Miksi ihmiset eivät osaa pukeutua golfkentille...
Suomessa näkee greeneillä ihmisiä verkkareissa, kulahtaneissa t-paidoissa ja jopa huppareissa, nuoret ovat converseissa ja farkuissa. Ei todellakaan sovi golfkentille! Ei tarvitse olla vaatteet viimeisen päälle, mutta asialliset silti!
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 21:04"]
No AV:llähän hmiset kieltäytyvät myös hääkutsuista siksi, kun sinne täytyisi pukeutua hienosti.. En siis yhtään ihmettele vastauksia. Minun mielestäni tosin golfin yksi elementti on tietynlainen luksus ja estetiikka. Kentät yritetään tehdä kauniiksi ja oletetaan etteivät siellä pelaavat ihmiset pilaa maisemaa salihousuillaan. Siksi varmaan monet verkkari-ihmiset ovat alkaneet glofia pelata, kun sitä on pidetty hienona ja sitten voi sanoa että golfaa..
Niin ja itse en omista green cardia.
[/quote]
Luksus ja estetiikka?
No luksusta se ei ainakaan ole, todellinen jokajannun laji ja golfosakkeetkin ovat pelkkiä haitakkeita, juuri oli lehtijuttu, että niistä maksetaan, että pääsee eroon. On olemassa paljon kalliimpia lajeja, joita harrastaa.
Golfia aletaan pelaamaan siinä vaiheessa elämää kun ei enää osuta liikkuvaan palloon
Golf pitäisi lailla kieltää! Pönäköiden elostelijoiden tilaavievä huuhaa laji
Olen pelannut golfia 30 vuotta. En ole ajatellut pukeutumista ollenkaan sen kummemmin. Se ei ole ollut todellakaan asialistan kärjessä. Kylmemmällä kelillä, sateella tai muuten tuulisella säällä haasteita on riittänyt sopivan vaatekerran löytämiseksi. Hellekelillä shortsit, ohuehkot pitkät housut ja tekninen kauluksellinen hengittävä paita. Golfkenkiä on vaihdettava kelin mukaan, kuivalla tennarityyppiset ja kostealla tai sadekelillä vedenpitävät ja valmistemateriaaliltaan sopivat jalkineet – vaihtoehtoja riittää. En ole golfia enkä siihen liittyvää pukeutumiskulttuuria tuputtanut kellekään. Mailoja saa alan liikkeistä, verkkokaupoista ja urheiluliikkeestä, sekä käytettynä, että uusina.
Golfrangelle pääsevät kaikki harjoittelemaan. Greencardin suorittaminen onnistuu paikallisen golfklubin avustuksella. Maksut ovat marginaalisia verrattuna lukuisten muiden harrastusten kustannuksiin tai vapaa-ajan välineinvestointeihin.
Todella mukava laji ja kivoja pelikavereita maailman monessa kolkassa tavanneena monet hienot muistot taskussa. Toki, golf eivätkä monet muutkaan liikuntalajit poista luonnehäiriöitä ihmisten joukosta. Joka paikkaan mahtuu hikuja ja taviksia. Onneksi nykyisin pääsääntöisesti golfkentillä on mukavia ja tavallisia kuolevaisia.
Kävelyliikuntaa n. 85 x 10 km kesässä - en vaihtaisi suosikkilajiani millään pois, vaatetus ei todellakaan ole ongelma tässä kontekstissa.
Kato ku se ei oo MIES eikä mikään jos sillä ei oo reikänen paita, eriparisukat ja vähä sinappia rintapielessä nii. TOSI MIES kyllä ajaa ranke rooverilla kolffikentälle että kaikki varmasti näkee että RAHAA ON, mutta sitten ollaan kuitenkin niin TOSI MIES eikä mikään marjam poimia että vaatteet pitää olla rumat ja likaiset.
Sillä ilmaistaan että kuuluu TOSI MIESten kerhoon eikä mihinkään mikkihiiriin.
TOSI MIES huutaa kailottaa myös kolffi kentällä alapääjuttuja koko ajan niin että kaikki varmasti kuulee miten viriili UROS se on, ja naureskelee kun mikki hiirillä menee croissantit väärään kurkkuun.
Golf on varmasti mukava harrastus, joskus itsekin käynyt lyömässä palloja 80-luvulla. Mutta, silloin kun siitä alkoi tulla ns rahvaan harrastus olisin voinut suoralta kädeltä nimetä ne tutut jotka alkavat sitä pelaamaan, nimittäin kaikki ne jotka muutenkin snobbailevat ja joille on tärkeää antaa muille vaikutelma siitä että olisivat parempaa väkeä. 😁
Vierailija kirjoitti:
Te jotka väititte, että golfvaatteet ovat kuin sirkuksesta, niin tsekatkaapa nuo vaatteet.
Mielestäni ihan siistejä ja tyylikkäitä mutta kuitenkin urheilullisia. Ap
http://www.zalando.fi/naisten-urheilu-vaatteet/?order=activation_date&sport_type=Golf&wt_ga19=6979532932_19499363572&wt_gk19=Broad_6979532932_%2Bgolfvaatteet+%2Bnaisten
Mielestäsi tyylikkäitä, minun mielestäni ei. Värit on tylsiä, mallit kireähköjä, eikä sovi kaikenlaisille vartaloille, ennemmin hoikille (joka kyllä itsekin olen). Varmaan esimerkkiä paremman näköisiäkin löytyy, mutta miksi maksaa tyylistä, joka ei miellytä tai tunnu omalta? Sama kuin joku käskisi pukeutua gootiksi, vain koska käy Tuska-festivaaleilla kerran.
Olen saanut lahjaksi pari Lacosten pikeepaitaa, yllättäen ovat laput tallella kaapin pohjalla, vaikka olen käynyt golffia pelaamassakin. En kehdannut edes myydä niitä :D
No AV:llähän hmiset kieltäytyvät myös hääkutsuista siksi, kun sinne täytyisi pukeutua hienosti.. En siis yhtään ihmettele vastauksia. Minun mielestäni tosin golfin yksi elementti on tietynlainen luksus ja estetiikka. Kentät yritetään tehdä kauniiksi ja oletetaan etteivät siellä pelaavat ihmiset pilaa maisemaa salihousuillaan. Siksi varmaan monet verkkari-ihmiset ovat alkaneet glofia pelata, kun sitä on pidetty hienona ja sitten voi sanoa että golfaa..
Niin ja itse en omista green cardia.