hirveä ystävä..
Miten tämä ystävyys menikään näin, ystävä (tai ainakin luulin niin) joka oli mukava, kuunteli, avautui, pyysi apua ja auttoi takaisin..
Alkoi yhtäkkiä seurustella ja hänestä tuli ihan päin vastainen, alkoholi maistuu ihan viikkoja kestäviä putkia, varastaa, hajoittaa muttei korvaa, vaatii, kokeilee valehdella hänen virheensä minun niskaani, keksii minulle suhteita, väittää että yritän rikkoa kaikki hänen välinsä, lesottaa että hänellä on kavereita, minulla ei mutta ai kauhea mikä draama show siitä syntyy kun hän näkee että joku tulee luokseni kahville.
Nyt kun löysin unelmieni miehen, hän yrittää väittää että se komea, korkeasti koulutettu, sivistynyt, kuntoileva mies olisi väkivaltainen, kun sanoin että lopettaa juttu vain paheni. Kovasti kokeilee väittää että tämä mies haukkuisi häntä, (mies ei ole minun kuullen mitään sanonut ja asuu eripaikkakunnallakin jossa tällä ystävättärellä ei ole tuttujakaan). Miehellä on kuulemma toinen nainen kun ei ole kokoaika luonani. Mutta mitäpä tommoinen ihminen joka välttelee töitä, tietäisi mitä mies viikot tekee. Sitten hän päätti että se mies haluaisi hänet ja ei ymmärrä ettei hän elämäntapoinensa ja ajatusmaailmansa kanssa mitenkään sytytä miestä. Hän kuitenkin päätti että hän nyt iskee minun miehen. Siinä kokeilkoot.
Minusta on hänen mielestään tullut häntä vastaan juoniva narttu, joka valehtelee hänelle hänen miehestään, minulla muka alkoholin kanssa ongelma, väittää että olen hänelle velkaa. Haukkuu ulkonäköäni. Minulle ei voi puhua kun juonin häntä vastaan.
Todellisuudessa en ole huvittunut puhumaan hänestä tasan mitään minnekkään, ei kiinnosta.. Heidän viinan aiheuttamat tappelunsa joissa hajoaa puoli kämppää pöytiä myöten ei ole ongelmani. Hänen hieno miehensä ei tee mitään, haukkuu ihan ystäväni kuullen minua ja mitään en muka saa takaisin sanoa.
Ainoa asia mikä minua kiinnostaisi, olisi saada ystävyys takaisin.
onko se mahdotonta vai pitääkö minun vain kokeilla hakea tavarani hänen luotaan ja unohtaa koko kaveri?
Kommentit (26)
Älä ole tekemisessä sen ihmisen kanssa enää. Normaalisti moikkaat, jos törmäätte, mutta jätä se siihen. Älä keskustele, älä vastaa viesteihin, älä mahdollista tuota hänen käytöstään.
Hanki parempia ystäviä, hänellä riittää itselleen sopivia ryyppyporukassa.
Koita elää omaa elämääsi ja jätä ilkeät puheet huomiotta äläkä lähde niihin mitenkään mukaan. Toki voit oikaista jos joku sinulle tulee jotain päin naamaa selittämään, mutta yritä noista tilanteen yläpuolelle. Voin rukoilla puolestasi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:35"]
viesti 18 kirjoittajalle.. Odotinkin jotain tällaista viestiä. hänellä ei ole kuin aikaa mennä ja selittää, itselläni on työ joka vie lähes kaiken aikani enkä ehdi korjaamaan jokaista tarinaa. Kaiken kehystää tämä että hän on aikaisemmin väittänyt että olen hänelle paska kaveri ja hän kärsii (tuli julki kun käskin hänen korvata tuhon jälkensä ja kieltäydyin lainaamasta=antamasta rahaa). Suulas muttei kovinkaan fiksu. Ehkä minä tämän vielä selvitän niin että haen todellakin tavarani pois ja joudun itse poliisi kuulusteluun "hänen ryöstöstään".
[/quote]
En ole 18, mutta älä nyt ainakaan sinne lähde yksin tavaroita hakemaan. Laita sille tekstari että haluaisit kaikki hänen ottamat tavarat (luettele osa) takaisin, että voisiko hän tuoda ne. Jos vastaa että ei, niin menet tekemään rikosilmoituksen. Kyllä sussakin kuulostaa olevan jotain marttyyrin vikaa nyt. Sanoit että ystävälläsi on aikaa puhua ja selittää, kun olet töissä. No kellä ihmeellä on aikaa niitä kuunnella ja uskoa? Jollain juopporemmillä? Mitä ihmettä sinä sellaisten mielipiteellä teet. Siinä piettäkööt yhessä sua millasena ihmisenä huvittaa. Perussääntö olkoon että se joka tuollasen ihmisen tuollasia puheita uskoo, ei ole sun arvonen tyyppi. Vai oletko itse osa tätä ihme juopporemmiä? En nyt tajua alkuunkaan.
Voi olla että hänen miehensä on väkivaltainen (alistava, fyysisesti väkivaltainen tms) ja viha miestä kohtaan purkautuu sinuun. Anna ystävälle turvakodin esite ja puhelinnumeroita auttaviin puhelimiin naisille jotka ovat perheväkivallan kohteena, myös AA:n esitteen voit antaa. Katso miten reagoi. Varmaan suuttuu aluksi, mutta tieto että apua on saatavilla saattaa auttaa ystäväsi uuteen alkuun ja hän saattaa myöhemmin palata luoksesi sinä vanhana ihmisenä jona hänet tunsit. Jos pystyt ole tukena, mutta älä tue väärää käytöstään vaan sano että hän tarvitsee ulkopuolista apua ja kun on ottanut sitä vastaan voitte rakentaa ystävyytenne uudestaan.
eihän tässä kuviossa ole mitään järkeä.. nyt tuli viime yönä tieto että minä tai äitini levitettäisi hänestä ja hänen miehestään hakkaus juoruja. Voi terve!