80-luvun Suomi-dieetti
Taas on se aika vuodesta, kun haluan päästä kesäkiloista eroon. Muistaako kukaan 80-luvun lopusta Suomi-dieettiä? Muistaakseni se oli 1200 kaloria/päivä ja jokaisesta ruokaryhmästä oli syötävä tietty määrä kaloreita joka päivä. Kuulin siitä aikoinani joltain tutulta, enkä muista ihan tarkkaan ohjeita. Muistan vain, että "kaloripaketit" oli jaettu aina 50 kalorin ruutuihin ruutupaperille, joista voi aina vetää kynällä yli syödyt annokset, tyyliin 3 ruutua x rasva, 8 ruutua x hiilarit yms. Muistaako kukaan tarkemmin? Toimi silloin hyvin, voisi toimia taas....
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 16:52"]Saako ruutupaperia vielä jostain?[/quote]
Kai sitä voi vaikka itse tehdä piirustusohjelmalla ja sitten tulostaa.
Mutta ap:n dieetistä en ole kuullutkaan.
Hyvä, että edes tuo ruutupaperin hankkiminen ehkä onnistuu, nyt alankin etsiä sopivaa piirustusohjelmaa. Jos ei onnistu, niin eiku huutonettiin... AP
Kuulostaa kovasti Painonvartijoiden 80-luvun ohjelmalta. Alussa oli tosiaan tuo 1200 kcal/päivä ja 3 annosta rasvaa, 3 hedelmää, 6 annosta proteiinia... Ryhmässä sai aina sellaisen A5-paperin johon rastitettiin viikon annokset. Minulla saattaa olla niitä jopa jäljellä, mutta en kyllä suosittele tuota ohjelmaa kenellekään.
Kiitos tiedosta, olisikohan sitten ollut todellakin painonvartijat kyseessä. AP
eikö olisi helpompaa vaan syödä terveellisesti ja liikkua?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 17:56"]
Kuulostaa kovasti Painonvartijoiden 80-luvun ohjelmalta. Alussa oli tosiaan tuo 1200 kcal/päivä ja 3 annosta rasvaa, 3 hedelmää, 6 annosta proteiinia... Ryhmässä sai aina sellaisen A5-paperin johon rastitettiin viikon annokset. Minulla saattaa olla niitä jopa jäljellä, mutta en kyllä suosittele tuota ohjelmaa kenellekään.
[/quote]
Onko painonvahtaajat olleet kallellaan karppauksen suuntaan, aikana ennen kevyttuotteita??
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 21:19"]
[/quote]
Onko painonvahtaajat olleet kallellaan karppauksen suuntaan, aikana ennen kevyttuotteita??
[/quote]
Ei se mikään karppausohjelma ollut, kyllä siihen kuului leipää/riisiä/perunaa ja hedelmiä. Ennemminkin se oli yltiörasvaton dieetti, rasvaa sai syödä vain 3 annosta päivässä ja annos oli yhtä kuin teelusikallinen.
Muistan itsekin, että rasvaa oli aika vähän. Ajattelin yrittää vähän samanlaista dieettiä, mutta lisätä vähän kaloreita lähinnä proteiinien ja ehkä jopa rasvan muodossa. Taisin aikoinani syödä tuolla periaattella 1500 kaloria ja laihduin puoli kiloa viikossa. Nyt voisin taas yrittää, pitipähän taas vaan muistella niitä suhteita. Ja liikuntaa tietysti myös. Oli vaan niin mukava tapa syödä , kun näki suoraan, paljonko on syönyt ja paljonko vielä voi syödä. Samalla pääsisi taas kärryille terveellisestä ja riittävästä ravinnosta, jotta voi jossain vaiheessa nostaa kaloreita normitasolle ja syödä samalla tervellisesti. Nyt menee vaan mättönä sisään, enkä jaksa ajatella kuinka paljon. AP
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 21:19"]
[/quote]
[/quote]
Ei se mikään karppausohjelma ollut, kyllä siihen kuului leipää/riisiä/perunaa ja hedelmiä. Ennemminkin se oli yltiörasvaton dieetti, rasvaa sai syödä vain 3 annosta päivässä ja annos oli yhtä kuin teelusikallinen.
[/quote]
Jaa... tuossa ei ollutkaan kaikki... mä jo ehdin ajatella että rasvaa ja hedelmää yhtä paljon ja proteiinia loput. :) Vähän ihmettelinkin ettei kasviksia.
t. Ruutupaperia tulostanut karppi
Mites meni se valkoviini-kananmuna -dieetti? Sitä kai tota vois kokeilla.
Saako ruutupaperia vielä jostain?