Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumia 820 on kyllä pettymys :(. Listataanpa huonoja puolia.

Vierailija
04.08.2013 |

Mä olen yrittänyt olla Nokia-ystävällinen ihan suomalaisuuden vuoksi (mitä Suomessa siitä on nyt jäljellä, ainakin paljon työpaikkoja edelleen). Mutta nyt tuntuu ettei enää jaksa.

Miten on mahdollista että kaikki hyvät perusominaisuudet on Lumiasta karsittu. Pieniä juttuja, jotka vaikuttaa käyttöön paljonkin. Esim. puhelimen äänenvoimakkuus. Jos vaikka lapsi pelaa puhelimella ja laittaa äänet hiljaiselle, niin se tarkoittaa sitten kaikkia ääniä. Jos ei muista laittaa ääniä lopuksi takaisin kovemmalle, niin todennäköisesti en kuule kun puhelin seuraavan kerran soi. Myöskään edellisessä Nokiassani oki mahdollisuus laittaa eri profiileja, esim. työssä käytin Kokous-profiilia jolloin puhelin vain kerran piippasi viestistä tai puhelusta. Sen sai laitettua jopa ajastuksella niin että työpäivän loputtua se meni automaattisesti normaalitilaan ja ääniin. Nyt ei taida olla edes koko puhelimessa mitään piippaus-ääntäkään soittoäänien joukossa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi muistiongelma on niin perseestä. Mulla on tällä hetkellä muistia puhelimessa  11mt vapaana  7,41 Gt:stä. Puhelimen muistissa ei ole ainuttakaan musiikkibiisiä vai valokuvaa tms. Kaikki kansiot johon vain olen päässyt olen tyhjentänyt. Järjestelmä vie muistista 1,98Gt, Muut-kansio 4,22Gt. Sovellukset vie tilaa 1000Mt. Tosi säästeliäästi olen nyt käyttänyt puhelimen muistia huomioiden kaikki jipot, myös sen ettei puhelin lataa automaattisesti pilvipalveluun kuvia mikä olisi kieltämättä ihan huippu juttu jos toimisi. Ja voitte uskoa ettei puhelin toimi kunnolla kun on näin täynnä :(. Eniten v***ttaa kun tulee kiva tilanne mistä olisi kiva ottaa kuva, mutta näyttöön tulee teksti että puhelimen muisti täynnä ja tyhjennä asetuksista ja plaa plaa...

Vierailija
22/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki alkaneet puhelimessa sanoa, että sanotko viel uudelleen kun kuului tosi huonosti!!! Liittymä on sama kuin edellisessä puhelimessa. Suututtaa kun ensisijaisesti se on kuitenkin puhelin ja nyt saa jännittää aina soittaessa että mitenköhän puhelin tällä kertaa kuuluu. Vaikka seisoisimme vierekkäin, pojan iPhone kuuluu samalla liittymällä aivan loistavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa, että pitää vielä lisätä, että tämä alkoi heti ekasta puhelusta, ja kertaakaan en ole puhelinta tiputtanut.

Vierailija
24/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15,16 pidät puhelinta väärin kädessäsi puhuessasi. Peität mikin.

Vierailija
25/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17, niin minäkin aluksi luulin. Mikrofoni on alareunassa, enkä pidä siitäkohtaa kiinni tai se ei osu olkapäähän tai muuhunkaan. Puhelu kuuluun huonosti/pätkien vaikka tekisin mitä. Ainoastaan se auttaa vähän jos puhun TOSI kovaäänisesti ja silloinkin kuulostaa kuulemma kuin maan alta huutelisin. Mutta välillä kuuluu kyllä ihan hyvin.

Vierailija
26/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko todeta, että Samsung näköjään ottaa asiakkaiden valitukset huomioon ja nopeasti. Galaxy S4 tuli myyntiin huhtikuun lopussa. Sen iso ongelma oli tila, sovelluksia ei saanut siirrettyä muistikortille ja se tarkoitti, että puhelimen oma muisti oli pian aivan täynnä. Samppa kuitenkin hoiti homman jo kesäkuussa. Päivityksen jälkeen sovelluksia on voinut siirtää kortille ja näin tilaa vapautuu puhelimen muistista. 

Kannattais Nokian ottaa mallia muista ja toimia ripeästi kun asiakkaat kertoo tuotteiden vioista.

Vierailija
27/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo tilaongelma huomattiin jo alkuvuodesta ja Nokia lupasi hoitaa asian joskus maaliskuun tiedotteessa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Olisivat edes varoittaneet kun puhelinta hankin etten ottaisi automaattista pilvipalveluun latausta käyttöön. Nyt huomasin asian vasta kun tila täyttyi ja siinä vaiheesa keinot onkin lopussa. Mä olen myös tyhjännyt kaiken, jopa selaimen muistin yms. mutta se on vain valohoitoa noissa tavuissa.

Vierailija
28/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kaipaisin jotain merkkivaloa puhelimeen, jos joku on soittanut tai lähettänyt viestin. Nyt joutuu painamaan valot päälle, että näkee. Lisäksi kaipaan kokous/piippausprofiilia. Akun kesto on surkea, just ja just yhden päivän pärjää. Joka yö on pakko ladata. Pudotin puhelimen kädestäni lattialle ja näyttö hajos täysin.

Vierailija
29/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 20:32"]

17, niin minäkin aluksi luulin. Mikrofoni on alareunassa, enkä pidä siitäkohtaa kiinni tai se ei osu olkapäähän tai muuhunkaan. Puhelu kuuluun huonosti/pätkien vaikka tekisin mitä. Ainoastaan se auttaa vähän jos puhun TOSI kovaäänisesti ja silloinkin kuulostaa kuulemma kuin maan alta huutelisin. Mutta välillä kuuluu kyllä ihan hyvin.

[/quote]

olethan ottanut sen näytön suojakalvon pois?

Vierailija
30/52 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenterin surkea ääni on kyllä mulle iso ongelma. Mä toimin koulunkäyntiavustajana ja huolehdin lapsia takseihin ja busseihin ja niihin on kätevä laittaa kalenterihälytykset joihin kirjoitan ketä on menossa mihinkin. Mutta nyt kalenterin ääni on niin pieni etten edes luokassa sitä kuule. Ja minuutti aikataululla kun mennään ei ole aikaa odotella uutta hälytystä ja kuuleeko mahdollisesti sitäkään...

Vierailija
31/52 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:33"]

Minäkin kuvittelin että vaikka moni sanoi että muistin kanssa tulee ongelmia, niin ajattelin että en mä aikuisena juuri pelejä lataile tai muuta muistia täyttävää. Mutta niin vain ongelma onkin tuo Muut-kansio. Ainoa mitä tein, niin otin kuvia ja pidin automaattista pilveen latausta päällä. Nyt on kaikista ladatuista joku piilokopio tuolla muut-kansiossa. Ja ehkä se ei niin iso ongelma olisi muuten, JOS SIITÄ OLISI VAROITETTU ETUKÄTEEN! Olisin voinut toki ladata kuvia usbillakin, jos olisi tiennyt että juuri pilveen lataus olisi se ongelma ja kohta ei toimi edes kamera sen takia että muisti on niin tukossa. Nyt ongelma on se, että vahinko jo tapahtui huomaamatta (tajusin vasti kun puhelin alkoi ilmoittelemaan muistin olevan täynnä), enkä käytännössä voi tehdä juuri mitään että saisin puhelimen muistia tyhjennettyä niin ettei olisi enää punaisella.

Mutta teillä on ollut sama ongelma, veitekö puhelimen huoltoon? Onnistuiko muistin tyhjennyt paikan päällä vai lähetettiinkö puhelin eteenpäin?

[/quote]Tai et vaan osaa

Vierailija
32/52 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Samsung galaxy s 4 peittoo mennen tullen Lumian. Isompi näyttö,kevyempi ja kamera13 pikseliä. Tosin hinta 600 euroa.

Vierailija
34/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Samsung galaxy s 4 peittoo mennen tullen Lumian. Isompi näyttö,kevyempi ja kamera13 pikseliä. Tosin hinta 600 euroa.

Vierailija
35/52 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 21:05"]

mä kaipaisin jotain merkkivaloa puhelimeen, jos joku on soittanut tai lähettänyt viestin. Nyt joutuu painamaan valot päälle, että näkee. 

[/quote]

Sama juttu, musta oli tosi kätevä kun näki puhelimeen koskematta että oli tullut viesti tai puhelu. Taas yksi pieni juttu joka oli hyvä perusominaisuus, mutta joka poistettiin.

Sit puhelinluettelo. En tajua miksi mulla näkyy puhelinluettelossa vain ihmiset jotka on myös facebookissa. Heidän kuva ja nimi näkyy. Mut esim. mun mies on tallennettuna  (oli jo vanhaan puhelimeen tallennettuna)  nimellä Rakas, niin sitä ei näy puhelinluettelossa, kun ei sellaista fabuprofiiliakaan ole mun kavereissa. Se löytyy onneksi kun teen laajemman haun. Mutta mun pitää muistaa se Rakas, et se osaa hakea sitä. Jos puhelinluetelossa oli joku jonka nimeä en tarkkaan muista, vaikka joku yritys tms, niin vaikea sitä on hakea jos ei muista edes alkukirjainta. Osoitekirjaa kun ei voi vain selata.

Vierailija
36/52 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku, milloin tulee päivitys, että sen Muut-kansion saa kuriin?

Vierailija
37/52 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas kun vertaatte noita puhelimia toisiinsa, niin muistakaa niiden hinnat. Ipuhelin ja Galaxy s4 maksaa sen 600e ja tuo Lumia 300, joten niissä saattaa olla jotain pieniä eroja. Mä en maksaisi 300 euroa muutamasta muistipaikasta. Kaikissa laitteissa on puolensa, hyvät ja huonot ja niiden välillä pitää vain tehdä kompromissejä. 

Vierailija
38/52 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuvittelin että vaikka moni sanoi että muistin kanssa tulee ongelmia, niin ajattelin että en mä aikuisena juuri pelejä lataile tai muuta muistia täyttävää. Mutta niin vain ongelma onkin tuo Muut-kansio. Ainoa mitä tein, niin otin kuvia ja pidin automaattista pilveen latausta päällä. Nyt on kaikista ladatuista joku piilokopio tuolla muut-kansiossa. Ja ehkä se ei niin iso ongelma olisi muuten, JOS SIITÄ OLISI VAROITETTU ETUKÄTEEN! Olisin voinut toki ladata kuvia usbillakin, jos olisi tiennyt että juuri pilveen lataus olisi se ongelma ja kohta ei toimi edes kamera sen takia että muisti on niin tukossa. Nyt ongelma on se, että vahinko jo tapahtui huomaamatta (tajusin vasti kun puhelin alkoi ilmoittelemaan muistin olevan täynnä), enkä käytännössä voi tehdä juuri mitään että saisin puhelimen muistia tyhjennettyä niin ettei olisi enää punaisella.

Mutta teillä on ollut sama ongelma, veitekö puhelimen huoltoon? Onnistuiko muistin tyhjennyt paikan päällä vai lähetettiinkö puhelin eteenpäin?

Vierailija
39/52 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Muut-kansiosta te puhutte? Puhutaanko me vielä Lumioista? Ei mulla oo tommosta..

Vierailija
40/52 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene asetukset ja sieltä muistin tila tai mitä siinä nyt lukikaan. Sit klikkaa se puhelin kohta auki ja siellä näkyy Muut-kansion tila. Mun tilanne on tosi huono ja Muut-kansioon tuli kamaa automaattisen kuvien lataamisen takia reilussa kuukaudessa 4gt jota ei saa poistettua :(. Enkä mä mielestäni nyt ihan kauheasti edes kuvannut, mutta tietty räpsin innoissani varmaan muutama sata kuvaa ja muutamia videoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi