Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 26 ja mikään aikuisuuden "virstanpylväs" ei houkuttele

Vierailija
01.09.2026 |

Eli ei lapset, ei avioliitto, ei asunnon ostaminen tai varsinkaan asunnon remppaaminen. Olisi ihan kamalaa selvitellä jotain keittiöremontin järjestelemistä. Sanomattakin selvää, että en itse alkaisi jotain kaakeleita vaihtamaan, mutta ihan vaan oikean firman etsiminen minun puolestani sen tekemään olisi epäkiinnostavaa. Tai miettiä jotain jääkaapin tai uunin valmistajaa/merkkiä. Myöskään auton osto, renkaiden vaihto, auton huollot ja katsastus ovat jo ajatuksen tasolla jotain sellaista, mihin en halua joutua. En halua myöskään olla vastuussa lemmikistä, sen ulkoiluttamisesta ja eläinlääkärikäynneistä. Joillain on vielä kesämökki ja/tai vene.

Haluan olla vastuussa vain itsestäni, mutta ilmeisen moni on ottanut kaikki yllämainitsemani asiat osaksi elämäänsä. Miten he jaksavat?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet kaikella vapautuvalla ajalla?

Vierailija
2/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua sitten kiinnostaa? Me kaikki ollaan erilaisia, sinä ehkä olet keskimääräistä kypsymättömämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksavat, koska ovat aikuistuneet. Vastuun ottaminen on siinä pääosassa. 

Toisaalta, jos ne asiat eivät kiinnosta niin sitten eivät. Voivat alkaa jossakin vaiheessa kiinnostamaan tai sitten elät aikamiespoikana tai -tyttönä koko ikäsi. Ihan ok sekin on. 

Minuakaan eivät kyllä kiinnostaneet 26 vuotiaana tuollaiset asiat. Eikä edes parisuhde. Asia muuttui kolmenkymmenen nurkilla. Nyt on omakotitalo ja perhe. Remppaaminen tai kiinteistön ylläpito eivät kiinnosta edelleenkään mutta ne on hoidettava, koska haluan oman pihan kodin. Ei toista ilman toista.

Vierailija
4/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ei sitten tippaakaan. Haluan matkustella ja elää omanlaistani elämää enkä näe tuollaisia juttuja olevan tulossa koskaan

Vierailija
5/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen vieläpä erittäin tyytyväinen tähän elämäntapaan. Sielu lepää. Keräilen vaan kirjoja ja roikun netissä päivät pitkät salaliittoteorioita tutkien. Olen silti hyvässä kunnossa, juoksen 2 kertaa viikossa 20km lenkin. En käytä päihteitä. En ole kenenkään (oikean ihmisen) kanssa tekemisissä. 

Vierailija
6/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua sitten kiinnostaa? Me kaikki ollaan erilaisia, sinä ehkä olet keskimääräistä kypsymättömämpi.

Tai sitten hän on päinvastoin tavallista kypsempi. Moni elää elämäänsä autopilotilla ja hankkii nuo, koska niin "pitää".

Vierailija
7/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan auta kuin syrjäytyä ja toivoa eläkettä ennen 30 vuoden ikää.

Vierailija
8/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei noita mitään ole pakko hankkia. Itse olen 52-vuotias nainen, eikä mulla ole koskaan ollut puolisoa, omistusasuntoa, kesämökkiä, lemmikkiä. Auto on kyllä nykyään, tarvin töissä. Mutta monet pärjää ilman sitäkin, ainakin jos asuu isommassa kaupungissa.

Vierailija
9/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki ei ymmärrä että ne virstanpylväät on valintoja. Ne ei ole pakollisia. Sinun ei tarvitse suorittaa mitään niistä. Tämä on vapaa maa.

Vierailija
10/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvitsekaan houkutella. Ihan oikeasti, älä tuhlaa ainoaa elämääsi sellaiseen, mitä et halua, vain muodon vuoksi. Nauti ja tee omanlaisesi elämä, jossa sulla on hyvä olla :)

Vierailija
11/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että aikuinen voi päättää itse, mitä elämällään tekee. Ei tarvitse tehdä samoja valintoja kuin muut. 

Vierailija
12/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä kaks oikein mainiota ja fiksua lasta ja lisäks työpaikka, missä oikeesti rakastan työskennellä (olen ope). Mutta monet muut noista jutuista mitä mainitsit, ei nappaa. Asutaan vuokralla, tosi yksinkertaisesti, meillä on joku alle tonnin auto ja yäää jotkut kesäkukat tai mansikoiden kilohinnan vertailu. Kerään söpöjä pokemon kortteja ja lotr figuureja ja katson nostalgisia piirrettyjä ja sotadokkareita. You do you! Löydä elämäntapa, josta sä haaveilet, älä mieti muiden valintoja! Joku haluaa asioita, jotka on yleisiä, toiset ei. Seuraa omaa polkuasi.

Vierailija
13/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kieltää elämästä oman näköistä elämää? 

Vierailija
14/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mutta olen jo 37 v.

Vierailija
15/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän saat elää juuri kuten haluat eikä noita asioita kaikki halua koskaan. Mutta aika moni remppoja, autohuoltoja, koiranhoitoa ja muuta sumpliva keski-ikäinen on kyllä ollut parikymppisenä ihan samanlainen. Eli varoituksen sana, voit silti löytää itsesi sieltä!

Sehän ei ala niin, että alkaa tehdä mieli vaihtaa renkaita, vaan siten että tapaa ihanan ihmisen jonka kanssa haluaa elää.

Vierailija
16/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v ja en ole tehnyt mitään aloittajan kuvailemia juttuja. En ole ostanut asuntoa, en ole ottanut lemmikkiä, en omista ajokorttia edes. elämän pitää olla mahdollisimman helppoa ja se on ollut. En ole edes töihin hakeutunut.

Vierailija
17/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja ajatuksia, juuri ap:n tapaan kannattaakin elää. Suomessa on vaan kummallinen ajatustapa miten omistusasunto tai ydinperhe olisi se ainoa oikea tapa toimia. 

N57

Vierailija
18/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ollut noita 26-vuotiaana. Nyt 60-vuotiaana ne on ollut ja vain yhtä asiaa kaipaan enemmän kuin mitään eli lemmikkiä, koiraani joka eli kanssani 14 vuotta. Aika aikaansa kutakin, kerkeet vielä vaikka mitä.

Vierailija
19/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, miksi ajattelet että elämän pitää olla ennenmuuta helppoa?

Itse olen aina ajatellut että kaikki arvokkaat ja hienot asiat elämässä on sellaisia, että niiden hyviä puolia ei mitenkään voi saada ilman että olisi vähän työlästä ja vaikeaakin. 

Vierailija
20/29 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo 34 ja sama vika. M34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi