Miksi monella miehellä on huono olla parisuhteessa?
Olin eilen paikassa, jossa oli paljon miehiä sekä alkoholia. Illan kulutessa miehet alkoivat avautua ja tosi monella tuntui olevan ajatuksena ero, talon myynti, jne. Tai sitten muuten vain olivat onnettomia. Tarkoitan nyt siis 30-40v pienten lasten isiä. Onko tämä laajempikin ilmiö vai mikä nyky-isillä on hätänä? Jotenkin tuli paha mieli näidenkin miesten vaimojen puolesta, jotka olivat kotona lasten kanssa.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:48"]
Ihmeen kauan tämä keskustelu pysyikin asiallisena. Tulihan se selitys, miehet olivat siis munattomia, säälittäviä juoppoja, jotka kerjäsivät pillua kaikilta naisilta, vaikka näiden aviomiehet istuivat vieressä. Ok! Kaikki asiat selviävät, kun ottaa aiheen puheeksi AV:lla :)
-ap
[/quote]
Sinä varmaan ap ajattelit kuunnellessa niitä juttuja, että jos ne miehet olis sinun kanssa, niin olisivat onnellisia ja ei tarvitsisi itkeä huonoa elämää. Eikö käynyt mielessä, että voisit vähän ymmärtää suomalaista miestä. Tunnusta pois vain.
[/quote]
Ehkä juuri siksi tiedetään, koska moni nainen on kuunnellut tuota samaa itsesääliruikutusta aika paljon.
Moni muistaa varmaan nuoruuden ajoilta ne aviomiehet, jotka itki, ettei vaimoni ymmärrä.
Monella on kokemuksia perhetututuista ja yhteisistä illoista, joissa joku kaverin mies alkaa kännissä hiplaamaan ja vollottaan, että vaimoni ei ymmärrä, sinä varmaan ymmärtäisit.
Monella on kokemuksia työpaikan pikkujouluista, joista löytyy muutama työkaveri tai työkaverin mies, joka kännissä vollottaa, ettei vaimoni ymmärrä minua
jne..
ja yleensä nämä miehet ovat ns, sarjapettäjiä, jotka ovat etsivät mahdollista pillua joka puolelta. Ja aina on naisia, joille suhde toisiin naisiin on kilpailusuhde ja heihin iskee tämä, että vaimoni ei ymmärrä minua. Se on selkeä merkki, että minä olen parempi, kuin tuon miehen vaimo. Ja niin juttu etenee, että vollottajamies saa taas pillua ja toteaa, että tämähän se hyvä keino on.
[/quote]
Juuri näin! Muistan sinkkuvuosilta kymmeniä tuttuja miehiä, jotka toimivat noin. Vaimon kanssa menee päin helvettiä, mutta ei sitä voi vaimolle kertoa, koska se on raskaana/imettää/vasta mennyt töihin/vasta jäänyt kotiin/on otettu asuntolaina/on ostettu talo/kohta on loma jne.
Vaimolle ei voi pahaa oloaan kertoa, mutta toinen nainen voisi tuoda lohtua ja olla parempi ja sen toisen naisen avulla voisi päästä nyxästä eroon. Se kun ei ymmärrä :-). Ja kuuntelija kilpailuhenkisenä tietää, että on varmasti parempi.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:06"]
Olin eilen paikassa, jossa oli paljon miehiä sekä alkoholia. Illan kulutessa miehet alkoivat avautua ja tosi monella tuntui olevan ajatuksena ero, talon myynti, jne. Tai sitten muuten vain olivat onnettomia. Tarkoitan nyt siis 30-40v pienten lasten isiä. Onko tämä laajempikin ilmiö vai mikä nyky-isillä on hätänä? Jotenkin tuli paha mieli näidenkin miesten vaimojen puolesta, jotka olivat kotona lasten kanssa.
[/quote]
Tässä on nyt unohtunut mainita, kenelle nämä miehet avautuivat, toisilleen vaiko paikalla oleville naisille? Jos avautuivat naisille, kyseessä on tyypillinen "vaimoni ei ymmärrä minua (antaisitko sinä pillua koska olen niin säälittävä)" -volina. Jos taas miehet juttelivat näitä asioita keskenään, asia on vähän eri, koska sillä haetaan vertaistukea ja ymmärrystä muilta miehiltä, jotka ovat samassa tilanteessa. Aivan eri keissi siis.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:28"]
Onneksi näille miehille löytyy aina se toinen nainen, joka ymmärtää. Miehen on sitten helppo nakata pommi vaimolleen, että hänellä on toinen ja hän ei ole rakastanut vaimoaan enää pitkään aikaan.
Oman vaimon kanssahan ei missään nimessä voi puhua omasta pahasta olostaan, vaan se ymmärtäjä löytyy yleensä sieltä baarista tai työpaikalta, joka jaksaa kuunnella ja nostaa ylös ja antaa piparia.
Voi, näitä miehiä on niiiiiiiin paljon
[/quote]
Miksi puhua sen kanssa joka on täysin syyllinen siihen pahaan oloon?
No sekä että, avautuivat pienemmissä porukoissa kun iltaa istuskeltiin, paikalla siis paljon miehiä sekä pari naista. Kyse ei ollut pillunvonkauksesta. -ap
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:28"]
Onneksi näille miehille löytyy aina se toinen nainen, joka ymmärtää. Miehen on sitten helppo nakata pommi vaimolleen, että hänellä on toinen ja hän ei ole rakastanut vaimoaan enää pitkään aikaan.
Oman vaimon kanssahan ei missään nimessä voi puhua omasta pahasta olostaan, vaan se ymmärtäjä löytyy yleensä sieltä baarista tai työpaikalta, joka jaksaa kuunnella ja nostaa ylös ja antaa piparia.
Voi, näitä miehiä on niiiiiiiin paljon
[/quote]
Miksi puhua sen kanssa joka on täysin syyllinen siihen pahaan oloon?
[/quote]
Siksi että asioihin voisi tulla sitä kautta muutosta?
En mitenkään pysty uskomaan että on jossain isossa porukassa aikuiset miehet ruveneet avautumaan tuolla lailla sydänverellään parisuhteistaan kun on naisia ja pariskuntia paikalla. Ap on keksinyt päästään koko jutun.
Unohdin vielä omalta osaltani sanoa, että oikeastaan voisi ensi kerralla sanoa oikein pahasti näille miehille.
Ärsyttää nimittäin ajatus siitä, että nämä ressukat luulevat että heillä olisi saumaa minuun. Miksi ihmeessä minä, älykäs, fiksu nainen, ottaisin huollattavakseni reppanan miehen, joka ei osaa kuin valittaa ja märistä, mutta ei tee elämälleen mitään?
Ei riitä ymmärrys. Ei minuakaan kukaan paapo tai tuo asioita eteen hopeatarjottimella. Nro 3.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:17"]
No sekä että, avautuivat pienemmissä porukoissa kun iltaa istuskeltiin, paikalla siis paljon miehiä sekä pari naista. Kyse ei ollut pillunvonkauksesta. -ap
[/quote]
Joillain miehillä voi oikeasti olla kamala vaimo (vaikkei sitä saisi tällä palstalla sanoa, koska niin monella osuu omaan nilkkaan). Näkee ja kuuleehan sitä kaikenlaista.
Ihan kuin naiset ei koskaan marmattaisi miehistään naisseurassa tai jossain muussa seurassa ilman että se automaattisesti tarkoittaa sitä ettei muuta toivo kuin että vois erota. Ei ihmiset puhu tuollaisissa tilanteissa oikeasti kipeitä asioita. Niin mulla ei muuten seiso enää tms.
Eiköhän ne miehet ja naiset märise ihan samalla tavalla - tälläkin foorumilla ei ole kuin naisia, joilla on omien sanojensa mukaan elämä pilalla ja pitää sitten nälviä muitakin, jotta niilläkään ei olisi kivaa.
Se vika on siinä että niitä kakaroita tehdään heti pari kolme korkeintaan parin vuoden ikäerolla. Sehän on ihan tilastollinen fakta, että eniten eroja tuleee siinä vaiheessa kun tehdään sille esikoiselle kaveri. Ja tutkitusti pienten lasten isät tekee eniten ylitöitä, no, varmaan raskasta miehelle, mutta myös vaimolle joka hoitaa kotona kaiken, kotityöt ja kakarat, kun miehen pitää olla ylitöissä. Hermo siinä menee väkisinkin molemmilta. En käsitä sitä, että miten ihmiset ei tiedä, että kahden pikkulapsen kanssa on helvetin paljon hankalampaa olla kuin yhden. Yhden kanssa on vielä helppo liikkua, ja yhtä voi pitää samalla sylissä kun tekee jotain, mutta mites sitten kun on vauva sylissä ja parivuotias roikkuu lahkeessa, on uhmaa ja mustasukkaisuutta, kahdelle pitää vaihtaa vaippoja....
Nykyihmisen elämä on niin helppoa, ihan millä mittarilla tahansa mitattuna, että on aikaa vatvoa kaikkia ongelmia ja mielipahoja. Ei olla tyytyväisiä mihinkään, vaikka elämä muuttuisi erilaiseksi ja juurikin siihen suuntaan mitä on haaveillut, kohta jo valitetaan siitäkin ja halutaan taas jotain muuta. Kuljetaan kriisistä kriisiin, koko elämä on yhtä kriisiä.
Ihminen on sellainen eläin, että sillä pitää olla koko ajan kädet täynnä työtä, että ei jouda turhia murehtimaan ja märisemään tyhjästä.
Suoraan sanottuna ällöttää kaikenlaiset valittajat, joiden elämä on oikeasti helppoa ja hyvää. Ei niin minkäänlaista sääliä heru.
Arki on töissäkäyvillä, pienten lasten vanhemmilla usein niin suorituskeskeistä ja kiireistä (eikä se ole oma valinta, vaan työelämän realiteetti), että siinä jää omat tarpeet helposti tunnistamatta ja kuuntelematta. Ja tarpeet jäävät tyydyttämättä. Kun ei edes itsen saati puolison kanssa ole aikaa kohdata omia ja toisen tarpeita ja toteuttaa myös omaa jaksamista ja hyvinvointia tukevia asioita, niin kyllähän sitä varmaan kännipäissä tulee helposti tilitettyä oman elämänsä kipupisteitä, ei siinä minusta ole mitään ihmeellistä. Monet ihmiset voivat huonosti, koska itselle ei ole aikaa.
Mä en ymmärrä sitä, miten miehet ei näe sen pikkulapsivaiheen yli ja ohi. Jos talossa on kolmevuotias ja vauva, niin kolmen vuoden päästä se isompi on melkein koululainen ja pienempi pois vaipoista ja nukkuu pitkiä öitä. Ja kyllä kahdenkin lapsen kanssa voi matkustaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:01"]
Nykyihmisen elämä on niin helppoa, ihan millä mittarilla tahansa mitattuna, että on aikaa vatvoa kaikkia ongelmia ja mielipahoja. Ei olla tyytyväisiä mihinkään, vaikka elämä muuttuisi erilaiseksi ja juurikin siihen suuntaan mitä on haaveillut, kohta jo valitetaan siitäkin ja halutaan taas jotain muuta. Kuljetaan kriisistä kriisiin, koko elämä on yhtä kriisiä.
[/quote]
Tämä johtuu siitä, ettei tunneta omia arvoja eikä näin ollen kyetä myöskään elämään niiden mukaisesti. Moni kuvittelee, että haluaa elämältä kovapalkkaisen työn, omakotitalon ja kaksi ja puoli lasta, mutta todellisuus voi olla jotakin muuta. Tavoitteet eivät tuo pysyvää onnea, koska ne katoavat saavuttamisen jälkeen. Arvot ovat elämälle pysyvä ankkuri.
[/quote]
sinä ehdit juosta jokaisessa pienemmässä porukassa kuuntelemaan :D
nyt paljastui, että juhlat oli porvoossa ja ap on toinen nainen, joka haluaisi tukea siihen, että ei ole hänen syy, jos varattu mies panee häntä
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:24"]
[/quote]
nyt paljastui, että juhlat oli porvoossa ja ap on toinen nainen, joka haluaisi tukea siihen, että ei ole hänen syy, jos varattu mies panee häntä
[/quote]
Mikä tässä on muka epäuskottavaa? Kyllä mäkin oon kitiseviä miehiä nähny vaikka kuinka paljon.
Pari vuotta sitten olin tilanteessa, jossa kuulin mieheni "avautuvan" vastaavalla tavalla, hän ei vain tiennyt, että olin kuulemassa. Minä - vaimo - vaadin mahdottomia, piti olla talo (silloin suunnitteilla), uusi auto, etelänmatkoja jne. ja mies kertoi kuuntelijalle (sinkkunainen) olevansa niin täynnä avioliittoa ja vaimon vaatimuksia, että pelkäsi repeävänsä. Hän olisi halunnut vain olla ihan rauhassa kotona.
Olin viisaasti hiljaa.
Kun mies seuraavan kerran otti esille taloasian, sanoin, että eiköhän tyydytä tähän kaksioon, kyllä me tässä pärjätään. Kun mies ryhtyi touhuamaan parisuhdeviikkoa Kanarialla, kieltäydyin ja sanoin, että nuo reissut on niin vaativia ja jo suunnittelu vie voimia, joten eiköhän jätetä väliin ja olla kotona, koska mieshän tykkää rauhallisesta kotielämästä. Kun mies puhui autonvaihdosta sanoin, että se maksaa niin paljon, että mies joutuu olemaan ylitöissä, kuka sellaista kestää? Helpompaa hänellekin, että ei tuhlata tarpeettomaan.
Mies kimmastui ja ihmetteli, että tässäkö tämä on, mikään kiva ei kelpaa. Muistutin häntä, että on itse kertonut, että ei jaksa perheen vaatimuksia, talosuunnitelmia, matkoja jne.. Pienennetään ne vaatimukset minimiin ja kaikki on hyvin, eikös. Ei tarvitse vieraille naisille valittaa, että on kyllästynyt ja perhe vie kaiken.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 13:24"]
[/quote]
[/quote]
Mikä tässä on muka epäuskottavaa? Kyllä mäkin oon kitiseviä miehiä nähny vaikka kuinka paljon.
[/quote]
Mutta että siellä olisi ollut pienempiä porukoita ja ap olisi ehtinyt juosta porukasta porukkaan kuuntelemaan, kun jokaisessa porukassa miehet olisi laskuhumalassa itkeneet liittonsa vaikeuksia ja olleet myymässä taloa yms :D
Mieti nyt. Oletko itse ollut jossain juhlissa oikeasti, missä on pari naista ja loput miehiä ja siellä muutaman miehen porukoita ja kaikissa olisi miehet itkeneet elämän surkeutta ja sitten joku ap (nainen) olisi ehtinyt jokaisessa pienessä ryhmässä käydä kuuntelemassa näitä juttuja.
Ap on provo ja haluaa vain, että naisia haukuttaisiin ja taas kerran käytäisiin keskustelu, kuinka naiset on kauheita ja tekee väkisin lapsia ja ei anna miehelle valtaa ja kun mies pääsee erilleen vaimostaan ja lapsistaan ja löytää uuden ihana naisen, talon myytyään on todella onnellinen ja löysi elämälleen sisällön.
Naiset niitä lapsia haluaa, vain harva mies on oikeasti edes kiinnostunut lastensaannista. Naisten on ihan turha vinkua miestä lastenhoitoon kun ei ne lapset ole kiinnostaneet alun alkaenkaan.