Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräpukamien leikkaushoito sedaatiossa kokemuksia

Vierailija
27.09.2022 |

Miten teillä toipuminen lähti etenemään toimenpiteen jälkeen ja oliko se todella niin kipeää ensimmäiset viikot, kuten olen lukenut?

Minulla vaiva on ollut seuraavanlainen: jatkuvaa runsasta vuotoa, joka on laskenut jo hemoglobiiniakin. Varsinaisia suuria tai tyypillisiä pukamia ei löydy, mutta vaikeasti havaittavia suonipullistumia on, jotka vuotavat äkäisesti ja näitä ei helpommalla hirttohoidolla voida hoitaa. En todellakaan siis tiedä miten tällaisesta parannutaan operaation jälkeen, kun tapukseni ei ole niin tyypillinen selkeine ulkoisine pukamineen, jota yleensä tavataan ja kyllä asian tiimoilta on saanut jos minkälaisen kirurgin arvioitavana käydä pyllyä esittelemässä. 😫

Kokemuksia? Anyone? Ihan hirvittää jo ajatus, miten kipeä sitä voi olla jos takapuolta leikataan!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen saanut käsityksen ettei kovin helposti nykyään leikata juuri sen takia että paraneminen on hidasta ja komplikaatioriski on olemassa? Hirttohoidot tai sitten annetaan vaan olla? Miten paljon muuten pitää vuotaa jos vaikuttaa hemoglobiiniin? :o

Vierailija
2/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuulostaa siltä että parempi hoitaa edes nuin kuin jättää sikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lääkärit kertoo sinulle leikkauksesta ja toipumisesta kun vähän painostat niitä avaamaan suunsa.

Vierailija
4/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy vegaaniksi.

Vierailija
5/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa viillettiin pukamat auki ja puristettiin tyhjäksi tk:ssa. Menin näyttämään pukamat 3kpl ja saman tien lääkäri alkoi toimeen. Ei edes kysyny kuinka olin tullut sinne. Autolla siitä sitten puoliseisovassa asennossa ajelin kotiin. Pisin automatka ikinä. Olisikohan kolme vuorokautta vuotaneet ja istuminen oli tuskallista. Yksi pukamista tuli takaisin mutta parani voiteilla.

Vierailija
6/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kun olen saanut käsityksen ettei kovin helposti nykyään leikata juuri sen takia että paraneminen on hidasta ja komplikaatioriski on olemassa? Hirttohoidot tai sitten annetaan vaan olla? Miten paljon muuten pitää vuotaa jos vaikuttaa hemoglobiiniin? :o

Hitaasti tihkumalla. Suolistoverenvuoto (ylempänä suolistossa) voi vetää hemoglobiinin alle 50 ja ihminen voi oikein hyvin, kun pikkuhiljaa on tilanne muuttunut.

Kertarysäyksellä vuotamalla tulisi jo muut vaivat kohtalokkaiksi ennen hemoglobiinin laskua. Siksi verta pistetään leikkauksissa ja onnettomuuksissa pussitolkulla vuodon mukaan.

Vierailija
7/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen minulla poltettiin sekäydinpuudutuksessa ja olihan se kipeää ekan viikon. Ja sai pelätä että haavat ratkeaa, mutta eipä ole sen jälkeen vaivannut. Ja ihan sekasyöjä olen, terveisin vegaanihuutelijalle. Pukamatkin voi tulla monien syiden, ihan geneettistenkin takia.

Vierailija
8/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy vegaaniksi.

Peppuseksistä tulleet

-ap

Vierailija
9/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lääkärit kertoo sinulle leikkauksesta ja toipumisesta kun vähän painostat niitä avaamaan suunsa.

Oikeassa elämässä ne on hoitajat, jotka osaavat ja kertovatkin parhaiten leikkauksista toipumisista.

Lääkärit kertovat vain syyn leikkaukseen.

Vierailija
10/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anki Honkala 56 ei häpeile bikineissä eikä ilmankaan.

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_auto/w_3…

Vierailija
11/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy vegaaniksi.

Peppuseksistä tulleet

-ap

on mulkero tehny

t. Mulkqvist

Vierailija
12/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy vegaaniksi.

Peppuseksistä tulleet

-ap

Jatkathan samaan malliin *peukku*!

Vierailija
13/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vain ulkoisia leikataan. Ehkä sinulle riittää hirtto ap?

Itselläni on ulkoiset ja haluaisin ne pois ihan esteettisistä syistä. Toipuminen ei tule olemaan hauskaa, se on selvää.

Vierailija
14/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy vegaaniksi.

Vegaanius saa aikaan ummetusta ja sitä myötä edistää peräpukamien syntyä.

Vierailija
15/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ulkoiset ja haluaisin ne pois ihan esteettisistä syistä. Toipuminen ei tule olemaan hauskaa, se on selvää.

Luitko aloituksen? Ap keroo ettei hirttohoito onnistu ja siksi hoidetaan nukutuksessa, sen enempää en tiedä itsekään miten muuten näitä hoidetaan. mulle auttoi ihan voiteet vaikka alkuun eivät millään meianneet parantua.

Vierailija
16/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloituksen? Ap keroo ettei hirttohoito onnistu ja siksi hoidetaan nukutuksessa, sen enempää en tiedä itsekään miten muuten näitä hoidetaan. mulle auttoi ihan voiteet vaikka alkuun eivät millään meianneet parantua.

Luin, mutta näköjään meni väsyneenä olennainen osa ohi :D Hups..

Vierailija
17/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta erään tuttavan tuttavalta kuultuna jälkeenpäin oli "ikävä" tunne, nähtävästi normaali ulostaminen sattui paljon, en tosin tiedä, onko miten henkilöstä riippuva asia, mutta ehkä tähän pitää varautua. Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
18/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe vaikka trollaajia näyttää täälläkin olevan liikenteessä. Seuraan ketjua sillä saattapi olla jossain vaiheessa itselläkin edessä.

Vierailija
19/19 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippeetä tekköö vaan selviit kyllä jos tilanne on arvioitu vaativan leikkausta, kuulostaa melko ikävälle että on jo tuossa pisteessä vaikka ei selkeitä pukamia löytynytkään. tuskin jatkuva vuotaminen on kenellekään pitkään jatkuessaan mitenkään terveyttä edistävää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi