Pyörää ostamassa, mikä olisi hyvä..? Asiantuntijoita paikalla?
Eli olen ostamassa pyörää. Miehelläni on joku kilpapyörän tapainen pyörä ja yhdessä olisi kiva lähteä pyöräilemään, tosin pyöräilyä pelkään enemmän kuin mitään (ja häpeän tätä pelkoa).. Tästä syystä en ole vuosiin pyöräillyt enkä omista pyörää.
Millainen pyörä olisi sopiva? Mitä muuta pitäisi huomioida?
Kommentit (2)
2 jatkaa, että ehkä sinulla kannattaisi olla kaksi pyörää, varsinkin jos kaupungissa asut. Lyhyille matkoille "kauppakassiksi" kelpaa vaikka vaihteeton pyörä tai joku käytetty helkama tai tunturi, jonka varastamista ei tarvitse niin pelätä vaikka sen jättäisi kaupan ulkopuolelle. (Kalliita pyöriä varastetaan lukittuinakin keskellä päivää, minuuteissa, jos sattuu asiantuntevat vorot paikalle.) Kun olet sillä peruspyörällä ensi ajellut, niin pidemmille matkoille voit myöhemmin hankkia livakamman ajopelin.
Lukkopolkimet ja kengät ovat kätevät, niillä saa lisävoimaa ja lisärasitusta eri lihaksille. Ja pehmustetut housut on must.
Eiköhän miehesi osaa auttaa parhaiten jos hänellä maantiepyörä on?! Itse haluaisin tulevaisuudessa cyklocrossin mutta toistaiseksi minulle riittää tavallinen Tunturi. Pehmusteelliset pyöräilyhousut kannattaa hommata pikimmiten, ne on ihan huiput, ei hankaa eikä hierrä vähän pidemmälläkään matkalla