Luin vuorokaudessa yli 700-sivuisen kirjan
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:35"]
Minäkin pystyisin vaan ei ole aikaa...
[/quote]
Mulla ei oikeastaan olisi ollut aikaa, mutta en voinut laskea kirjaa käsistäni.
Ap
minä ahmin myös joskus kirjoja, kun en malta olla lopettamatta eikä oikein olisi aikaa luke, luen sitten hirveää vauhtia. Miehen mielestä se ei ole lukemista ollenkaan, koska en lue jokaista sanaa tai edes virkettä, en siis "nauti" kirjasta. Mutta ei se minua haittaa, luen omalla tavallani, ja jos kirja on niin hyvä, että ansaitsee hitaamman lukemisen, luen sen myöhemmin uudestaan. Mutta joskus tarina vaan on niin hyvä, etten malta lukea hitaasti. Sitä paitsi jokaisella on kai oma tapansa lukea, ja minä olen vähän sellainen ahmija, luen sivu kerrallaan ja sivuutan kohtia, jotka ei sillä hetkellä tunnu olevan kovin tärkeitä
Mäkin kyllä joskus harpon kirjoja, mutta tuo kirja oli niin hyvin kirjoitettu, että luin kaiken. Kirjan loppupuolella piti kyllä välillä miettiä, että kukas tämä mainittu henkilö nyt olikaan, mutta hetken miettimisen jälkeen oikea henkilö tuli kyllä mieleen.
Oon aika nopea lukija ja pystyn keskittymään hyvin, kun teksti vie mennessään. Tylsän tekstin lukemisessa ei nopeudesta ole mitään hyötyä, kun päähän ei jää mitään.
Ap
Eli jos sulle tehtäisiin pistokysymyksiä kirjasta niin osaisit vastata kaikkiin?
Onnittelut tämän sinulle ilmeisen merkittävän saavutuksen johdosta.
Kaunokirjallisuutta pystyn minäkin lukemaan noin. Luen yleensä tavallaan kaksi riviä kerrallaan ja ihan hyvin jää päähän. Jotain hankalaa tieteellistä esitystä joudun enemmän nieleskelemään varsinkin jos ei ole oma ala kyseessä. Aina kaikki termitkään eivät aukea edes asiayhteydestä ja niitä pitää sitten selvitellä. Joskus joudun myös lukemaan virkkeen tavallaan kahteen kertaan, koska ensimmäisellä kerralla se ei vielä avaudu. Se on usein ajan kannalta tehotonta.
Haluan siis kysyä, että kuinka tehokkaasti omaksut tieteellistä tekstiä. Kauan sinulla kului aikaa vaikka 1000 sivun tenttimateriaalin opiskeluun? Oletetaan nyt, ettei minkään aiheen yli hypätä vaan teksti kokonaisuudessaan luetaan samalla painoarvolla.
Wau, osaat lukea. En ole tarpeeksi viisas kysyäkseni sinulta mitään.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:34"]
Mikä kirja oli kyseessä?
[/quote]
Stefan Spjutin Staalo.
Ap