Mitä 30+ velat ja muut lapsettovat tekevät?
Miten te saatte kaiken vapaa-ajan kulumaan? Mitä harrastatte? Kuinka usein tapaatte ystäviä? Onko teillä koskaan tylsää, kun ei ole perhettä täyttämässä tunteja ja antamassa merkitystä elämään? Pelkkä huvittelu ei kai voi olla yksin kovin palkitsevaa pidemmän päälle.
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:39"]
Onhan seksuaalivähemmistöilläkin omia yhdistyksiä edunvalvontaa, tiedotusta, jäsenten keskinäistä toimintaa ja vertaistukea varten. Kyllä vapaaehtoisesti lapsettomilla on sen verran yhteisiä intressejä, että yhdistyksenä toimiminen on perusteltua. Sterilisaation suojaikärajan laskeminen, lapsettoman elämäntavan tunnetuksi tekeminen ja moniarvoisuuden edistäminen ovat yleishyödyllisiä päämääriä.
[/quote]
Hevonpaskaa.
Säälittää toi ap. Se kun on raukka hankkinut lapset vaan jotta saisi sisältöä elämäänsä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:54"]
Hevonpaskaa.
[/quote]
Upeasti argumentoitu. Nyt varmasti kaikki ajattelevat asiasta samoin kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 19:54"]
Hevonpaskaa.
[/quote]
Upeasti argumentoitu. Nyt varmasti kaikki ajattelevat asiasta samoin kuin sinä.
[/quote] Toivottavasti niin eikä samoin kuin te VELA-valopäät.
Töihin ja työmatkoihin menee minimissään 10h 5-6 päivänä viikossa. 6-8h päivässä nukun. Loppuajan käytän ihan mihin lystään, vaikka lukemiseen, tv:n katseluun, nettisurffailuun, lenkkeilyyn, seksiin, seurusteluun mieheni ja kavereideni kanssa, syömiseen, siivoiluun. Pitää olla aika mielikuvitukseton tyyppi jos elämässä pitää olla lapsi keksimään tekemistä.
Mitä jos jätettäisiin tämä juttu nyt tähän. Tämä on ikävä ketju ja aiheuttaa ikäviä tunteita. Se ei kuitenkaan ole tarkoitus, vai mitä?
………………..,-~*’`¯lllllll`*~,
…………..,-~*`lllllllllllllllllllllllllll…
………,-~*lllllllllllllllllllllllllllllll…
……,-*lllllllllllllllllllllllllllllllll…
….;*`lllllllllllllllllllllllllll,-~*~-…
…..\lllllllllllllllllllllllllll/………\;;…
…...\lllllllllllllllllllll,-*………..`~-~…
…….\llllllllllll,-~*…………………)_-\..*`*;.…
……..\,-*`¯,*`)…………,-~*`~.………….../
……...|/.../…/~,…...-~*,-~*`;……………./.\
……../.../…/…/..,-,..*~,.`*~*…………….*...…
…….|.../…/…/.*`...\...……………………)….)¯`~,
…….|./…/…./…….)……,.)`*~-,……….../….|..)…
……/./.../…,*`-,…..`-,…*`….,---…...\…./…
…...(……….)`*~-,….`*`.,-~*.,-*……|…/.…/……
…….*-,…….`*-,...`~,..``.,,,-*……….|.,*.…
……….*,………`-,…)-,…………..,-* `...,-*….(`-,..
Hyvin kuluu aika, kiitos kysymästä!
Viikkotasolla:
- teen töitä 40-45 tuntia viikossa
- tapaan sukulaisia ja ystäviä 3-4 kertaa
- luen 3-5 kirjaa viikossa
- harrastan liikuntaa 3-5 tuntia viikossa
- 1-2 kertaa käyn katsomassa urheilua ja/tai teen seuralle vapaaehtoistöitä
- käyn elokuvissa tai teatterissa tai jossain musiikkitapahtumassa kerran viikossa
- nukun ainakin kerran viikossa yli 12 tunnin yöunet
- käyn kerran viikossa joko hierojalla, kynsihuollossa, parturissa tai jossain muussa kauneushoidossa
Vuositasolla:
- 2-3 urheiluun liittyvää matkaa
- 5-6 viikonloppumatkaa Suomessa
- 3-4 viikkoa lomailua ulkomailla
Yhtään ei ole tylsää hetkeä.
Apua, siis anteeksi, jos olen nyt jotenkin loukannut jotakuta. Itse vain ihmettelen asiaa, kun en siitä mitään tiedä. Minulle perhe on kaikki kaikessa ja elämäni olisi todella tyhjää ilman lapsia. En voi kuvitella miten saisin kaiken aikani kulumaan jos noita ei olisi <3 t. ap
Kiitos, 48. Tuo oli täydellinen vastaus. Äimistelen, miten paljon ehdit lukea! t. ap
-Teen unelmatyötäni
-Vietän aikaa mieheni, sukulaisteni ja ystävieni ja näiden perheiden kanssa (vaikka olen vela, niin se ei tarkoita, että inhoaisin lapsia)
-Huolehdin kissoistani
-Ulkoilen ja urheilen paljon
-Luen kirjoja
-Matkustan
-Käyn elokuvissa
-Käyn taidenäyttelyissä, baletissa, teatterissa jne.
-Surffailen netissä
-Teen käsitöitä
Tänään
- nukuin yli yhdeksään
- siivoiltiin ja laitettiin aamiainen miesystävän kanssa kaikessa rauhassa, syötiin niin ikään kaikessa rauhassa
- maattiin rannalla nelisen tuntia
- valittiin ruokakaupassa kivat päivällisainekset, laitettiin ja syötiin ruokaa
- otin vähän lisää aurinkoa parvekkeella
- käytiin iltakävelyllä
Täydellisen lokoisa sunnuntaipäivä. Ainoa häiriötekijä taisi olla yksi av-mamma, jonka piti käskyttää jälkikasvuaan rannalla niin että koko kaupunginosa kuuli.
Tänään
- nukuin yli yhdeksään
- siivoiltiin ja laitettiin aamiainen miesystävän kanssa kaikessa rauhassa, syötiin niin ikään kaikessa rauhassa
- maattiin rannalla nelisen tuntia
- valittiin ruokakaupassa kivat päivällisainekset, laitettiin ja syötiin ruokaa
- otin vähän lisää aurinkoa parvekkeella
- käytiin iltakävelyllä
Täydellisen lokoisa sunnuntaipäivä. Ainoa häiriötekijä taisi olla yksi av-mamma, jonka piti käskyttää jälkikasvuaan rannalla niin että koko kaupunginosa kuuli.
Makaan sohvalla, katson telkkaria ja piereskelen.
Kummasti sitä vaan saa ajan kulumaan. Esim. tänään nukuttiin vähän yli kymmeneen, syötiin kaikessa rauhassa muhkea aamiainen ja kuunneltiin musiikkia. Järjesteltiin kämppää hieman ja keksittiin lähteä sukuloimaan puolen tunnin ajomatkan päähän. Pakattiin koira ja uimakamppeet mukaan pikapikaa, hypättiin autoon ja kurvattiin kyläilemään. Loikoiltiin päivä auringossa, grillailtiin ja juteltiin kaikessa rauhassa. Hetki sitten ajeltiin kotiin, nyt itse nettailen, pyykkikoneet pyörivät, koira rentoutuu sohvalla ja mies säätää omia juttujaan. Eiköhän tässä vielä syödä jotain, samalla saatan katsella tuleeko telkkarista jotain (tuskin tulee), ehkä katon netistä jonkun dokkarin. Nukkumaan menen kun tuntuu siltä. Miehellä on aamulla aikainen herätys töihin, itselläni on vapaata ja kaikenlaisia asioita hoidettavana. Koiran kanssa lenkkeilen varmaan jossain vaiheessa päivää, illalla kokataan ja rentoudutaan. Että kyllä sitä kaikenlaista ohjelmaa on, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Eniten nautin kyllä siitä omasta rauhasta ja siitä, ettei mitään tarvitse kauheasti suunnitella etukäteen. Mennään kun siltä tuntuu, kotiin tullaan kun huvittaa.
Olen unelma-ammatissa, jossa matkustan maailmalla (vie paljon aikaa). Harrastan golfia (aikaa vievää sekin...), tennistä ja lukemista (iso kirjakokoelma). Minulla on paljon ihania ystäviä, joita tapaan useasti viikossa (lounailla, illallisilla, harrastuksissa). Rakastan kokkaamista ja leipomista:).
Tärkeintä on kuitenkin ihana aviomieheni, joka on samanhenkinen (tosin täysin OMA persoonansa). Matkustellaan, makustellaan, KESKUSTELLAAN ja paljon.
Olen lapseton ihan omasta tahdostani ja oli luojan lykky, että loysin samoin ajattelevan miehen rinnalleni. Minulla on kummilapsia kolme ja heidän kanssaan vietän ihania hetkiä, olen ottanut mukaan reissuihin ja lettukestiihin ja Halloween-hetkin kotonamme. Tosi hauskaa!
Olen todella tyytyväinen elämääni. Tällä palstalla pyrin joskus, kun on ihan hyviä ketjuja ja minulla on paljon "lapsellisia" ystäviä ja sukulaisia.
Ja usko tai älä ap, nautin suunnattomasti ihan YKSINolostakin, jopa erakkomaisuudesta. Sitä harrastan muutaman kerran vuodessa ihan YKSIN:).
Oho, jollakin taitaa olla vähän pikkarit kierteellä. :D Tai kalsarit, koska tuota "OMG ryssät valtaa Suomen jos kaikki ei puske nahkapokaaleita hanuristaan NYTHETIKAIKKI!!!1!" -argumenttia käyttävät yleensä 'maanpuolustushenkiset' miehet... :D
Varsinaiseen aiheeseen liittyen: Olen vela ja sinkku, ja toistaiseksi ei ole ollut tylsää tai sisällötöntä. Mä tosin olen vasta 36-vuotias, joten puolet elämästä on vielä jäljellä, ainakin tilastojen mukaan.
Mitä teen? No, nyt vielä alkusyksyn oman alan keikkaduunia toisella paikkakunnalla (200 km kotikotoa, joten vuokrasin pienen kämpän täältä työpaikkakunnalta viikoiksi ja käyn viikonloppuisin kotona pesemässä pyykit ja tapaamassa kavereita sekä sukulaisia). Iltaisin töistä lähtiessä käyn kaupassa ja kokkailen asunnolla. Jos laiskottaa, haen pizzan mukaani. Surffailen netissä eli etsin seuraavaa duunipaikkaa ja lässytän kaikkien kavereitten kanssa lärvikirjassa, luen verkkosarjiksia ja ehkä katson jotain Areenasta. Saatan myös mennä kesäasuntoni kuistille juomaan oluen tai kaksi ja lukemaan ilta-auringon paisteessa.
Tänä viikonloppuna jäin tosin tänne työpaikkakuntaani, koska oli eräät markkinat joilla ehdottomasti halusin käydä. Sielläkin oli tuttuja joiden kanssa juttelin, katsoin esitykset (ja ostin ylihintaisen muurinpohjaletun :D ). Tänään heräsin kymmeneltä, söin aamiaista, kävin suihkussa ja lähdin kuuntelemaan yhtä historiaan liittyvää luentoa. Ajelin maisemareittiä pitkin kun oli niin kaunis päivä. Sitten kävin kaupassa, palasin kämpille, laitoin ruokaa ja söin. Sitten avasin läppärin.
Viime viikonloppuna olin perjantaista sunnuntaihin Ropeconissa tapaamassa kavereita, juomassa ylihintaista kaljaa ja pelaamassa roolipelejä sekä nauttimassa muuten vain olostani. Ensi viikonloppuna käyn ainakin tapaamassa äitiäni ja saunomassa kaveriperheen luona (luultavasti katsotaan jotain leffoja, tai sitten GoT:n kakkoskausi loppuun).
Mulla on päivät täysiä, pääosin siksi koska tykkään omasta seurastani ja löhöilystä. :D (Vakipanollekaan ei meinaa järjestyä sopivaa tapaamisaikaa, mutta se on melkein joka viikonloppu töissä.)
Opiskelen itseäni kiinnostavia asioita ja teen puoltatoista työtä. Kokeilen kaikkea mikä sattuu kiinnostamaan ja kehitän näin itseäni. Ikinä ei ole tylsää! Lapsiperhearjen (tuttavapiirissä on useita perheitä) koen erittäin vieraana ja jopa ahdistavan sitovana. Itsensä kehittämiselle ei näytä olevan tilaa ja aikaa.
Nautin suunnattomasti elämästäni ilman huutavia ja kitiseviä mukuloita. Vauvakuumetta en oikeastaan koskaan ole tuntenut eikä vauvat tai lapset saa mussa mitään suurempia tunteita aikaseks, paitsi noi meteleöivät mukulat hiukan ärsyttää. Sekasin mä meen esim. koiran tai kissanpennuista :) Niin ja oon kohta nelkyt, eli kai se on uskottava että meikä ei punkee maailmaan jälkeläisiä :D
Onhan seksuaalivähemmistöilläkin omia yhdistyksiä edunvalvontaa, tiedotusta, jäsenten keskinäistä toimintaa ja vertaistukea varten. Kyllä vapaaehtoisesti lapsettomilla on sen verran yhteisiä intressejä, että yhdistyksenä toimiminen on perusteltua. Sterilisaation suojaikärajan laskeminen, lapsettoman elämäntavan tunnetuksi tekeminen ja moniarvoisuuden edistäminen ovat yleishyödyllisiä päämääriä.