Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen (12v) hiusten värjäys.. taistelu..

Vierailija
06.08.2013 |

Nyt se sitten alkoi meilläkin, kärttäminen että pitäis saada hiuksia värjättyä. Tytön kavereista pari on värjännyt radikaalisti jo pari vuotta hiuksiaan ja paras ystävä vasta vähän aikaa, mutta välillä tummaksi, välillä vaaleaksi jne kotiväreillä.

Minä kun olen sitä mieltä, että se ei ole edes terveellistä, saatika tarpeellista... eikö noista ole joku suosituskin, ettei alle 15-vuotiaiden päihin mitään väriaineita laitettaisi. Sanoin, että en anna lupaa, korkeintaan pari raitaa voi laittaa jos siltä tuntuu,, mutta missään nimessä ei vielä koko kuontaloa värjätä, vaikka kaverit niin tekeekin.

Kommentit (259)

Vierailija
141/259 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noin nuoren hiuksia ei tarvitsisi värjätä. Olen kyllä huono sanomaan, sillä omaan kuontaloon tehtiin ekat raidat 10-vuotiaana, ja ekan kestovärin sain 11-vuotiaana. Mutta siitä onkin sitten alkanut melkoinen värirumba. 15-vuotiaana piti saada eka shokkiväri (etutukka pinkiksi, muuten musta) jne. Pää on ollut milloin sähkönsininen, pinkki, vihreä... Nyt on ikää 28 ja eilen taas värjäsin pakettivärillä pään punaiseksi. Olin kasvattanut omaa väriä ulos jo pitkään, mutta iski vain tunne, että se on kamala. Aika semmonen maantien harmaa. Ja kun tietää miten sitkeä väri tuo punainen on... Tällä tiellä ollaan taas ja pitkään.

Ei siinä, mielestäni hiukseni ovat nyt kauniit. Mutta onhan siinä hommaa, kun pitää alkaa taas juuria korjailla yms.

Että mitä pidempään vaan jaksaa lykätä, sitä parempi.

Ja onhan tuolla jo sanottukin, että alle 16-vuotiaille niitä värejä ei suositella ollenkaan.

Vierailija
142/259 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennajauhetta saa ihan vaaleasta oranssin, punaisen ja ruskean kautta mistään asti. On luonnontuote ja vahvistaa hiuksia, sillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/259 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle laitettiin ensimmäinen kestoväri jo 10-vuotiaana. Olin kuulemma niin paljon sitä vaatinut, että äidin oli "pakko" antaa periksi. Jälkeenpäin ajatellen olihan tuo ihan kauhea asia ja värikin ihan hirveä. Olenkin välillä äidilleni vieläkin asiasta puhunut, mutta hän "syyttää" minua ja sitä että vaadin värjäystä niin paljon. Sitten se värjäys sitten alkoi ja 13-vuotiaana oli jo ainakin 4 väriä laitettu.En suosittele. Itselläkin välillä päänahka ruvella tuon kaiken jälkeen.

Vierailija
144/259 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä just annoin luvan 10 vuotiaalle, että saa ottaa syksyllä raitoja. Mä en näe mitään syytä kieltää mitään noin tavallista asiaa.

Esikoiselle annoin saman luvan 10 vuotiaana ja otatti vaaleat raidat tuokin. Siinä vaiheessa jannulla oli pitkät hiukset ja urheillessa hikoili, rasvaisuuttakin alkoi olla. Raidat toi särmää ja helpotti rasvaisuuden kanssa.

Aloittelevat raidoilla ja tutulla kampaajalla. Itse ei värjäillä, kuten mä tein aikoinaan kymmenvuotiaasta ja mitähän ne värit mahtoikaan sisältää silloin kasarilla olla. Tukka on yhä päässä ja nykyään en enää edes värjäile. Ihan on luonnostaan maantien värinen.

Täällä Espoossa kampaamossa ei suostuttu laittamaan edes raitoja alle 16-vuotiaalle. Minusta se kertoo korkeasta moraalista.

Vierailija
145/259 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hennajauhetta saa ihan vaaleasta oranssin, punaisen ja ruskean kautta mistään asti. On luonnontuote ja vahvistaa hiuksia, sillä?

Musta henna on erittäin allergisoiva. Luonnonhenna ilman lisäkemikaaleja on turvallinen. Kannattaa syynätä tuoteselosteet tarkkaan! Hennan seassa voi olla vaikka mitä myrkkyjä.

Vierailija
146/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että lapsen värjätyt hiukset kertoo ongelmaperheestä, jossa alhainen ymmärryksen taso. Tämä ketju oli aika hurjaa luettavaa. Toisaalta korreloi muun keskustelun tason kanssa.

Vierailija
147/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin miellän lasten värjätyt hiukset vähän sellaisten humuperheiden hommiksi.

En kehtaisi kulkea lapseni kanssa missään, jos sillä olisi värjätyt hiukset joskus 12-vuotiaana saati nuorempana.

Vierailija
148/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ajatellut, että lapsen värjätyt hiukset kertoo ongelmaperheestä, jossa alhainen ymmärryksen taso. Tämä ketju oli aika hurjaa luettavaa. Toisaalta korreloi muun keskustelun tason kanssa.

Samaa olen huomannut itsekin. Yhteinen piirre on myös se että vanhempi on lapsen ystävä, eikä vanhempi joka laittaa rajoja. Korvakorut päiväkodissa kertoo jo melko paljon perheen sivistyksen tasosta.

Vierailija
149/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin n. rippikouluiästä lähtien kevytvärejä  silloin tällöin.  Nyt harmaapäisenä sitten kampaaja laittaa kestoväriä aina tarvittaessa.  -  Alle 16 -vuotiaille ei mielestäni värejä tarvita.  Latvoihin suoraväriä jos todella haluaa.  Sitä varten merkinnät paketeissa on.  Suojellaan lapsiamme.

Vierailija
150/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15v ja koulussani monella tytöllä on värjätyt hiukset. Toisaalta nämä joilla on värjätyt, ovat ns. ”pissiksiä”. Luulevat olevansa muita parempia, on kokeiltu tupakkaa jne, on jo ollut monta poikaystävää, meikkivoide on ihan väärän väristä jne.

Vuoden alussa yksi tyttö blondasi tummanruskeat hiuksensa ja tuloksena oli oranssi. Värjäsi pian sen jälkeen takaisin ruskeaksi. Yhdellä tytöllä on luonnostaan blondit hiukset ja hän on niitä vaalentanut entisestään. Nykyään ovat ihan hirveät laikukkaat hiukset. On violetteja laikkuja (luultavasti hopeashampoon takia) ja oman hiuksen värisiä laikkuja (vähän kellertäviä).

Itse en ole ikinä kokenut tarvetta värjätä hiuksia. Olisihan se ihan mielenkiintoista nähdä, että miltä näyttäsin esim. punaisilla hiuksilla, mutta en kuitenkaan halua värjätä.

Hiukseni ovat keskivertoa paljon paksummat ja todella kiiltävät/terveen näköiset. Sukulaiset aina ihastelevat hiusteni paksuutta :D myös tuntemattomat ihmettelevät paksuja hiuksiani. En ole ikinä käynyt parturissa (äiti leikkaa) ja kuivaan hiukseni hiustenkuivaajalla vain jouluna. En ole koskaan suoristanut/kihartanut. Mielestäni terveen näköiset hiukset ovat 100 kertaa kauniimmat kuin värjätyt. Äitini värjäsi nuoruudessaan hiuksiaan ja siitä johtuen on nyt allerginen hajusteille/hiusväreille. En tätä halua itselleni.

Kaverini värjäsi kerran punaiset latvat, mutta ei mulle tullut edes mieleen värjätä omiani. Kai se on luonnekysymys.

Jos itselläni olisi lapsi, en antaisi hänen värjätä hiuksiaan ennen 18v-ikää. Ei mielestäni ole hyvä asia tunkea päähän myrkkyjä. Saa sitten täysi-ikäisenä päättää hiuksistaan. Moni voi pitää tätä tyhmänä, mutta mielummin haluan terveen lapsen kuin lapsen, jolle tulee pienestäkin kemikaalista ihottumaa.

Vierailija
151/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen huomannut itsekin. Yhteinen piirre on myös se että vanhempi on lapsen ystävä, eikä vanhempi joka laittaa rajoja. Korvakorut päiväkodissa kertoo jo melko paljon perheen sivistyksen tasosta.

Perustelehan vielä mitä korvakorut lapsella tekee sille pahaa? Kunhan on tarpeeksi kypsä että osaa varoa niitä niin lapsen terveyttä ne ei vaaranna mitenkään. Vanhemmuutta on muutakin kun täysin lepsu vapaa kasvatus ja natsivanhemmuus, on hyvin mustavalkoista että oot joko tai eikä ole hyvä vanhempi jos ei kiellä kaikkea, lapsen parasta ajatellen. Voi olla samalla auktoriteetti ja lapsen ystävä, kaikelle on vain oikeat hetkensä.

Vierailija
152/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä sanoi tyyliä ”jos lapselle laitetaan kerta korvikset, ei hiusten värjääminen ole pahasta”. No korviksen reistä ei imeydy vaarallisia kemikaaleja elimistöön. Korvikset eivät ole yhtään vaaralliset (paitsi jos ne tulehtuu, mutta se on asia erikseen). Hiusväristä imeytyy heti myrkkyjä päähän.

Vierailija
153/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei korvalehtien lävistäminen ja laadukkaista jalometalleista valmistettujen korujen käyttäminen ole yhtään sama asia, kuin hiusten värjääminen.

Vierailija
154/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin värjäämään todella nuorena, ja parinkymmen vuoden päästä aloituksesta olin allerginen hiusväreille. Nyt kun sitä vanhentumisen takia tahtois, niin ei voi käyttää.

Vierailija
155/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelehan vielä mitä korvakorut lapsella tekee sille pahaa? Kunhan on tarpeeksi kypsä että osaa varoa niitä niin lapsen terveyttä ne ei vaaranna mitenkään. Vanhemmuutta on muutakin kun täysin lepsu vapaa kasvatus ja natsivanhemmuus, on hyvin mustavalkoista että oot joko tai eikä ole hyvä vanhempi jos ei kiellä kaikkea, lapsen parasta ajatellen. Voi olla samalla auktoriteetti ja lapsen ystävä, kaikelle on vain oikeat hetkensä.

Korvien lävistäminen on kivuliasta, kuka vanhempi haluaa luottaa kipua lapselle kauneuden takia? Sen lisäksi kuinka huvin päiväkotilapsi osaa huolehti siitä että ettei koske likaisella kädellä korviin?

Vierailija
156/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata värjätä hiuksia keskenkasvuisilta.

Vierailija
157/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lasten pitää värjätä hiuksia ja äidit vielä niin tyhmiä, että kannustavat siihen, onneksi mridän suvussa järki ja kauneus asuvat samassa päässä!!!!

Vierailija
158/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä taistella. Selitä lapsellesi että alaikäisen ei missään nimessä pidä värjätä hiuksiaan niin että väri on iholla, eli päänahassa asti, ja se ei ole teidän perheen asia jos joku muu perhe ei ajattele lastensa terveyttä. Kompromissina värjää kuitenkin lapsen hiusten latvat jos hän haluaa. Näin olen minäkin tehnyt. Ja kun siniseksi värjätty latva oli viikon päästä kuukauden ajan vihreä, on värjäämis into hävinnyt.

Vierailija
159/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen värjännyt hiuksia yläasteelta asti. Vähintään kerran kuussa jo yli 20 vuotta. Mitään haittaa niistä ei ole vielä koitunut. Mun on pakko värjätä hiukseni, kun ne näyttää muuten aivan harmailta. Ne on kyllä onnekaita, joilla on luonnostaan kiva tai edes siedettävä väri.

Vierailija
160/259 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13-vuotias sai värjätä marketin värillä hiukset vaaleista tummiksi. Mä olin tai olen nähtävästi erittäin kujalla, kun en edes tiennyt tuosta ikärajasta. Itse kun en hiuksia värjäile. 14-vuotiaana viimeksi värjäsin hiukset hennalla järkyn porkkananpunaiseksi ja epätasaiseksi. Mutta joo, pitääpä kertoa teinille että ehtisi sitä myöhemminkin (allergisoitumaan).