Luin vuorokaudessa yli 700-sivuisen kirjan
Kommentit (29)
eikö sulla ollu mitään muuta tekemistä?
eikö sulla ollu mitään muuta tekemistä?
On ihanaa uppoutua hyvään kirjaan. Lukunopeuteni on 1-2 sivua minuutissa, eli ihan sellainen normaali. Ilman taukoja lukemiseen menisi siis 5 tuntia ja 40 minuuttia - 11 tuntia 40 minuuttia. Meniköhän oikein? Aika usein onkin mahdollista lukea noin paljon, lomalla riippumatossa tai sadepäivänä sohvalla kyhjäten.
Haluanko kysyä jotain. No, miksi ihmeessä roikut keskustelupalstalla? Onko tuo ainoa kirja minkä ikinä aiot lukea? Oliko kirjalla jotakin sisältöä tai merkitystä? Miten se vaikutti sinuun? Miten aiot avartaa omaa ja muiden ihmisten ajattelua lukukokemuksesi vaikutuksesta?
Noh kerro nyt jotain siitä kirjasta. Miten juoni meni.
Eli puoli sivua/minuutti jos et pitänyt yhtään pissi/ruoka/juoma/nukkumistaukoa ja luit koko vuorokauden eli 24h.
Enpä taida uskoa.
Provo on tämäkin vaikka aikas tyhmä.
15 ei taida olla ihan parhaita matikassa, Reps, kops ja Lol!!!
Oliko hyväkin? Kyllä mulla reilu 8 tunnin junamatka on riittänyt Stieg Larssonin romaanille, jossa oli kai jotain tuon verran sivuja. Siinä välissä ehti käydä kahvilla ja pari kertaa vessassakin sekä pitää vähän taukoja + vaihtaa junaakin. Vuorokakaudessa ilman taukoja ehtisin lukea 2-3 kirjaa, präntin kooosta riipppuen. En pidä ihmeenä, sillä kun matkustan paljon tuota samaa pitkää matkaa ja junat kun ei kulje ihan suoraa reittiä, vaan aikaa menee, minulle ei yksi 300-sivuinen perusromaani edes yhdelle matkalle riitä, vaan menee kaksi/suunta.
Mitä lukunopeuteeni tulee, eilen aloitin klo vähän ennen kymmentä illalla Åsa Larssonin kirjan ja lopetin joskus 11, nyt olen sivulla 156. Muistan kyllä mitä siinä on tähän mennessä tapahtunut. En ole huippunopea lukija, mutta tietääkseni keskimääräistä nopeampi kuitenkin - koulussa olin parhaita kun testejä tehtiin, mutta en ylivoimaisesti paras. Silloin testattiin myös ymmärtäminen.
Ai niin, minä halusin tämän itsekehuni keskellä kysyäkin, kaipaan kovasti uusia kirjailijoita repertuaani, joten mikä on tuon kirjan aihealue? Löytäisin varmaan netistä, mutta koska kysyit, että haluatko kysyä jotain...
Sekä toinen kysymys: Paljonko yleensä luet esim. viikossa tai kuukaudessa?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 05:29"]
[/quote]
Siis 24*60=1440
700/1440=0,48611111
Jos lukija on lukenut yli 700sivua pitää hänen lukea yli 1/2 sivua/minuutti
[/quote]
Siis 24*60=1440
700/1440=0,48611111
Kun vuorokaudessa on 1440 minuuttia ja kirjassa 700 sivua niin millä logiikallaminuutteja on vähemmän kuin sivuja. Jakolaskussasi luvut on väärin päin. Tulos lienee jotain yli kahden.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:18"]
[/quote]
Siis 24*60=1440
700/1440=0,48611111
[/quote]
Voi hyvät hyssykät! Jos lukee sata sivua tunnissa, niin paljoko lukee seitsemässä tunnissa? Et todellakaan ole matikassa penaalin terävimpiä kyniä..ja 1-2 sivun lukeminen minuutissa - ihan hyvin onnistuu normaalin lukutaidon omaavalta aikuiselta.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:10"]
Eli jos sulle tehtäisiin pistokysymyksiä kirjasta niin osaisit vastata kaikkiin?
[/quote]vastakysymys, onko se olennaista?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 17:25"]
Eli jos sulle tehtäisiin pistokysymyksiä kirjasta niin osaisit vastata kaikkiin?
[/quote]vastakysymys, onko se olennaista?
[/quote]
Minä mietin ihan samaa. Onko sillä mitään merkitystä, jos ei muista, ottiko murhaaja veitsen takkinsa vasemmasta vai oikeasta taskusta?
Jos määre on SIVUA/ MINUUTTI niin kumminhan päin se jakolasku oikeesti on?
Minäkin pystyisin vaan ei ole aikaa...
[/quote]
En ole ap, mutta voin vastata tähän. Jos luen kirjan muutamassa tunnissa, en osaa vastata kaikkiin pistokysymyksiin ainakaan oikein. Jos luen kirjan kolme kertaa hitaasti, ja tehtäisiin pistokokeita, en osaisi vastata kaikkiin ainakaan oikein, mutta ehkä vähän useampaan kuin kertalukemisella. En minä kokeistakaan ole koskaan kymppejä teoria-aineista saanut yhdellä lukemisella, tai edes kahdella. Jos minulta kysyttäisiin vaikka mikä on tämän hetkisen kirjan sankarin isän nimi, en muista, vaikka sen eilen ko. kirjasta luin. Se ei ole oleellinen tieto.