Eikö joku hyväntekeväisyystaho voisi ommella ja lahjoittaa vähävaraisille lapsiperheille kangasmaskeja?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähävarainen perhe opettelee ihan itse ompelemaan. Huokea harrastus koko perheelle.
Mistä he saavat ompelukoneen?
Kirjastoista, työttömien työpajoilta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraiset vain moittisivat lahjoitusmaskeja kun ovat väärän mallisia ja näköisiä, nukkaavat ja kostuvat ja ovat hankalia käyttää.
Niinhän ne olisivatkin, koska köyhille jaetaan vain roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähävarainen perhe opettelee ihan itse ompelemaan. Huokea harrastus koko perheelle.
Voihan niitä maskeja hätätilassa käsinkin ommella. Työlästä se tosin on.
ap
Vierailija kirjoitti:
Koulun kässätunnillahan niitä voisi hurautella, nuoret voisivat olla innokkaampia käyttämään jos maskissa olisi kiva kuosi.
Totta. Tässä on ideaa👍
Toivottavasti joku poimii idean käytäntöön.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Se on aina se "joku", jota huudetaan apuun milloin missäkin. Minne on kadonnut suomalaisten oma-aloitteisuus ja organisointikyky?
Maskinompelutalkoot voi järjestää vaikka omassa taloyhtiössä. Aina talossa muutamalla asukkaalla on ompelukone.
Älähän nyt ole niin äreä. Ei ole mitään syytä.
Meillä täällä maaseudulla on totuttu panemaan toimeksi. Muuten ei ole ruokaa pöydässä eikä pirtit pysy lämpimänä. Viljelijä tuossa viereisellä pellolla ajaa parhaillaan pumurilla vaikka on sunnuntai. Ei passaa odotella, että jyvät karisevat omia aikojaan peltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen voi ihan käsin harsia reunoista, ei ole pakko olla konetta.
Googlaamalla löytyy valmistusohjeita vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä on ohjeita jopa maskeihin, joita ei tarvitse ommella mistään.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Se on aina se "joku", jota huudetaan apuun milloin missäkin. Minne on kadonnut suomalaisten oma-aloitteisuus ja organisointikyky?
Maskinompelutalkoot voi järjestää vaikka omassa taloyhtiössä. Aina talossa muutamalla asukkaalla on ompelukone.
Meillä täällä maaseudulla on totuttu panemaan toimeksi. Muuten ei ole ruokaa pöydässä eikä pirtit pysy lämpimänä. Viljelijä tuossa viereisellä pellolla ajaa parhaillaan pumurilla vaikka on sunnuntai. Ei passaa odotella, että jyvät karisevat omia aikojaan peltoon.
Mitä jyväkasvia tähän aikaan puidaan?
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Mitä jyväkasvia tähän aikaan puidaan?
Ohraa puidaan.
Eiköhän Hope ry. ole kohta jo jakamassa "köyhille" lapsiperheille maskipakkauksia.
Kun on tarpeeksi röyhkeä, kaiken saa ilmaiseksi. On jopa vara vaatia ja valikoida, kaikki almut eivät kelpaa.
-ent vapaaehtoinen
Eikö ne voi vaan kävellä apteekkiin ja ostaa sieltä . Usein ne ei köyhiä vaan varkaita tai halua maksaa mistään mitään. On ollut romaninaisia kerjuulla niin onkin ollut asunto osakkeet asuntovaunut Turkissa asuntoja tai Romaniassa tai Suomessa . Niin et jos ette nyt ihan uskoisi näitä jotka käyttää sanaa köyhä väärin. Oikeet köyhät on muualla eikä ne Joe köyhiä olevansa. Pummit ei ole köyhiä ne pummaa. Huijaukset on toinen juttu mitä uskonnoissa tehdään ihan hirveesti ,Anna kuule mulle rahasi niin pelastut . Kuljettaa ihmisiä ulkomaille 1600€ kun matkatoimistot vie samaan paikkaan 400€. Älkää nyt uskoko näitä yhtään. Kenkiä ja reppuja varastelleet vievät Venäjälle Viroon arabiaan . Nämä köyhät . Eivät maksa veroja. Omistavat huumekauppaa Prahassa taloja ostavat teidän rahoilla. Thaimaassa . Ihan huijausta . Jakavat tilinumeroitaan . Tiesittekö että netti TV voi perustaa kuka tahansa eikä se maksa mitään myös radion . Älkää antako rahaa. Se onko vauva.fi ilmainen pitää myös tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttojen sivuilta löytyy maskiohje, jonka voi ommella myös käsin. Materiaalina voi käyttää vanhaa lakanaa. Ainoa hankittava asia (jos ei vielä omista) on rihmarulla ja ompeluneula, eivät maksa paljon.
Leila Koo kirjoitti:
Lisäksi maskissa on niin vähän ommeltavaa että sen nyt ompelee käsinkin.
Maskeja myös saa erittäin halvalla. Edullisia, ammattilaiskäyttöön (esim. kotihoito) tarkoitettuja saa 2,95 e/kpl.
Ne reput on huijattu varastettu just köyhiltä suomalaisilta ja jaetaan muumaalaisille jos ette jo tajua tätä ; TÄMÄ ON RYÖSTELYÄ . Ettekö jo tajua .
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraiset vain moittisivat lahjoitusmaskeja kun ovat väärän mallisia ja näköisiä, nukkaavat ja kostuvat ja ovat hankalia käyttää.
Vau. Onpa kylmäävää luettevaa. Olen vähävarainen, mielenterveyden pulmien kanssa painiskeleva ihminen. Ei tulisi mieleenkään moittia, jos joku hyvää hyvyyttään lahjoittaisi minulle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estä vaikka sinua aloittamista. Varmasti jakelukanava löytyy kyllä. Itse en ole käsityö-ihmisiä.
Minä tyydyn valitettavasti vain ideageneraattorin osaan.
ap
Mutku sä varastit mun idean. Minä olin jo ideoinut tuon.
Olen myös ideoinut, että jotkut muut tekisivät sukkia ja lahjottaisivat niitä vähävaraisille lapsiperheille.
Samoin olen ideoinut, että jotkut muut keräisivät ruokaa ja lahjoittaisivat niitä.
Olen ideoinut myös, että olisi hyvä, jos jotkut muut tekisivät vapaaehtoistöitä esim. yh-perheissä, jotta yh-vanhemmat saavat levähtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusavuttomalle tiedoksi: ompelukone keksittiin joskus 1800-luvun puolivälissä. Sitä ennen joka ikinen vaatekappale ommeltiin käsin, naisten isot pannierhameet, alushameet, korsetit, ihan kaikki.
Käsin voi ommella ihan mitä vaan. Ja maskin tapainen pikkuompelus itse asiassa on nopeampi ommella käsin, kuin nähdä se vaiva että kaivaa ompelukoneen esiin ja asettaa langat jne.
Ne voi ommella itse. Itse keräsin just kankaatkon kaapeista. Risoja vanhoja lakanoita ja ilmaisia kirppislöytöjä.
Ompelulangat olen aikoinaan ostanut Lidlistä parilla eurolla.
Rikas persukansanedustaja voisi lahjoittaa koko tuotantonsa köyhille, muttei viitsi.