Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Vanhin tietämäsi synnyttäjä?

Vierailija
02.08.2013 |

Tuttavapiirissä syntyi juuri lapsi 44v äidille ja hän on vanhin synnyttänyt nainen jonka tiedän.

Löytyykö vanhempia? Ja ihan vain uteliaisuudesta tämä kysely, en hae mitään tappelua että kuka on liian vanha tms.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen joka synnytti esikoisen 19-vuotiaana ja toiveista huolimatta heille ei siunaantunut toista lasta - kunnes tapahtui yllätys tämän äidin ollessa 48-vuotias syntyi esikoiselle pikkusisarus! Lääkäri oli sanonut, että heille ei enää voi tullakaan lapsia. Pariskunta oli koko ajan sama Onnellisesti. Näiden sisarusten ikäero taitaa hipoa huippua, kun siinä välissä ei ole ketään.

Vierailija
2/32 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni isoäiti synnytti kuopuksensa 48-vuotiaana 1910-luvulla. Lapsia oli kaikkiaan 15.  Ja isoäitini sisar oli vielä vanhempi, 51-vuotias kun synnytti nuorimmaisensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

47v.

Vierailija
4/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 vuotoias, kaverini työkaveri.

Vierailija
5/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain edellisen lapseni 43-vuotiaana.

Nyt olen 47 ja odotan iltatähteä.

Äitini oli 49, kun sai nuorimman veljeni.

Vierailija
6/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v, oma äitini.

Vierailija
7/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni on saanut isäni 43-vuotiaana; isä on neljästä lapsesta nuorin. Tätini on saanut serkkuni 41-vuotiaana ja yksi tuttava nuorimmaisensa  41-vuotiaana. Nämä taitaa olla ainoat tietämäni yli nelikymppiset, mutta onhan noita esim. julkkiksia, jotka ovat olleet samaa ikäluokkaa. Eli ei vanhempia kuin ap:n tuntemat. 

Vierailija
8/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41v. Voi olla vanhempiakin, kun en tiedä kaikkien ikää, kun ovat saaneet nuorimman lapsensa enkä jaksa nyt miettiä ja laskea.

Vierailija
9/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotias suomalainen  nainen jonka en usko käyttäneen mitään hoitoja. Vauva oli todella toivottu ja yritetty eikä minkään sortin vahinko.

Vierailija
10/32 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt pian 54- vuotias. Sain nuorimmaiseni lähes 45- vuotiaana. Sitä ei mitenkään yritetty, paitsi ehkä minun tiimoiltani :) terve poika eikä erityisseurantaa tarvittu, koska olen terve ja muut synnytykset normaaleja. Raskaaksi olen senkin jälkeen tullut, mutta kesken ovat menneet jo alkumetreillä :( Vieläkin jaksaisin, jos sellainen siunaus osakseni tulisi :D

Vierailija
11/32 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini joka oli 48 vuotias saadessaan pikkuveljeni. Ensimmäisen lapsen hän sai 18 vuotiaana.. laskekaa siitä ikäero. ;)
Ulkopuolisen silmin ehkä outoa ja kauhistuttavaa, mut meille läheisille ei oomitään ihmeellistä asiassa. :)

Vierailija
12/32 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äiti oli 45 v, kaverilla ja sisaruksillaan on yli 20 v ikäeroa. Sitä vanhempia en tunne.

Vierailija
13/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun  Vanhan testamentin mukaan vanhin tietämäni synnyttäjä lienee ollut Abrahamin puoliso Saara.

Mooseksen ensimmäisessä kirjassa kerrotaan hänen olleen yli 90-vuotias synnyttäessään heidän poikansa Iisakin.

Vierailija
14/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin luomuna raskaaksi tullut synnyttäjä Suomessa on ollut 57-vuotias.

Kyseinen neiti työskenteli Arvo ylpön kanssa ja oli ammatiltaan kätilö.

Vierailija
15/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v.äitini

Vierailija
16/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-v ensisynnyttäjä, terapeuttini sisko. Oikeasti lohdutt kuulla tämä,i kun 30+ ikäisenä kipuilin masennuksen ja elämättömän elämän kanssa. Terapeuttini kertoi, ettei siskollekaan ollut liian myöhäistä, vaan 42-vuotiaana sai vielä lapsen. Lopulta sain itse esikoisen 35-vuotiaana. Lähipiiristäni olen itse vanhin ja se on minulle erittäin okei :)

Vierailija
17/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ikää, mutta näin tänään viimeisillään raskaana olevan naisen, joka näytti vähintäänkin 50vuotiaalta, jopa vanhemmalta. Oli ilmiselvästi lestadiolainen ja lapsia oli mukana iso katras. Uskon että tuo "rankka elämäntyyli" oli saanut naisen näyttämään ikäistään vanhemmalta, mutta aivan taatusti oli yli 45v. Jos olisin nähnyt hänet muutaman kuukauden päästä vauvan kanssa, olisin ilmanmuuta olettanut kyseessä olevan mummon ja lapsenlapsen.

Tämä nyt ei varsinaisesti ehkä tähän ketjuun kuulunut, mutta kirjoitinpa kuitenkin sillä niin outo oli nähdä jo harmaantunut, "mummomainen" nainen viimeisillään raskaana!

Vierailija
18/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoveljeni vaimo syntyi, kun äitinsä oli jo 50 v, ihan oikeasti. Täytti  vuosis pari viikkoa enne lapsen syntymää.

Vierailija
19/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

47. Nainen luuli jo kärsivänsä vaihdevuosista, mutta olikin raskaana. Viides lapsi.

Vierailija
20/32 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v. Muistaakseni vuonna 1962. Ja 48 vuonna 1917. Ennen vanhaan tuo ei ollut mitään kovin ihmeellistäkään.