Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monella miehellä on huono olla parisuhteessa?

Vierailija
04.08.2013 |

Olin eilen paikassa, jossa oli paljon miehiä sekä alkoholia. Illan kulutessa miehet alkoivat avautua ja tosi monella tuntui olevan ajatuksena ero, talon myynti, jne. Tai sitten muuten vain olivat onnettomia. Tarkoitan nyt siis 30-40v pienten lasten isiä. Onko tämä laajempikin ilmiö vai mikä nyky-isillä on hätänä? Jotenkin tuli paha mieli näidenkin miesten vaimojen puolesta, jotka olivat kotona lasten kanssa.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:52"]

Onko vaimosi myös yhtä onnellinen+

[/quote]

On. Hänkin haluaa olla nainen eikä mamma. -104

Vierailija
142/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuhkamunaksi  nimittely on kyllä aika säälittävää :D 

Siellä joku isukki (tai mamma) yrittää päteä lisääntymiskyvyllään, joka löytyy myös etanalta. Uuh, olette ainoita voittajia tässä maailmassa! Olet saanut suojaamatonta seksiä ja heti tuli pallo jalkaan että napsahti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 17:41"]

Siellä joku isukki (tai mamma) yrittää päteä lisääntymiskyvyllään, joka löytyy myös etanalta. Uuh, olette ainoita voittajia tässä maailmassa! Olet saanut suojaamatonta seksiä ja heti tuli pallo jalkaan että napsahti :)

[/quote]

Surullista, jos isäsikin on ajatellut sinusta, että vittu kun tuli pallo jalkaan, kun synnyit.

Olin juuri kastejuhlassa, missä isä piteli sylissään niin onnellisena kolmatta poikaansa, ettei voi millään uskoa, että pitäisi vauvaansa pallojalkana ja vihaisi sitä siksi, että se pilaa hänen elämän.

Ehkä sinä olet kuitenkin vähemmistö ajatuksinesi. Mutta se varmaan on sukupolvien jatkumo. Isäsi on vihannut sinua ja sinä vihaat lapsiasi. Toivottavasti et ole väkivaltainen, ettet humalassa mene ja ammu lapsiasi. Sitäkin sattuu nykyään aika paljon miehille, kun nainen haluaa ottaa eron.

Toisaalta erikoista, kun ajattelee, kuinka miehet täällä huutavat naisvihaansa ja sitä, että elämä on ihanampaa ilman vaimoa ja kakaroita. Kun vaimo haluaa lähteä, mies menee ja ampuu ne.

Vierailija
144/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 17:41"]

[/quote]

Surullista, jos isäsikin on ajatellut sinusta, että vittu kun tuli pallo jalkaan, kun synnyit.

Olin juuri kastejuhlassa, missä isä piteli sylissään niin onnellisena kolmatta poikaansa, ettei voi millään uskoa, että pitäisi vauvaansa pallojalkana ja vihaisi sitä siksi, että se pilaa hänen elämän.

Ehkä sinä olet kuitenkin vähemmistö ajatuksinesi. Mutta se varmaan on sukupolvien jatkumo. Isäsi on vihannut sinua ja sinä vihaat lapsiasi. Toivottavasti et ole väkivaltainen, ettet humalassa mene ja ammu lapsiasi. Sitäkin sattuu nykyään aika paljon miehille, kun nainen haluaa ottaa eron.

Toisaalta erikoista, kun ajattelee, kuinka miehet täällä huutavat naisvihaansa ja sitä, että elämä on ihanampaa ilman vaimoa ja kakaroita. Kun vaimo haluaa lähteä, mies menee ja ampuu ne.

[/quote]

Ensinnäkin olen nainen ja toiseksi mulla ei ole aikomustakaan lisääntyä :) 

Aika monet miehethän sitä elämäänsä tuntuvat vihaavan, varsinkin lasten syntymän jälkeen...

Vierailija
145/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Tiedän tapauksen, jos mies valitti parisuhteestaan ja yks donna kuunteli korvat höröllään miehen pahaa oloa ja alkoi hänen rakastajatterekseen. Sitten, kun donna alkoi ihmettelemään miksei mies jätäkään perhettään hänen vuokseen, sai donna kenkää. Ja miehellä taitaa olla nykyään uus donna kierroksessa ja perhekin on vielä pystyssä. Eli ei me naiset olla ainoita jokka on kieroja. "

Tuossa on villakoiran ydin, ei pitäisi yleistää niin että miehet sitä ja naiset tätä. Ihmisyksilöiden välillä on paljon enemän eroja kuin sukukupuolista johtuu, tosin odotukset on erilaiset .   Naiset harrastaa paljon verbaalisia pelejä, joihin miehet eivät halua osallistua.  Pieniä eroja on siis, mutta ne kasvavat suuriksi kun ymmärrystä ei ole riittävästi.  

Vierailija
146/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 12:49"]

Hei, kaikki parisuhteessa huonosti voivat miehet.

Tänä viikonloppuna pyöräilin vaimoni kanssa meren rantaan uimaan ja harrastamaan seksiä. Makoillessamme kallioilla suunnittelimme syksyn ja talven ulkomaanmatkoja sekä ruokalajeja seuraavan viikon illanistujaisiin. Mietin itsekseni tätä ketjua ja miten kivaa on elää juuri sellaista elämää kuin haluaakin. Ei tarvitse pakkosuorittaa mitään arjen prototyyppiä, johon kuuluu omakotitalo, farmariauto ja kaksi pilkku viisi lasta. On aikaa ja rahaa harrastaa, ystäviä voi tavata monta kertaa viikossa, töissä kokee olevansa pystyvä ja osaava tyyppi, stressi ei tuhoa terveyttä, puolisona on kaunis ja älykäs nainen eikä mikään mamma. Kiitos vain omalle äidilleni, joka kasvatti minut ajatukseen, että elämässä on tärkeää tietää, mitä haluaa.

Kun pyöräilimme takaisin kaupunkiin, puolitäysi viinipullo putosi rantakassista ja rikkoutui asvalttiin. Se oli kurjinta, mitä koko viikonloppuna tapahtui.

En voi mitään sille, että olen helvetin vahingoniloinen aina, kun kuulen jonkun omista arvoistaan vieraantuneen, huonoja valintoja tehneen kovaäänisen menestyjätyypin itkevän onnetonta liittoaan. Vielä yliopistossa nämä tyypit olivat tietävinään, mistä elämässä on kysymys ja mitä miehen kuuluu saavuttaa. Hiljainen itsetuntemus ja pohdiskeleva asenne vei kuitenkin lopulta pidemmän korren. Hajotkaa siihen, urpot.

-104-

[/quote]

Tämä oli täyttä asiaa.

[/quote]

Onko vaimosi myös yhtä onnellinen+

Itse en ottaisi miestä, joka kirjoittaa, että hajotkaa urpot. Tai nimittää naisia mammaksi.

[/quote]

Et tainnut ymmärtää sitä mammapointtia. Miksi parisuhteessa ei voisi olla Nainen vaan muuttuu aina mammaksi, sitä tuo yritti kysyä. Itse olen ensisijaisesti Nainen (isolla kirjaimella), sitten vaimo ja äiti (4 lasta). Mutta ehkä juuri siksi tuo mies vaikuttaa vielä 20 vuoden jälkeenkin onnelliselta;D

Vierailija
147/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:26"]

Nuo on pillunkerjäyspuheita! Kyllä ne on tyytyväisiä elämäänsä, mutta pesää saa aika helposti, kun kertoo olevansa onneton, miettivänsä eroa jne. Tosiasiassa ne ei jätä perheitään. Totta kai ottaa päähän se, että joutuu ottamaan huomioon lapset ja vaimon, mutta kun ne ryhtyy miettimään parisuhteen ja nykyelämän hyviä ja huonoja puolia, on hyvä enemmän kuin huonoja.

Mutta olisi kiva, jos olisi joku nainen, jolle voisi koska tahansa soittaa ja jolle riittäisi 2 min pikapano ilman hankalia esileikkejä.

[/quote]

Aijaa, kyllä minä vaimona suostun ihan millon vaan 2 min pikapanoon ilman esileikkejä jos mieheni sitä haluaa. Mielestäni se on meidän molempien etu ja kivaa vaihteluahan se vaan on. Kyllä mä olen sen verran mieheeni rakastunut ja tykkään seksistä että haluaisin vaikka joka päivä! Ja ollaan siis oltu naimisissa 7 vuotta ja lapsia on 3. 

Vai eikö oma vaimo sitten muka kelpaa pikapanoon?

Vierailija
148/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän syy tähän ilmiöön ole se että huonossa avioliitossa kummallakin varmaan menee yleensä huonosti, mutta tilastojen mukaan naiset yleensä ovat niitä päätöksentekijöitä jotka eroa hakevat. Miehet naukuvat, sillä voi spekuloida onko se säpin perässä vai ihan vain saamattomuutta, mutta naiset toimivat ja hakevat eroa. Tuntuu kuin miehillä pitäisi olla jo se seuraava jonossa jotta uskaltaisivat, naisille kynnys on pienempi.

Voittajiahan tällaisessa tilanteessa ei ole, mutta epäonnistujien kerhossa olisin mieluummin kuitenkin se joka toimii kuin se joka kännissä tilittää ja silti jatkaa joka päivä ihan samaan tyyliin.

Vierailija
149/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on yleistyksiä joka lähtöön, mies ei halua olla isä ja nainen ei halua seksiä... Mitäs jos onkin ihan päinvastoin? Minun tuntemistani miehistä suurin osa pitää lapsiaan todella tärkeinä, enkä tunne yhtään naista joka olisi sanonut että ei halua seksiä, päinvastoin, moni valittaa että ei saa tarpeeksi, eikä mies halua lähteä vaimon kanssa minnekään kahdestaan.

Vierailija
150/150 |
05.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:13"]

Mä en ymmärrä sitä, miten miehet ei näe sen pikkulapsivaiheen yli ja ohi. Jos talossa on kolmevuotias ja vauva, niin kolmen vuoden päästä se isompi on melkein koululainen ja pienempi pois vaipoista ja nukkuu pitkiä öitä. Ja kyllä kahdenkin lapsen kanssa voi matkustaa.

[/quote]

Sama täällä, en ymmärrä minäkään. Juuri näin se on.

En ymmärrä myöskään sitä, miksi suurin osa keskustelijoista ei tajua tätä asiaa!! Täällä on sitten niitä jotka eroaa kun se hankala paikka tulee :(

Kyllä meilläkin oli raskasta kun lapset oli pieniä, mutta ymmärrettiin että kyllä se siitä helpottaa. Ja niin helpottikin. Toki vaatii hieman vaivannäköä molemmilta ja toisen huomioimista vaikkei aina jaksaisikaan.

Todella raukkamaista on erota kun lapset ovat pieniä (paitsi jos on alkoholismia/väkivaltaa tms).