Miksi ihmiset eivät osaa pukeutua golfkentille...
Suomessa näkee greeneillä ihmisiä verkkareissa, kulahtaneissa t-paidoissa ja jopa huppareissa, nuoret ovat converseissa ja farkuissa. Ei todellakaan sovi golfkentille! Ei tarvitse olla vaatteet viimeisen päälle, mutta asialliset silti!
Kommentit (150)
Voi teitä av-mammat! Kyllä teidän on vaikea käsittää golfetitkettiä. Jos golfarit ovat pellejä niin mitä ovat ratsastajat? Kilpailussa "pikkutakit" päällä ja kouluratsastuksessa vielä silinterihattu päässä. Pellejä varmaan nekin.
Ihan mainio ketju! Golffari Vs. av-mammat! :D
Suomessa on juututtu menneeseen. "Asialliset" vaatteet on hyvin subjektiivinen käsite. Ulkomailla saa pukeutua paljon vapaammin, mutta Suomessa on vallalla vanhanaikainen, lestadiolainen käsitys pukeutumisesta golfkentillä.
Ei tenniksessäkään naisten ole pakko pitää hametta enää tai miesten pitkiä valkoisia housuja. Golf on Suomessa suhteellisen uusi asia ja samaten vapautuminen tulee muiden muotien mukana jälkijunassa.
AP on vanhanaikainen ja tylsä pukeutuja.
90-luvulla ei saanut mennä trendilenkkareissa yökerhoon Helsingissä. Tämä on totta. Nykyään se on enemmänkin normi.
Golfkentillä näkee näitä "herrasmiehiä" reisitaskuhousuissa ja naisilla kammottavia kolttuja ja keskenään kuvittelevat olevan pukeutuneita siististi.
Tehdäänkö AP niin, että avarrat vähän "siistiä" maailmankuvaasi. Golf on hieno laji, emmekä halua sen jämähtävän rautalanka-ajalle..
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:48"]
Peukutelkaa alaspäin ihan rauhassa, näin se asia kuitenkin on.
Golfiin nyt vain kuuluu asialliset vaatteet, ei sinne missään verkkareissa voi mennä hillumaan. Asiallisilla vaatteilla tarkoitan pikeepaitoja tai muita siistejä sporttisia paitoja, miehillä suoria golfhousuja tai siistejä shortseja. Naisilla myös siistit urheilulliset housut, tai sporttinen hame.
Pukeutumiskoodi ei ole mikään vanhanaikainen juttu, mutta katsos kultapieni kun jokapaikassa ei voi olla niissä adidaksen kolmiraitaverkkareissa, missä sinä varmaankin viihdyt. Ap
[/quote]
Kultapieni ap, vaihda kenttää. Tuskin Sarfvikissa kovin moni verskoissa golfaa.. ai niin, sulla ei taida riittä rahat? tai händäri?
[/quote]
Taas kilpaa keksitään toinen toistaan ivallisempia ja vähättelevämpiä kommentteja. Mitä tästä opimme: Ainakaan golfvaatteista ei voi päätellä sivistyksen tasoa
110, asia ei ihan noinkaan ole. Kuten aikaisemminkin sanoin, golfkentilläkin saa pukeutua omaan tyyliin, kaikilla ei tarvitse olla samanlaiset vaatteet. Se ei silti tarkoita, että sinne on ok tulla verkkareissa!
Ulkomailla ns. golfmuoti on edellä tottakai mutta silti en ole nähnyt siellä yhtään converseissa tai napapaidassa pelaavaa ja kaiken tasoisilla kentillä olen pelannut. Huomaatko eron vapautuneella ja mauttomalla pukeutumisella? En kiinnitä huomiota jos joku tulee pelaamaan spede housuissa tai muissa vastaavissa jos ne hänen tyyliään ovat mutta joku joka pelaa vaikka farkkuhameessa, niin se pistää silmään.
Itse en ole ollenkaan vanhanaikainen pukeutuja, mutta golfiin nyt vaan kuuluu tietynlaiset vaatteet. Ap
Av-mammalle on vaikea ajatus, että on muitakin vaatteita kun verkkarit. Verkkareissa voi sitten olla kotona.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 10:12"]
joten miksi siellä kentällä pitäisi näkyä Land Rovereita ja Mersuja?
[/quote]
Siksi koska ne vastaavat, kuvastavat ja korkstavat sitä hienoa golfpukeutumista, halvemmat autot eivät sitä tee!
Golf on lajina menettänyt kiinnostustaan ja suosiotaan. Ketä kiinnostaa enää jotkut pukeutumissäännöt? Niitä säälittäviä pätijöitä jotka vielä yrittävät olla niin hienoja kun pelaavat golfia.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:54"]
Golf on lajina menettänyt kiinnostustaan ja suosiotaan. Ketä kiinnostaa enää jotkut pukeutumissäännöt? Niitä säälittäviä pätijöitä jotka vielä yrittävät olla niin hienoja kun pelaavat golfia.
[/quote]
Joopajoo. Mua tympäisee tällaiset väitteet. Ihan kuin tuhannet ihmiset pelaisivat golfia kymmeniä kierroksia kesässä ihan vaan vaikuttaakseen hienoilta? Toivottavasti kukaan ei oiekasti ajattele noin. Laji on aivan mahtava ja mulle kanssapelaajien vaatteet ovat sivuseikka. Myös ystäviä on kentältä löytynyt ja välillä ollut ihan outoa porukkaa eli eiköhän siellä ole jos jonkinlaista porukkaa, ihan kuin missä tahansa muussa lajissa.
Aiheesta kiinnostuneena minä taidan aloittaa golfin pelaamisen ja kun niitä kenttiä näyttäisi täälläpäin hyvin olevan eli Espoossa ja olen itse lähellä täällä Kauniaisissa. Mieheni sanoi että hanki ihmeessä uusia harrastuksia ja haluaa että pääsen pelostani koska pelasin aiemmin tennistä mutta sain pallon keskelle kasvoja ja jouduin nenän oikaisuleikkaukseen, joten golfissa olisi se hyvä puoli että palloa huitaistaan sentään poispäin eikä (toivottavasti) ketään kohti rajotteisella kentällä.
Eli mitä mieltä tällaisesta asusta aloittelijalle? Olen vaalea joten tuo väri olisi mukavan raikas.
http://www.zigoti.com/wp-content/uploads/2011/07/what-to-wear-when-playing-golf.jpg
Tarvitsisin lisäksi sopivan kokoisen näppärän auton jossa kuskata golftarvikkeita, tämä kuvan uusi citymaasturi-Mini voisi olla mukava eikä herättäisi niin paljon negatiivista huomiota kuin minun kokomusta jykevä Range Rover Sport, joka on lähinnä lasten ja muun poppoon kuskaamista varten (mieheni diplomaattityylisellä Mercedeksellä en ihan kehtaa kentälle mennä koska muut luulevat takuulla äärimmäiseksi välineurheilijaksi)
http://clubminimexico.com/Portals/2/Forums/Attachments/mini-countryman-13.jpg
Lisävinkeistä myös kiitollinen.
118: minä ajalen niin business-luokan Audilla kuin omalla vanhalla räyskällä ja vielä tähän mennessä olen saanut olla ihan rauhassa kuteineni ja autoineni golfkentillä ja klubilla ;P On kirppareilta löytyneitä golfvaatteita kuin pirun kalliita ja kaikki on yhtä jees.
Onks noissa golfpiireissä nähtävissä mitään kateutta niinku että mulla on parempi maila ja pallot ku sulla? Tai vaatteista tai autoista??
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 09:25"]
Onks noissa golfpiireissä nähtävissä mitään kateutta niinku että mulla on parempi maila ja pallot ku sulla? Tai vaatteista tai autoista??
[/quote]
Kyllä niitä mailoja (etenkin miehet) vertaillaan ja kokeillaan kaverin mailaa mutta ei se ole kateutta vaan haetaan sitä itselle parasta mailaa ja sitä kautta yritetään saada parempia kierroksia. Itseään vastaan siinä lajissa saa eniten taistella
Huvittava ketju! Pullistellaan ja vähätellään, koomista suorastaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 09:25"]
Onks noissa golfpiireissä nähtävissä mitään kateutta niinku että mulla on parempi maila ja pallot ku sulla?
[/quote]
mikähän maila ja pallot kyseessä? *REPS!* ;DDD
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 09:31"]
Kyllä niitä mailoja (etenkin miehet) vertaillaan ja kokeillaan kaverin mailaa mutta ei se ole kateutta vaan haetaan sitä itselle parasta mailaa ja sitä kautta yritetään saada parempia kierroksia. Itseään vastaan siinä lajissa saa eniten taistella
[/quote]
Eli kentällä voi varautua siihen että miehet kokeilevat toistensa mailoja ja hiplaavat palloja.....? :o Sehän on seksuaalista häirintää enkä halua olla todistamassa mitään tuollaista!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 09:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 09:31"]
[/quote]
Eli kentällä voi varautua siihen että miehet kokeilevat toistensa mailoja ja hiplaavat palloja.....? :o Sehän on seksuaalista häirintää enkä halua olla todistamassa mitään tuollaista!
[/quote]
Kantsii katsoa ettei mailaa ruveta tarjoamaan liian innokkaasti kesken kierroksen :D
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 09:24"]
Huomaa kyllä, että monikaan ei ole pelannut golfia, joka väittää, että se ei ole urheilua? Kuinka monessa muussa lajissa mennään noin matalalla sykkeellä monia tunteja, monesti juuri kuumassa paahtavassa auringossa? (Tekisi hyvää monelle av-mammalle lähteä sinne kuluttamaan ne raskauskilot pois, jotka on hankittu vuosia sitten ja vieläkin roikkuvat vyötäröllä. ;)
Ja kuinka moni lulee, että golf on vain ja ainoastaan "ylempi osasten" laji? Naurettavaa hölynpölyä! Meillä pelaa alle 13v. lapsetkin golfia. Tekee muuten hyvää lapsillekkin keskittyä siihen lyöntiin. Muulla ajalla harrastavat sitten vauhdikaampia lajeja.
en ymmärrä miten tuo vaate asia niin nostattaa tunteita? Meille se ei ole ollut ongelma. Opetamme myös lapset pukeutumaan pienestä pitäen asiallisesti tilanteesta riippuen.
Crocsit meillä kuuluu vain ranta "muotiin". :)
[/quote]
Joo, ei ole ylempiosaisten harrastus. Ainakin sinun oikeinkirjoituksesi sen osoittaa.
[/quote]
Huomasin virheeni lukiessani myöhemmin tekstini, mutta en jaksanut ruveta sitä enää korjailemaan tänne. Puhelimella kiireessä kirjoittaessa tulee virheitä, vaikka on iphone 5 ja iso näyttö. ;)
Myös vuosikaudet ulkomailla asuneena taitaa näkyä.
Ajattelin, että täällä ei varmaan nyt ole pilkunviilaajia paikalla, joten pahoittelut virheistä!
Kirjaimet taitaa olla lähes omilla paikoillaan, joten tekstistä saa jotenkin selvää.. Eikö se ole tärkein asia? Toinen tärkeä asia, että golf on hieno harrastus! :D
No ihan asialliset vaatteettahan nuo mainitsemasi ovat. Tärkeintä on kiva peli, ei vaatteilla pelleily.
Vai oletko niitä (kenties nousukkaita) jotka menevät kentälle vaan näyttäytymään kun se vaan on niin trendikästä pelata golfii...