Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, vauva ei syö!

Vierailija
09.12.2013 |

9 kuukautta vanha vauva ei suostu syömään kiibteitä melkein yhtään! Ehkä yhden pilttipurkillisen päivässä. Mitä mä teen? Olen yrittänyt vähentää imetystä ja tarjota tilalle liha- ja hedelmäsoseita, mutta ei. Sormiruoka kelpaa vähän paremmin. 

Auttakaa. Täällä on meininki samanlaista kuin vastasyntyneen kanssa :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva rupesi syömään kiinteitä vasta sitten, kun lopetin imettämisen, kun vauva täytti vuoden. Ei kelvannut mikään muu kuin äidinmaito. Sitä söi aivan mielettömiä määriä yötä päivää, ja huiteli kasvun suhteen ylimmillä käyrillä.

Imetätkö vielä öisin? Ainakin yöimetys kannattaa lopettaa. Me pidimme ekaksi vierotuksessa unikoulun (yövierotus), ja alkoi heti aamupuuro maistua. Sitten kun muun imetyksen lopetti, niin alkoi ilmeisesti nälkä tehdä tehtävänsä, ja ruoka rupesi maistumaan myös päivällä ja illalla.

Älä siis ressaa. Kyllä se vauva rupeaa syömään sitten kun on kunnolla nälkä.

Vierailija
2/5 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu. Jos saa rintamaitoa, kasvaa ja kehittyy hyvin, niin ei ole mitään hätää. Olen kokenut tuon kaksi kertaa, nyt rasaana a kolmatta kertaa en aio enää stressata! Molemmat rupesivat syömään kunnolla kun imetys loppui. Toinen kieltäytyi 11 kk ikäisenä ihan yhtäkkiä rinnasta ja siirtyi sujuvasti kiinteisiin. Toisen kohdala loetin itse imettämisen 1v2kk kohdalla ja poika rupesi syömään. Nykyään ovat jo isoja ja todellakin kaikkiruokaisia, ei minkäännäköistä nirsoilua. Mun maito on yksinkertaisesti niin tujua, ettei vauvoilla yksinkertaisesti ollut nälkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on oma-aloitteinen lapsi joka lusikoi jo vuoden ikäisenä ruokaansa nassuun. Anna vauvalle sormiruokana jokaisesta ravintoryhmästä olevia aineita. Italiassa tuon ikäisille annetaan jo parmesaania ruoan mausteeksi.

Vuoden ikäisenä minun lapseni kieltäytyi syömisestä ja syöttämisestä. Purkkiruoka ei kelvannut. Tein joka aterialle noin kaksi desiä ruokaa. Tein isoja annoksia joita pakastin. Annoin lapsen opetella syömään vaippasillaan syöttötuolissa. Syöminen meni paljon helpommin kun minä siivosin kärsivällisesti sotkuja. Se sotkuisuus menee ohi kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
4/5 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlainen, aloitti ton 6kk ja lopetti, kun etukahdeksikko (neljä hamamsta ylös ja alas) oli tulleet eli 1v 2kk. Neuvolassa sanoivat, että 'et vaan imetä ja tarjoat ruokaa'. Minä en keksinyt muuta keinoa saada lapsi syömään lusikalla kuin laittaa putki kurkkuun kuten hanhilla, en tehnyt. Tarjosin kaikkea ja lapsi söi tissiä. Suostui syömään leipää ja jos antoi omenan niin järsi sitä jne, mutta ei mitään 'oikeaa ruokaa'. Imetettiin sitten vaan, hyvin kasvoi ja edelleen 10v:nä on hyvissä ruumiin voimissa:) Minä stressasin tuolloin ja oli kamala lukea, kun toiset muksut söi ties kuinka monta pilttipurkillista evästä päivässä ja puurot päälle. Mun ei aukassu suutaan jos lusikka oli lähettyvillä. Tämä syömisongelma helpotti sitten etummaisten hampaiden tultua. Tsemppiä vaan ja sellainen neuvo, että tee kuten parhaaksi näet. Mun muksu eli siis käytännössä tissimaidolla 6kk-1v2kk ajan ja hyvin se selvisi.

Vierailija
5/5 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sormiruoka menee paremmin, tarjoile sitä enemmän ja paljon erilaisia makuja. Ne valmissoseethan ovat aika kaamean makuisia, eli ehkä vauvallasi on vaan hyvä maku. ;) meilläkin vuoden ikäinen poika on hirveän oikukas syöjä, välillä ei suostu edes maistamaan ruokia. Onneksi sormiruoat kelpaavat paremmin ja puuro yleensä. Yritän olla stressaamatta,  kunhan lapsi syö silloin tällöin enemmän ja keskimäärin monipuolisesti. Sitten vähän isompana voi miettiä tarkemmin, jos ruoka ei ala maistumaan paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi