Mitä teette kun lapsi on jo koulussa? Mulla on tylsää!
En keksi mitään tekemistä kun iltapäivät koulun ja työpäivän jälkeen lapsi on ulkona kavereiden kanssa. Mulla on tylsää! Mies on mutta ei siitäkään ole seuraa. Silmät ovat niin kipeät 8 h:n tietokoneen tuijottamisen jälkeen, etten jaksa lukea kirjaa, kattoa telkkua tms. Ulos en osaa mennä vaan kuljeskelemaan. Eläintä ei voi ottaa kun olen allerginen. Mitä tehdä?? Mitä te muut teette??
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 11:25"]
Hanki 2-3 lasta lisää, niin ei ole ajankäyttöongelmia...
[/quote]
Mutta mitä sitten, kun nekin kasvaa kouluikään?
Tuu meille. Voit tehdä kaikki minun tekemättömät työt. Listassa on
-ompelua
-virkkausta
-huonekalujen entisöintiä
-pyykkien pesua (myös käsin)
-vaatekaapin sisällön läpikäyminen
-kenkien huoltoa
Ja aina tulee uusia asioita listaan. Itse haluaisin aikaa enemmän kuntoilulle. Nyt saikulla ei paljoa muuta jaksa kuin istua palstailemassa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 11:25"]
[/quote]
Mutta mitä sitten, kun nekin kasvaa kouluikään?
[/quote]
No sitten niillä on niin paljon harrastuksia, että työpäivän jälkeen tuskailet, kun pitäisi ehtiä tehdä ruokaa, käydä kaupassa, kuljettaa harrastuksiin ja takaisin, katsoa läksyt, kysellä kokeisiin, laittaa tiskit, pestä ja taitella pyykit, ehtiä saada lapset ajoissa nukkumaan...
Nimim: Kokemuksen syvällä rintaäänellä
neulon, luen lehtiä ja kirjoja, käyn lenkillä (jos juoksen niin yksin, kävellen miehen kanssa), pelaan tietokoneella :)), hoidan itseäni (tehohoidot hiuksiin, ajan säärikarvat, lakkaan kynnet yms.), ostoksilla rauhassa. Näihin kun olisikin aikaa ;) meillä menee monta iltaa viikossa lasten harrastuksiin viemisissä, tytön joukkueessa olen joukkueenjohtajana, joten treeneissä on silloin tällöin oltava paikalla ja peleissä huoltajana. Tämä toisaalta onkin tavallaan myös oma harrastus.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:32"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:26"]
Olisipa mullakin tuollainen ajankäyttö-ongelma; en muuta tekisi kuin asuisin golfkentällä.
Kotona ollessani luen paljon vaikka itsekin työskentelen päätteellä päivät ja silmiä aristaa. Tykkään myös ruoanlaitosta ja leipomisesta ja uusien reseptien keräämisestä & testaamisesta.
[/quote]
Ollapa joku vastaavanlainen intohimo kuin sulla golf. Mutta mulla ei ole mitään, ei kertakaikkiaan mitään, mitä vielä haluaisin kokeilla tms. Olen totaalisen tylsistynyt. Mutta aion kyllä kokeilla näitä joitain vinkkejä, joita täällä tuli esiin. Ja tuo mun edellinen lainaus meni pieleen, vastaus oli tietty tarkotettu sille, joka ehdotti myös niitä "käsitöitä"..
[/quote]
Kyllä se intohimo löytyy kun vaan viitsii kokeilla eri juttuja! Pilkettä silmään ja koklaamaan kaikkea uutta!
t. se golfari
[/quote]
niinpä, minäkin asuisin golfkentällä, jos aikaa olisi. Meillä olis range 1 km päässä, kaksi kertaa kuuden vuoden aikana olen siellä käynyt. Talvella hiihtäisin ja kävisin laskettelemassa.
Lisäksi me käydään paljon mökillä, niin arki-illoille kasaantuu sitten kotihommia.
Anteeks vaan, mutta luulin tätä vitsiksi!
Ala ihan vaikka elää omaa elämääsi. Mieti, mistä saat voimaa ja iloa ja sitten vaan puuhaan! Tee ihan mitä töitä tahansa, jos et ole ansiotöissä. Asioiden eteen ponnistelu tuo lopulta mielihyvää ja merkitystä elämälle.
Jos mulla olis tuollainen ongelma ottaisin jäsenyyden joltain hyvältä kuntosalilta ja treenaisin itselleni huippuvartalon.
Töissä menee päivät, kannattaa kokeilla.
Harrasta urheilua tietokoneen tuijottamisen vastapainoksi. Ulkona ei tarvitse kuljeskella, siellä voi juosta vaikka kuntosaliharjoittelemaan ja takaisin.
Äh, mä olen töissä!!! Sen vuoksihan sitä (TÄTÄ) konetta joudun tuijottamaan sen 8 h. Tarkoitin iltaisin, koulu- ja työpäivän jälkeen!
Opiskelen avoimessa yliopistossa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:47"]
En keksi mitään tekemistä kun iltapäivät koulun ja työpäivän jälkeen lapsi on ulkona kavereiden kanssa. Mulla on tylsää! Mies on mutta ei siitäkään ole seuraa. Silmät ovat niin kipeät 8 h:n tietokoneen tuijottamisen jälkeen, etten jaksa lukea kirjaa, kattoa telkkua tms. Ulos en osaa mennä vaan kuljeskelemaan. Eläintä ei voi ottaa kun olen allerginen. Mitä tehdä?? Mitä te muut teette??
[/quote]
onpa sinulla ongelma! hanki elämä, jos tämä on provo, niin siinäkin tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:47"]
[/quote]
onpa sinulla ongelma! hanki elämä, jos tämä on provo, niin siinäkin tapauksessa.
No ei ole provo. Mitä tekemistä itse keksitte ilman seuraa? En laske ruoanlaittoa ja pyykinpesua tekemiseksi. Ne on vain ikäviä arkiaskareita.
Jos mulla ois noin paljon tyhjää aikaa, mä varmaan siivoisin ja silittäisin pyykkiä, tai urheilisin nää on niitä aisioita joihin meidän elämänrytmissä ei meinaa millään saada järjestettyä riittävästi aikaa.
Kuuntele äänikirjoja englanniksi, ruotsiksi, ranksaksi...mitä kieliä nyt osaatkaan. Kielitaitosi vahvistuu. Tai tarjoudu vapaaehtoistöihin, esim. ystäväksi yksinäiselle, ulkoiluseuraksi vanhukselle. Tai tarjoudu lenkittämään naapureiden koiria - ei niitä sisälle tarvitse viedä. Kerää sieniä. Sisusta. Leivo. Kehittele liikeideoita huvin vuoksi. Kirjoita käsin päiväkirjaa tai ala kirjoittaa novelleja. Maalaa, piirrä, mene työväenopiston kursseille. Mahdollisuuksia on maailma täynnä!
Hanki tietokonelasit. Ei ole normaalia että silmät kipeytyvät tietokonetta tuijottaessa! Teen itsekin töitä koneen äärellä, samoin kuin kaikki kollegani, enkä ole moiseen törmännyt.