Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten joillakin, esim. kavereillani on varaa..

Vierailija
04.08.2013 |

lähteä asumaan ulkopaikkakunnalle. Tai siis jos lähtee kaupungista, jossa on paljon suht. halpoja vuokra-asuntoja ja muuttaa kaupunkiin jossa vuokrat ovat paljon korkeammat. Avustaako kela/sossu/valtio niin paljon heitä?? En ymmärrä. 

Siis en oikeasti ymmärrä, tämä ei ole mikään "halveksunta" viesti. Olen itsekin miettinyt lähteä suurempaan kaupunkiin "parempien" töiden/opiskelupaikan perässä, mutta kun olen katsonut vuokra-asuntojen hintoja, niin asia tuntuu alkuunsa mahdottomuudelta.. :( 

Vai onko kaikilla vaan sitten niin paljon säästössä rahaa, että on varaa muuttaa kalliimpaan asuntoon yms.? 

Itselläni siis on tilanne, että haluaisin lähteä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, mutta asunnot ovat siellä niin kalliita ja ei minun palkastani jää oikeasti yhtään säästöön, muutamaa hassua euroa lukuunottamatta.. 

Olisi kiva, jos joku vähän osaisi selventää mulle tätä, kun tutuiltakin olen saanut vain ympäripyöreitä vastauksia tähän "ongelmaan".

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:12"]

Siis asuuhan isoissa kaupungeissa paljon paljon ihmisiä. Minä haluan maksaa hieman enemmän siitä että asun ison kaupungin keskustass, kuin että asuisin kauempana palveluista

[/quote]Aivan. Isot kaupungit on isoja juuri siksi että siellä asuu paljon enemmän ihmisiä kuin pienissä kaupungeissa.

Aika moni saa taloudellista apua vanhemmiltaan, eikä välttämättä suuremmin huutele siitä. Lisäksi saadaan asumistukea yms.

Eikä vuokrat välttämättä ole suuressa kaupungissa kovin paljon suurempia kuin pienissä kaupungeissa, kun Helsinki jätetään pois laskuista, sehän painii aivan omassa sarjassa.

Vierailija
22/22 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:43"]

Ovat tainneet oivaltaa istuvansa pankin päällä nämä kaverisi......

Sanotaan.

[/quote]

Yksi hyvä konsti on hankkia opiskelupaikkakunnalta työssä käyvä ja jo oman asunnon hankkinut avopuoliso, jonka kanssa siis muuttaa yhteen. Kumpikin hyötyy ja tiedä vaikka siitä tulisi opiskeluaikaa pidempikin suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi