Kuinka kauan käytät päivässä ruoanlaittoon?
RUoanlaitolla tarkoitan myös leivontaa ja jälkien siivoamista keittiössä.
Kaunako aikaa menee arkisin työn ohella? Kauanko aikaa menee vapaapäivinä?
Kommentit (12)
Meillä menee arkisin noin 1,5 - 2h päivässä. (Leivomme myös kaikki leivät itse.)
Viikonloppuisin vaihtelee yhden tunnon ja kolmen tunnin välillä.
Ei mitään tietoa. Teen sitä kaiken muun elämisen ohessa. Valmistan kyllä aamu- ja iltapalat, 2 lämmintä ruokaa ja niiitäkin yleensä 2-3 versiota ruokavalioiden takia. En laske kulutettua aikaa, koska ruuan pilkkomiseen tai paistamiseen ei juuri mene aikaa. Hella hoitaa kypsyttämisen itsekseen kun siirryn jo muihin hommiin.
Arkena töiden jälkeen varmaan sellainen 0,5 h-1h. Viikonloppuna enemmänkin. Arkena teen sellaisia helppoja nopeita juttuja, keittoja, munakasta, pastaa, salaatteja... Kun keitto kiehuu, niin siinä samalla yleensä siivoilen, tyhjennän tiskikonetta tai imuroin tms. Joten ihan kaikki aika ei ehkä mee ruoanlaittoon, mutta kodin ylläpitoon kuitenkin.
Vaihtelee. Viidestä minuutista (jos lapset on isällään ja itse elän kuin pellossa, syön leipää tai haen pizzaa) viiteen tuntiin (jos olen vapaalla, teen lounaan ja päivällisen itse, kokeilen jotain erikoisia reseptejä ja kokkaan/leivon samalla pakkaseen jotain).
Arkena ei yleensä mene puolta tuntia pidempään, ei ehdi. Eineksiäkin syödään välillä. Kuitenkin, pidän ruoanlaitosta ja silloin kun aikaa ja inspistä on, kokkailen mielelläni vaikka kuinka kauan.
Menee varmaan reilu tunti. Nykyään noinkin vähän, ennen piti tiskatakkin käsin ja tuntui että koko ajan saa roikkua keittiössä.
Arkisin ja viikonloppuisin noin puoli tuntia päivässä. Ollaan aika nopeita eikä leivota. Lounas syödään töissä ja päiväkodissa, viikonloppuisin yleensä ulkona. Aikuisille harvemmin tehdään päivällistä.
Arkena mua helpottaa se, että teen usein ruokaa isomman satsin ja sitä syödään sitten kahtena päivänä peräkkäin. Eli jos toisena iltana näkee vähän enemmän vaivaa niin sitten ei toisena juurikaan tarvii tehdä mitään. Näin varsinkin niinä harrastusiltoina, jolloin pitäisi päästä nopeasti lähtemään johonkin ja syödä ennen sitä eikä ole aikaa ruoanlaitolle.
t. 5
Arkisin 10-30min (+siivous 5 min). Viikonloppuisin 30min - 3 tuntia josta tosin vain tuo 30 min ollaan hellan ääressä. Joka päivä meillä on itse alusta saakka tehtyä ruokaa, valmisruokia ehkä kerran kuukaudessa.
Tulisikohan keskiarvoksi joku 40 min?
Ei ole ruuanlaittoon koskaan mennyt aikaa.
Mies hoitaa kaikki ruokaostokset, ruuan laitot ja keittiön siivoukset.
Riippuu ihan siitä mitä ruokaa teen. Nopeimmillaan homma hoituu munakkaan muodossa, mitähän siihen menis ehkä 15 min siivouksineen kaikkineen.
Pitkän kaavan mukaan menee koko päivä yhden aterian valmistukseen.
Ei ole eroa, onko työpäivä vai vapaapäivä, sitä ruokaa tehdään mitä mieli tekee ja mitä aineksia talossa on.
Yleensä ruuanlaittoon menee 1-2 tuntia.