Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

DNA:n "asiakaspalvelu", muita huonoja kokemuksia?

Vierailija
06.08.2013 |

Puhelimeni meni jotenkin epäkuntoon, näyttö pimeäksi, ajattelin sitten käväistä kysymässä, olisiko joku tunnettu vika tai jotain muuta ongelmaa.  Liikkeessä oli nuoria kundeja, jotka kädet ristissä tuijottelivat kaikkea muuta, kuin minua, asiakasta. Sepustin siinä sitten kolmen asiakaspalvelijan edessä ongelman. Edelleen he kädet ristissä ja täysin haluton asenne. 

Kysyin sitten takuusta, joka meni umpeen 25.7, sitten nuoret heräsivät, joo, ei mee takuuseen, ehdottomasti ei. Just, tietysti, siitähän on jokunen päivä. Ja mehän vaan jostain armosta annamme sen ylimääräisen vuoden takuuta, mitä Apple ei anna. 

Halusin sitten purkaa liittymäsopimukseni heidän kanssaan, siltikin nuori herra oli kädet ristissä, piti oikein kysyä erikseen että miten menetellään.  Siinä vaiheessa ajattelin, että mun hermot menee ja jätin mieheni, jonka nimissä liittymä on, hoitamaan asiaa. Mieheni on englantilainen ja kummasti palvelu parantui 100%.  Saivat sitten ripeästi hoidettua liittymän lopetuksen jne.

Hienoa tietty oli, että mies meni  iPhone kauppaan ja heti tiesivät,  että jospa boottaamalla puhelin alkaisi taas toimimaan, niinkuin alkoikin. 

Hitto, jos itse olisin tiennyt tuosta buuttaamisesta niin ongelma olisi olematon, mutta uskomatonta että nuo dna aivokääpiöt eivät tuosta tienneet. 

Aika outoa, että mies nykyaikana saa parempaa palvelua kuin nainen, minä olin kuin ilmaa. 

Oli pakko purkautua, mielestäni tuo takuuaika tuon hintaisessa puhelimessa on lyhyt, mutta eniten ärsytti tuo asiakapalvelu. Tai sen olemattomuus. 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ulkomaiset jutut ovat erikoisia. Kun epäilee asiakaspalvelussa sellaista käyneen, he todella sanovat, että ei voi olla mahdollista ja että sellaisten selvittelemiben ei kuulu heille. Kysyin ; kelle sitten, kun liittymä on heidän toimintaansa ja vallassaan..

Vierailija
42/66 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeän huonoa asiakaspalvelua puhelimessa, sanovat, mitä sylki suuhun tuo, ihan puuta heinää. Väittävät ylimielisesti ihan mitä sattuu ja aina on asiakkaan syytä kaikki. Tämäkin tyyppi oli lopulta väärässä ja kehtasi alkaa inttää ja väittää asiakkaan kanssa. Sanon sopimukseni välittömästi irti, kun määräaika täyttyy. Suututtaa odottaa sitä päivää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, todella huonoa palvelua puhelimessa. En soita sinne enää ikinä, "asiakaspalvelijan" väärät muka neuvot tuli maksamaan mulle 49 euroa! Huijausta. Jotain vastuuta pitäis tuollaset tyypit kantaa sanomisistaan, mutta ei, kun DNA:n mielestä asiakas on aina väärässä. Piste. 

Vierailija
44/66 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn muihin valittajiin. Otin myös DNA:n liittymän, jonka kanssa tuli kaikki mahdolliset ongelmat. Hirveitä aiheettomia laskuja alkoi tulla. Mulle vaan väitettiin, että ne on oikein, mitään oikeaa selitystä en saanut. Tietty reklamoin useamman kerran ja perustelin kantani, joka nyt vain oli oikea. En todella tiedä tuliko mulle jonkun muun ihmisen laskut vai mitä.

Olin niin voimaton lopulta, että otin paperilaskut ja kirjoitin kirjeen, siis ei mitään sähköpostia vaan kirjekirjeen jä lähetin ne postitse DNA:n tj:lle. Eipä ole kuulunut pihahdustakaan enää, ei myöskään laskuja tai maksumuistutuksia. Irtisanominen sitten sujuikin hyvin.

Vierailija
45/66 |
01.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellosta myös minulla kokemusta.

Ostin puhelimen, jossa on näytössä virhepiste - ollut siitä lähtien kun ostin puhelimen. Laitoin sähköpostia asiasta myyjälle, jolta puhelimeni ostin. Ei vastausta.

Menin liikkeeseen, jossa oli vapaana kaikki nuoret kundit, kyseinen myyjäni mukaanlukien. Ei tervehdystä, vaan vilkaisu. Liikkeen perältä sitten eräs nuori otti asiani käsiteltäväksi, mutta naureskeli vain ettei näe mitään vikaa näytössä. Ei siinä näkynytkään, todennäköisesti liikkeen valaistuksesta johtuen. Myyjä sitten hoki, ettei näe mitään vikaa ja heitti hänen palvelustansa, että "se maksaisi sitten satkun". Oli vitsi, mutta rasittavaa kun näytössä tosiaan on virhe eikä hän uskonut vaan toisti vitsiään. Mentyäni autohalliin, näin virheen näytössä mutten jaksanut raahautua takaisin liikkeeseen, koska olin saanut lähinnä irvailua ja ignoorausta vastaani - eikä se tietenkään näkyisi liikkeessä taaskaan.

Myyjiä varmaan neuvottu olemaan mahd. hankalia, ettei DNA joudu vastuuseen ja vaihtamaan/korjaamaan tuotteita.

Hohhoijaa. Mihinköhän voisin laittaa palautetta, koska jos laitan suoraan Sellon liikkeeseen, se tod.näk. suoraan ignoorataan näiden nuorten miesten johdosta?

Vierailija
46/66 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Dna - puhelinliittymät on pelannut aina hyvin ja huonoja kokemuksia ei juurikaan ole..

Vierailija
47/66 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vanhako nainen sain myymälässä tosi hyvää pavelua, mutta sitten minulle soitti joku kundi, joka puhui minulle kuin idiootille ja oli tosi ylimielinen, joten varmaan menee liittymä vaihtoon.

Vierailija
48/66 |
05.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran karhulasku DNA:lta puoli vuotta laskun (jonka olin maksanut) eräpäivän jälkeen, piti siinä sit pankin ja aspan kanssa selvitellä et mitäs hittoa.

Vierailija
49/66 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna on PASKA ! Otin MOI 😊😊😊

Vierailija
50/66 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teille finskeille, osaatte vaan valittaa ja nyt teillä on siihen aihettakin.

Vierailija
51/66 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään huonoa tai pikemminkin ala-arvoista asiakaspalvelua DNA Hki-Cityssä (Makkaratalo)

Vierailija
52/66 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna Trolli.........

Vierailija
53/66 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muistetaankin sut sieltä. Siis sinä ketjun aloittaja. Et malttanut odottaa kun tutkimme asiaa sekä et suostunut kuuntelemaan ohjeita vaan rupesit rääkymään. Olit kyllä sen päivän rasittavin asiakas. Älä tule enää takaisin. Haisitkin pahalle. Kiitos älä tule oikeesti. T. Vaaleatukkainen.

Vierailija
54/66 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vuonna 2003 laajakaistasopimuksen Oulun Puhelin Osakeyhtiön, nykyisen DNA:n kanssa. Sopimukseen sisältyi myös päätelaite, joka oli operaattorin omaisuutta. Jossakin vaiheessa sitä päivitettiin tekniikan kehittyessä. Vuonna 2007 OPOY sulautettiin DNA:han ja siitä tuli kirje, että tämä ei aiheuta toimia asiakkaalta. Mitään muuta sopimusta en ole koskaan allekirjoittanut.

DNA:n päätelaite kuoli lokakuussa 2018. Ei toipunut sähkökatkoksesta. Soitin DNA:n vikapäivystykseen ja sieltä kehotettiin viemään laite DNA -liikkeeseen. Liikkeessä todettiin, että heillä ei ole enää tarjolla tuohon liittymään sopivaa laitetta. Antoivat kuitenkin 4G -mokkulan tilapäiseksi asian selvittämisen ajaksi. Siitä tehtiin määräaikainen sopimus joka luvattiin purkaa, kun kiinteämpi ratkaisu saadaan aikaan. Se ratkaisu venyi ja venyi.

Jossakin vaiheessa joulukuussa heräsin huomaamaan, että tuon alkuperäisen laajakaistasopimuksen maksut laukkasivat yhä. Olin maksanutkin niitä siihen asti. Kun reklamoin asiasta, minulle sanottiin, että minun olisi pitänyt sanoa liittymä kijallisesti irti itse. Kun sanoin, että ettehän te ole pystyneet toimittamaan palvelua kun teidän päätelaite on rikkoutunut, tuli väite, että se on minun vuonna 2007 tehdyn sopimuksen mukaan ja että minun olisi pitänyt pitää yllä edellytyksiä palvelun toimittamiseen ja että näin ollen laskut ovat aiheellisia.

Pyysin nähtäväkseni vuonna 2007 allekirjoittamani sopimuksen, jossa sanotaan päätelaitteen muuttuneen minun omaisuudekseni. DNA ilmoitti, että heillä ei ole tallessa niin vanhoja paperisopimuksia mutta se riittää kun he sanovat asian olevan niin.

Jos olisin tehnyt sopimuksen aikoinaan yksityishenkilönä, tässä ei olisi minkäänlaista ongelmaa. Tein sen kuitenkin yritykseni nimissä joten minulla ei ole asiassa minkäänlaista kuluttajasuojaa. Ja tähän perustuu DNA:n härski rahastus asiassa. Maksut kuulema juoksevat edelleen koska en ole irtisanonut sopimusta. Jos irtisanoisin sen, osoittaisin olevani väärässä tässä.

Sonera kytki talomme valokuituun marraskuussa 2018. Tein laajakaistasopimuksen sinne ja palautin edellä mainitun 4G -mokkulan DNA -liikkeeseen. Tässäkään ei meinattu millään mennä sopimuksen mukaan. Kun tein sen kaksivuotisen sopimuksen tilapäisratkaisusta, minulle luvattiin, että se puretaan kun saadaan ratkaisu alkuperäiseen ongelmaan. Jossain vaiheessa purku sitten onnistui, ihme ja kumma.

Kuluttajasuoja on tänä päivänä aika hyvä. Tämän vuoksi lypsylehmäksi on otettu pienyrittäjä, jolla ei ole resursseja alkaa taistelemaan ison operaattorin lakimiesarmeijaa vastaan. On erikoista, jos vastapuoli ei pysty esittämään allekirjoittamaani sopimusta ja väittää sellaisen kuitenkin olevan ja sitovan minua. Minua ei kovin paljon jännitä, mitä käräjäoikeus tästä päättää, jos sinne asti joudutaan.

Vierailija
55/66 |
08.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni sai toistuvasti tosi erikoisia laskuja DNA:lta, vanhempani pyysivät erittelyn ja laskutettiin joka kuukausi jostain ihmeen palvelusta jota kukaan ei ollut tilannut. Myöskään eivät osanneet poistaa sitä palvelua. Sisareni vaihtoi välittömästi liittymää ja laskut kutistuivat kolmasosaan.

Vierailija
56/66 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tonnin puhelimen DNAlta suoraan kaupasta, ja samantien kun laitoin päälle se meni tulikuumaksi. Siis niin kuumaksi että kädet hikosi. Alkuasennusten jälkeen sama vaan jatkui, ihan vaan selainta käyttäen. Lämpötilat 37-45 CPUn osalta, puhelin itse on paljon kuumempi. No, kävin sitten sanomassa ja pyysin että saisko vaihdettua toiseen kun mitä netistä luin ja valmistajalta kyselin, luuri ei ylikuumene edes pelikäytössä. Mies selitti että varmaan vaan kuumasta ilmasta kyse. Sanoin että on kotona lämpöpumppu ja sisäilma semmoset 20 astetta että ei kyllä siitä ole.

Seuraavan päivänä uudelleen. Sama myymäläpäällikkö vänkäsi vain vastaan ja sanoi että ei ole todisteita että ylikuumenisi joten ei vaihda.

Nyt oon sitten tonnin luurin kanssa jumissa kun käy kuumana ja 7 päivää vaihto-oikeus menee umpeen ennenkuin reklamaatiota edes käydään läpi. Ei ikinä enää.

Vierailija
57/66 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava palvelu tänään Itäkeskuksen myymälässä kun ostin uuden puhelimen. Tietojen kopioiminen maksoi etudiiliasiakkaalle vain 10 € ja kaikki sujui tosi mallikkaasti. Ihan tumpelo en ole itsekään puhelimien ja tietokoneiden käytön kanssa mutta kyllä tuo 10 € kannatti maksaa. Nuori mies, jonka kanssa oli asioin oli erittäin ystävällinen ja asiantunteva. Uusi puhelinkin oli hinnaltaan edullinen. Kiitos Tero😊!

Vierailija
58/66 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA:ta kannattaa välttää viimeiseen asti. Oltiin 1 vrk Bosniassa. Mobiilidata kiinni koko ajan eikä datakäyttöä. Silti kummallekin 60 euron datalasku. Asiakaspalvelu ei korvia lotkauta...

Vierailija
59/66 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan saatanan säälittävä firma määräaikaisine liittymineen, joista ei pääse eroon vaikka ei toimisi edes uudessa osoitteessa.

VÄLTTÄKÄÄ DNA:ta

Vierailija
60/66 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ikänsä duunarityötä tehnyt veli jäi eläkkeelle ja hommattiin hänelle netti. Nyt on pari vuotta opetellut sitä käyttämään ja osaa tiedonhakua ja maksaa laskut mutta muu vielä on opettelussa. Hän ei osaa kirjatua DNA:n sivuille ja päivittää tietojaan siellä. Tuntuu, että hän aina soittaa minulle käytyään tuolla asiakaspalvelussa, kun kukaan ei osaa kertoa mitään. No kesälomalla on aikaa opettaa taas uutta. Asun sen verran kaukana, ettei nähdä usein ja kaverinsa ovat yhtä kokemattomia. Kansalaisopiston nettikurssillekaan ei ole ollut tulijoita tarpeeksi pienellä paikkakunnalla, luulisi että kysyntää olisi, mutta ihmiset eivät vain jotenkin näillekään uskalla lähteä. Veli lähtisi.