Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sunnuntai raamatussa se päivä jolloin ei syödä?

Vierailija
09.08.2020 |

? Minä olen aina käsittänyt niin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan tarjoillaan kirkossakin tapaksia ja punkkua.

Vierailija
2/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Silloin syödään normaalisti tai vähän paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä uskonto ja mikä Jumala minulla on jos en syö tänään?"

Vierailija
4/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikkö nyt paastota pidempäänkin esim. viikkoja pelkällä vedellä, kun riehuu koronat ym.? Siis tällaista lepyttely-meininkiä. Luin äskettäin Raamatun ja olen kuunnellut saarnoja radiosta jossa tähän kannustetaan myös. Tarkoittaako vain hengellistä paastoa? Minusta kyllä puhuttiin ruuasta ja juomasta kieltäytymisestäkin selkeästi. Entä jos ei kestä viikkoja syömättä pyörtyilee ym. niin saako sit syödä jo aiemmin?

Vierailija
5/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikkö nyt paastota pidempäänkin esim. viikkoja pelkällä vedellä, kun riehuu koronat ym.? Siis tällaista lepyttely-meininkiä. Luin äskettäin Raamatun ja olen kuunnellut saarnoja radiosta jossa tähän kannustetaan myös. Tarkoittaako vain hengellistä paastoa? Minusta kyllä puhuttiin ruuasta ja juomasta kieltäytymisestäkin selkeästi. Entä jos ei kestä viikkoja syömättä pyörtyilee ym. niin saako sit syödä jo aiemmin?

Tä-mä kiinnostaa minua myös.

Vierailija
6/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalia, juupa juu kirjoitti:

Ateismi, muhamettilaisuus.

Vierailija
7/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa testamentissa, kristityillä ei ole ruoka- tai ruokailurajoituksia.

Vierailija
8/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalia, juupa juu kirjoitti:

Ateismi, muhamettilaisuus.

Muhaterska.

Vierailija
9/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisi kyllä hyvää muutama rajoitus olla...

Vierailija
10/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tiedä. Katolisessa Suomessa ennen uskonpuhdistusta paastopäivä oli perjantai. Siksi hernekeittoa syötiin juuri torstaina.

Vierailija
11/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on uskontomme.

Vierailija
12/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina ei tehdä työtä. Pyhitetään lepopäivä.

Vierailija
13/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.finbible.fi/wsi%20Testamentti/Ilmestys.htm

"Mine olin Hengese yctene Su'nuntaki peiuene/

ia cwlin minun iälghiseni/

swren Änen/

ninquin Basunan/

sanouan."

"1:19 Ele pelke/

Mine olen se ensimeinen ia se Wimeinen/

ia se Eleue. Mine olin coollu/

ia catzo mine olen Eleue ijancaikisesta ijancaikisehen/

ia minulla ombi ne Heluetin ia Cooleman Auamet.

Kirioita mites nähnyt olet/

ia mite ouat/

ia mite tapactuman pite testelehin."

Vierailija
14/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödä vai lyödä?

Vierailija
15/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastokäsky velvoittaa Suomen Apostolisen Vikariokunnan alueelle Tuhkapäivästä Tuhkapäivään 1952-1953.

I. Paastopäivät ovat: 1) Suuren Paaston kaikki arkipäivät Tuhkapäivästä Pääsiäisaattoon kello kahteentoista päivällä. 2) Neljän Vuodenajan päivät: keskiviikot, perjantait ja lauantait kunkin vuodenajan alussa. 3) Aattopäivät: Jouluaatto kello kahteentoista päivällä ja Helluntainaatto.

Paasto sallii vain yhden täydellisen aterian päivää kohti. Muilla aterioilla saa nauttua hiukan yli puolet tavanmukaisesta määrästä. Jos taas pääateria siirretään illaksi, silloin yksinkertainen ruoka nautitaan päivällä.

Paastopäivinä on liharuoka vain kerran päivässä sallittu.

Paasto velvoittaa kaikkia 21 vuotta täyttäneitä 59:nnen ikävuoden loppuun. Vapaina siitä ovat: 1) kaikki raskaan työn tekijät; 2) köyhät jotka eivät voi itselleen täydellisiä aterioita hankkia; 3) sairaat sekä 59 vuotta täyttäneet; 4) muut pätevillä syillä erivapautuksen saaneet.

II. Pidättäytymispäivät ovat: 1) kaikki perjantait, paitsi jos perjantaiksi sattuu pakollinen juhlapäivä; 2) neljän vuodenajan päivät; 3) tuhkakeskiviikko; 4) joulu- ja pääsiäisaatot kello kahteentoista päivällä ja helluntain aatto. Pidättäytyminen, joka kieltää liharuoan, velvoittaa kaikkia 7 vuotta täyttäneitä.

Pidättäytymisestä vapautettuja (paitsi Pitkänä perjantaina) ovat: 1) vierasuskoisten kodissa asuvat; 2) vierasuskoisten palveluksessa tai satunnaisessa työssä ja heidän ruoassaan olevat palkolliset ja työläiset; 3) vierasuskoisten luona täyshoidossa tai kutsuvieraina olevat; 4) yleisissä ruokapakoissa aterioitsevat; 5) matkustavaiset; 6) sotapalveluksessa olevat; 7) eriraskaan työn tekijät; 8) köyhät ja sairaat.

III. Vikariatin papeilla on valtuus pätevien syiden nojalla myöntää yksityisille uskovaisille sekä paastosta että pidättäytymisestä erivapautuksia.

Uskovaiset muistakoon Paaston aikana harjoittaa muitakin hyviä töitä, useammin käydä arkipäivinä pyhässä messussa, ahkerasti ottaa osaa iltajumalanpalvelukseen ja mikäli kykenevät jakaa almua.

Avioliitto voidaan solmia vuoden kaikkina aikoina. Kuitenkin avioliiton juhlallinen siunaus, jollei erivapautuksella siihen saada lupaa, on kielletty Tuhkapäivän ja Pääsiäissunnuntain sekä Adventin ensimmäisen sunnuntain ja ensimmäisen Joulupäivän välisenä aikana (päätepäivät mukaan luettuna).

Paastona ja Adventtina uskovaiset karttakoot tansseja ja muita meluisia huveja.

IV. Kirkon säätämän pääsiäiskommunion ajan määräämme kanonisen lain mukaisesti 11 viikoksi: aikaisintaan Paaston 4:nä (puolipaasto) sunnuntaina ja viimeistään Kolminaisuuden sunnuntaina (Can. 859 § 2).

Tämän yhteydessä muistutamme, että Kirkon laki jyrkästi kieltää ruumiin polton (Can. 1203). Ne uskovaiset, jotka tavalla tai toisella määräävät ruumiinsa poltettavaksi, jäävät vaille kirkollista hautausta (Can. 1240 § 1 N:o 5).

Vierailija
16/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rajoitukset saa säätää itselleen ihan vapaasti.

Vierailija
17/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.finbible.fi/wsi%20Testamentti/Ilmestys.htm

"Mine olin Hengese yctene Su'nuntaki peiuene/

ia cwlin minun iälghiseni/

swren Änen/

ninquin Basunan/

sanouan."

"1:19 Ele pelke/

Mine olen se ensimeinen ia se Wimeinen/

ia se Eleue. Mine olin coollu/

ia catzo mine olen Eleue ijancaikisesta ijancaikisehen/

ia minulla ombi ne Heluetin ia Cooleman Auamet.

Kirioita mites nähnyt olet/

ia mite ouat/

ia mite tapactuman pite testelehin."

Ihan sama minulle. Xx riisi on uskontomme.

Missä lähettämässänne viestissä on x-kirjaimet?....Kiinassako? Riisissäkö?

Vierailija
18/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Because he lives , I can face tomorrow . YouTube Brasilia . Covid 19 .

Vierailija
19/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain syömättömyys on siis raamattu ja vanha perinteinen suomalaisuus yhdistettynä.

Sunnuntaina ei saa tehdä töitä.

Ja laiska ei saa syödä.

Vierailija
20/22 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rajoitukset saa säätää itselleen ihan vapaasti.

Juu juu, mutta kansanterveys kiittäisi, jos pappi vähän painostaisi näitä santsausorientoituneita painokansalaisia.

Kuten Irlannissa sanotaan lihaville lapsille "Enkelit eivät jaksa kantaa sinua Taivaaseen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi