Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisesta ketjusta poimittu: onko rikos kun työntekijä laittaa omaan kahviinsa chilijauhetta

Vierailija
10.08.2020 |

Ja kirjoittaa purkin kylkeen älä koske. Kun tietää että työpaikalla joku varas varastaa toisten kahvia?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä alkuperäisessä ketjussa tyyppi kertoi että "teki källin laittamalla jäätävän määrän chiliä kahvipuruihin" joten kyse ei todellakaan ollut siitä että hän oli itse enää niitä juomassa, vaan halusi että varas saisi tuta nahoissaan rikoksensa. Tuossa ei siis ollut kyse siitä että hän viattomasti itse olisi nauttinut kahvia pienellä ripauksella chiliä.

En usko että kukaan oikeasti on sitä mieltä että varastaminen olisi millään muotoa ok, mutta mikäli varkaalle olisi aiheutunut juomisesta oikeata fyysistä haittaa, olisi chilin laittaja voinut saada syytteen pahoinpitelystä. En voi sietää varkaita tai muitakaan idiootteja, mutta ei tuommoinen jäynäkään ole ok. Jos seassa olisi ollut jotain täysin vaaratonta, kuten vaikka suolaa, olisi källi ehkä vähän enemmän ok. Se että varkaan huulet turposi pahasti kertoo jo allergisesta reaktiosta.

Tässä ehkäpä on väliä myös sillä, tiesikö chilikahvin tekijä varkaan chiliallergiasta vai ei. Jos on oikein paha allergia, niin tuollaiseen voisi jopa kuolla.

Chili on kuitenkin tavallisesti ihan turvallinen aine, ainoastaan polttaa.

Mielestäni tällä ei ole väliä koska chiliä säilytettiin omassa kaapissa, ei yleisissä tiloissa!

Omasta kaapista se ei vahingossa päädy kenenkään suuhun.

Vierailija
62/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi työpaikan YHTEINEN kahvi tai maito, asia ei olisi ok. Mutta kun kyseessä on toisen oma kahvi, asia on täysin ok. Jokainen saa maustaa kahvinsa niin kuin haluaa eikä ole todellakaan sen kahvin omistajan vika, jos joku idiootti sitä menee juomaan ja saa allergisen reaktion. Eihän se kahvi ole hänen. Hanki omat evääsi ja mausta ne itse. Varkaita on hyvä vähän näpäyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Multa varastettiin töissä välillä kaapista jogurttia. Mulla oli yhteen aikaan aina työpaikalla jääkaapissa litran purkki jogurttia, koska en syö aamupalaa ja söin sit kahvitauolla kupillisen. Mun nimi luki isolla purkissa. Lisäsin siihen sit joskus helvetisti suolaa ja varas jäi kiinni ja valitti pomolle, että viritin ansan. Pomo tuumasi vaan, kaikki saa laittaa omiin eväisiinsä just mitä tykkää ja kannattaa syyä vaan ne omat eväät.

Vierailija
64/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää tarinoita työpaikkojen ruokavarkaista ja ruokavarkauksien estotapoja. :)

Vierailija
65/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma mutta hieman "julma" jekku varsinkin noiden maitojen kanssa on vessassa paskalla käydessä ottaa maitopurkki mukaan ja kun on pyyhkinyt niin likaisella paperilla sipaista hieman "sitä ihtiään" siitä purkin korkista. Paljoa ei tarvita vaan ihan pienen pieni nokare riittää. Sitten vain kunnolla ravistelee että varmasti sekoittuu ja ettei sitä voi havaita.

Varas paljastuu kun seuraa kuka jää äkillisesti jopa loppuviikon saikulle ;-)

Lisäksi käytännässä mahdoton jäädä kiinni, kun oireet alkavat sen verran viiveellä ja vastaavan myrkytyksen voi saada muualtakin.

Vierailija
66/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa lisää tarinoita työpaikkojen ruokavarkaista ja ruokavarkauksien estotapoja. :)

Värjäsin kahvimaitoni punaiseksi. Ja välillä siniseksi tai vihreäksi. Varkaan pokka ei kestänyt epämääräisen väristä litkua pilttipurkissa. Sitä ennen olin kokeillut laittaa kokkareiseksi vanhentunutta maitoa uudemman päiväyksen purkkiin, mutta varas ei jäänyt kiinni.

Vierailija
67/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on turvallisuusvaatimus, että kaikissa purkeissa ja pulloissa etiketin pitää vastata sisältöä. Jos laittaa kahvin sekaan chiliä, niin pitää kirjoittaa se pakettiin selkeästi. Varmasti saa syytteet, jos joku allergikko saa vakavat oireet väärin labelöidystä tuotteesta, vaikka olisikin varastanut ruokaa.

Vierailija
68/68 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on turvallisuusvaatimus, että kaikissa purkeissa ja pulloissa etiketin pitää vastata sisältöä. Jos laittaa kahvin sekaan chiliä, niin pitää kirjoittaa se pakettiin selkeästi. Varmasti saa syytteet, jos joku allergikko saa vakavat oireet väärin labelöidystä tuotteesta, vaikka olisikin varastanut ruokaa.

No jonon vaatimus, mulla on päivittäin erilaisia ruokia mukana, esim paellaa, kiusauksia yms.

En todellakaan jaksa kirjoittaa ainesosaluetteloa mitä mun eväsrasiassa on. Välillä en edes muista mitä mausteita olen edellispäivänä ruokaan laittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi