Miksi ihmiset eivät osaa pukeutua golfkentille...
Suomessa näkee greeneillä ihmisiä verkkareissa, kulahtaneissa t-paidoissa ja jopa huppareissa, nuoret ovat converseissa ja farkuissa. Ei todellakaan sovi golfkentille! Ei tarvitse olla vaatteet viimeisen päälle, mutta asialliset silti!
Kommentit (150)
Golf ja tennishän ovat molemmat alunperin tuolta hörökorvaisten miesten ja hevosnaamaisten naisten saarivaltiosta kotoisin. Niitä pelasivat ns. "paremmat ihmiset" ja sikispä ne perinnevaatteet ovat kaikessa rumuudessaan niitä "yläluokkaisia" tamineita, joita ihannoivat lähinnä yläluokkaiseen kulttiin jämähtäneet tahi sitä ihannoivat ressukat. Tuskin se omaa tasoitusta parantaa, jos on suorat golfhousut jalassa ja pikeepaita päällä. Herttaisen naurettavalta se kyllä näyttää ;)
Golf menettää sen tietyn "jutun", jos pukeutumiskoodista tingitään. Onko se nyt niin kamalan vaikeaa pukeutua siististi? Ei se golf siitä sen huonommin suju.
Mä pukeudun näin kalliisiin vaatteisiin eli trendikkäästi ja silti asiallisesti kentälle kesäkuumalla, ja silti mua haukutaan, etenkin viivasuisten ja kananpersetukkaisten naisten toimesta!
http://www.3wishes.com/images/holeinone-gf.jpg
Miehet tulevat opettamaan mua että miten puttaillaan paremmin, sekös niitä katkeria lehmiä v-tuttaa!?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:52"]
Huvittavaa myöskin sekin, että heti kun jonnekkin vaaditaan siistimpiä vaatteita, niin av-mammat ovat urputtamassa että pukeutumiskoodit ovat vanhanaikaisia tai golfmuoti on sirkuksesta. Ap
[/quote]
Kuten olet huomannut, golfkentille ei enää vaadita sinun peräänkuuluttamaasi pukeutumista, vaikka haluaisitkin niin. Ethän muuten näkisi siellä sellaista pukeutumista, jota nyt paheksut.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:54"]
Golf ja tennishän ovat molemmat alunperin tuolta hörökorvaisten miesten ja hevosnaamaisten naisten saarivaltiosta kotoisin. Niitä pelasivat ns. "paremmat ihmiset" ja sikispä ne perinnevaatteet ovat kaikessa rumuudessaan niitä "yläluokkaisia" tamineita, joita ihannoivat lähinnä yläluokkaiseen kulttiin jämähtäneet tahi sitä ihannoivat ressukat. Tuskin se omaa tasoitusta parantaa, jos on suorat golfhousut jalassa ja pikeepaita päällä. Herttaisen naurettavalta se kyllä näyttää ;)
[/quote]
Jaa, minä en näe kyllä tässä mitään naurettavaa. Tässä prinssi Daniel, joka on hyvä golfari n. nelosen tasoituksella.
http://s20.postimg.org/8imn3t8vx/D15.jpg
Mikä tässä on huvittavaa, mieluummin minä ainakin näin pukeutunutta miestä golfkentällä katson kuin jotain verkkareissa olevaa...
Meidän Gustav golffaa vain Bossin puvussa. Ilman kravattia ei asiaa kentälle.
Minä en tosiaan ymmärrä, miksi sinne on niin vaikeaa laittaa asialliset vaatteet päälle. Pitää kapinoida kuin teinit että "minähän en asiallisia vaatteita laita koska voin pelata tässä kymmenen vuotta vanhassa paidassakin yhtä hyvin".
Toivottavasti kukaan teistä ei pelaa golfia... Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:55"]
Golf menettää sen tietyn "jutun", jos pukeutumiskoodista tingitään. Onko se nyt niin kamalan vaikeaa pukeutua siististi? Ei se golf siitä sen huonommin suju.
[/quote]
:)) Siis muilla golf ei suju huonommin, jos he pukeutuvat siistimmin, mutta sinun golfisi sujuu huonommin, jos he eivät niin tee?
Suomen golfliitto ei enää suosittele minkäänlaista tiettyä vaatepartta kentille mutta golfklubeilla on oikeus vaatia kentillään pelaavalta ja klubitiloissa oleskelevalta siistiä vaatetusta. Olen itsekin nähnyt ja kuullut kuinka niukoissa farkkushorstseissa ja narutopissa olevaa nuorta naista on pyydetty käymään vaihtamassa soveliaammat vaatteet. Hänen kavaljeerillensa annettiin ohjeistus etteivät herrasmiehet tule kentälle kauluksettomassa paidassa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:48"]
Peukutelkaa alaspäin ihan rauhassa, näin se asia kuitenkin on.
Golfiin nyt vain kuuluu asialliset vaatteet, ei sinne missään verkkareissa voi mennä hillumaan. Asiallisilla vaatteilla tarkoitan pikeepaitoja tai muita siistejä sporttisia paitoja, miehillä suoria golfhousuja tai siistejä shortseja. Naisilla myös siistit urheilulliset housut, tai sporttinen hame.
Pukeutumiskoodi ei ole mikään vanhanaikainen juttu, mutta katsos kultapieni kun jokapaikassa ei voi olla niissä adidaksen kolmiraitaverkkareissa, missä sinä varmaankin viihdyt. Ap
[/quote]
Totta toinen puoli, mutta oletko golfannut paljon ulkomailla? Minä en ole paljon, vain mm. USA:ssa, Irlannissa, Espanjassa ja Britanniassa. Pukeutuminen on maailmalla todella kirjavaa, paitsi tietenkin jossain arvoturnauksia isännöivillä klubeilla. Ja saahan arvokisoissakin nykyään jo pukeutua todella vapaasti, vrt. Ian Poulter esim.
Ai niin, Lontoon liepeillä eräällä hienostoklubilla näin 6 vuotta sitten kun eräs mies virtsasi vesiesteeseen.
Mä taas en ymmärrä, että miksi suksilla voi lasketella normaaleissa vaatteissa, mutta lumilautailijat pukeutuu ihan kummallisesti...
Te jotka väititte, että golfvaatteet ovat kuin sirkuksesta, niin tsekatkaapa nuo vaatteet.
Mielestäni ihan siistejä ja tyylikkäitä mutta kuitenkin urheilullisia. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:54"]
[/quote]
Jaa, minä en näe kyllä tässä mitään naurettavaa. Tässä prinssi Daniel, joka on hyvä golfari n. nelosen tasoituksella.
http://s20.postimg.org/8imn3t8vx/D15.jpg
Mikä tässä on huvittavaa, mieluummin minä ainakin näin pukeutunutta miestä golfkentällä katson kuin jotain verkkareissa olevaa...
[/quote]
Herrajumala mikä pallinaama!!! Apua. Jos tuollainen on "miesmäistä" pukeutumista, niin sehän on ikiaikaisen vanha tyyli. Monien naisten mielestä ilmeisesti poikien tulisi pukeutumiseltaan ja hiustyyliltään alkaa muistuttaa isoisoisoisiään kun täyttävät 25 tai jotain ;) Ei kiitos. En halua katsella noin tylsää pukeutumista.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 19:03"]
Te jotka väititte, että golfvaatteet ovat kuin sirkuksesta, niin tsekatkaapa nuo vaatteet.
Mielestäni ihan siistejä ja tyylikkäitä mutta kuitenkin urheilullisia. Ap
[/quote]
En pukisi tuollaisia päälleni koska piilottavat kaiken naisellisen kropassa, mutta ehkä ne onkin tarkoitettu rinnattomille leveäharteisille ja muutenkin epänaisellisesti pukeutuville naisille?
Mä en pelaa golfia, joten mun puolesta ihmiset saavat raijata kentillä kärryjään vaikka alasti. Ihan mummotouhua koko laji.
Kyllä olen golfannut ulkomailla, mm. Yhdysvalloissa, Singaporessa, Kiinassa, Espanjassa sekä Australiassa. Aina olen nähnyt suht. asiallisia vaatteita ja selvää on, että ulkomailla golfmuoti on aina hieman edellä. Toki persoonallisesti ja oman maun mukaan saa pukeutua, kuten juurikin vaikka Ian Poulter, mutta silti lajin tyyliin sopivasti. Ap
Jos ap haluaa pukeutua perinteisiin golfasusteisiin, hänellä on täysi vapaus tehdä niin. Mutta en ymmärrä, miten se on häneltä pois, kun kaikki muut eivät tee niin. Mikä tarve on kontrolloida muita ja paheksua niitä, jotka eivät käyttäydy omien toiveiden mukaan? Miten se muiden pukeutuminen voi olla joillekin näin tärkeätä?
Golfia pelaavalla naisella ei saa olla kunnon rintoja, koska ne osuvat tielle ja jäävät väliin kun lyö. Siksi laji ei sovellu kurvittarille :)
26, olet harvinaisen väärässä, mutta huomaa ettet tiedä yhtään mistä puhut. Golfvaatteet ovat mielestäni paljon naisellisempia kuin vaikkapa lumilautailijoiden tai muiden vaatteet. Naisellisia pikeepaitoja, hameita, tiukkoja housuja yms. Ap
Ikävä tuottaa ap:lle pettymys, mutta mikään ei ole niin pysyvää kuin muutos. Kummasti ne sinunkin mollaamasi ihmiset ovat voineet sitä golfia pelata niissä farkussaan ja converseissaan. Kannattaa keskittää se oma energia johonkin positiivisempaan kuin muiden paheksumiseen. Se tekee omasta elämästäsikin miellyttävämpää.