Tiedätkö lähipiiristäsi ketään, joka olisi matkustanut ulkomaille kesän aikana?
Ja minne menivät? Etkö kyseenalaistanut heidän toimintaa näin korona-aikaan? Niin ja tarkoitan muualle kuin Norjaan.
Kommentit (78)
Lähipiirissäni ei ole vajaaälyisiä, jotka eivät ymmärrä nykyistä koronatilannetta. Onneksi.
Lomalainen kirjoitti:
Kävin Italiassa, Latviassa ja Virossa. Onko sinulla jotain sanottavaa asiaan?
On. Idiootti. Oli varmaan liikaa pyydetty, että tajuaisit olla kahden viikon karanteenissa pikku lomasi jälkeen.
En tiedä ketään lähipiiristäni, joka olisi matkustanut ulkomaille tänä kesänä.
Kolme ihmistä kahdesta eri perheestä kävi katsomassa perheenjäseniään Iso-Britanniassa. Siis yksi vaimo ja alle kouluikäinen lapsi miestään ja isäänsä katsomassa ja toinen alaikäinen lapsi kävi katsomassa isäänsä ja siskoaan.
Enkä kyllä ymmärrä, mitä moraalista oikeutta inulla olisi ollut sitä kyseenalaistaa. Isät ja lapset ovat toisilleen aika tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Espanjasta! Olen ollut täällä nelisen viikkoa.
Toivottavasti myös pysyt siellä.
Katsotaan. Ehkä vielä parisen viikkoa.
Minä matkustan ylihuomenna Italiaan.
Riiassa ja tallinnassa on pari kaveria käynyt. Itsekin lomailtiin kummassakin paikassa.
En tunne ketään, joka olisi valmis heittämään kansakunnan yhteisen suurponnistuksen kankkulan kaivoon itsekkäistä syistä tuomalla koronaa ulkomailta Suomeen. Kaikki tutut ovat lomailleen lähialueilla kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Kolme ihmistä kahdesta eri perheestä kävi katsomassa perheenjäseniään Iso-Britanniassa. Siis yksi vaimo ja alle kouluikäinen lapsi miestään ja isäänsä katsomassa ja toinen alaikäinen lapsi kävi katsomassa isäänsä ja siskoaan.
Enkä kyllä ymmärrä, mitä moraalista oikeutta inulla olisi ollut sitä kyseenalaistaa. Isät ja lapset ovat toisilleen aika tärkeitä.
Joo, elävinä varmaan vielä tärkeämipä kuin koronaan kuolleina. Kyllä minä kyseenalaistan tuollaista idiotismia ihan huoletta.
Nytkin ollaan Maltalla ja Virossa kun instaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
On. Idiootti. Oli varmaan liikaa pyydetty, että tajuaisit olla kahden viikon karanteenissa pikku lomasi jälkeen.
Italiaan ei ollut silloin, eikä ole nytkään valtion matkustusrajoituksia. Olen muuten noudattanut valtion omaehtoisen karanteenin määritystä. Mahdatko tietää, mitä se tarkoittaa?
Lomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Italiaan ei ollut silloin, eikä ole nytkään valtion matkustusrajoituksia. Olen muuten noudattanut valtion omaehtoisen karanteenin määritystä. Mahdatko tietää, mitä se tarkoittaa?
Oho, ihme juttu. Tiedän kyllä, kiitos kysymästä. Vastuutonta idiotismia tuo silti on matkustella tässä tilanteessa mihinkään ulkomaille. Mutta oma napahan se on tärkein. <3
Lomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Ai olitkin näitä, jotka tarvitsee valtiolta luvan tai kiellon ja perustelee sillä tekemisiään. Mitään vastuuta ei voi tietenkään itse ottaa ja yrittää miettiä pienillä aivoillaan, mikä kannattaa tällä hetkellä ja mikä ei.
Riskiryhmäläisenä kiitän lämpimästi kaikkia empaattisia matkailijoita, joita muuten löytyy omista sukulaisistanikin. Yksikin valopää on lastentarhanopettaja. En enää epäile, etteikö ihmisissä olisi pelottavan paljon idiootteja. Olisiko todella ollut mahdotonta edes kerran elämässään ajatella muita ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Oho, ihme juttu. Tiedän kyllä, kiitos kysymästä. Vastuutonta idiotismia tuo silti on matkustella tässä tilanteessa mihinkään ulkomaille. Mutta oma napahan se on tärkein. <3
Kenelläpä ei olisi. 😊
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Ai olitkin näitä, jotka tarvitsee valtiolta luvan tai kiellon ja perustelee sillä tekemisiään. Mitään vastuuta ei voi tietenkään itse ottaa ja yrittää miettiä pienillä aivoillaan, mikä kannattaa tällä hetkellä ja mikä ei.
Hysteria ei kannata koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
En suikaan. Minä katson tartuntalukuja. Hysteerikot niitä tuntuvat tarvitsevan, kun ovat koko ajan valtiolta kieltoja ja rajoituksia vaatimassa. Tilastoja ei lueta ja ollaan nettipropagandan varassa. Huudellaan sadoistatuhansista ruumiista ja 60%:n vakavista jälkitaudeista.
Lomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalainen kirjoitti:
En suikaan. Minä katson tartuntalukuja. Hysteerikot niitä tuntuvat tarvitsevan, kun ovat koko ajan valtiolta kieltoja ja rajoituksia vaatimassa. Tilastoja ei lueta ja ollaan nettipropagandan varassa. Huudellaan sadoistatuhansista ruumiista ja 60%:n vakavista jälkitaudeista.
Kyllä he niitä tilastoja lukevat, mutteivät ymmärrä tai sisäistä lukemaansa. Sitten vaahdotaan juuri näistä 60%:sta vakavien jälkitautien kohdalla, vaikka siinä tilastossa kerrotaan, että tuo prosenttiluku koskee niitä, jotka ovat olleet teho-osastolla ja hengityskoneessa. Siis se pienen pieni prosenttiluku, joka sinne joutuu ja 60 % heistä saa vakavia jälkitauteja. Eli vielä pienempi prosenttiluku.
Mutta onhan se prosenttilasku koulussa aina ollut joillekin vaikeaa.
Saakeli, että ihmiset on tyhmiä. Mentiin kun ei ollut kiellettyä. Monet asiat eivät ole kiellettyjä mutta fiksut ihmiset ei niitä tee.
Norjassa ja Virossa käynyt useampikin. Joku hirvee hinku on matkustaa.