsellesi!

Vierailija
17/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 00:18"]

Eli keuhkosyöpä ja keuhkokuume näyttävät samankaltaisilta keuhkokuvissa?

 

ap

[/quote]

 

Itse lääkärinä tehnyt myös virhearviointeja, sillä keuhkokuvissa todellakin näkyvät mainitsemasia asiat hyvin samankaltaisina. Potilasta ei vain haluta ensin pelotella pahimmalla mahdollisella asialla, mikäli oireet eivät parane ota yhteyttä ja pyydä vielä toinen lääkäri tarkistamaan kuvat.

 

[/quote]

 

Niin, se arviohan tehdään aina yhdistämällä kuva potilaan kliiniseen vointiin ja esitietoihin. Eli jos kuumeisella ja yskäisellä nähdään muutos, se on todennäköisemmin keuhkokuume, kun taas oireettomalla potilaalla syöpä tai joku muu muutos.

Vierailija
18/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, rauhoitu. Mahtaa olla elämä vaikeaa, jos pitää koko ajan epäillä. Nyt kyseessä on ilmeinen tulehdus eikä syöpä.

Vierailija
19/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

En minä näitä pelkojani lapselleni puhu... eikä hän ole joutunut turhiin tutkimuksiin pelkojeni takia... vielä.. Mutta on minun jostain apua haettava tähän ennenkuin menee pahemmaksi... En olisi ikinä uskonut että minulle voi käydä näin =(

Vierailija
20/21 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole saanut mitään apua mistään? Psykologilta tai muualta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme