Miksi ihmiset eivät osaa pukeutua golfkentille...
Suomessa näkee greeneillä ihmisiä verkkareissa, kulahtaneissa t-paidoissa ja jopa huppareissa, nuoret ovat converseissa ja farkuissa. Ei todellakaan sovi golfkentille! Ei tarvitse olla vaatteet viimeisen päälle, mutta asialliset silti!
Kommentit (150)
Kuinka moni lähtee töihin missä kledjuissa tahansa, yöelämään viihteelle, teatteriin, treffeille? Kyllä fiksu ihminen muovaa pukeutumistaan aina tilanteeseen sopivaksi. Miksi golfin pitäisi erottua tästä jotenkin epäeduseen? Harvoin salilla tai jumpassakaan näkee haisevia ja virttyneitä vanhoja rytkyjä vaan ihmiset pukeutuu sinnekin siististi. Ei Ap.
Kasikolme, linkkaisitko minulle golfasun, joka mielestäsi näyttää klovnipuvulta. Ap
Vaihda kenttää. Kyllä Suomestakin löytyy kenttiä, joille ei pääse pelaamaan missä tahansa vaatteissa. Ja ulkomailta löytyy klubejakin, joihin ei kävellä sisään missään retkuissa...
Miksi ihmiset kirjoittaa vauva-aiheiseen sivustoon golf-vaatetuksesta?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 10:29"]
[/quote]
No puhutaanhan täällä Auerista, Aitolehdestä ja kaikesta muustakin tuubasta
outoja kommentteja, olen pitänyt golfvaatteita hyvin funktionaalisina. Lajissa ei juosta, mutta kävellään yli neljä tuntia ja vaatteiden pitää olla riittävän värikkäät, hengittävät, kevyet ja joustavat. Erona muihin lajeihin on, että niiden on mahdollisuus olla myös hyvännäköiset (toisin kun pyöräilyssä tai vaikka juoksussa).
ap, jos asia noin kovasti häiritsee, vaihda kenttää. Meidän kentällä ei ainakaan ole koskaan näkynyt verkkareita vaan kaikki ovat asiallisesti pukeutuneita.
Musta on tärkeää myös, että ns. jokamiehen kentät lisääntyy, kentät, joille voi mennä kuka vaan millaisena vaan tutustumaan lajiin ja harjoittelemaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 20:05"]
En yritä enkä olekaan yhtään muita parempi ja minun puolesta golfia saa pitää vaikka pelleilynä. Harva kuitenkin tietää kuinka rankkaa se oikeasti on, kiertää nelisen tuntia parhaimmillaan 30 asteen helteessä. Vaatii myös äärimmäistä keskittymistä. No, nyt ei puhuttu golfin rankkuudesta...
Ihmetyttää vain, miksei välissä voi tulla pois siltä omalta mukavuusalueeltaan ja vetää jalkaan muutkin kuin verkkarit. Minun peliäni ei häiritse yhtään, jos joku uuno vieressä pelaa sukat sandaaleissa, mutta tuo pukeutumis"etiketin" noudattamattomuus ihmetyttää. Kuuluu käytöstapoihin. Ap
[/quote]
No kovempana pidän naista, joka juoksee 42.2 km 30 asteen helteessä 4 tuntiin ja allekin. Se on liikuntaa. Golf ei
[/quote]
Urheilu, mitä pystyy harrastamaan pikeepaita ja suorat housut jalassa, ei voi olla kovin rankkaa.
Ap voisi kokeilla triathlonia, juoksua,maastopyöräilyä, judoa, crossfittiä. Silloin voidaan jo puhua, että tulee hiukan hiki. Ja kyllä, näissä lajeissa sitä vasta kalliita vaatteita onkin.
Gols on keski-ikäisten, laiskanpulskeiden ihmisten laji, jotka eivät jaksa juosta kymppiä edes tuntiin.
Moukatkin golfaavat. Valitettavasti.
Minua taas ihmetyttää, miten golfissa ollaankin juututtu niin menneisyyteen pukeutumiskoodin suhteen. Se on suorastaan vitsikästä.
Ai sori, en tiennyt että golfkenttä pahastuisi vaatteistani. Kun ei oikein viitsi ostaa koko vaatekertaa jos käy pari kertaa kokeilemassa.
Höh no ihan sama. Kun poika kävi golfaamassa, ei todellakaan vaatteita mietitty. Pelleilyä. Itse ajattelin aloittaa, kun nuorimmatkin pärjäävät paremmin itse, koska vaikuttaa kivalta ulkoilulta. Ja laitan päälleni ihan mitä huvittaa, vaatteet nyt kuitenkin.
Korjaan: Golf muoti on sirkuksesta.
En ymmärrä, miksi juuri golfissa on jotain väliä sillä, että on "siisti". Siis ehkä siellä oli siistiä silloin, kun valtaosa harrastajista pukeutui aina niin. Mutta en ymmärrä sitä, jos joku harrastaa golfia, etteikö hän voisi tulla sinne ilman että miettii ulkonäköään enempää kuin vaikka kaupungille mennessään.
Peukutelkaa alaspäin ihan rauhassa, näin se asia kuitenkin on.
Golfiin nyt vain kuuluu asialliset vaatteet, ei sinne missään verkkareissa voi mennä hillumaan. Asiallisilla vaatteilla tarkoitan pikeepaitoja tai muita siistejä sporttisia paitoja, miehillä suoria golfhousuja tai siistejä shortseja. Naisilla myös siistit urheilulliset housut, tai sporttinen hame.
Pukeutumiskoodi ei ole mikään vanhanaikainen juttu, mutta katsos kultapieni kun jokapaikassa ei voi olla niissä adidaksen kolmiraitaverkkareissa, missä sinä varmaankin viihdyt. Ap
Huvittavaa myöskin sekin, että heti kun jonnekkin vaaditaan siistimpiä vaatteita, niin av-mammat ovat urputtamassa että pukeutumiskoodit ovat vanhanaikaisia tai golfmuoti on sirkuksesta. Ap
Niin, ja keskustelun pointtihan oli, että ihan yleisesti ihmettelin ihmisten pukeutumista golfkentille. En koskaan nyrpistele siellä nenääni (käytöstavat!!) enkä ajatellut pahoittaa mieltäni tästä ketjusta.
Yllättävää, miten av-mammat ovat valmiita pitämään kiinni mukavuudestaan ja kieltävät samalla golfareilta siistin pukeutumisen, vedoten sen naurettavuuten. Mutta entäpä jos joku olisi tullut kysymään av:lla, että onko ok, jos menen pelaamaan golfia lenkkareissa, farkuissa ja hupparissa niin minkäköhänlainen huuto siitä olisi noussut... Ap