Jännitän verikokeen tulosta :(
Kävin 1.5 viikkoa sitten lääkärin määräämissä verikokeissa (ongelmana väsymys, lämpöily). Kaikki muut tulokset ovat jo tulleet paitsi munasarjasyövän markkeri ca-125. Otettiin mm keliakia-kokeet, kaikenlaisia maksa ja munuaisarvoja, kalsium, kalium ym. Kaikki normaaleja paitsi olen jnkverran aneeminen (110 hb). Sekin tietysti jo sinällään selittää väsymyksen. Mutta nyt stressaan tuota viimeistä tulosta joka ei vain tule, vaikka muut tulivat parissa päivässä. Kokeet otettiin ison yksityisen lääkäriaseman laboratoriossa. Tietääkö joku kuinka kauan yleensä menee tuon kokeen valmistumiseen? Olen yleensä rauhallinen, mutta jostain syystä tämä odottaminen nyt herättää kaikenlaisia pelkoja ja kauhuajatuksia.
Kommentit (25)
Oletko varma ettei niska ole jumissa ja veri ei pääse aivoihin. Aiheuttaa väsymystä
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:20"]
Oletko varma ettei niska ole jumissa ja veri ei pääse aivoihin. Aiheuttaa väsymystä
[/quote]
Ei ainakaan lainkaan tunnu siltä, mutta ehkä sitä ei aina huomaa kun tilanne pikkuhiljaa pahenee? Minulla ei ole taipumusta selkä/niskavaivoihin, mutta kerta se on ensimmäinenkin. Täytyy kai pyytää miestä hieromaan :)
Ap
Ja tosiaan kaikki syövät ei näy markereissa tms. vaan esim. ultraamalla / tietokonetomografiassa.
T. erikoisesta munasarjasyövästä selvinnyt.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:28"]
Ja tosiaan kaikki syövät ei näy markereissa tms. vaan esim. ultraamalla / tietokonetomografiassa.
T. erikoisesta munasarjasyövästä selvinnyt.
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Eiköhän se ensi viikolla selviä, oliko tuo testi vain hakuammuntaa vai suositteleeko hän ultraamista tms. Jaksatko kertoa minkälaiset oireet johtivat kohdallasi syövän löytymiseen?
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 23:04"]
Hei. Onko teillä töissä tai kotona sisäilmaongelmia? Olisitko altistunut homeelle? Oireet voisivat sopia siihenkin.
[/quote]
Kyllä itse asiassa on! työpaikalla ovat monet oireilleet talon rakentamisesta asti (muutama vuosi sitten) ja juuri kesän alussa löysivät viimein mistä johtuu. Isot korjaukset alkavat syksyllä. Olen itsekin kärsinyt siellä toistuvista poskiontelontulehduksista mitkä selvästi liittyivät työpaikan ilmaan, mutta tätä en tajunnut liittää siihen. Oireet ovat kuitenkin jatkuneet siis nyt myös kotona lomalla, mutta ehkä ne eivät noin vain katoa?