Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

DNA:n "asiakaspalvelu", muita huonoja kokemuksia?

Vierailija
06.08.2013 |

Puhelimeni meni jotenkin epäkuntoon, näyttö pimeäksi, ajattelin sitten käväistä kysymässä, olisiko joku tunnettu vika tai jotain muuta ongelmaa.  Liikkeessä oli nuoria kundeja, jotka kädet ristissä tuijottelivat kaikkea muuta, kuin minua, asiakasta. Sepustin siinä sitten kolmen asiakaspalvelijan edessä ongelman. Edelleen he kädet ristissä ja täysin haluton asenne. 

Kysyin sitten takuusta, joka meni umpeen 25.7, sitten nuoret heräsivät, joo, ei mee takuuseen, ehdottomasti ei. Just, tietysti, siitähän on jokunen päivä. Ja mehän vaan jostain armosta annamme sen ylimääräisen vuoden takuuta, mitä Apple ei anna. 

Halusin sitten purkaa liittymäsopimukseni heidän kanssaan, siltikin nuori herra oli kädet ristissä, piti oikein kysyä erikseen että miten menetellään.  Siinä vaiheessa ajattelin, että mun hermot menee ja jätin mieheni, jonka nimissä liittymä on, hoitamaan asiaa. Mieheni on englantilainen ja kummasti palvelu parantui 100%.  Saivat sitten ripeästi hoidettua liittymän lopetuksen jne.

Hienoa tietty oli, että mies meni  iPhone kauppaan ja heti tiesivät,  että jospa boottaamalla puhelin alkaisi taas toimimaan, niinkuin alkoikin. 

Hitto, jos itse olisin tiennyt tuosta buuttaamisesta niin ongelma olisi olematon, mutta uskomatonta että nuo dna aivokääpiöt eivät tuosta tienneet. 

Aika outoa, että mies nykyaikana saa parempaa palvelua kuin nainen, minä olin kuin ilmaa. 

Oli pakko purkautua, mielestäni tuo takuuaika tuon hintaisessa puhelimessa on lyhyt, mutta eniten ärsytti tuo asiakapalvelu. Tai sen olemattomuus. 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aspana toimineena voin sanoa että yleensä kusipäisimpiä ja vaativimpia asiakkaita on ne jotka hoitaa asiaa toisen puolesta. Kusipäät saa helposti kusipäistä palvelua, ei meille kuitenkaan niin hyvin makseta, että jaksais kaikille hymyillä. 

Ystävällisiä ja asiallisia asiakkaita on ilo palvella.

Vierailija
22/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tääl jaksaa nostella koko ajan jotain kolme vuotta vanhoja DNA ketjuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just for info: Teleoperaattoreiden myymälät ovat _myymälöitä_ kuten nimikin kertoo. He _myyvät_ tuotteita, huolto on erikseen.

Vierailija
24/66 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. DNA:n asiakaspalvelu on niin kaukana palvelusta kuin vain voi.

Meille myytiin 4g-netti, "kaupanpäälle" ( ts. ilman kuukausimaksua ) se pömpeli joka seinään laitetaan kiinni ja jakaa netin useammalle laitteelle ( älkää kysykö, en minä mikään tietokonenero ole ). No, ei saatu nettiä toimimaan, vaikka sitä kävi yrittämässä useampikin tietokoneista enemmän tietävä kaveri. Soitin sitten DNA:lle että haluan purkaa sopimuksen ( myyntitilanteessa vakuutettiin että 14vrk aikaa peruuttaa mikäli ei haluakkaan ). No ei siinä mitään, ihan hyvinhän sen irti sai sanottua, mutta kun rupesin kysymään että minne lähetän sen laitteen... Ensin kehotti laittamaan roskiin. Olin hieman hämmästynyt että ihanko tosi, kun tähän asti noista on joutunut parhaimmillaan satasia maksamaan, että roskiin? Vasta sitten asiakaspalvelija taisi tajuta että mistä puhuttiinkaan, jonka jälkeen hän alkoi äyskiä että tietojen mukaan meillä ei mitään laitetta edes ole. Kun kerroin että kylläpä se postissa tuli, en tiedä miksi sitä ei teidän tiedoissa näy mutta että ajattelin vain sen olevan palautettava laite kun siitä normaalisti kuukausimaksu menee, kuului linjan toisesta päästä jupinaa että "taas näitä tämmöisiä asiakkaita". Ja sen jälkeen tuut-tuut-tuut.... Löi luurin korvaan :D

Arvatkaa kahdesti onko enää yksikään talouden liittymä DNA:lla.

Taitaa olla tarinan yksipuoli värikynällä selitettynä :D

Vierailija
25/66 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskalla enää edes mennä asioimaan meitä lähinnä olevaan Dna-myymälään. Siellä työskentelee niin töykeä myyjä, että mielummin ajan toiseen liikkeeseen. Kerran ko. myymälän ulkopuolella huomasin, ettei tämä kyseinen myyjä ole paikalla ja rohkaistuin menemään sisälle. Hetken asioituani mukavan myyjän kanssa, niin eikö tämä asiakaspalvelukatastrofi ilmaannu paikalle ja ilmoittaa jatkavansa nyt asiointia minun kanssa. Kyllä tuli kiire ulos!

Vierailija
26/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, liittymän irtisanomisen kanssa suunnattomia ongelmia. Jos liittymän haltija kuolee, omaisen pitää ilmeisesti kärrätä vainaja DNAn konttorille että pystyvät itse toteamaan tilanteen, muuten ei "ulkopuolinen" saa liittymää irtisanottua.

Vierailija
27/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hajosi DNA nettitikku kesken määräaikaisen sopimuksen. Ulkoisesti siis OK mutta USB-porttiin laitettaessa ei löytänyt laitetta, kaikki muut laitteet toimivat samassa portissa jne. Soitin ja kysyin apua, eivät suostuneet korvaamaan tikkua uudella. Määräaikaista sopimusta ei myöskään voinut katkaista. No, määräajan umpeuduttua soitin heti sinne ja rupesin irtisanomaan sitä nettiliittymää, ja silloin kyllä oikein tyrkytettiin uutta laitetta hajonneen tilalle ihan ilmaiseksi. Irtisanoin samalla myös puhelinliittymän heiltä, enkä sen jälkeen ole edes pieraissut DNAhan päinkään.

Vanhemmillani oli aina DNAn laskuissa jopa 80€ ylimääräistä, siis veloitettu jostain liikaa eivätkä osanneet edes asiakaspalvelussa sanoa mistä tuollainen summa on laskuun tullut.

Vierailija
28/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tääl jaksaa nostella koko ajan jotain kolme vuotta vanhoja DNA ketjuja?

Tuli mieleen että saattaa johtua siitä ett syksyllä DNA ilmoitti nostavansa esim. halvimman perusliittymän kk-maksun yli nelinkertaiseksi.

Vierailija
29/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanottiin liittymä kun tuli kuukauden aikana kolme yli sadan euron laskua dna welho palvelusta, jota emme olleet koskaan käyttäneet... Mies kävi kolme kertaa liikkeessä valittamassa perättömistä laskuista. Aina sanottiin että joo ei mitään, älkää maksako laskuja ja liittymä on katkaistu. Soitimme kahdeksan kertaa asiakaspalveluun ja silti tuli perinnästä yhä enemmän laskuja. Miehelläni menivät luottotiedot, koska kukaan ei hoitanut ongelmaa emmekä pystyneet maksamaan yli tuhannella eurolla perättömiä laskuja.

Tietenkin veimme tapauksen kuluttajariitalautakuntaan ja meni kaksi vuotta ennen kuin mies sai luottotietonsa takaisin. Kaikista hauskinta oli, että koko tämän kahden vuoden ajan, laskuja tuli joka kuukausi, joten saimme hyvin todisteita dna:ta vastaan.

Muutenkin dna lähetti laskujani välillä kolmeen eri osoitteeseen (vanhoihin osoitteisiin, joissa olin asunut vuosia sitten) ja yritti maksattaa saman laskun useamman kerran.

Ei enää ikinä dna:ta. Nyt kun luen itse tarinaani kirjoitusvirheiden tarkistamiseksi, se kuulostaa uskomattomalta. Kannattaa aina äänittää keskustelut asiakaspalvelun kanssa.

Vierailija
30/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin dna lähetti laskujani välillä kolmeen eri osoitteeseen (vanhoihin osoitteisiin, joissa olin asunut vuosia sitten) ja yritti maksattaa saman laskun useamman kerran.

.

Mullakin muuten kävi näin, yhtäkkiä alkoi laskuja kääntymään osoitteesta josta muutettu pois 10v sitten. Ilmeisesti meinattiin että laskut hukkuu matkalla ja saavat sit laskuttaa uudestaan viivästyskorkoineen.

Vierailija
31/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut aina loistavaa palvelua DNA.lta. Mutta minä olenkin ystävällinen ihminen, siis poikkeava suomalainen.

Vierailija
32/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutus siellä ei ainakaan toimi.

Otin yhteyttä DNA:n asiakaspalveluun koska halusin vaihtaa liittymäni. Sieltä ilmoitettiin ettei onnistu, koska minulla ei ole luottotiedot kunnossa. Ihmettelin ettei ole mahdollista koska minulle on tehty pankin toimesta luottotietojen tarkastus jokin aika sitten ja kaikki oli kunnossa. No, en saanut vaihdettua liittymääni.

Ryhdyin selvittämään asiaa enemmän ja roikuin pitkään jonossa asiakaspalveluun.

Sieltä selvisi, että "luottotietoni" (eli ei oikeasti vaan DNA:n joku "musta lista") olivat menneet, koska aiemmin vaihdetusta liittymästäni oli kesken jääneen kauden vuoksi jäänyt maksamatta 4€ lasku. 

Ihmettelin että miten on mahdollista kun minulle ei ole tullut tuollaista laskua, DNA:lla on laskutusraja paljon suurempi kuin 4 € joten eivät ainakaan aiemmin ole noin pienistä summista lähettäneet laskua! Eivätkä kuulemma ryhdy perimään noin pieniä summia. Eivätkä ole lähettäneet maksumuistutusta, perintälaskua ei mitään.

Eli minulta meni "luottotiedot" heille  laskusta jota he eivät ole koskaan minulle lähettäneet! Eivätkä myöskään koskaan lähettäneet maksumuistutusta, perintälaskua tai yhtään mitään pienen summan vuoksi. 

Minun olisi vain pitänyt yliluonnollisia voimiani käyttäen maksaa lasku jota ei minulle lähetetty.

Jos tuo olisi mennyt oikeasti jonnekin eteenpäin niin että olisi vaikuttanut oikeasti luottotietoihini, niin olisin repinyt niin pahasti peliverkkarini. Mutta enpä enää ihmettele jos joku sanoo menettäneensä luottotietonsa yrityksen töppäilyihin, se voi ilmeisesti olla mahdollista ihan kunnon kansalaistenkin keskuudessa.

Vierailija
33/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: Ymmärrän myyjiä oikeen hyvin.

Toisen ihmisen liittymälle ei voi tehdä mitään, turha ottaa itkupotkuraivareita, jos et omista liittymääsi. Myyjien tehtävä ei ole myöskäänauttaa asiakasta puhelimen käytössä, sitä varten on eri ammattikunta. Jos olet ostanut niin paskan merkkisen puhelimen että se ei lupaa kun vuoden takuun, ni se on vuoden takuu.

Ton buuttauksen suosittelen kyllä itse asiakkaille jos ei ole kyseessä "haasteellinen" asiakas ja oikeanlaisella asenteella olisit varmasti itsekki saanut. "Haasteelliset" asiakkaat saa "haasteellista" palvelua.

Vierailija
34/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle: Ymmärrän myyjiä oikeen hyvin.

Toisen ihmisen liittymälle ei voi tehdä mitään, turha ottaa itkupotkuraivareita, jos et omista liittymääsi. Myyjien tehtävä ei ole myöskäänauttaa asiakasta puhelimen käytössä, sitä varten on eri ammattikunta. Jos olet ostanut niin paskan merkkisen puhelimen että se ei lupaa kun vuoden takuun, ni se on vuoden takuu.

Ton buuttauksen suosittelen kyllä itse asiakkaille jos ei ole kyseessä "haasteellinen" asiakas ja oikeanlaisella asenteella olisit varmasti itsekki saanut. "Haasteelliset" asiakkaat saa "haasteellista" palvelua.

Mitä sä siellä oikein isottelet. Jos asiakas ei nuole sun takamusta niin mitä sä aiot tehdä "haasteellisesti"? Jätät sanomatta "kiitos ja hei" vai et irrota valmiiksi sitä SIM-korttia siitä katkoviivoja pitkin?

...we have a badass here!

Mä luulen että sun haasteet on ihan jossain muualla esim. siinä että työskentelet alalla jolle et sovi.

Vierailija
35/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mokkulan (siis sellaisen muistitikun näköisen) ja jo viikon käytön jälkeen siitä sammui valo eikä yhdistynyt nettiin. Olin käyttänyt mokkulaa läppärissä ja läppäri oli pöydällä enkä siis siirrellyt sitä minnekkään. Vein takuuhuoltoon DNA:lle ja viikon päästä ilmoittivat, että on tullut takaisin huollosta. Menin hakemaan mokkulaani ja aspa ilmoitti, että ei huolleta, kun itse olen sen rikkonut. Yritin kysyä, että miten olen sen hajottanut, vastaus oli, 'no sinähän sen tiiät ku oot sen rikkonutkin'. 

Vierailija
36/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia. Mulla oli ennen kaikki pitkään DNA:lla, ehkä 10v. Sitten yritin kerran perua erään palvelun, soitin asiakaspalveluun ja asia ok, se irtisanotaan.

Tästä sitten yli puolen vuoden päästä vasta sain tietää soittaessani muista asioista, että tämä palvelu on edelleen aktiivinen. Sanoin että enhän ole sitä päivääkään käyttänyt, kun en sitä silloin alussa saanut toimimaan. Syytän tästä niitä älyttömän epäselviä sähköpostilaskuja ilman erittelyjä mitä sieltä aina tuli. En tiedä ovatko nykyään alkaneet eritellä selvemmin mistä maksetaan.

Vaadin saada rahat takaisin koska olinhan soittanut ja perunut. No yllättäen heidän tiedoista ei tällaista puhelua löytynyt? Johtuu varmaan siitä, että asia hoidettiin toisen asian "sivussa". Joku johtaja taustalla asian sitten päätti, että puolet hyvitetään. Ja että kuulemma minun pitäisi olla tyytyväinen, tämä on harvinaista.

Meni oppirahana se toinen puolikas sitten siitä, että jos laskussa ei ole kunnon erittelyä niin silloin soitetaan sinne firmaan ja kysytään.

Vierailija
37/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siellä oikein isottelet. Jos asiakas ei nuole sun takamusta niin mitä sä aiot tehdä "haasteellisesti"? Jätät sanomatta "kiitos ja hei" vai et irrota valmiiksi sitä SIM-korttia siitä katkoviivoja pitkin?

...we have a badass here!

Mä luulen että sun haasteet on ihan jossain muualla esim. siinä että työskentelet alalla jolle et sovi.

Ei tarvi "nuolla takamusta". Asiakas saa kyllä hyvää palvelua, kunhan perus käyttäytyminen on kunnossa. Valitettavasti iso osa asiakkaista on sellaisia jotka kohtelee aspa kuin jotain orjaa tai muuta käskytettävää. Ihan normaali hyvä käytös riittää. Moni asiakas kilahtaa esimerkiksi juuri siitä että ei voi hoitaa liittymänsä asioita, koska eivät itse omista liittymäänsä. Tämä ei ole aspan vika ja jos turhautumista puretaan aspaan, ni voi olla varma että sen jälkeen aspa ei ole kovinkaan vastaanottavainen. Sama homma jos asikas rähyää siitä että takuu on loppu aspalle, ni sama lopputulos.

Vierailija
38/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin puhelimen DNA liikkeestä joka oli Tampereen Hämeenkadulla. Tästä on aikaa pari vuotta.

Nuori mies esitteli puhelimia ja valitsin melkein halvimman, koska se oli ensimmäinen älypuhelimeni.

Poika vaihtoi siihen sim-kortin ja opetti käyttämään sitä. Siihen meni aikaa, koska olen tämmönen tumpelosorminen vanha muori.

Mutta myyjä jäi kyllä mieleeni ystävällisyytensä takia.

Joten en voi valittaa, olispa tuollaisia nuoriamiehiä enemmänkin.

Vierailija
39/66 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että soitin asiakaspalveluun ja pyysin, että liittymäni irtisanotaan. Asiakaspalvelija sanoi, että selvä, se on irtisanottu.

Kuitenkin DNA lähetteli laskuja. Soitin ja ihmettelin, miksi on näin. Väittivät, ettei liittymää ole irtisanottu.

Kerroin, että se on irtisanottu jo ajat sitten ja ihmettelin eikö tuo tieto siellä heillä missään näy.

"Ei täällä ole mitään merkintää".

Totesin vaan, että eikö tässä voi edes luottaa siihen, että tuollainen asia hoituu, kun kerran niin on puhelimessa sovittu.

Asiakaspalvelija vain väitti, että sopimus on voimassa ja teidän tulee maksaa laskut. En ollut edes käyttänyt kyseistä liittymää enää, joten kuukausimaksuja koettivat veloittaa.

En voi millään todistaa, että tuo irtisanomispuhelu on käyty ja asian on sanottu olevan kunnossa. Pitäisi varmaan nauhoittaa kaikki tuollaiset puhelut.

Vika ei ole minussa ja niitä laskuja en myöskään maksa.

En myöskään ryhdy heidän asiakkaakseen enää.

Vierailija
40/66 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulle tuttu Nonono-palvelu? Sitä kautta näytti DNA korvanneen jotain vastaavanlaisia juttuja, reklamointipalvelu tuo siis.