Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi haitallisempaa sikiölle?

Vierailija
06.08.2013 |

Lopetin tupakoinnin heti positiivisen raskaustestin tehtyäni. Sen jälkeen ei tullut mieleenkään polttaa enää. En käyttänyt nikotiinivalmisteita myöskään, ja alkuun pärjäsin oikein hyvin. Olen ollut nyt puolitoista kuukautta polttamatta, ja raskaus on sujunut hyvin.

Mutta ahmin usein. Saatan syödä päivässä pahimmillaan yhteensä 4500 kcal, ja 3000 kcal on enemmän sääntö kuin poikkeus. Minulla on vaikeaa pahoinvointia ja siihen tuntuu auttavan suolaisten, epäterveellisten tuotteiden syöminen, vähän väliä. Tiedän ettei tämä ole terveellistä minulle eikä sikiölle. 

Ja tiedän, että tupakka ja ahminta ovat vaihtoehtoisia toisilleen, minulla ainakin. Mutta ajatus tupakoinnista aiheuttaa tunnontuskia jo pelkkänä ajatuksena, samalla tavoin kuin tämä liiallinen syöminenkin.

Lähtöpainoni oli hyvin matala, mutta se ei paljoa lohduta kun olen jo nyt kerännyt 6 kiloa, eikä ensimmäinen kolmanneskaan ole ohi. Sen aikanahan painon ei erityisemmin kuuluisi nousta.

Joten, kumpi on pienempi paha, se että tupakoisin kahden savukkeen verran päivässä vai se että lapsesta tulee aivan epäilemättä sokerivauva ja syntymäpaino on tätä meno varmaan sen 6 kiloa sekin...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alipainoinen niin paino saa nousta raskausaikana. Huolehdi itsestäsi terveellisellä ravinnolla ja murehdi painoasi sitten kun imetys on loppu

Vierailija
22/24 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta kotiin enää mitään epäterveellistä. Porkkanoita yms pitäisi ahmia melkoiset kasat että olisi epäterveellistä.  Itsekin lihoin lähes 20kg raskausaikana, olin aluksi alipainoinen ja herkut kyllä maistui. Osa painosta johtui mojovasta turvotuksesta, ja luulen että kroppa halusi kerätä energiaa imetystä varten (joka sitten onnistuikin heti hyvin). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ole armollisempi itsellesi ja malta mielesi. Raskaus on vasta alussa ja on hyvin todennäköistä, että yhtenä kauniina päivänä olosi on parempi. Yleensä se on vieläpä äkillistä, pahoinvointi vain loppuu kuin veitsellä leikaten.

Ja jos ei, sitten sinun pitää vain löytää itsestäsi tahdonvoimaa ja itsehillintää vaihtaa syömäsi ruuat terveellisempiin. Muista myös juoda vettä paljon! Kuten aikaisemmin joku kirjoitti, janokin voi tuntua nälkänä ja lisätä pahoinvointia. Kehosi tuottaa nyt lapsivettä ja lisää verta, joten nestettä tarvitaan!

5

Vierailija
24/24 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei porkkanoita saa syödä jos on raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi