Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö lähipiiristäsi ketään, joka olisi matkustanut ulkomaille kesän aikana?

Vierailija
11.08.2020 |

Ja minne menivät? Etkö kyseenalaistanut heidän toimintaa näin korona-aikaan? Niin ja tarkoitan muualle kuin Norjaan.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskimaat ymmärrän, ja lentokentät toki ovat riskejä. Mutta jos puhutaan esimerkiksi VIrosta, missä tilanne on HUOMATTAVASTI rauhallisempi kuin Suomessa, niin jos jonkun niin Viron kuuluisi laittaa rajat kiinni suomalaisilta. Miksi on teidän mielestänne OK matkustaa Suomessa ahtaasti, jossa koronatartuntoja on paljon,  mutta jotenkin turvatonta ja vastuutonta mennä maahan missä koronan kanssa ei olla lirissä?

Vierailija
42/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja, kävi Kreikassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riskimaat ymmärrän, ja lentokentät toki ovat riskejä. Mutta jos puhutaan esimerkiksi VIrosta, missä tilanne on HUOMATTAVASTI rauhallisempi kuin Suomessa, niin jos jonkun niin Viron kuuluisi laittaa rajat kiinni suomalaisilta. Miksi on teidän mielestänne OK matkustaa Suomessa ahtaasti, jossa koronatartuntoja on paljon,  mutta jotenkin turvatonta ja vastuutonta mennä maahan missä koronan kanssa ei olla lirissä?

Kerro mulle millä sä menet Viroon? Laivalla, no oletkos lukenut uutisia kuinka laivoilla on kulkenut ihmisiä joilla on korona. Terminaalit ovat täynnä ihmisiä, laivasta poistuessa on paljon ihmisiä.

Vierailija
44/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle millä sä menet Viroon? Laivalla, no oletkos lukenut uutisia kuinka laivoilla on kulkenut ihmisiä joilla on korona. Terminaalit ovat täynnä ihmisiä, laivasta poistuessa on paljon ihmisiä.

Kun ajaa autolla laivaan, ei ole terminaalia. Laivalla pysyy sitten omissa oloissaan maski ja hanskat kädessä. Matka ei kauaa kestä, ei siinä tarvi mihinkään koskea yms.

Vierailija
45/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiiristäni kukaan ei ole matkustellut tänä kesänä, ei myöskään lapseni kaveriperheet ole matkustelleet. Eli lähipiirissäni on vain älykkäitä ihmisiä + minä mukaanlukien. Ei tulisi mieleenkään lähteä hakemaan koronaa ulkomailta, hullut toimivat näin. Olen matkustellut paljon elämäni aikana, voin kyllä odottaa että miten tämän koronan kanssa käy, en halua tautia enkä halua sairastuttaa ketään muutakaan. Olen vältellyt muutenkin ihmisjoukkoja. Tällaisena aikana älykkäät erottuvat junttimassasta ja pysyvät terveenä.

Muuten samaa mieltä, enkä ole itsekään matkustellut. Mutta mikään älykkyys ei takaa "terveenä pysymistä". Ohjeita kannattaa noudattaa ja vältellä massoja sekä tapahtumia kotimaassakin, mutta jos ei täysin eristäydy muusta maailmasta ja kaikista ihmisistä bunkkeriin, niin aina on mahdollisuus saada tartunta- joko korona tai muu flunssa tms. pöpö.

Vierailija
46/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ajaa autolla laivaan, ei ole terminaalia. Laivalla pysyy sitten omissa oloissaan maski ja hanskat kädessä. Matka ei kauaa kestä, ei siinä tarvi mihinkään koskea yms.

Joo ikävä kertoa, mutta suurin osa ei mene autolla. Joudut myös poistumaan autosta ja aina sielä rapuissa on täysi tungos. Myös kannet ovat olleet täynnä väkeä. Toivottavasti ei myöskään kova pissahätä iske.

Vierailija
47/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ikävä kertoa, mutta suurin osa ei mene autolla. Joudut myös poistumaan autosta ja aina sielä rapuissa on täysi tungos. Myös kannet ovat olleet täynnä väkeä. Toivottavasti ei myöskään kova pissahätä iske.

Ja tätä ruuhkaa ei yhtään olekkaan ostoskeskuksissa ja ravintoloissa Suomessa? Ei hotelleissa? Ei kylpylöissä? Ei ruokakaupassa :D Ihan oikeasti... Ja jos ei kahta tuntia voi olla pissimättä niin suosittelen lääkärillä käyntiä. Just saying.

Viron laivalla olleet tartuntapaukset on todistetusti olleet SUOMALAISIA, jotka ovat jo lähtiessään olleet oirellisia koronan kantajia. Näihin samoihin väliinpitämättömiin tyyppeihin voi siis törmätä ihan täällä maallakin. Ongelma on SUOMALAISET, ei virolaiset. Hyvillä mielin olen siellä käynyt.

Vierailija
48/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sama tyyppi duunista joka keväällä piti kovinta mekkalaa tilanteen vakavuudesta ja siitä miten itse läheisineen ovat riskiryhmää samalla äänekkäästi syyllistäen muita, jotka eivät lukittautuneet täysevakkoon (jonka oli tarkoitus kestää vuoden loppuun) kiertää parhaillaan baltiaa.

Vierailija
49/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän neljä, jotka ovat käyneet usa-suomi väliä. Eivät kyllä olleet huvimatkoja, siksi on turha kyseenalaistaa.

eläköitynyt sukulainen  "muutti" pk-seudulta savon pikkukylään huviasunnolleen päivää ennen kuin pk-seudun rajat laitettiin kiinni ja on pysynyt siellä siitä lähtien. Sanoi, että palaa takaisin sitten kun päättäjillä on järkeä ja rohkeutta laittaa potentiaaliset tartuttajat  tiukasti valvottuun karanteeniin, tai sitten kun korona on ohi. on nyt onnellisena asunut siellä pikkukylällä keskellä ei mitään, siellä kaikki pysyttelevät omassa kylässään, kukaan ei ole lähtenyt rajojen ulkopuolelle muuten kuin sairaalareisulle lähikaupunkiin ja tartuntojen määrä 0. Jännä, että maalaiset tajuavat tämän yhtälön ja vetävät yhtä köyttä, mutta kaupungeissa ihmisillä einäytä olevan enää mitään järkeä toimissaan: elämä on palannut ihan samanalaiseksi kuin ennen koronaa. kukaan ei välitä turvaväleistä, ruokakauppaan mennään koko perheen voimin jne.

tässä olen itskin alkanut miettimään, että täytyy alkaa järjestelllä elämää niin, että voi muuttaa maalle jonnekin jumalan selän taakse.

Vierailija
50/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useamman vauva-/taaperoperheen jotka lomailleet parin viikon sisään Virossa ja Latviassa. Jakaneet matkoista somessa vaikka mitä, oli hämmentävää kun esim toinen tuttu laittoi kuvia siitä miten Silja Serenadella oli ruuhkaa poistuessa. Ymmärrän että on kurjaa kun on ruuhka ja ihmiset ei pidä turvaväliä mutta en tajua miksi on menty tällaisena aikana huvimatkalle ollenkaan. Vauvan kanssa vielä. Tuntuu tosi tukalalta. Omat lapset aloitti tänään koulun ja nukuin yöllä muutaman tunnin kun pelkäsin että onko jollain aamulla yskä tai nuha. Joka niiskaisusts tuskastun - tätä ollut nyt sieltä helmikuun lopusta asti oma arki. Ja testeihin ei pääse tällä alueella nyt lainkaan, puhelimessa jonottaminen ei mahdollista (jonotin tänään tunnin mutta kun pitäisi olla töissä ja elää jne) ja toisaalta nyt kellään ei ole selkeitä oireita.

Olen aivan varma että ihmiset joilla on erityisen raskas tilanne nyt, eivät vain mene testiin ja menevät töihin ja lapset kouluun jne vaikka olisi lieviä oireita. Mietin ihan paniikissa mitä teen huomenna. Puhelimella ei pääse läpi ja netin kautta kuulemma ei saa yrittää samaan aikaan aikaa.

Vierailija
51/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni lähipiiristä on käynyt Suomessa normaaliin tapaan lomalla.  Itse kävin Comolla, silloin kun rajat avautuivat.

T. ulkosuomalainen

Vierailija
52/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjen- ja rahanpuutteesta johtuvaa kateutta.

Vierailija
53/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria on matkustanut Suomeen lomalle. 

Vierailija
54/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiiristäni kukaan ei ole matkustellut tänä kesänä, ei myöskään lapseni kaveriperheet ole matkustelleet. Eli lähipiirissäni on vain älykkäitä ihmisiä + minä mukaanlukien. Ei tulisi mieleenkään lähteä hakemaan koronaa ulkomailta, hullut toimivat näin. Olen matkustellut paljon elämäni aikana, voin kyllä odottaa että miten tämän koronan kanssa käy, en halua tautia enkä halua sairastuttaa ketään muutakaan. Olen vältellyt muutenkin ihmisjoukkoja. Tällaisena aikana älykkäät erottuvat junttimassasta ja pysyvät terveenä.

Kuulostatkin hyvin älykkäältä. Olisi mielenkiintoista kuulla Mensan testituloksesi.

Vierailija
55/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä kaikki ovat matkustaneet. Kohdemaat Viro, Latvia, Puola, Itävalta, Sveitsi, Norja, Kiina, Nepal. Useampi henkilö on kuitenkin siirtänyt matkustamista Ruotsiin tai USA:n ja yhden piti lähteä Brasiliaan, mutta perui sen. Kenelläkään ei ole ollut koronaa ja kahta lukuunottamatta kaikki ovat käyneet testissä.

Vierailija
56/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tiedän. Lisäksi on lähipiirissä perhe, jotka asuvat Sveitsissä, ja tänne he tulivat normaalisti kesälomaa viettämään. Nythän Sveitsi taitaa jälleen olla mustalla listalla, mutta aiemmin kesällä ei ollut. Työkaveri on lähdössä ensi kuussa Kreikkaan. Monta Virossa käynyttä tiedän jne. Ihmiset on tyhmiä!

Vierailija
57/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki lähipiirissäni ovat matkustaneet virossa ja latviassa. Kukaan ei ole sairastunut.

Vierailija
58/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, joista toisen matka oli työmatka. Ja toki itsekin, kahteen maahan, toinen "väärä" mutta täasä kaupungissa vähemmän oli koronaa kuin Helsingissä.

Vierailija
59/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kävin ulkomaanlomalla Suomessa :).

Vierailija
60/78 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuttavistani ei onneksi ole niin Pölöpää, että lähtisi reissaamaan näinä aikoina. Moni skippasi jopa kotimaanmatkailun. Meidän perhe kävi vanhempien luona Itä-Suomessa ja lapset isän kanssa mökillä, kun olin töissä. Töiden kautta tiedän muutaman, jotka kävivät Virossa ja yhden, joka oli jumissa Espanjassa kuukausia, tuli Suomeen kesäkuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä