Mihin katosi "viihdeblogi" blogbuzz?
Minne katosi Suomen bloggaajista postaileva blogbuzz? Mikä oli viimeinen tikki? Aiheina olivat mm. Life of Silja ja Klipsi-World-Vilma, sekä parikymmentä muuta bloggaajaa.
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:34"]
Höh, ainut viihdyttävä blogi jota oikeasti jaksoi lukea- enää savuna ilmassako? Toivottavasti tää paskamyrsky saadaan selvitettyä ja bloggbuzz palaa takaisin areenalle!
Kovasti kiinnostais tietää kuka bloggaaja se vetänyt herneen nenuunsa ja vienyt asian näinkin pitkälle?! Ihmiset c'moon, kaikkia asioita ei tarvitse aina ottaa itseensä...Kasvattakaa sitä nahkaanne hitusen enemmän! Kansa puhuu teistä ja huomaa pikkuriikkiset asiatkin- jos ette ole tähän varautuneet, olisiko kannattanut miettiä kaksi kertaa blogia aloittaessa?
[/quote]
Niinpä, ja jos bloggaaja koko ajan puhuu itsensä pussiin, siitä kannattaa syyttää ihan vain itseään eikä niitä, jotka tekevät aiheesta blogipostauksen ja spekuloivat.
Mua ärsyttää miten täällä puhutaan Juliasta ja hänen blogistaan. Ite tunnen julian jotenkin ja ymmärrän kyllä Julian tuntemukset kun blogbuzzista luki sen postauksen.. Postauksesta sai kuvan että nuorilla äideillä ei ole muuta tekemistä ku ryypätä ja rellestää Vaikka tiedän että julia käy hyvin harvoin baarissa tai muuten juhlimaasa :) postaukseen oli Oikeen Ilkeilyllään etsitty vaan juuri ne kaikki julian postaukset, joissa hän kertoo lähteneensä ulos kavereiden kanssa ym. Miksei yhtäkään niistä sadoista postauksista joissa hän on manuelin kanssa? Ja miksei nuorilla äideillä ei olisi oikeutta käydä joskus ulkona tai polttaa joskus tupakkaa? eihän se lapsesta huonompaa tee jos äiti käy muutaman kerran kuussa ulkona ja lapsi saa välillä nähdä jonkun muun naaman kuin äitinsä :o minulle on aivan sama tuleeko blogbuzz takaisin kunhan julia ei vaan lopeta blogin pitämistä.. julian blogi on paras blogi jota olen lukenut ja julia kirjoittaa loistavasti.
EIII miksi oi miksi! Ihan paras blogi!
En ymmärrä miksi poistettiin, samallahan vois poistaa myös kaikki ne blogit, joista tuolla kirjoitettiin? Koska eihän tuolla kenestäkään paskaa jauhettu ja keksitty mitään juoruja. Pohdittiin vain bloggaajien sanomisia ja tekemisiä. Uudelleenkerrottiin bloggaajien sanomisia.
Tuolta ei löytynyt mitään, mitä ei löytyisi bloggaajien julkisista blogeista.
Blogin pitäjät painottivat sitä, kuinka eivät rupea ruotimaan huhupuheita, kertovat vain asioita joista on varmaa tietoa ja näyttöä. Kommenteissa oli paljon puhetta siitä, että 'laitoin siljalle kommentin mutta eipä julkassu! postausta tästä!', mutta koska tästäkään ei ole muita todisteita kuin usean anon väite, ei sitä asiaa nostettu pöydälle. Myös kaikki perhesuhteet, kuolemat, suhdejutut yms pidettiin blogin ulkopuolella.
Tottakai jotain pikku pissistä saattaa vituttaa kun niistä vähän juoruillaan, mutta itsepähän ovat kaikki ne asiat blogissaan kertoneet.
Itse vertaisin tuota blogia feissarimokiin. Facessa ihmiset rajaa toimintansa näkyvyyttä usein vain kavereille tai kaverinkavereille, joten kuvat ja sukunimet sensuroidaan. Blogissa kirjoitat omalla nimelläsi ja naamallasi rajaamatta näkyvyyttä, joten miksi sinua pitäisi sensuroida?
Miksi koko blogi on poistettu eikä vain jotkit asiattomat kommentit sieltä? En ymmärrä...? Tuo blogi oli juurikin hauska ja jututhan löytyivät bloggarien omista blogeistaan, kait niitä nyt saa tuoda julkisuuteen ja spekuloida mitä itse ovat kirjoittaneet. Toivottavasti tuo blogi palaa vielä, oli sen verran hauska:) Tänään sitä juuri luin ja naureskelin niille jutuille, ei näköjään jotkut bloggarit ole ymmärtäneet että heidän kirjoittamaansa tekstiä saa kritisoida ja heidän kuviaan linkittää jos lähde merkitty, mikähän tuonkin blogin oikein sai poistumaan?
EIIIIIIIIKÄ. En kestä, se oli niin hyvä blogi :( Siellähän kaikki todistusaineistot oli kaivettu blogeista, eikä koko blogi ollu vaan "negatiivista". Esim musta se Annan laihdutusjuttu oli hyvä ja positiivinen juttu :)
En tiiä ymmärsinkö oikein, mutta poistettiinko se blogi koska joku kommentoija oli käyny tekemässä lastensuojeluilmoituksen siitä jostain mammabloggaajasta (onkse nyt tuo Julia mistä puhutaan?), ja nyt tuo mamma on hermostunut? Ihan tajuttoman tyhmää tolta kommentoijalta, kannattais eka tarkistaa faktat ja vasta sitten toimia. Mut myös tosi tyhmää, jos toi Julia on uhannu jollain rikosilmoituksella tota blogia jollei poisteta. Musta ois iha hyvin riittänyt se, että se postaus ois vaan poistettu...
Toivottavasti Dan ja Chuck tekisivät uuden blogin, sillä toi oli hyvää luettavaa! :/
:((
toivottavasti BB jatkaa vielä toimintaansa !!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 00:04"]
Mua ärsyttää miten täällä puhutaan Juliasta ja hänen blogistaan. Ite tunnen julian jotenkin ja ymmärrän kyllä Julian tuntemukset kun blogbuzzista luki sen postauksen.. Postauksesta sai kuvan että nuorilla äideillä ei ole muuta tekemistä ku ryypätä ja rellestää Vaikka tiedän että julia käy hyvin harvoin baarissa tai muuten juhlimaasa :) postaukseen oli Oikeen Ilkeilyllään etsitty vaan juuri ne kaikki julian postaukset, joissa hän kertoo lähteneensä ulos kavereiden kanssa ym. Miksei yhtäkään niistä sadoista postauksista joissa hän on manuelin kanssa? Ja miksei nuorilla äideillä ei olisi oikeutta käydä joskus ulkona tai polttaa joskus tupakkaa? eihän se lapsesta huonompaa tee jos äiti käy muutaman kerran kuussa ulkona ja lapsi saa välillä nähdä jonkun muun naaman kuin äitinsä :o minulle on aivan sama tuleeko blogbuzz takaisin kunhan julia ei vaan lopeta blogin pitämistä.. julian blogi on paras blogi jota olen lukenut ja julia kirjoittaa loistavasti.
[/quote]
Aika harva kritisoi äitien juhlimisia. Päinvastoin kommenteissa aika moni sanoi juurikin, että äideilläkin on oltava oikeus omaan aikaan ymv. Postauskin oli pohtivaan sävyyn esitetty ja heitti pallon lukijoille kysyen "mitä TE olette mieltä?" Ja suurin osa oli sitä mieltä, ettei tuossa ole mitään väärää. Joku siellä tosin kirjoitti, ettei ymmärrä, miksi joku aloittaa tupakoinnin uudelleen, kun on siitä päässyt eroon raskausaikana. Sekö täyttää kunnianloukkauksen kriteerit?
Kyse ei ollut siitä juhlintapostauksesta vaan postauksesta, jossa kritisoitiin erään mammabloggaajan äänten kalastelua kaksplus kisassa. En tosi mene vannomaan oliko tämä se syy miksi blogi lopetettiin.
Poistui varmaan sen indiedays bloggarin toimesta. Indiedaysillä kuitenkin on paljon valtaa. Blogbuzziin oli viimeisin postaus siis siitä jo aiemmin poistetusta Naag-Jannen kohupostauksesta. Hän ruoti siinä opiskelupaikkaansa ja haukkui suoraan jotain tyttöä.
En jaksa uskoa että Mamas diary on poiston takana. Joku kirjoitti tänne siitä juhlintapostauksesta, siinähän oli sitäpaitsi paljon muitakin bloggaajia mukana.
Pitäisikö tässä itkeä vai nauraa? Hohhoijjaa ihmiset- anteeksi korjaan, te niin itseänne täynnä olevat internetin jumalolennot, bloggaajat, ettekö vieläkään ole ymmärtäneet että se minkä julkaisette internetissä leviää kuin syöpä ennen vanhaan?
Ja kyllä, asianne herättävät niin positiivisia kuin negatiivisia tunteita ihmisissä. Kritiikkiä tulee jokaisesta suunnasta, sama minkä pommisuojan hommaisitte- jos olette nettiin jotain julkaisseet kestäkää myös niiden vastaanotto! Nettiinhän ei ole pakko julkaista asioita, joita ei halua muiden tietävän, huomaavan tai että siihen otettaisiin kantaa...
Aivoja saa käyttää! Kasvattakaa itsellenne elefantinnahka, jotta kestätte nähdä omat asianne oikeassa valossa...Bloggbuzz tai kukaan heidän kommentoijistahan ei ole vääryyttä tehnyt, kaikki blogin asiat ovat peräisin bloggaajilta. Me tavalliset tallaajat vain iskemme faktat pöytään heidän puolestaan;)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 00:51"]
Kyse ei ollut siitä juhlintapostauksesta vaan postauksesta, jossa kritisoitiin erään mammabloggaajan äänten kalastelua kaksplus kisassa. En tosi mene vannomaan oliko tämä se syy miksi blogi lopetettiin.
[/quote]
Se postaus oli melkeinpä vielä kesympi kuin tuo juhlimista käsittelevä. Enkä itse käyttäisi edes sanaa "kritisoitiin" vaan enemmänkin "pohdittiin". Missään ei sanottu "hyi sinua Julia, miten kehtaat tehdä näin". Postauksessa kysyttiin kysymyksiä kuten "miksi hän nyt teki näin, kun aiemmin sanoi aivan toisin?" Eli ei kritisointia, pohtimista. Jos se on syy blogin poistamiseen niin johan on laimea syy.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 00:55"]
Poistui varmaan sen indiedays bloggarin toimesta. Indiedaysillä kuitenkin on paljon valtaa. Blogbuzziin oli viimeisin postaus siis siitä jo aiemmin poistetusta Naag-Jannen kohupostauksesta. Hän ruoti siinä opiskelupaikkaansa ja haukkui suoraan jotain tyttöä.
En jaksa uskoa että Mamas diary on poiston takana. Joku kirjoitti tänne siitä juhlintapostauksesta, siinähän oli sitäpaitsi paljon muitakin bloggaajia mukana.
[/quote]
Ei saakeli jos näin on. Sen Jannen postauksen kyllä löytää, siitä on tehty muuallekin kritisoivia kirjoituksia ja monilla on se tallennettuna koneilleen.
Itse hän sen haukkumispostauksena kirjoitti, kannattaisi siis kestää seuraukset tai miettiä etukäteen, kannattaako kaikkea pahaa mieltään jakaa internetissä ilkein mahdollisin sanavalinnoin. Jälkikäteen ei voi valittaa, sillä se kirjoitus tapahtui ja todisteita ei voi hävittää.
Olisin itse asiassa antanut koko postauksen olla jo kauan sitten, mutta kun tuntui, ettei poika ottanut yhtään opikseen tai tajunnut, mistä kritisoinnissa on kyse. Postauksen poiston jälkeen alkoi valitus siitä, kuinka "bloggaajien sananvapautta rajoitetaan. En mä itse halunnut näin kuuluisaksi ja nyt en enää saisi sanoa, miltä musta tuntuu!" Joo, tästähän just onkin kyse, hienosti ymmärretty pointti.
Tuntuu muuten, että moni blogbuzziin päätynyt bloggaaja onkin närkästynyt siitä, kun esille tuleekin ettei bloggaaja saakkaan pelkästään iloisia ylistyskommentteja. Esim Siljahan karsii kommentteja rankalla kädellä, ja päästää läpi suunnilleen vaan näitä 'voi ah kun olet ihana <3 <3 <3' mutta jos tulee yhtään kritiikkiä, asiallista tai ei, kysymyksiä joihin ei 'halua' vastata, yhtään negatiivisia kommentteja yms, ei niitä tulla ikinä julkaisemaan siljan blogissa. Blogbuzz sensijaan julkaisi ne.
Oonko muuten ainoa, jota käy sääliks ne poliisit jotka 'esitutkii' kunnianloukkaussyytteitä, kun siellä on näitä vilmojen ja siljojen ja muiden ''YHYY TOI SANO ET MUN BEBA ON PYÖREE, LAITTAKAA SE VANKILAAN'' ''Mun meikkaustaitoja haukuttiin, siis d4hh vittu mikä bitch!!!!111'' ? :D
DAN JA CHUCK ette voi olla niin epäetsiviä ettekö googlaisi muiden reaktiota siitä että teidän blogi katos! Blog Buzz oli ja on kaikista tyylipuhtain juorublogi kaikkeen aikaan ja sitä kaivataan takas! Tulkaa ees kertoo mitä kävi :(
Jep, Dan ja Chuck, kertokaa meille mitä tapahtui!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:13"]
Ei oo mamasdiary blogi poistettu vaan väliaikasesti piilotettu. "Blogi on nyt hetken piilossa, jotta savu vähän laskeutuisi. Hetki voi kestää päivän tai kuukauden, who knows. On kuitenkin niin minua, Manuelia, kuin perhettänikin kohtaa väärin jatkaa toimintaa, jossa haukut koskevat jo lastakin. Kiitos ja kuittaus, toivottavasti jaksatte odottaa sen savun hälvenemistä. " Näin lukee kyseisen blogin fb sivulla.
[/quote]
Olisikohan julia välttänyt koko sotkun jos ei olisi tehnyt mitää tälläistä katoamista? :D Nyt kun katosi tuolla tavala niin osoittaa olevansa osallinen asiaan ja saa VIELÄ suuremman pskamyrskyn kun tulee takaisin blogiin...Todella nolo tempaus muka odottaa savun haihtumista..
Luulen kans että naag närkästyi ja teki ilmiannon.. :D
Kuten joku täällä taisi sanoa, että BB:n pitäjät tekivät postauksen "laillisuudestaan". Ihan hyviä argumenttejahan siellä oli, suurinosa mitä he postailevat on ihan laillista, mutta ei kuitenkaan aivan kaikki mene sitaattioikeuden piikkiin... Eihän esimerkiksi pro-gradua saa tunkea täyteen kuvia, joiden sisältö sivuutetaan kokonaan. Kuvissa täytyy aina olla kuvateksti ja suorat viittaukset tarkasti sille sivulle mistä kuva on alkuperäisesti löytynyt.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:26"]
Jos blogiin tai ylipäätään mihin tahansa nettiin kirjottaa juttuja sekä lisäilee itsestää, mahollisesta lapsestaan tai mistä tahansa kuvia niin kyllä pitäisi jokaisen pysytä ottamaan se kritiikki vastaan. Mä oon sitä mieltä, että mamasdiary blogin pitäjän on ihan turha lähteä huutelemaan sitä kuinka hänen lastaan olevinaan haukutaan. Pakkoko lapsen kuvia on nettiin lisätä? Kuinkakohan hyvältä siitä lapsesta vanhempana tuntuu se että nettiä on täynnä kuvia itsestä.
Mä olen esim. Life Of Siljalle lähettäny monta asiallista kommenttia eikä hän ole niitä koskaan julkaissut. Ei edes sellaista kommenttia kun kommentoin hänen lähiö päivitykseen ettei ne kuvavien talot mitkä siinä oli oo mun mielestä ees mitenkään hirveen näkösiä.
[/quote]
Siis ihan oikeasti, onko susta asiallista kritiikkiä jonkun lapselle / tai bloggarille toivoa esimerkiksi kuolemaa? Haukkua tyhmäksi? Onko se oikeasti asiallista kritiikkiä ? Vai olisko asiallinen kritiikki enemmänkin "toi paita ei sovi sulle / sun lapselle" tyyppinen mielipideilmaus? Meinaatko että joku ottaa nenään tosta oikeesta asiallisesta kritiiKistä? Ja _miksi_ kenenkään tarvitsee kritisoida lasta ?!? silloin ollaan jo aika alhaalla. En voi uskoa että susta on ok sanoa että jonkun pitäisi kestää haukkuminen koska on julkaissut kuvia netissä?? Eli siis jos sinulla on Facebook tms, jossa sinulla on kuvia nyt kaikilla kuvat näkyvillä oikeus haukkua sinua? Itsepäinen nettiin Pistit ??
Nyyh :( se oli just hyvä!!