Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverilla korona, ei suostu eristykseen vaan liikkuu ulkona

Vierailija
10.08.2020 |

Mitähän hittoo tolle pitäis tehdä? Soitanko poliisille?

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen taulukko on virheellinen. Henkilö, joka on koronatartunnan vuoksi kotieristyksessä, ei saa mennä ulos ollenkaan.

THL:n sivuilta kopioitu:

”Mitä henkilön pitää ottaa huomioon, jos hän on koronavirustartunnan vuoksi kotieristyksessä?

Eristyksessä olevan henkilön pitää välttää lähikontaktia muihin ihmisiin. Ulos, esimerkiksi koiraa ulkoiluttamaan, kauppaan tai muille asioille ei saa mennä, vaikka olisi hyvävointinen.

Tartuntariskin vähentämiseksi eristyksessä olevan henkilön pitäisi pysytellä erillään myös muista samassa taloudessa asuvista. Jos mahdollista, eristyksessä olevan olisi hyvä oleskella eri huoneessa kuin muut.”

Ja tässä linkki Sosterin ohjeisiin kotieristyksessä olevalle: https://www.sosteri.fi/wp-content/uploads/sites/3/2020/04/23042020_toim…

Vierailija
182/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uykyui kirjoitti:

Sano tuntomerkit, tietää väistää..

Ja paikkakunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain suositus. Ei ole mitään karanteenia. Valitettavaa, mut näin se vaan on tällä hetkellä.

Sairastuneella EI OLE suositus.

Se on lääkärin määräämä PAKKO.

Karanteeni.

Siitä poikkeaminen on lakien mukaan rikos.

Vierailija
184/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkona saa olla.

Meillä ei ole koronaa, mutta pidetään etäisyyttä.

Ei kuljeta hissillä, ei kosketa seiniin käytävillä. Ulkona pidetään turvavälit ja ruuat tulevat kotiin.

Ei koronassa tarvi olla 4 seinän sisällä

Vierailija
185/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ulkona saa olla.

Meillä ei ole koronaa, mutta pidetään etäisyyttä.

Ei kuljeta hissillä, ei kosketa seiniin käytävillä. Ulkona pidetään turvavälit ja ruuat tulevat kotiin.

Ei koronassa tarvi olla 4 seinän sisällä

Kyllä tarvitsee olla neljän seinän sisällä, JOS ON KORONA.

Ehkä se menee umpiluupäisimmillekin jakeluun kun asia on tarpeeksi esillä.

Vierailija
186/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa ja minulla oli korona heinäkuussa. Sain tartuntaykdiköstä ohjeeksi, että ulkoilla saa 2m etäisyydellä.

Vierailija
187/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilla saa jos pystyy. Kyllähän esim koira on ulkoilutettava. https://yle.fi/uutiset/3-11270954

Ei saa, jos on korona. Selvitä itsellesi, mikä on karanteenin ja eristyksen ero. Eristyksessä et saa mennä ulos ollenkaan.

Katsoitko ollenkaan tuota linkkiä? Täällä taas hysteeriset meuhkaa ja fantasioi kaikenlaisista ihmisoikeuksia rikkovista pakkokeinoista, kun kyseinen koronaa sairastava henkilö toimii aivan oikein. Ulkoilla saa kyllä!

Katsoitko sinä? Siinä sanotaan, että karanteenissa oleva saa ulkoilla. Koronaa sairastava ei ole karanteenissa, hän on eristyksessä. Esim. taulukossahan on vain karanteeni, ei eristystä. Jutun tekijä on olettanut, että ihmiset ymmärtäisivät ihan itse, mikä on eristys, mikä on osoittautunut virhearvioksi selvästi.

Olihan siinä taulukossa  myös tartunnan saanut, etkö edelleenkään osaa lukea? Koronan kanssa saa ulkoilla, kun pitää huolta turvaväleistä. Aika heppoisin perustein taas ollaan 10 vuodeksi linnaan laittamassa, kun henkilö toimii ohjeiden mukaan.

Vierailija
188/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Espoossa ja minulla oli korona heinäkuussa. Sain tartuntaykdiköstä ohjeeksi, että ulkoilla saa 2m etäisyydellä.

Koronan kanssa saa ulkoilla juuri noin, eli kun pitää huolta turvaväleistä. Ihme porukkaa kun huudetaan ja meuhkataan jotain poliiseja ja vankilatuomioita, eikä itse edes vaivauduta selvittämään tuon vertaa, että onko toiminta edes millään tapaa kiellettyä.

Vierailija
189/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain suositus. Ei ole mitään karanteenia. Valitettavaa, mut näin se vaan on tällä hetkellä.

Sairastuneella EI OLE suositus.

Se on lääkärin määräämä PAKKO.

Karanteeni.

Siitä poikkeaminen on lakien mukaan rikos.

Ei ole karanteeni kun eristys. Ja silloinkin saa ulkoilla, kun pitää huolta turvaväleistä ja siitä, ettei aiheuta vaaraa muille.

Vierailija
190/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Espanjasta palannut ex-työkaverini on instastoryn perusteella ollut tänään lounasaikaan ravintolassa kaveriporukan kanssa syömässä... Luultavasti lentämällä tullut Helsingistä tänne Pohjois-Suomeen, ei omista ajokorttia eikä autoa. Mä olen jotenkin niin turta jo tästä ihmisten narsismista. Sanotaan että 1% suomalaisesta on narsisteja, todellinen luku taitaa olla lähempänä 50%...

Vierailija
191/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen Espanjasta palannut ex-työkaverini on instastoryn perusteella ollut tänään lounasaikaan ravintolassa kaveriporukan kanssa syömässä... Luultavasti lentämällä tullut Helsingistä tänne Pohjois-Suomeen, ei omista ajokorttia eikä autoa. Mä olen jotenkin niin turta jo tästä ihmisten narsismista. Sanotaan että 1% suomalaisesta on narsisteja, todellinen luku taitaa olla lähempänä 50%...

1% suomalaisista = n. 55 000

Vierailija
192/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan kanssa saa ulkoilla juuri noin, eli kun pitää huolta turvaväleistä. Ihme porukkaa kun huudetaan ja meuhkataan jotain poliiseja ja vankilatuomioita, eikä itse edes vaivauduta selvittämään tuon vertaa, että onko toiminta edes millään tapaa kiellettyä.

Luulisi oman järjen sanovan että sairaana ei ulkoilla. Ainakaan jos on oireitakin. Olisiko järkeä ulkoilla keuhkokuumeessa? Koronapotilas ei tosiaan tarvitse ulkoilua ainakaan akuutissa vaiheessa. Jälkioireet voi toki kestää kuukausia jolloin on aika normaali oletus ettei potilas ole täysin eristyksissä.

Vierailija
193/194 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä kaverilla olisi oikeasti korona, ei se pystyisi liikkumaan missään.

Koronan sairastaneet ovat tyypillisesti kertoneet, että eivät ole pystyneet liikkumaan juuri lainkaan edes kotona, niin miten sitten kaupungilla?

Vierailija
194/194 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi oman järjen sanovan että sairaana ei ulkoilla. Ainakaan jos on oireitakin. Olisiko järkeä ulkoilla keuhkokuumeessa? Koronapotilas ei tosiaan tarvitse ulkoilua ainakaan akuutissa vaiheessa. Jälkioireet voi toki kestää kuukausia jolloin on aika normaali oletus ettei potilas ole täysin eristyksissä.

Minä olen kyllä ulkoillut keuhkokuumeessakin, kun kuume on ollut lievää. Olen hakenut postin ja tehnyt koiran kanssa korttelin ympäri pissalenkin. Tässä ketjussa nyt kuitenkin on kyse koronan saaneesta ihmisestä, jolla ei oireita ole ja joka on ihan virkeä ja kykenevä vaikkapa ulkoilemaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme