Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anteeksi jo etukäteen, mutta ne isot käsilaukut

Vierailija
06.08.2013 |

on pääsääntöisesti aika naurettavan näköisiä. Mitä nuorempi tyttö/nainen, sitä suurempi käsilaukku jota kannetaan käsi ylöspäin koukussa lonkka kenossa.

Tuli mieleen kun nyt katson maikkarilta tuota KOTIA KOHTI -sarjaa ja siinä tolla vaalealla naisella on kans tuollainen järkyttävän kokoinen käsilaukku.

Mitä niissä edes kannetaan mukana? Puhallettavaa patjaa äkillisen sängyntarpeen tyydyttämiseksi?

Mulla on kans käsilaukkuja, ja pari isompaa mutta niitä käytän vain kun oon lähdössä koko perheen kanssa liikkeelle matkoilla ja pitää olla vaihtovaippaa ja maitopulloa tms. enkä halua kuitenkaan kanniskella mitään hoitolaukkua.

Mutta normaaliin kauppareissuun tuollainen? En tajua.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinun ap tarvitsekaan tajuta. Muuten, kokeileppa kävellä ison laukun kanssa silleen käsi pystyssä, se on tosi mukavaa ja tuntuu oikealta tavalta kantaa juuri tuollaista isompaa laukkua. Tuota lonkka vinossa... en allekirjoita, sen lisäsit siihen muuten vaan, en ole nähnyt kellään lonkkaa vinossa.

Vierailija
42/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla Vuittoneita ole, mutta laukut ovat aina isoja sillä kannan yleensä läppärin (ihan täysikokoinen työkone, ei mikään tabletti) lisäksi erilaisia muistiinpanovihkoja, paperipinkkoja jne, minkä lisäksi kaikki henkilökohtaiset tavarat. Usein niihin kuuluu lompakon, silmälasien jne. peruskaman lisäksi myös juomapullo, neuletakki tms. varavaate ja kirja.

En nyt bileisiin ehkä menisi tuollaisella laukulla, paitsi jos bileet olisivat suoraan töistä, jolloin normikäsilaukku olisi vielä isompi koska sen sisään pitäisi mahtua myös illalla käytettävä pikkulaukku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, että minun pitäisi selitellä jollekin naiselle laukkuvalintaani!! Salli mun nauraa!

Vierailija
44/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä ihmisillä ennenkään ole ollut koko ajan vesipulloa messissä, olette vaan totuttaneet itsenne juomaan ihan koko ajan ja siksi sitä vesipulloa on sitten pakko roudata siellä laukussa. Tää trendi alkoi joskus 2000-luvun alussa ja siitä asti muijat on raahanneet niitä pullojaan. Silloin trendin alkuaikoina niiden muuten piti olla Eviania :D

Poikkeuksena ehkä kesällä kun on kuuma ymmärrän ne vesipullot, mutta talvella? Joo ei..

Vierailija
45/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:01"]

Onneksi mulla on auto ei tarvitse koko ajan kantaa koko omaisuutta mukana, onhan se kalliimpi kuin joku Vuittoni mutta sinne mahtuu tosi paljon enemmän tavaraa.

[/quote]

Sama homma. Ja mielenkiintoista on seurata, kuinka tämä laukkualma-porukka 10 vuoden päästä kulkee jonossa fysioterapeuteille skolioosin takia.

No, onpahan tiedossa lisää rahaa, että voi vaihtaa uuden auton.

t. reppua kantava fysioterapeutti

[/quote]

Mä oon kanssa ihmetellyt, että jos on kauheesti kamaa mukana, miksi ihmeessä ei käytä reppua? Sitä on kuitenkin niin helppo ja vaivaton kantaa. Munkin läppärit ja paperit ja jumppavaatteet ja lompakot sun muut siirtyy kätevästi repussa. Käsilaukkua käytän silloin, kun ei tarvi ottaa muuta känny ja lompakko, ehkä juomapullo, kamera, kirja tms.

Vierailija
46/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten IHMEESSÄ me 80- ja 90-luvun nuoret oikein selvittiin arjesta hengissä ilman noita jumalattoman kokoisia käsiveskoja?! Ja ilman VESIPULLOJA vaikka oltiin kesähelteilläkin liesussa koko päivä aamusta iltaan? Ja vieläpä tiedettiin, mihin mennä mihinkin aikaan ilman läppäriä, älypuhelinta YNNÄ isoa kalenteria? 

Kummasti sitä pärjäsi koko päivän sitaisemalla lanteille illan varalle hupparin tai villapaidan kotoa lähtiessään, sujauttamalla lompakon farkkutakin povariin ja huulikiillon Levisten taskuun. 

Ja juu, ajat ja tavat muuttuvat ja olen kalkkis, mutta herättää silti vaan suurta hilpeyttä kun katselee nuoria - ja varttuneempiakin - naisia raahaamassa sitä jumalattoman kokoista veskaansa... :)

Vierailija
47/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:22"]

No ei sitä ihmisillä ennenkään ole ollut koko ajan vesipulloa messissä, olette vaan totuttaneet itsenne juomaan ihan koko ajan ja siksi sitä vesipulloa on sitten pakko roudata siellä laukussa. Tää trendi alkoi joskus 2000-luvun alussa ja siitä asti muijat on raahanneet niitä pullojaan. Silloin trendin alkuaikoina niiden muuten piti olla Eviania :D

Poikkeuksena ehkä kesällä kun on kuuma ymmärrän ne vesipullot, mutta talvella? Joo ei..

[/quote]

En minä sitä vettä koko aikaa juo, vaikka pullo mukana kulkeekin. Se on siellä niitä hetkiä varten, kun juomisen tarve iskee. Ihan kuten lompakko on mukana sitä varten, jos jotain tarvitsee ostaa. Tai sateenvarjo sen varalta, että alkaa sataa. Ei niistä mitään koko ajan käytetä, mutta tarpeen vaatiessa on ikävää, jos niitä ei ole. Mutta jos tykkää tehdä asiat vaikeimman kautta, niin siitä vaan.

Vierailija
48/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kipaisen kioskille tai kauppaan hakemaan raikasta vettä tai vichyä jos ja kun se jano iskee, kuin joisin koko päivän kesähelteellä laukussa muhinutta lämmintä vettä... 

Vierailija
49/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:42"]

Mieluummin kipaisen kioskille tai kauppaan hakemaan raikasta vettä tai vichyä jos ja kun se jano iskee, kuin joisin koko päivän kesähelteellä laukussa muhinutta lämmintä vettä... 

[/quote]

No kiva kun joillakin on varaa ostella vettä harva se päivä. Toiset tykkää käyttää rahansa muulla tavoin. Missäs sinä sitä pulloa kantelet ostettuasi sen? Kädessä? Tosi kätsyä.

Vierailija
50/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:48"]

[/quote]

No kiva kun joillakin on varaa ostella vettä harva se päivä. Toiset tykkää käyttää rahansa muulla tavoin. Missäs sinä sitä pulloa kantelet ostettuasi sen? Kädessä? Tosi kätsyä.

[/quote]

Öö, jos vaikkapa juon sen? :) Puoli litraa vettä huiviin ja taas pärjää pitkän pätkää - miksi ihmeessä sitä pulloa pitäisi kanniskella mukana..? 

Vierailija
51/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 11:26"][/quote]

Oletko mies! Nainen ilman jotakin laukkua on varsin outo näky.

[/quote]

No itse olen varsinainen laukkuhullu ja usein mukana kulkee joku laukku, mutta miksi olisi outoa jos ei ole laukku mukana? Ei aina kiinnosta, joskus tulee napattua seteli taskuun ja kännykkä ja avain toiseen, se riittää. Huoletonta katsos, kaikkien ei aina tarvita roudata koko omaisuuttaan mukanaan joka ikiseen paikkaan kun pärjää vähemmälläkin. Vähän huvitti kun katsoin eräässä blogissa "lentomukavuuksia"... Pitää olla sitä sun tätä mukana, aivan kuin olisi viettämässä lentokoneessa viikon loman:) Toki ne tuovat mukavuutta ja sorrun samaan itsekin, mutta kyllä sitä hyvin pärjää lentokoneessa ilman "mitään" eli tavallisissa vaatteissa ilman elektroniikkaa, kasvovoiteita tms. Ihan mitä kukakin arvostaa, ei kannata tuomita oudoksi tai mieheksi jos jotakuta ei kiinnosta roudata aina laukkua:)

Vierailija
52/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:22"]

[/quote]

Joo, varsin uusi juttu nuo vesipullot on. Tietenkin, jos on opettanut itsensä juomaan koko ajan. Minua harvemmin janottaa, ellen sitten tosiaan ole päivää menossa, tosin pitäähän silloinkin jossain syödä, joten juonpahan silloin tarpeeksi. Juomisessa on sekin huono puoli, että sitten pitää koko ajan käydä vessassakin, ei kiitos.

Vierailija
53/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuori, vaan työssäkäyvä aikuinen. Muistaakseni myös ennen aikuisilla oli laukkuja/salkkuja tms jossa pitivät tavaroitaan. Kuka mitäkin. Osalla työpapereita, osalla junalukemista, osalla eväsrasia. Jollakin ne kaikki. Kuten nykyäänkin. 

Vierailija
54/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 00:48"]

[/quote]

[/quote]

Öö, jos vaikkapa juon sen? :) Puoli litraa vettä huiviin ja taas pärjää pitkän pätkää - miksi ihmeessä sitä pulloa pitäisi kanniskella mukana..? 

[/quote]

Just. Kyllä mulla ois kymmenen minuutin päästä edessä vessan etsiminen, jos vetäisin puol litraa kerralla kurkusta alas.

Vierailija
55/77 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän laukussa puhelinta, lompakkoa, avaimia, kirjaa ja sateenvarjoa. Muut tavarat ehkä mahtuisivatkin pikkulaukkuun, mutta kirjan ja sateenvarjon takia tarvitsen sellaista hirvenkohtua. Laukkuni ei ole mikään merkkilaukku, mutta laadukas nahkaveska kuitenkin.

Reput ovat liian sporttisia makuuni. Jos joku vaikka linkittää minulle repun, joka vastaa tyyliltään italialaista nahkalaukkua, voin harkita sellaisen käyttöä. Joku jo aiemmin huomauttikin, että jos suomalainen nainen pukeutuu käytännöllisesti tuulipukuun ja pakkaa tavaransa reppuun, hän saa haukut tyylittömyydestään. Jostain syystä miehiä ei myöskään pidetä naurettavina, jos he raahaavat tavaroitana hirvenkohtusalkussa. Kai salkku aiheuttaa yhtä lailla hartiavaivoja.

Kantaisin mielelläni tavaroitani taskussa, mutta valitettevasti käytän lähinnä naisten vaatteita, ja niissä käytännöllisyys ja taskujen määrä ei ole yleensä suunnittelun lähtökohta. Ainoastaan yksi välikausitakkini on sellainen, että sen taskuihin saa mahtumaan lompakon ja puhelimen. Jos käyttäisin käytännöllisyyssyistä ainoastaan miesten vaatteita, veikkaan että tästäkin riittäisi keskustelupalstoille valittamisen aihetta.

Vierailija
56/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on auto ei tarvitse koko ajan kantaa koko omaisuutta mukana, onhan se kalliimpi kuin joku Vuittoni mutta sinne mahtuu tosi paljon enemmän tavaraa.

[/quote]

Sama homma. Ja mielenkiintoista on seurata, kuinka tämä laukkualma-porukka 10 vuoden päästä kulkee jonossa fysioterapeuteille skolioosin takia.

[/quote]

Skolioosia ei saa laukun kantamisesta. Kulumia kylläkin.

Vierailija
57/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo iso laukku on enemmän tyhjää täynnä, mutta se on vaan kiva ja varalla, jos sinne joskus jotain pitäisi tunkea.

Vierailija
58/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Reput ne rumia onkin. Ja autoa suositteleva fysioterapeutti on kyllä antiterapeutti.

Vierailija
59/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 08:17"]

Ei kai sinun ap tarvitsekaan tajuta. Muuten, kokeileppa kävellä ison laukun kanssa silleen käsi pystyssä, se on tosi mukavaa ja tuntuu oikealta tavalta kantaa juuri tuollaista isompaa laukkua. Tuota lonkka vinossa... en allekirjoita, sen lisäsit siihen muuten vaan, en ole nähnyt kellään lonkkaa vinossa.

[/quote]

Seuraas joskus kaupungilla hetki sellaista nuorten naisten laumaa joka saapuu noiden "hirvenkohtujen" kanssa. Huomaat, että jo vain heillä on lonkka vinkurassa.

Ihan samalla tavalla kuin niillä naisilla, joilla on toispuoleinen hiusmalli (hiukset roikkuu esim. vasemman silmän päällä) kulkevat pää kenossa.

Vierailija
60/77 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 21:08"]

Minulla on Luis Vuittonin Neverfull iso laukku ihan jokapäiväisessä käytössä. Laukku käytännöllinen koska siihen mahtuu kaikki tarpeellinen, eli lompakko, meikkipussi, pieni lääkelaukku, iso kalenteri, puhelin, avaimet, silmälasikotelo ja kirja. Tilaakin jää vaikka villatakille tai pikkuostoksille.

Siis sulla on piraattilaukku LUIS Vuitton eikä aito Louis Vuitton :) Enpä viittis mainostaa...

Niin ja ihan olalla kannan tai kädessä. En roikota kyynärtaipeessa.

[/quote]