Jos olisit yhden vuorokauden yksin kotona, mitä
tekisit? Mitä söisit? Valvoisitko vai nukkuisitko?
Kommentit (22)
Koska sitä yksin olisi? no aika harvoin vuorokauttakaan. Sairauslomalla oli päivät yksin kotona, ja nyt olen ekaa kertaa liki kaksi viikkoa yksin kotona. Lapsi mummolassa, mies ulkomailla. No, tosin olin viikonlopun lapsen luona itsekin. Aluksi tuntui oudolta, koska tilanne on outo. Alkuun tuli myös tunne, että pitäisi ottaa enemmän irti tästä. Mutta toisaalta nautin rauhallisista illoista, siitä että voi syödä jos huvittaa, ei tartte laittaa ruokaa, tavarat o sillä paikalla illalla minne aamulla ne jätin, ja kukaan ei vaadi mitään. Tosin töissä on kauhea kiire ja opettelen uutta työtä, joten illalla on aika väsynyt olo. Niin ja lapsi on siis 12v, ja edellisen kerran olin näin pitkään yksin kotona raskaana ollessa:-)
Istuisin suihkussa tunnin, harjaisin ja suoristaisin hiukset, lakkaisin kynnet, kävisin asioilla kaikessa rauhassa, kävisin veskissä hyyyyyyvin hitaasti ja lukisin mainoksia samalla, pelaisin puhelimella, nukkuisin päiväunet, imuroisin ja pyyhkisin lattiat, tekisin pakkaseen ruokaa... mutta todennäköisesti viitsisin vain kipaista kaupasta karkkia ja limua, ja makaisin koko päivän sohvalla. t. taaperon perässä juokseva äiti..
Pari tuntia "omaa kivaa" kerrankin ilman pelkoa keskeytyksistä. Sen jälkeen kylpy, sauna, pari lasia hyvää viiniä ja joku leffa. Todennäköisesti heräisin aamuyöstä telkkarin edestä enkä muistaisi leffasta mitään :-)
Kävisin pitkällä juoksulenkillä, sitten saunaan, jossa tekisin jonkun ihanan hemmottelunaamion plus kuorinnan. Saunan jälkeen söisin jotain ihanaa herkkua, esim. keksejä ja juustoja, ja katsoisin jotain älytöntä hömppäleffaa, jota mies ei ikinä suostuisi katsomaan (esim. Pretty Womanin n. kymmenennen kerran), leffan kanssa toki myös sipsejä ja suklaata, juomana kuivaa kuohuviiniä:)
Ekat kaksi päivää menee tekemättä mitään ja näkemättä ketään. Kolmantena päivänä voi pirauttaa kaverille ja käydä kylässä. Neljäntenä alkaa olla perhettä ikävä, vaikka nautinkin hiljaisuudesta. Viimeisenä päivänä pitää raivata kämppä, käyttäydyn kuin teini: vaatteet putoo mihin putoo, likaset astiat ei löydä koneeseen ja paistinpannu on tiskaamatta :)
Yli 6 päivää eivät ole reissussa olleetkaan.
Ruuat on omia herkkuja ja ainakin yhtenä iltana satsi jätskiä iltapalaksi.
heh, olen noin 12 päivää kuukaudesta yksinäni. Ei vaikuta minun elämään
Siinähän se, kun olet noin paljon niin se ei ole mitään spesiaalia. Mutta entä jos olisit yhden päivän 3 vuodessa?
ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 19:51"]
heh, olen noin 12 päivää kuukaudesta yksinäni. Ei vaikuta minun elämään
[/quote]
Jos olisi vapaa seuraavana päivänä, niin kävisin hyvää juotavaa ja syötävää kaupasta, katsoisin ehkä digiboxillta jotakin äänitettyjä ohjelmia ja mässäisin samalla, käväisisin netissä, lueskelisin... Ottaisin erittäin rauhallisesti, hyvällä illalla menisin pihalle luekelemaan jne. Ja sitten tunti ennen kuin perhe ryysää kotiin pistäisin paikat suurinpiirtein järjestykseen. Aika harvinaista tämä on, hyvää tekisi olla useammin...
Lähtisin varmaan ulos kavereiden kanssa. Syömään ja juomaan. Tai elokuviin. Ja kuuntelisin kotona musiikkia täysillä. Kävisin pitkällä pyörälenkillä tai jumpassa.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 19:27"]
Siis tämä on kyllä säälittävää, mutta luultavasti en osaisi päättää. Kun joskus harvoin olen lyhyempiä aikoja itsekseni, on niin monta asiaa, mihin sellaisen harvinaisuuden haluaisin käyttää, että joskus käy niin, että istun vain sohvalla kaukosäätimen kanssa ja käyn välillä tekemässä itselleni voileivän. Ja sitten se yksinoloaika onkin mennyt ennen kuin huomaankaan.
[/quote]
Miten voi olla noin saakelin yksitoikkoinen elämä. Yksin ei osata oikein tehdä tai päättää mitään. Keskinkertaistuminen on oikea ongelma sivistyneessä maailmassa.
Käyttäisin nettiä kenenkään häiritsemättä ja söisin sipsejä, eineksiä ja suklaata ja joisin teetä ja lonkeroa.
Mä saan usein olla yksin,ihan omassa rauhassa,nauttia omasta loistavasta seurastani ;) tuntuu jotenkin uusavuttomalta tällänen kysely,ettekö tosiaan saa juuri ikinä olla yksin? ihan kun ei osattaisi olla yksin?! Mä teen mitä tykään,nyt esim laitoin kynttilät palaa,valot pois,ulkona ripsuttaa vetää. Viltin alla lohöän jätti sohvamme nurkassa katsellen poliisi sarjoja ja syön irttareita :) Joskus luen,joskus siivoan,joskus kuuntelen musaa volat aivan kaakossa :D
Mullakin on näitä tilaisuuksia suhteellisen harvoin, ehkä 1-2 vuorokautta vuodessa.
Joka kerta katson jonkin elokuvan, sellaisen jota mies ei suostuisi katsomaan (viimeksi esim kotimainen Kerron sinulle kaiken). Sitten vaihtelevasti leffan lisäksi käyn shoppailemassa, syön herkkuja (leffan tai telkkarin ääressä), teen jonkun pienen kotihomman, soitan pianoa/kitaraa, laulan singstaria tai karaokea... ja jos nukuttaa niin nukun päiväunet.
Kavereita on helppo nähdä silloinkin kun muu perhe on kotona, joten oma aika on varattu omalle puuhastelulle. Myöskin kaikki aikaavievät kotityöt on "kielletty", (paitsi jos aikaa todella on pari vuorokautta ilman töihin menoa, harvemmin näin käy jos edes ikinä)...
Koska sitä yksin olisi?
Lapsi, 3v, on ainakin aina kotona ja yleensä mieskin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 21:10"]
Mä saan usein olla yksin,ihan omassa rauhassa,nauttia omasta loistavasta seurastani ;) tuntuu jotenkin uusavuttomalta tällänen kysely,ettekö tosiaan saa juuri ikinä olla yksin? ihan kun ei osattaisi olla yksin?! Mä teen mitä tykään,nyt esim laitoin kynttilät palaa,valot pois,ulkona ripsuttaa vetää. Viltin alla lohöän jätti sohvamme nurkassa katsellen poliisi sarjoja ja syön irttareita :) Joskus luen,joskus siivoan,joskus kuuntelen musaa volat aivan kaakossa :D
[/quote]
Siis tämä on kyllä säälittävää, mutta luultavasti en osaisi päättää. Kun joskus harvoin olen lyhyempiä aikoja itsekseni, on niin monta asiaa, mihin sellaisen harvinaisuuden haluaisin käyttää, että joskus käy niin, että istun vain sohvalla kaukosäätimen kanssa ja käyn välillä tekemässä itselleni voileivän. Ja sitten se yksinoloaika onkin mennyt ennen kuin huomaankaan.
No nyt just on sellainen tilanne :) Ihan vaan istuksin ja juon siideriä ja nautin hiljaisuudesta! Aamusta alan varmaan siivoamaan
Tilaisin pitsaa, katsoisin leffaa, ottaisin pitkän kylvyn ja hemmottelisin itseäni kasvonaamioilla ja muilla :) Valvoisin pitkään, nukkuisin aamulla ja heräisin rauhassa. Menisin lähikahvilaan aamupalalle syömään suosikkiaamupalaani, croissantia, maitokahvia ja hedelmiä, jälkkäriksi joku leivos :)
Olen joka toinen viikonloppu yksin kotona ja neljä viikkoa muutenkin vuodessa. Teen ihan normaaleita asioita.
Mä roikun netissä:-) tällä palstalla! Mies ulkomailla, lapsi mummolassa, ja mä en saa oikein mitään aikaan. En ainakaan sellaista ihmeellisempää. Yhden illan juorusin meillä ystäväni kanssa, aivan kuin ennen lapsina. se oli kivaa. Lauanatian ajttelin mennä mustikkaan. Mutta kotitöitä on silti, lemmikit vaatii aikaa yms. ruokaa olen yli viikon aikan laittanut kerran. itse asiassa voisin jotain tehdä nyt. Olen kyllä töistä tultua istunut vain kotiterassilla, lukenut ja juonut oluen:-9
Mä olen harvoin yksin mutta joskus saattaa sitten mennä parikin viikkoa kun mies lähtee lasten kanssa lomalla ja jään itsekseni kotiin. Treenaan rauhassa, en kokkaile arkiruokaa vaan syön salaatteja tai teen jotain erikoisempaa, juon viiniä sohvan nurkassa ja luen, vahtaan töllöstä kaikkea soopaa, nukun päikkäreitä/pitkään, huudatan musiikkia jne.