Toisesta ketjusta poimittu: onko rikos kun työntekijä laittaa omaan kahviinsa chilijauhetta
Ja kirjoittaa purkin kylkeen älä koske. Kun tietää että työpaikalla joku varas varastaa toisten kahvia?
Kommentit (68)
Jos kyseessä olisi työpaikan YHTEINEN kahvi tai maito, asia ei olisi ok. Mutta kun kyseessä on toisen oma kahvi, asia on täysin ok. Jokainen saa maustaa kahvinsa niin kuin haluaa eikä ole todellakaan sen kahvin omistajan vika, jos joku idiootti sitä menee juomaan ja saa allergisen reaktion. Eihän se kahvi ole hänen. Hanki omat evääsi ja mausta ne itse. Varkaita on hyvä vähän näpäyttää.
Saa. Multa varastettiin töissä välillä kaapista jogurttia. Mulla oli yhteen aikaan aina työpaikalla jääkaapissa litran purkki jogurttia, koska en syö aamupalaa ja söin sit kahvitauolla kupillisen. Mun nimi luki isolla purkissa. Lisäsin siihen sit joskus helvetisti suolaa ja varas jäi kiinni ja valitti pomolle, että viritin ansan. Pomo tuumasi vaan, kaikki saa laittaa omiin eväisiinsä just mitä tykkää ja kannattaa syyä vaan ne omat eväät.
Kertokaa lisää tarinoita työpaikkojen ruokavarkaista ja ruokavarkauksien estotapoja. :)
Varma mutta hieman "julma" jekku varsinkin noiden maitojen kanssa on vessassa paskalla käydessä ottaa maitopurkki mukaan ja kun on pyyhkinyt niin likaisella paperilla sipaista hieman "sitä ihtiään" siitä purkin korkista. Paljoa ei tarvita vaan ihan pienen pieni nokare riittää. Sitten vain kunnolla ravistelee että varmasti sekoittuu ja ettei sitä voi havaita.
Varas paljastuu kun seuraa kuka jää äkillisesti jopa loppuviikon saikulle ;-)
Lisäksi käytännässä mahdoton jäädä kiinni, kun oireet alkavat sen verran viiveellä ja vastaavan myrkytyksen voi saada muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa lisää tarinoita työpaikkojen ruokavarkaista ja ruokavarkauksien estotapoja. :)
Värjäsin kahvimaitoni punaiseksi. Ja välillä siniseksi tai vihreäksi. Varkaan pokka ei kestänyt epämääräisen väristä litkua pilttipurkissa. Sitä ennen olin kokeillut laittaa kokkareiseksi vanhentunutta maitoa uudemman päiväyksen purkkiin, mutta varas ei jäänyt kiinni.
Meidän työpaikalla on turvallisuusvaatimus, että kaikissa purkeissa ja pulloissa etiketin pitää vastata sisältöä. Jos laittaa kahvin sekaan chiliä, niin pitää kirjoittaa se pakettiin selkeästi. Varmasti saa syytteet, jos joku allergikko saa vakavat oireet väärin labelöidystä tuotteesta, vaikka olisikin varastanut ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla on turvallisuusvaatimus, että kaikissa purkeissa ja pulloissa etiketin pitää vastata sisältöä. Jos laittaa kahvin sekaan chiliä, niin pitää kirjoittaa se pakettiin selkeästi. Varmasti saa syytteet, jos joku allergikko saa vakavat oireet väärin labelöidystä tuotteesta, vaikka olisikin varastanut ruokaa.
No jonon vaatimus, mulla on päivittäin erilaisia ruokia mukana, esim paellaa, kiusauksia yms.
En todellakaan jaksa kirjoittaa ainesosaluetteloa mitä mun eväsrasiassa on. Välillä en edes muista mitä mausteita olen edellispäivänä ruokaan laittanut.
Mielestäni tällä ei ole väliä koska chiliä säilytettiin omassa kaapissa, ei yleisissä tiloissa!
Omasta kaapista se ei vahingossa päädy kenenkään suuhun.