Miksi on pakko matkustaa?
Pidän itsekin matkailusta ja uusien asioiden kokemisesta mutta en todella ymmärrä ihmisiä, joille matkustaminen on niin suuri pakkomielle, että tappavan taudin jyllätessä maailmassa on pakko lähteä oikein koko perheen voimin ulkomaille. Onko huvi matkailu tosiaan sen riskin arvoista, että saattaa itse saada koronan tai tartuttaa läheisensä muista nyt puhumattakaan? Oikeasti maailma ei karkaa mihinkään, vaikka nyt pitäisi vuoden parin tauon matkailussa ja keskittyisi kotimaan lomiin. Näin tuettaisi myös kotimaan taloutta. Tänä kesänä aurinkoakin on riittänyt Suomessa. Ja kun kevään poikkeustilan jälkeen saatiin elämää normaaliin suuntaan avaamalla harrastukset, kirjastot, ravintolat ja teatterit niin nyt näiden matkailijoiden takia ollaan kohta uudelleen poikkeustilassa. Rajat olisi voitu pitää kiinni huvi matkoilta vaikka vuoden loppuun...sitten asiaa olisi voitu tarkastella uudelleen. Mutta terve järki ei toimi suomalaisilla...jos johonkin rajat avataan, niin ei kun porukalla Viroon halpaa kaljaa hakemaan tai etelän rannoille saman auringon alle makaamaan joka täälläkin paistaa.... Ja koneesta suoraan baariin....ei mitään väliä suositellussa karanteenista kunhan vaan itsellä on kivaa....itsekkäitä ihmisiä joiden takia kaikki kärsivät. Ja hallitus vaan lepsuilee.....
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun oli pakko matkustaa Suomeen elokuuksi lomalle koska jos olisin joutunut viettämään kesälomani asuinmaassani Belgiassa olisin takuuvarmasti tullut ns. hulluksi. Kevät ja alkukesä oli todella raskasta. Ainoa joka piti toivoa yllä ja mielialaa edes siedettävänä oli tieto että elokuussa pääsee pois. Mielenterveyteni ei kerta kaikkiaan olisi kestänyt oloa siellä.
Tulin tänne ennen kuin Belgia laitettiin koronaviruksen riskimaiden listalle. En ole ollut karanteenissa. Olen kyllä noudattanut turvavälejä ja hyvää hygieniaa.
Ulkosuomalaisilta on kyllä tullut kaikenlaisia selityksiä, miksi juuri heidän on ollut pakko matkustaa Suomeen. Alkaa itseä vähän kaduttaa, että olen viettänyt kiltisti lähes puoli vuotta 50 neliön kerrostalokaksiossa Bukarestissa.
Itse kävin Suomessa pidempään tänä vuonna. Vietin sen pari viikkoa ensin karanteenissa ja sitten sai olla ja nauttia kesästä, kun Suomessa oli tautia kesällä niin vähän. En pysty noin pitkää lomaa pitämään vasta kuin ensi kesänä seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihana asia, mutta valitettavasti Suomi ei osaa myydä itseään kuin niillä luontokohteilla. Kun ne eivät kiinnosta jäljelle ei jääkään juuri mitään.
Jos halusit tänä kesänämerenrantakaupunkiin kulttuurillamme, yöpyä hotellissa ja syödä kaikki ateriat ravintolassa. - Niin, tyhjästä ei kannata perheellisen maksaa tonneja.
En muuten usko, että tämä korona on koskaan ohi, tulemme matkustelemaan näissä olosuhteissa myöhemminkin.
Niin, me kävimme Riikan risteilyllä. Käytimme maskeja, olimme paljon hytissä, pidämme etäisyyksiä. Riikassa oli varsin hiljaista.
Yhtään uutista Riikan risteilyltä vuodosta päätöstä ei ole tullut.
Kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo, mutta on silti surkea perustelu tämä sille ettei jaksa yhtä kesää olla Suomessa vaikka Yyterissä,mikä kyllä vastaa ihan rantalomaa. Eli kun on tylsää niin ei väliä levitätkö tappavaa tautia? Olisit säästänyt nämäkin rahat ja ehkäpä ensi vuonna saanut vieläkin hulppeamman loman kuin majailu laivan hytissä....
Niin ja meidän lomarahat makaavat tilillä, kun ei uskallettu lähteä lentämällä reissuun ja Suomesta ei löytynyt sitä mitä haluttiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ankeaa ja täältä on kiva päästä pois. Itse olen kuitenkin ollut ilmastonmuutoshössötyksen alusta lähtien sitä mieltä, että ihmisten kannattaisi panostaa siihen, että Suomessa olisi mukavampi olla. Itse ainakin käyn esim Kreikassa lähinnä siksi, että siellä ihmiset ovat ystävällisiä ja iloisia. Ei se vesi uima-altaassa paljon sen lämpimämpää ole kuin Suomessakaan.
Minä ole ymmärtänyt että Suomen ongelma on surkeat kelit? Niitä voi olla hankala parantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tämä ei mene pois eikä lopu? Jos tämä ei ole vain tämän vuoden juttu vaan jää pysyvästi kiertämään? Missä vaiheessa on hyväksyttävää matkustaa siinä tapauksessa?
Toivoisin alapeukuttajilta vastauksia esittämääni kysymykseen. Itse epäilen että se on näin. Tämä tauti ei mene pois kokonaan enää ollenkaan.
Voi hyvin olla, että samanlaiseen huolettomaan ja halpaan matkailuun ei ole paluuta enää koskaan. Koska korona, muut tulevat pöpöt ja ilmastonmuutos.
Me olimme tallinnassa kylpylähotellissa viikon. Ja oli mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ankeaa ja täältä on kiva päästä pois. Itse olen kuitenkin ollut ilmastonmuutoshössötyksen alusta lähtien sitä mieltä, että ihmisten kannattaisi panostaa siihen, että Suomessa olisi mukavampi olla. Itse ainakin käyn esim Kreikassa lähinnä siksi, että siellä ihmiset ovat ystävällisiä ja iloisia. Ei se vesi uima-altaassa paljon sen lämpimämpää ole kuin Suomessakaan.
Minä ole ymmärtänyt että Suomen ongelma on surkeat kelit? Niitä voi olla hankala parantaa?
No tämä. Kuka haluaa matkustaa Suomeen marraskuussa? Ulkomaalaisilla on aika pitkälti se näkemys että Suomi on turvallinen ja puhdas mutta myös kallis ja tylsä. Kaikki menee kiinni klo 21 ja ruoka ei ole kummoista. Ihmiset eivät tykkää puhua.
Kaipa näistä samoista syistä ihmiset myös kaipaavat ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto on haastava, mutta jos ihmiset olisivat empaattisia ja osaisivat pitää sivistyneesti hauskaa, täällä olisi ihan mukava asua ja elää. Ikävä kyllä oma kokemukseni on, että vaikka asun puolen kilometrin päässä maa-uimalasta Suomessa, en ole halunnut mennä sinne uimaan kertaakaan koko kesänä. Jotenkin suomalaiset näyttävät minusta epäystävällisiltä ja he käyttäytyvät epäkohteliaasti, joten paljon mieluummin maksan tonnin siitä, että saan löhöillä kaikessa rauhassa kreikkalaisen uima-altaan reunalla kirjaa lukien ja mahdollisesti margaritaa nautiskellen. Jotenkin jopa allaselämästä on viety Suomessa kaikki ilo. Lapset huutaa kurkku suorana, aikuisille ei ole palveluita, porukkaa on aivan liikaa kapasiteettin nähden yms. Jos ihmiset saisi Suomesta vaihdettua, täällä voisi olla ihan kivaa lomailla.
Jotkut ihmiset ovat Suomessa niin ylivertaisen täydellisiä, että on pakko matkustaa vähintään 5000km päähän, että uskaltaa hetkeksi rentoutua ja olla ihminen.
Itse mietin, että onko jotkut ihan oikeasti vaan niin pihalla maailmanmenosta. Varsinkaan monilla nuorilla ei ole edes teeveetä nykyään. Eikä uutisia netistäkään kaikki lue. Katsotaan vaan ne itseä viihdyttävät somejutut joissa puhutaan jostain ihan muusta. Sitten kun tekee mieli matkustaa Kreikkaan niin mistäpä sen tietäis ettei se ole ihan ok.
Meillä oli Latvian matka varattuna jo ennen koronaa. Pitkään näytti siltä, ettemme pääse reissuun, mutta kun Baltian maiden rajoitukset purettiin, ajattelimme sen olevan turvallista ja lähdimme matkaan. Koronavaihe oli silloin oikein hyvällä mallilla, emmekä tartuntaa saaneetkaan. Jos matkan ajankohta olisi nyt, en lähtisi näillä tiedoilla ja koronan vaiheessa enää reissuun. En, vaikka menettäisinkin siihen käyttämäni rahat.
Mun pakko matkustaa on jonnekin
Entisestä pois juna vie
On aivan sama, minne kiirehdin
Kun vain pitkä on tie.
Menolippu, menolippu, menolippu...
Mitä nähtävää on Suomessa? Kuusimettää ja S-marketteja.
Matkustan, koska sairastin koronan jo maaliskuussa. Ei eronnut omalla kohdallani mitenkään perusflunssasta. Viikon verran oli väsymystä ja pää kipeä, pari päivää kuumetta. Toimintakyky ihan hyvä taudin aikana, sain mm terassin maalatuksi.
Itse alan olla niin stressaantunut ja ahdistunut, että tässä ei enää paljon paina omat taikka muiden kuolemat tai maailman tuhoutuminen, eiköhän se jossain vaiheessa pala tuhkaksi. Lapset nyt vähän surettaa, tai aika paljonkin itse asiassa, mutta minkäs sille voi. Samaa tuhkaa meistä kaikista tulee ja sittenpähän se on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka nyt matkustatte, olisitteko matkustaneet samoista syistä esim mustansurman aikaan? En usko että olisitte. Olisi siinä unohtunut aika nopeasti mielenterveysyyt ja Suomen oletettu epämukavuus. Te vain olette niitä jotka kuvittelette ettei se teille ole vaarallinen, vaikka toki voi olla, ja ette välitä paskan vertaa siitä kenet riskiryhmäläisen altistatte omien ”tarpeidenne” vuoksi.
Tottakai, jos se konvertoituu pankkitilille tuleviksi euroiksi.
Rahan vuoksi matkustetaan oli mikä oli.
Ymmärtäkää jo että on tuhottomasti ihmisiä jotka tekee elantonsa matkustelulla.
No ei vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tämä ei mene pois eikä lopu? Jos tämä ei ole vain tämän vuoden juttu vaan jää pysyvästi kiertämään? Missä vaiheessa on hyväksyttävää matkustaa siinä tapauksessa?
Toivoisin alapeukuttajilta vastauksia esittämääni kysymykseen. Itse epäilen että se on näin. Tämä tauti ei mene pois kokonaan enää ollenkaan.
Ei se saman tasoiseksi riesaksi jää. Luuletko todella että tämä on ensimmäinen pandemia jonka maailma on kohdannut?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tuo kysymys...luulin joksikin kirjautumisjutuksi :0
T. Alkuperäinen
On pakko matkustaa, koska ELÄIN? :D
Ok, sovitaan näin.
Luulin tulleeni kivaan galluppiin jossa kysyttäis että mikä on syy miksi pitää matkustaa ja on eri vaihtoehtoja joista valita.
On pakko saada someen kuvia, aliarvioit pahasti miten riippuvaisia ihmiset on somessa kerskailusta ja tykkäyksien kerjäämisestä.
Hauska kysely olisi "oletko matkustanut tänä kesänä ilmoittamatta siitä somessa?" :)
Tottakai, jos se konvertoituu pankkitilille tuleviksi euroiksi.
Rahan vuoksi matkustetaan oli mikä oli.
Ymmärtäkää jo että on tuhottomasti ihmisiä jotka tekee elantonsa matkustelulla.