2 tuttavaperhettä myy yllättäen taloaan
sikäli yllättäen, että eivät ole aikeistaan kertoneet, vaikka tekemisissä ollaan oltu. Huomasit talot jokakodista, kun ajankulukseni selaisin sisustusvinkkejä myytävistä taloista. Toisen parin kohdalla voisi olla jopa ero kyseessä, tosin outoa olis sekin. Kehtaisitko sinä kysyä tutuiltasi suoraan, jos huomaisit heidän kotinsa olevan myytävänä?
Kommentit (22)
itse kysyin kun huomasin kerran. Siis että oletteko muuttamassa, mutta kyseessä oli ero.
Mitä sinä sitten kysyisit? Syytä myyntiin? Ajattelen asiaa omalta kannaltani, koska olemme miettineet talomme myyntiä. Ei siis ole myynnissä, mutta on kaikenlaisia keskeneräisiä suunnitelmia, jotka eivät liity eroon, talousvaikeuksiin tms., enemmänkin muutoksen haluun, mutta emme silti haluaisi puhua näistä ystäväpiirissämme. Talon myynti voi kestää kauan ja isojen muutosten tekeminen myös, ja haluaisin kertoa näistä vasta, kun asiat ovat varmoja.
Kokonaan toinen asia on, jos ystävlillänne on vaikka ero tulossa. Jos kysyt suoraan, oletko valmis ottamaan kaiken vastaantulevan ja tukemaan esim. toista osapuolta? Vai kyselisitkö vain uteliaisuudesta ja näyttäisit, ettet ole tosiystävä?
No varta vasten tämän asian takia en soittaisi.
Jos muutenkin oltaisiin yhteyksissä tai tavattaisiin, niin voisin sanoa, että huomasin teidän talon olevan myynnissä - minne päin olette ajatelleet muuttaa, pysyttekö tässä lähistöllä yms.
Minusta on hyvä, että pareilla on asioita, joista ei muille puhuta kuin vasta myöhemmin. Ärsyttää parit, jotka kertovat jokaisen suunnitelman, tekemisen, sattumuksen KAIKEN.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:26"]
Minusta on hyvä, että pareilla on asioita, joista ei muille puhuta kuin vasta myöhemmin. Ärsyttää parit, jotka kertovat jokaisen suunnitelman, tekemisen, sattumuksen KAIKEN.
[/quote]
Minulla on ainakin läheiset suhteet juuri sellaisiin joille voi puhua elämästään. Osalle on tärkeää pitää jotain feikkimuuria ja esittää kuin elämä olisi jotenkin normaalia vaikka tehtäisiin eroa. Jos minulla joku tuttu tekisi noin niin alkaisi vaikuttaa suhteisiin. En vaan jaksa sitä että ihmiset ei ole aitoja ja teeskentelee hymyä. Tuollaiset sitten puhuu pahaa seläntakana kun ei voi mitään kasvokkain puhua. Menisi luottamus. En vaan käsitä tuollaista, eikä minun tarvitsekaan. Siinähän sitten elää niiden kulissiensa kanssa, miten sellainen ihminen luulee että voisi toiset uskoa mitään mitä se puhuu?
Me ei todellakaan kerrottu. Kodin alue oli aika paljon muuttunut huonompaan suuntaan ja asuntoa myytiin yli vuoden. Jos oltais kerrottu kaikille laitettiin asunto myyntiin, sitten sitä olis saanut jatkuvasti selittää kun ei mene kaupaksi ja miksi ei mene.
Mitä se sinulle kuuluu jos joku myy omaa omaisuuttaan ???
Niin syitähän myymiseen voi olla vaikka ja mitä! Muutto isompaan, toiselle paikkakunnalle, ulkomaille, ero tms. Mutta miksi niistä puhumaan etukäteen. Kyllä se ihan varmasti kaikille selviää aikanaan.
Emme mekään kertoneet, kun päätimme vaihtaa asuntoa. Se oli meidän perheen asia. Kyllähän meiltä sitä kyseltiin, kun oli asia selvinnyt. Ja juurikin etuoven kautta. Ei meidän asunnon myynnit ja ostot kuulu muille.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:41"]
[/quote]
Minulla on ainakin läheiset suhteet juuri sellaisiin joille voi puhua elämästään. Osalle on tärkeää pitää jotain feikkimuuria ja esittää kuin elämä olisi jotenkin normaalia vaikka tehtäisiin eroa. Jos minulla joku tuttu tekisi noin niin alkaisi vaikuttaa suhteisiin. En vaan jaksa sitä että ihmiset ei ole aitoja ja teeskentelee hymyä. Tuollaiset sitten puhuu pahaa seläntakana kun ei voi mitään kasvokkain puhua. Menisi luottamus. En vaan käsitä tuollaista, eikä minun tarvitsekaan. Siinähän sitten elää niiden kulissiensa kanssa, miten sellainen ihminen luulee että voisi toiset uskoa mitään mitä se puhuu?
[/quote] Miten sä tuosta feikin sait?? Mielestäsikö kaikki pitää kertoa kevereille, mitään kahden/perheen keskistä ei saa olla?
Kyllä ne kaverit kertovat kun sen aika on!
Oletkohan meidän tuttuja? :)
Me laitoimme talomme myyntiin ihan järjettömän pienellä varoitusajalla. Tuli eteen ihan mahtava kohde ja totesimme että nyt oma talo myyntiin ja kyttäämään tuota uutta. Ja kun olimme nähneet tuon unelmatalomme, kului kolme päivää kun omamme oli myynnissä.
Ja kun se tuli itsellemmekin yllätyksenä niin ei olla kenellekään kerrottu :) Harva uskaltaa kysyä, se on totta.
Me ei todellakaan kerrottu. Kodin alue oli aika paljon muuttunut huonompaan suuntaan ja asuntoa myytiin yli vuoden. Jos oltais kerrottu kaikille laitettiin asunto myyntiin, sitten sitä olis saanut jatkuvasti selittää kun ei mene kaupaksi ja miksi ei mene.
Mitä se sinulle kuuluu jos joku myy omaa omaisuuttaan ???
[/quote]
Niin ja? Me asutaa OK- talossa. Minä en sille mitään mahda jos talo ei mene kaupaksi jos tätä pitäisi myydä. Ihme asenne toi.
Talon myyntihinta on vaan ilmaan heitetty luku. Se joko hyväksytään sellaisenaan, osa voisi maksaa enemmänkin ja ovat iloisia kun "halvalla löysi" ja osa taas tinkii ihan kun niin tahtoo tehdä. Eikä sitten talonmyyjän tarvitse sitä hyväksyä.
Hintaan vaikuttaa paitsi talo itsessään, alue, kulkuyhteydet, koulut/tarhat, kaupat muut palvelut. Ja mitä on katsellut sisustusohjelmia niin remontit ja sisustamiset myös vaikuttaa. Se miten taloa on hoidettu.
Ei sitä voi koskaan tietää kauanko joutuu elämään kahden kodin loukussa vaikkapa. Lama-ajalla ei välttämättä taloa niin vaan saakaan myytyä. :)
Yhä: ihmettelisin syvästi jos joku minulle läheinen ihminen pitää kulisseja pystyssä. Siitä tuossa on oikeasti kyse. Sinä olet vaan haavoittuvalla päällä kun menee huonosti, kun talo on myyty, asia on jo ohi.
8
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:45"]
Niin syitähän myymiseen voi olla vaikka ja mitä! Muutto isompaan, toiselle paikkakunnalle, ulkomaille, ero tms. Mutta miksi niistä puhumaan etukäteen. Kyllä se ihan varmasti kaikille selviää aikanaan.
[/quote]
Öh, no ihan vaan ettei tartte puhua vaikka säästä? Tuosta pääsee sitten taas puhumaan miten hoidetaan lapsien harrastukset, vaihtuuko koulu ja plaa plaa. Minusta se nyt on osa ihan normaalia läheisien ihmisien kanssakäymistä tuollainen juttelu -omasta elämästä.
8
Mutta ap puhui tuttavaperheistä! En kyllä pidä tuttavia läheisinä mitenkään päin. Miksi kaikesta pitää heti kertoa koko tuttava/kaveripiirille?? Siksi että he saavat sitten keskenään juoruilla ja päivitellä tätä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:24"]
[/quote]
Öh, no ihan vaan ettei tartte puhua vaikka säästä? Tuosta pääsee sitten taas puhumaan miten hoidetaan lapsien harrastukset, vaihtuuko koulu ja plaa plaa. Minusta se nyt on osa ihan normaalia läheisien ihmisien kanssakäymistä tuollainen juttelu -omasta elämästä.
8
[/quote]
Kysyisin varmaan, jos en epäilisi että on ero tulossa. Yleensä tutut ja ystäväperheet kertovat itse asioistaan, myös ikävämmistä tapahtumista.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote] Miten sä tuosta feikin sait?? Mielestäsikö kaikki pitää kertoa kevereille, mitään kahden/perheen keskistä ei saa olla?
[/quote]
On se feikkaamista jos ollaan eroa tekemässä ja ollaan vaan niin pirteitä ja onnellisia sitten mukamas -kunnes täräytetään ihmisille että muutan ensiviikolla ja liitto oli tässä.
Tuon minä ymmärrän jotenkuten että ei kaikille puhu siitä että katsellaan sopivampaa kotia ja äkkiä sitten löytyykin unelma niin eihän silloin voi jäädä odottelemaan. Me missattiin eka katselemamme talo sillä että odotettiin lauantain näytöstä maanantaihin kun tehtiin tarjous, se oli ehditty myymään sunnuntaina. Joku kiinnostunut alkoi heti puhumaan tarjousta kun lähti näytöstä.
Mutta minusta se on ihan vaan kulissin pitämistä jos elämä ei ole mitä se on. En minä ainakaan enää sellaiseen ihmiseen enää luota samalla tavalla. Ties mitä se jättää sanomatta ja kertomatta.
Minusta läheiseen pitää luottaa.
Itse olen monelle kertonut juurikin miten olisi ihanaa muuttaa maalle. Tuollaista haaveilua. Jos muutettaisiin joskus unelmien taloon, niin läheiseni osaisivat muistella miten ollaan kaivattu jotain sellaista pitkään.
On kurjaa jos ei tunne läheisien elämästä asioita, että he elääkin ihan eri elämää mitä olen kuvitellut heidän elävän. Onhan se kulissia.
8
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:26"]
Mutta ap puhui tuttavaperheistä! En kyllä pidä tuttavia läheisinä mitenkään päin. Miksi kaikesta pitää heti kertoa koko tuttava/kaveripiirille?? Siksi että he saavat sitten keskenään juoruilla ja päivitellä tätä.
[/quote]
8
[/quote]
[/quote]
Voihan kaveri tai tuttu olla läheinen.
Voihan sitä tässä ketjussa joku tehdä jakoa vaikka sukunsa kanssa. Vai että ihan juoruilua pelätään? :)
Minä ainakin puhun elämästäni sellaisena kuin se on. Miten se mitään muuttaa mitä seinien takana tapahtuu jos se selviää silti kun erotaan ja muutetaan pois kun talo myydään? Jos te jotain juoruamista pelkäätte niin eihän teidän kannata olla kuin omassa vakuumipussissa.
8
Oi ja sinuahan se harmittaisi kaikessa uteliaisuudessasi.
Juoruiluahan nuo tuttavaperheet on saaneet jo ap:n mielessä..spekuloidaan eroilla yms. vaikka sillä ei loppujen lopuksi ole mitään väliä. Mutta onhan siinä keskustelun aihetta muiden tuttavien kanssa..Ja lisää vettä myllyyn tulee toisiaan kun eivät ole tuttavat itse asiaa kertoneet.
Ihmisen uteliaisuudella nyt vain ei enää ole mitään rajaa. Kaikki pitää saada tietää heti, ja jos ei kerrota niin sitten loukkaannutaan, kun ollaan oltu muka niin hyviä ystäviä. Ehkä niille tietyille ihmisille ei kerrotakaan juuri siksi että tiedetään asioiden muuttuvan heidän suussaan.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:26"]
[/quote]
8
[/quote]
[/quote]
Voihan kaveri tai tuttu olla läheinen.
Voihan sitä tässä ketjussa joku tehdä jakoa vaikka sukunsa kanssa. Vai että ihan juoruilua pelätään? :)
Minä ainakin puhun elämästäni sellaisena kuin se on. Miten se mitään muuttaa mitä seinien takana tapahtuu jos se selviää silti kun erotaan ja muutetaan pois kun talo myydään? Jos te jotain juoruamista pelkäätte niin eihän teidän kannata olla kuin omassa vakuumipussissa.
8
[/quote]
Mites teillä, onko teillä pakkomyynti edessä