Oletko katunut syvästi koronavuonna että asut ahtaasti kaupungin keskustassa samalla kun tutut elävät täyttä elämää
Kommentit (26)
En. Hyvät lenkkeilymaastot sijaitsee kivenheiton päässä, on vene, mökki ja viljelypalsta.
Vierailija kirjoitti:
En asu keskustassa vaan lähiössä, mutta kyllähän se vähän rajoittaa, kun ei uskaltaisi kulkea bussilla eikä julkisilla muutenkaan. Ajokorttia kun ei ole enkä osaa pyöräillä.
Lähinnä olen miettinyt, miten paljon helpompaa liikkuminen on niillä, joilla on auto.
Korona-aikana keskustassa asumisen hyviä puolia on ollut myös tämä: Jos on jotain palveluita tarvinnut, ei ole tarvinnut mennä bussilla vaan lähes kaikki on sen verran lähellä, että on päässyt pyörällä tai kävellen. Oli sitten kyse erikoislääkäristä, silmälasiliikkeestä, retkeilytarvikkeista tai melontakurssista.
En, koska en nauti puutarhoista. Nautin keskustassa elämisestä.
Niin me ollaan erilaisia kaikki.
Myin mökkini juuri ennen koronaa ja pelkäsin, että pelkkä kerrostaloasunto kaupungissa olisi h elvettiä. No, ei ollut. Yksin elävänä mökki tuntuisi turvattomalta, jos saisin tartunnan ja pitäisi saada apua. Tai ylipäätään lähteä ajamaan kaupunkiin kotiin, jos oireita tuntuisi. Muutenkin se aika on minun kohdallani jo ohitse. Aika on olla mökillä, aika on asua omakotitalossa ja aika on tehdä ihan uusia ratkaisuja elämässään. Voin paljastaa, että meille kaikille tapahtuu elämässä asioita ja vastoinkäymisiä joiden mukaan tarve erilaisiin asumismuotoihin muuttuu. Nautitaan siitä, mitä on. Koronaan ei vaikuta asuuko omakotitalossa vai kerrostalossa.Se on jo nähty uutisia seuratessa.
Juuri eilen mietin, että kai joku muukin on kriiseillyt tästä asiasta. Olen aivan täydellisen kyllästynyt koko pk-seutuun. Haluaisin täältä pois lapsuuteni maisemiin Keski-Suomeen. Alan etsiä töitä nyt, mutta realistisesti ainakin vielä vuosi menee täällä. Ahtaat hikiset ylihintaiset kämpät (versus tunnin työmatka jostain lähiöstä, missä olisi varaa rivariin) on ajatuksena sellainen, että ei vaan pysty. Muualta saan ostettua ison rivarin tai jopa omakotitalon. Korona on siis saanut aikaan tämän kriiseilyn.
Olen. Serkku asuu Keski-Suomessa, ja heillä on omakotitalon lisäksi mökki parinkymmenen kilometrin sisällä. Kun Uusimaa suljettiin, jatkuu siellä normaali kevään odottelu touhuineen. Koiran kanssa grillikodassa retkeili ja muuta.