Älkää käyttäkö korianteria!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Korianteria käytetään myös thairuuissa.
Et kai sinä onneton laittanut korianteria johonkin ihan mihin tahansa suomiruokaan? :D
Minä laitoin makaronisalaattiin korianteria, inkivääripestoa, hiukan kermaviiliä, tuhkajuustoa, tomaattia, maustekurkkua ja mustia oliiveja. Kuulostaa kummalliselta, mutta oli tosi herkkua, tyhjensimme mieheni kanssa ison kulhollisen.
Pitääpä antaa sille uusi mahdollisuus, pari kertaa eräässä ruuassa sitä ollut ja oli kauheaa, tiedä sitten oliko kyse ruuasta... Minä kun tykkään melkein kaikesta ja muista yrteistä, korianteria pitänyt vältellä vain tuoreena, siemeniä kyllä olen käyttänyt...
Korianteri on parasta! Ei se jörvikylän, vaan ä-h-l-ykaupasta ostettu, se on vahvempaa.
Teen paljon etnisiä ruokia, mutta laitan korianteria ihan nakkikeittookin,
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska korianteri vaan maistuu saippualle edelleen.
Sinulla on geenivika.
Thaimaassa reissaamisen jälkeen välttää korianteria seuraavat puoli vuotta.
Siemenet on hyviä. Kuivattuna menee. Tuore saa ruuan kuin ruuan maistumaan tiskiaineelle, ei vain mahda mitään.
Korianteri pilaa ruoan kuin ruoan. Maistuu niin kamalalle ja peittää alleen kaikki muut maut.
T:Geenivirheellinen
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuuluu siihen ihmisryhmään, joka maistaa korianterin pahalle. Arvelen, että maistat korianterissa olevan sapoiinin (saippua) niin kuin kaikki muutkin, jotka yökkivät korianterille.
Osa ihmisistä taas maistaa korianterin hyvälle. Tämä on tutkittu juttu. Minä maistan korianterin sapoiinin, mutta minä myös pidän sen mausta. Korianteri maistuu ihanasti niin intialasissa kuin muissakin aasialaisperäisissä ruuissa.
Puhutaanko jossain päin Suomea todella noin: ”ihmisryhmä, joka maistaa korianterin pahalle”....”osa ihmisista maistaa korianterin hyvälle?”
Vai onko se joku jyväskyläläinen kuukki, joka noin kirjoittaa?
Siihen on jo saanut tottua, että joissakin murteissa todella sanotaan jonkun ”maistuvan (tai tuoksuvan) hyvälle”, kun itse olen oppinut sanomaan ”hyvältä”. Mutta tuo ylläolevan kaltainen konstruktio on ihan uutta.
Vierailija kirjoitti:
Korianteri pilaa ruoan kuin ruoan. Maistuu niin kamalalle ja peittää alleen kaikki muut maut.
T:Geenivirheellinen
Tulkintakysymys kuka on geenivirheellinen ja kuka ei. Kysehän on siitä että ne joiden mielestä korianteri maistuu hyvällä eivät kykene maistamaan nitä aldehydejä josta se paha maku johtuu.
Korianteri on ihanaa. Tuore korianteri oikein kruunaa hyvän intialaisen, thaimaalaisen tai meksikolaisen ruuan.
Siis varmasti laitan ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Korianteri on ihanaa. Tuore korianteri oikein kruunaa hyvän intialaisen, thaimaalaisen tai meksikolaisen ruuan.
Siis varmasti laitan ja paljon!
Korianteri peittää kyllä hyvin sotkun.
Jeps, n. 10% ihmisistä inhoaa korianteria, kun maistavat sen saippuaisen maun. Tunnen myös yhden korianterille allergisen, jonka mielestä maku olis ihan hyvä.
Syökää korianteria, kaikki, jotka voivat sitä syödä. Lienee ihan terveellistä.
Olen täysin sama mieltä ja miksi sitä löytyy kaupasta joka hyllyltä, se on hirveää, pilaa lihan. Aivan kuin olisi taas joku agenda senkin mainonnassa. Kuvottavaa.
Jos et pysty käyttää korianteria saippuamais-hajuvesimäisen maun takia, niin kokeile jauhaa korianterin siemeniä, niissä on paljon parempi maku.