Kaverilla korona, ei suostu eristykseen vaan liikkuu ulkona
Mitähän hittoo tolle pitäis tehdä? Soitanko poliisille?
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Paras keino on tulla vaahtoamaan tänne, ehdottomasti paras. Älä missään nimessä soita koronatiedotuspuhelimeen ja kysy ohjetta sieltä. Se on ihan paska homma sellainen. Vaahtoa täällä, kerro lisätietoja vähitellen niin pysyy ketju pystyssä; saa kaikki öyhöttää sydämensä halusta.
Jostakin luin, että suomalaisten ÄO laskee huolestuttavaa vauhtia, teepäs testi, sinulle ei taida tulla lainkaan pisteitä testissä.
Summa summarum, toivottavasti ehdit saada koronan kaveriltasi ja sinulla se on sitä kaikista pahinta laatua.
Kerrankin hyvä kommentti!
Yhdyn kirjoittajan toiveeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilla saa jos pystyy. Kyllähän esim koira on ulkoilutettava. https://yle.fi/uutiset/3-11270954
Ei saa, jos on korona. Selvitä itsellesi, mikä on karanteenin ja eristyksen ero. Eristyksessä et saa mennä ulos ollenkaan.
Katsoitko ollenkaan tuota linkkiä? Täällä taas hysteeriset meuhkaa ja fantasioi kaikenlaisista ihmisoikeuksia rikkovista pakkokeinoista, kun kyseinen koronaa sairastava henkilö toimii aivan oikein. Ulkoilla saa kyllä!
Katsoitko sinä? Siinä sanotaan, että karanteenissa oleva saa ulkoilla. Koronaa sairastava ei ole karanteenissa, hän on eristyksessä. Esim. taulukossahan on vain karanteeni, ei eristystä. Jutun tekijä on olettanut, että ihmiset ymmärtäisivät ihan itse, mikä on eristys, mikä on osoittautunut virhearvioksi selvästi.
Ohis...minä katsoin ja linkin takana olevassa jutussa oli hyvin selkeä kuva, josta selvisi, että tartunnan saanut voi ulkoilla. Tässä linkissä ko kuva:
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_1405,f_auto,fl_lossy,q…
Vierailija kirjoitti:
Paras keino on tulla vaahtoamaan tänne, ehdottomasti paras. Älä missään nimessä soita koronatiedotuspuhelimeen ja kysy ohjetta sieltä. Se on ihan paska homma sellainen. Vaahtoa täällä, kerro lisätietoja vähitellen niin pysyy ketju pystyssä; saa kaikki öyhöttää sydämensä halusta.
Jostakin luin, että suomalaisten ÄO laskee huolestuttavaa vauhtia, teepäs testi, sinulle ei taida tulla lainkaan pisteitä testissä.
Summa summarum, toivottavasti ehdit saada koronan kaveriltasi ja sinulla se on sitä kaikista pahinta laatua.
Summa summarum, onpas sulla paha olo. Sanoinko, että olen viettänyt itse aikaa kyseisen ihmisen kanssa? Harmi, ettei kaikilla voi olla yhtä herttaisia ja sivistyneitä käytöstapoja kuin sinulla, kylläpä olisi kaikilla mukavaa. Siitä huolimatta: En toivo sinulle mitään pahaa, en sairautta, kärsimystä enkä kuolemaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, toivottavasti ehdit saada koronan kaveriltasi ja sinulla se on sitä kaikista pahinta laatua.Summa summarum, onpas sulla paha olo. Sanoinko, että olen viettänyt itse aikaa kyseisen ihmisen kanssa? Harmi, ettei kaikilla voi olla yhtä herttaisia ja sivistyneitä käytöstapoja kuin sinulla, kylläpä olisi kaikilla mukavaa. Siitä huolimatta: En toivo sinulle mitään pahaa, en sairautta, kärsimystä enkä kuolemaa. Ap
Hyvät käytöstavat sisältävät sen ettei rieku missään puhumassa kaverin asioista ja sen että kun ja jos ongelmia/epätietoisuutta ilmenee ottaa yhteyttä niihin viranomaisiin joihin on neuvottu yhteyttä otettavan.
Kas kun typeryyksien jauhaminen ei tässäkään tapauksessa ongelmaa poista, etkä saa täältä vastausta, koska vain viranomainen voi vaikuttaa ja puuttua. Oletan nyt, että olet kohteliaasti ensin sille (mielikuvitus) kaverillesi asiasta maininnut.
Minä toivon sinulle, koska se voisi opettaa sinua jättämään typeryydet pois. Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, toivottavasti ehdit saada koronan kaveriltasi ja sinulla se on sitä kaikista pahinta laatua.Kerrankin hyvä kommentti!
Yhdyn kirjoittajan toiveeseen.
Täältä myös!
Nämä typeryydet joutaa loppua ja oikeita keskusteluja oikeista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, toivottavasti ehdit saada koronan kaveriltasi ja sinulla se on sitä kaikista pahinta laatua.Kerrankin hyvä kommentti!
Yhdyn kirjoittajan toiveeseen.Täältä myös!
Nämä typeryydet joutaa loppua ja oikeita keskusteluja oikeista asioista.
Liityn jonon jatkoksi!
Vierailija kirjoitti:
Laittaisitko ystävällisesti vielä jakoon sen laatimasi muistion, josta käy ilmi internetin säännöt? Ilmeisesti meille vähempiälyisille on edelleen epäselvää, mistä saa puhua. Kun sinulla on tämä tieto ja myös päätösvalta asiasta, voisitko ystävällisesti jakaa viisauttasi meille muillekin?
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain suositus. Ei ole mitään karanteenia. Valitettavaa, mut näin se vaan on tällä hetkellä.
Jos sinulla on korona, niin karanteeni ei ole suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, toivottavasti ehdit saada koronan kaveriltasi ja sinulla se on sitä kaikista pahinta laatua.Summa summarum, onpas sulla paha olo. Sanoinko, että olen viettänyt itse aikaa kyseisen ihmisen kanssa? Harmi, ettei kaikilla voi olla yhtä herttaisia ja sivistyneitä käytöstapoja kuin sinulla, kylläpä olisi kaikilla mukavaa. Siitä huolimatta: En toivo sinulle mitään pahaa, en sairautta, kärsimystä enkä kuolemaa. Ap
Ohesta kysäisen, että missä toivottiin sinulle kuolemaa, minä kyllä luin että koronaa, joskus vastoinkäymiset opettavat arvostamaan lähimmäistä, jopa niin paljon, ettei levittele hänen asioitaan täällä.
Tekisi sinulle todella hyvää sellainen oppi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät käytöstavat sisältävät sen ettei rieku missään puhumassa kaverin asioista ja sen että kun ja jos ongelmia/epätietoisuutta ilmenee ottaa yhteyttä niihin viranomaisiin joihin on neuvottu yhteyttä otettavan.
Kas kun typeryyksien jauhaminen ei tässäkään tapauksessa ongelmaa poista, etkä saa täältä vastausta, koska vain viranomainen voi vaikuttaa ja puuttua. Oletan nyt, että olet kohteliaasti ensin sille (mielikuvitus) kaverillesi asiasta maininnut.
Minä toivon sinulle, koska se voisi opettaa sinua jättämään typeryydet pois. Ole hyvä!
Siis toivot ap:lle kuolemaa, koska hän on tehnyt aloituksen, josta sinä et pidä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla sama systeemi kuin Kiinassa oli että kotiin tultiin lämpö mittaamaan ja jos oli lämpöä veivät niiltä jalansijoilta ihmisen väkisellä pois. Ovia teljettiin ja hitsattiin jopa kiinni.
Siis oikeastiko olette tätä mieltä? Olen oppinut ymmärtämään paremmin näiden koronakeskustelujen jälkeen, miten natsiaate aikanaan levisi kulovalkean tavoin ns. normaali-ihmistenkin keskuudessa. Nämä keskustelut ovat vastenmielistä, kuvottavaa luettavaa ja malliesimerkki mistä aineksesta diktatuurit ja totalitarismi ammentavat voimansa. En olisi ikinä uskonut, että ihmisen sokea luottamus omaan hyvään tarkoitukseensa saa heidät oikeuttamaan lähes mitkä tahansa keinot tukemaan ajatuksiaan. Tuija Siltamäki kirjoittaa aiheesta osuvasti YLE:n kolumnissaan, ja totetaa että "hyvien ihmisten ajatuksiin tulee suhtautua yhtä kriittisesti kuin pahojen", ollen tässä täysin oikeassa. https://yle.fi/uutiset/3-11473935
Miettikää ihmiset nyt hiukan mitä kirjoitatte, vaikka olisitte kuinka vihaisia.
Eristyksissä oleva saa ulkoilla kaukana ihmisistä ja paikoista missä kulkee muita. Et saa mennä.kerrostalon rappuun tälläkään, mutta saat hakata puita kotipihalla, josta on 2 km seuraavaan naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Summa summarum, toivottavasti ehdit saada koronan kaveriltasi ja sinulla se on sitä kaikista pahinta laatua.Laittaisitko ystävällisesti vielä jakoon sen laatimasi muistion, josta käy ilmi internetin säännöt? Ilmeisesti meille vähempiälyisille on edelleen epäselvää, mistä saa puhua. Kun sinulla on tämä tieto ja myös päätösvalta asiasta, voisitko ystävällisesti jakaa viisauttasi meille muillekin?
Missä hän puhuu muistiosta?
Etkö sinä ymmärrä lukemaasi?
Kielsikö hän puhumisen?
Missä kohti?
Sinunkin kannattaa tehdä ÄO testi, tulos voi olla huolestuttava.
Miksköhän tää nyt meni niin tunteisiin, herranjumala sentään! Joku puhuu asiasta, josta ei itse tykkää puhua, ja tämä saa nyt kilarit, jossa toivoo toisella vakavaa sairautta ja haukkuu raivokkaasti. Onpa kyllä todella huolestuttavaa käytöstä. Eikös semmonen olisi ihan ok, että jos ei joku ketju itseä nappaa, sen voi sulkea ja siirtyä toiseen ketjuun, tai mennä vaikka tekemään jotain ihan muuta? Aivan mielipuolista sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla sama systeemi kuin Kiinassa oli että kotiin tultiin lämpö mittaamaan ja jos oli lämpöä veivät niiltä jalansijoilta ihmisen väkisellä pois. Ovia teljettiin ja hitsattiin jopa kiinni.
Siis oikeastiko olette tätä mieltä? Olen oppinut ymmärtämään paremmin näiden koronakeskustelujen jälkeen, miten natsiaate aikanaan levisi kulovalkean tavoin ns. normaali-ihmistenkin keskuudessa. Nämä keskustelut ovat vastenmielistä, kuvottavaa luettavaa ja malliesimerkki mistä aineksesta diktatuurit ja totalitarismi ammentavat voimansa. En olisi ikinä uskonut, että ihmisen sokea luottamus omaan hyvään tarkoitukseensa saa heidät oikeuttamaan lähes mitkä tahansa keinot tukemaan ajatuksiaan. Tuija Siltamäki kirjoittaa aiheesta osuvasti YLE:n kolumnissaan, ja totetaa että "hyvien ihmisten ajatuksiin tulee suhtautua yhtä kriittisesti kuin pahojen", ollen tässä täysin oikeassa. https://yle.fi/uutiset/3-11473935
Miettikää ihmiset nyt hiukan mitä kirjoitatte, vaikka olisitte kuinka vihaisia.
Tuo on totta. Itse olen myös ihmetellyt, kuinka ihmiset eivät erota eri ammattiryhmien lausuntoja ja monella tuntuu asiat sekoittuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä toivon sinulle, koska se voisi opettaa sinua jättämään typeryydet pois. Ole hyvä!Siis toivot ap:lle kuolemaa, koska hän on tehnyt aloituksen, josta sinä et pidä?
Lopeta tuo lässytys, koronaa ”toivottiin”, että oppisi asettumaan muitten ihmisten saappaisiin.
Ketään ei nämä öyhötykset palvele.
Oikean tiedon saa soittamalla koronatiedotuspuhelimiin tai tk:n neuvontaan. Nämä haukkumisketjut keksityistä kavereista lietsovat vain typeryyttä ja levittävät väärää tietoa.
Kun on tätä palstaa seuraillut kesän mittään niin alan kallistua sille kannalle että työttömät pakkosijoitetaan töihin päivärahan menettämisen uhalla ja toimeentulotuki lopetetaan terveiltä 18 - 50 vuotiailta. Menköön töihin vaikka tienreunoja siivoamaan, siitä on jotain hyötyä, toisin kun täällä roikkumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksköhän tää nyt meni niin tunteisiin, herranjumala sentään! Joku puhuu asiasta, josta ei itse tykkää puhua, ja tämä saa nyt kilarit, jossa toivoo toisella vakavaa sairautta ja haukkuu raivokkaasti. Onpa kyllä todella huolestuttavaa käytöstä. Eikös semmonen olisi ihan ok, että jos ei joku ketju itseä nappaa, sen voi sulkea ja siirtyä toiseen ketjuun, tai mennä vaikka tekemään jotain ihan muuta? Aivan mielipuolista sekoilua.
Hän on ihan oikeassa, jos olisi ystävästä huolissaan ja tietäisi, että ”tahallaan levittää” niin täällä jauhaminen ei auta mitään. Vai auttaako? Jos niin miten?
Ohjataako se levittäjä lukemaan nämä typeryydet täältä ja hän valaistuu!?
Joku kirjoitti, että ÄO on huolestuttavasti laskenut ja se kyllä tässäkin näkyy.
Teistäkö tämä on keskustelu?
Että vajavaisilla tiedoilla päivitellään jonkun keksityn henkilön tekemisiä.
Ihanko totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ihan oikeassa, jos olisi ystävästä huolissaan ja tietäisi, että ”tahallaan levittää” niin täällä jauhaminen ei auta mitään. Vai auttaako? Jos niin miten?
Ohjataako se levittäjä lukemaan nämä typeryydet täältä ja hän valaistuu!?
Joku kirjoitti, että ÄO on huolestuttavasti laskenut ja se kyllä tässäkin näkyy.
Teistäkö tämä on keskustelu?
Että vajavaisilla tiedoilla päivitellään jonkun keksityn henkilön tekemisiä.
Ihanko totta?
Juuri sun kaltaisten ihmisten vuoksi täällä on todella ikävää keskustella mistään. Suosittelen katsomaan lujasti peiliin ja miettimään omaa käytöstä ja väkivaltaisia toiveita toisia kohtaan. Paljon rakkautta päivääsi, toivottavasti voit kohta jo paremmin <3!