Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan vieminen lopetettavaksi

Vierailija
03.08.2013 |

Minulla on 15-vuotias kissa, joka nykyään mm.pissaa sohvaan ja meidän sänkyymme, oksentaa joka puolelle ja herättää minut viimeistään klo 6. Hermot ovat riekaileina kissan takia, mutta ajatus siitä, että kissa pitäisi viedä lopetettavaksi on aivan kamala, enkä tiedä kykenenkö siihen. Help :/

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sun se vietävä. Joko sillä on munuaiskivet tai munuaisten vajaatoiminta. Älä rääkkää eläintä itsesi takia. Kissa tarvitsee hoitoa tai piikin.

Vierailija
2/4 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat eläinlääkärille, kerrot asian,  laitat kissan kuljetuskoppaan ja menet sovittuna aikana kissan kanssa paikalla. Toimi ihminen äläkä anna rakkaan eläimesi kärsiä.

MInä itkin kissaani  enemmän kuin isoäitini kuolemaa, hävettää vieläkin, mutta kun eläimen ottaa pitää osata varautua että siitä joutuu luopumaan, eläin ei ymmärrä miksi se joutuu kärsimään, onneksi eläimille on armokuolema sallittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kissasi pitää viedä lopetettavaksi. Otan osaa. Surutyö alkaa jo siitä päätöksestä. Asiassa voi auttaa se, että suunnittelet etukäteen, haluatko paikalle muita, esim. perheenjäseniä, hyvästelemään kissan, haluatko haudata sen johonkin tai pystyttää jonkun muistelupaikan (esim. hautakiven. En tiedä säännöksiä lemmikkien hautaamisesta, ehkä kaikki tuhkataan nykyään -?-), tai pitää muistotilaisuuden. Päätös (tai ainakin tutkimukset lääkärillä) pitää kuitenkin tehdä nopeasti, ettei kissa joudu kärsimään tarpeettomasti.

Itse häpeän yhä, etten huomannut ajoissa viedä kissaani lopetettavaksi, ja se joutui niin huonoon kuntoon, ettei jaksanut enää kävellä ja oli varmasti kärsinyt monta päivää olostaan (sillä oli kasvaimia). Tilanteessa oli "lieventäviä asianhaaroja" (olin vaikeassa elämäntilanteessa, ja toinen kissani söi molempien ruuat, joten en huomannut sairaan kissan syömättömyyttä), mutta olin silti vastuussa lemmikistäni ja minun olisi pitänyt hoitaa se kunniallisesti loppuun asti.

Lemmikin lopettamispäätös on se viimeinen ja vaikein palvelus rakkaalle perheenjäsenelle, mutta se on pakko tehdä, jos eläimen kunto sitä vaatii. Voimia!

Vierailija
4/4 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakas. Kissasi on jo vanha valmis lähtemään. Ole nyt inhimillinen eläimelle ja vie eläinlääkärille. Voi olla, että kissallasi on vaiva, jonka voi pariksi vuodeksi hoitaa, mutta jos lähtö on tulossa, niin anna pienen eläimen mennä.

Oli miten oli, voimia ja tee ratkaisu pian!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi