Pretax työnantajana? Kannattaako hakea?
Koulutus KTM ja laskentatoimi. Kannattaako hakea tuonne töihin? Kokemuksia :)
Kommentit (25)
Oppipaikkana hyvä, järjestelmät hyvät ja toimivat, prosessit vähän niin sun näin. Töitä liikaa ja kun tein muutaman kk:n ajan lyhennettyä työaikaa niin palkka kyllä pieneni nätisti mutta samalla iskettii pöytään viisi uutta asiakasta?!?!?!
Olin siellä vuoden ja voin suositella oppimisympäristönä mutten pitkäaikaisena työpaikkana. Kollegat oli ihania kyllä mutten jaksa ymmärtää kuka tuota jaksaa pitkällä tähtäimellä edes tehdä, palkat kun kuitenkin ovat tosi pieniä.
Se omistaja oli varmasti kateellinen kun sulla on KTM tutkinto. Tuo on nähty, tiedän mistä puhut :). Itse viihdyn pienemmässä toimistossa jossa tunnen työkaverit hyvin ja pomokin puhuu kaikkien kanssa. Kehityskeskustelut käydään ja touhu on yksilöllisempää. Tosin en ole koskaan ollut isossa firmassa mutten usko että viihtyisin.
t.se jonka 2 kollegaa haukkui Pretaxin
Hei mikä palkkataso siellä Pretaxilla on? Eli KTM ja pääkaupunkiseuti, mitä voisi pyytää?
Tuo pomo oli veemäinen kaikille työntekijöilleen. Kyseessä pieni tilitoimisto ja kolme ihmistä lähtenyt parin kuukauden aikana tämän mielipuolen takia. Huh, vieläkin puistattaa
ap
Hei asiakas,
Onko siellä jotain mokia tapahtunut vai mitä tarkoitat?
ap
Jos haluat koulutustasi vastaavaa palkkaa ja työtäsi arvostettavan, etsi joku toinen paikka!
Ei todellakaan kannata. Täysi tehdas, jossa osaamista ja koulutusta ei arvosteta. Tyyli on se, että kaikki irti työntekijöistä, ja rahat pois asiakkaalta omistajien hyväksi. Nimi on muuten nykyään Accountor. Ja homma on mennyt vuosi vuodelta vain huonompaan suuntaan.
Ehkä, ehkä ei, itse en usko. Tai kai se vähän riippuu palkasta ja työnkuvasta. KTM:n ei kannata ainakaan ihan pikkupalkalla myydä itseään.
En suosittele, jos sulla on vähääkään halua tehdä asiat hyvin ja tehokkaasti. Mut jos olet sellainen hiljainen hissukka joka tekee mitä käsketään etkä kyseenalaista mitään ja työn oikeellisuus ei ole tärkeää niin sovit joukkoon hyvin. Palkkaa ehkä tes n mukaisesti, pretaxilla oma tes.
.
Mutta mä en kyllä tajua miks ktm tutkinnolla kukaan haluaa tehdä tilitoimistokirjanpitäjän töitä.
.
Ja nykyään firman nimi on Accountor eikä pretax.
Juu ei kannata. Katkeroidut hyvin äkkiä. Pieni palkka ja ihan liikaa töitä. Naisvaltainen ala, voit vain kuvitella miten muutaman kymmenen hengen merkonomi/ tradenomilauma kohtelee sitä yhtä ekonomia, joka on joukkoon eksynyt.
Höh, eikö kenelläkään kokemusta?
ap
vain asiakkaana... aika laitosmainen paikka...älkää jaksako rekrytä täältä.
Itse olen myös tilitoimistoalalla ja muiden kokemuksia kuulleena mielipiteet jakautuvat puolesta ja vastaan. Liikaa töitä kai ollut mutta ison laitoksen tuina mm se että noudatetaan omien työntekijöidenkin kohdalla lakeja ja työehtosopimusta toisin kuin esim siellä missä itse työskentelen...
t. palkanlaskija
Tarkoitatko palkanlaskija että ylityöt maksetaan tai saadaan oikeasti käyttää vapaana?
Mitä muuta olet kuullut puolesta ja vastaan?
ap
Olen kuullut että se on laitosmainen paikka ja siellä on liikaa töitä. Mun työpaikassa on kaksi kollegaa olleet siellä ja lähteneet aika nopeasti pois. Olen itse pienemmässä tilitomistossa ja viihdyn.
Ok, mä olen ollut pienessä tilitoimistossa ja se vasta kauheaa olikin. Omistaja (keski-ikäinen nainen) oli aivan sekopää, tiuski kaikille työntekijöilleen. Parin kuukauden päästä ajattelin että miksi ihmeessä mä tällaista jaksan katsella?
Ajattelin että jos Pretax olisi iso firma, niin siellä ei tuollaisia hulluja olisi, ainakaan esimiestehtävissä..
ap
Jep peruskoulupohjaisia merkonomeja varten. Toki työttömyyttä parempi.
Ai tää oli näin vanha keskustelu...
Mun äiti on Accountorilla duunissa.
Parempi palkka kun pienessä firmassa, mutta huono se joka tapauksessa on - varsinkin merkonomilla. Töitä on paljon, mutta tosiaan kun on iso firma niin monet asiat toimii hyvin kuten:
Palkat ajallaan.
Ylityökorvaukset maksetaan. On käytössä kortit ja poissaolotuntejakin saa olla.
Virkitysrahaa, terveydenhuoltoa ym. mukavuuksia.
Jos oot KTM niin en nyt hinkuis sinne duuniin.
Osaamista ei ainakaan tarvii olla, muillakin on heikkotasoisia suorituksia...
Asiakas