Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kerrotte työkavereille?

Vierailija
02.08.2013 |

Mitä jaatte työkaverien kanssa? Uudet työkaverit kyselevät perheestä ja vähän kaikesta suoraan.. vastailen, koska en näe tapaa kieltäytyäkään, enkä kehtaa valehdella.. mutta en pidä utelusta enkä kehtaa kysellä samalla mitalla. Onkohan se epäkohteliasta? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitauolla esitän olevani puhelimessa, niin ei tarvitse jutella työkavereille.

Vierailija
2/21 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoran kysymykseen suora vastaus: Onko sinulla perhettä? On. Mies ja 2 lasta. Minkäikäisiä lapsia? 4 ja 8.- vuotiaat. Tyttöjä vai poikia? Molemmat poikia. Missä asutte? Vellialahdessa. 

Mikä siinä on niin vaikeaa ja loukkaavaa? Ei niitä kysymyksiä tarvitse lähteä juurtajaksain avaamaan. Olisit nyt iloinen, että sinusta ollaan kiinnostuneita ja halutaan tutustua! Ihmiset on kyllä fiksuja ja hoksaavat vastaustavasta, millainen halukkuus vastapuolella on omaa elämäänsä avata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsetonta saattaa loukata, jos lähdetään tivaamaan, miksei ole lapsia tai milloin aikoo niitä hankkia. 

Vierailija
4/21 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida uudessa työssä kertoa kuin sen, että minulla on lapsi. Kun ei omat läheisetkään jaksa oikein hyväksyä elämäntapaani, miksi sitä lähtisin "vieraille" selittämään.

Vierailija
5/21 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro kovin henkilökohtaisista asioista, koska niitä usein selvitellään sitten toisten kanssa. Törkeimpinä huomautteluina olen pitänyt sukuni jäsenen työttömyyttä, mahdollista rahapulaani (vaihdoin yksityisen hammaslääkärin kunnalliseen, koska en pitänyt lääkäristä), mahdollisia rahavaikeuksiani (ostin uuden asunnon), kehoitusta hankkia uusi auto (haluan satsata asunnon maksuun ja vasta myöhemmin laittaa mahdollisesti sen paremman auton), huomauttelun mahdollisesta alkoholiongelmastani (olin kieltämättä aika virkku pikkujouluissa, mutta otan alkoholia ainoastaan pari kertaa vuodessa, koska en viihdy paareissa). Olen siis hiljaa, koska mielestäni tällaiset henkilökohtaiset asiat ovat omiani. 

Vierailija
6/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vain. Heistä on tullut parhaita ystäviäni.

Vierailija
7/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, koska jutut leviävät nopeammin kuin ne kuuluisat Jokisen eväät.  Vapaa-aikaani koskevat kysymykset kuittaan hyvin ylimalkaisesti. Harrastuksistani saatan puhua, koska ne ovat turvallinen aihe, mutta esim. ihmissuhteitani en töissä käsittele.

Vierailija
8/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin enemmän kuin toisille. Mulle on monta hyvää ystävää tarttunut vuosien varrella eri työpaikoista.

Vierailija
9/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksihän minulta kysytään tosi henkilökohtaisia kysymyksiä? 

Esim. mieheni ammatista ja palkasta, miksi meillä ei ole lapsia(!!!), juonko alkoholia ja millainen olen humalassa...

Vierailija
10/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei koskaan kysellä mitään.

Vierailija
11/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin eräs uteli paljon, mutta myöhemmin selvisi että hän on ihastunut ja siksi oli yliystävällinen.

Vierailija
12/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä juttelen kaikenlaista. Mietin juuri, että työkaverithan ovat sellaisia elämänkumppaneita, eli nyt ollaan yhdessä oltu kymmenisen vuotta, ja todennäköisesti vielä kymmeniä vuosia tästä eteenkin päin. Olisi hullua kyräillä sellaisten ihmisten seurassa. Kun he ovat ystäviä, se on voimavara.

Vierailija
13/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mitä sanot, voidaan käyttää sinua vastaan.

Vierailija
14/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 21:16"]

Kyllä minä juttelen kaikenlaista. Mietin juuri, että työkaverithan ovat sellaisia elämänkumppaneita, eli nyt ollaan yhdessä oltu kymmenisen vuotta, ja todennäköisesti vielä kymmeniä vuosia tästä eteenkin päin. Olisi hullua kyräillä sellaisten ihmisten seurassa. Kun he ovat ystäviä, se on voimavara.

[/quote]

Onko mahdollista avautua liikaa?

Vierailija
15/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoni on jutellut seksielämästään.

Vierailija
16/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan mahdollista avautua liikaa, enkä minä esimerkiksi halua kuulla kenenkään seksielämästä, työkaverin tai kenenkään muunkaan kaverin. Eikä minulla ole tapana puhua rahasta yksityiskohtaisesti. Mutta taas työkaverit ja muut kaverit ovat samalla viivalla.

Sen sijaan, kun työkaverilta kuolee perheenjäsen, kyllä me itkemme sitä yhdessä, ja minun olisi mahdotonta ajatella muuta.

Vierailija
17/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro mitään tärkeää tai henkilökohtaista tai perheeseeni liittyvää. Jostakin arkipäiväisistä merkityksettömistä asioista voin jutella, silloin mennään tasolla puutarhanhoito tai missä lähikaupassa on parhaimmat valikoimat. Liiasta avautumisesta ja ystävystymisestä työkavereiden kanssa on vain haittaa.

Vierailija
18/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty mm. onko miehelläni tatuointeja jne. Rasittavaa utelua työpaikalla on jatkuvasti. Joskus olen kuin en kuulisikaan vaan menen menojani työn touhussa. 

Saatan kyllä joillekin mukaville työkavereille kertoa paloja elämästäni, mutta en syvällisemmin juuri mitään. Työpaikallani on useita juoruilijoita, joten en halua antaa omaa elämääni heidän käsittelyyn.

Vierailija
19/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi henkilökohtaista aihetta, joista voin  kertoa: eläimeni ja eräs harrastukseni. Työkaverit tietävät perhetilanteeni (naimisissa, ei lapsia), puolisoni ammatin ja asumismuotoni. Muuten en puhu omista asioistani, enkä ole kiinnostunut muidenkaan yksityiselämästä. Kulttuurista, urheilusta ja ajankohtaisista asioista juttelen sujuvasti. Tässä tuntuu olevan kollegoille aivan tarpeeksi. Jos he haluavat olla tuttavallisia, he osaavat jo kysellä, miten kisoissa meni ja mitä koirille kuuluu.

Jokainen asettaa itse omat rajansa.

Vierailija
20/21 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassani toimin vaihdon periaatteella.. kun toinen kertoo jotain, kerron saman.