Mihin katosi "viihdeblogi" blogbuzz?
Minne katosi Suomen bloggaajista postaileva blogbuzz? Mikä oli viimeinen tikki? Aiheina olivat mm. Life of Silja ja Klipsi-World-Vilma, sekä parikymmentä muuta bloggaajaa.
Kommentit (152)
Miksi nämä blogbuzz bloggarit eivät uskaltaneet pitää blogia omalla nimellään? Omituista! Pitäähän Perez Hiltonkin tunnettua juorublogiaan omalla naamallaan. MIkä näitä bloginpitäjiä nyt niin pelottaa jos ovat "hyvällä" asialla?
Olipa varmaan tosi kiva niiden valittujen blogata kun tiesivät että perskärpäset odottaa kieli pitkällä jokaista postausta. Ei voi mitään mutta toi on jotenkin niin sairasta. Kun ei itse ole munaa blogata, kytätään ja lytätään niitä joilla on. Nimen paljastumisen pelko kertoo että itsekin sisimmässään tietävät että saisivat hävetä.
Oikeesti ottaa pattiin nämä ihmiset jotka rupeavat inisemään koko blogista. Siis juliasta oli vain kaksi hassua merkintää ja muutenkin todella neverhööd tyyppi -itse ainakin olin ehtinyt jo unohtamaan koko tyypin ennen kuin tämä blogi poistettiin ja julia itsekin piilotti bloginsa. NYT muistan varmasti loppuikäni kuka ja kuinka nolo tämä julia on:D
Nyt taas katosi se blogikohuja-keskustelu täältä. Tietääkö kukaan miksi?
Tiedättekö kirjoittaako kukaan muu tällä hetkellä blogijuorublogia? :D
Ei taida... Vaatii paljon pokkaa ja tarpeeksi kovaa luonnetta, jotta jaksaisi vastata bloggarien kitinään "laittomuuksista". Jos he ovat avoimesti kertoneet asioistaan blogeissaan ja ihmiset nostavat asioita esille, ei ole tehnyt mitään laitonta. Ja jos on nostettu esille todisteet vaikkapa jonkun feikkilaukusta (kuvia joissa verrataan bloggaajan aidoksi väittämää feikkiä oikeasti aitoon laukkuun) ei sekään ylitä rikoksen määritelmää. Itse asiassa bloggaaja on siinä "rikollinen": väittää feikkiä aidoksi ja tukee rikollisuutta ostaessaa feikkituotteita.
Dan&Chuck, ikävä on kova! Toivottavasti aloitatte blogin uudestaan joillain näistä ehdotetuista tavoista! Olette mahtavia!
Julia voisi lopettaa tuon säälittävän huomiohuorauksen.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 14:06"]
Oikeesti ottaa pattiin nämä ihmiset jotka rupeavat inisemään koko blogista. Siis juliasta oli vain kaksi hassua merkintää ja muutenkin todella neverhööd tyyppi -itse ainakin olin ehtinyt jo unohtamaan koko tyypin ennen kuin tämä blogi poistettiin ja julia itsekin piilotti bloginsa. NYT muistan varmasti loppuikäni kuka ja kuinka nolo tämä julia on:D
[/quote]
Sanos muuta. :D Tuskin ketään paskaakaan kiinnosti koko Julia ja sen muutamat dokailut. "Nyt niinku kaikki sai täst postauksest sen käsityksen, et Julia niinku vaan dokaa koko ajan!!" Joo just, kuka olisi niin idiootti, että ajattelisi yhden dokauskuvan olevan yhtä kuin alvariinsa ulkona.
Muakaan ei ois voinut vähempää kiinnostaa koko ihminen, mutta nyt, varsinkin kun meni laittamaan bloginsa tauolle kunnes "savu hälvenee", todellakin kiinnostaa. On nimittäin naurettavaa touhua. Miten voi aikuinen ihminen olla noin herkkänahkainen ja ymmärtää täysin väärin asioita? Sanoi itkeneensä, kun hänestä kirjoitettiin jotain valheita ja jutut oli otettu pois kontekstista. Öö, just? Vaikka olisikin otettu, niin tosi vakavaa onkin jos jotain kiinnostaa, miksei hän mennyt kaksplussalle kirjoittamaan jos kerran olisi voinut ja kyseinen asia oli aiemmin tavoiteltu unelma. Siitä totta tosiaan kannattaa itkeä ja pahoittaa mielensä ikiajoiksi. Jos kerran itse tietää miten asia on, voisi varmaan jättää epäilijät omaan arvoonsa. Nyt ennemminkin kuulostaa siltä, että blogbuzz oli oikeassa, totuus paljastui ja siksi mieli pahoittui.
Ymmärtäkää nyt herran jumala, ettei kyse ole siitä postauksesta vaan kommenteista, joissa sanottiin mm, että BLOGIN perusteella vaikuttaa siltä, että Juliaa vituttaa olla äiti jne. Blogia seuranneet varmaan tietää, miten onnellinen Julia on tästä pikkumiehestä, joten kyllä muakin surettais, ettei mua kiinnostais asia, joka on maailman tärkein..
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 15:40"]
Ymmärtäkää nyt herran jumala, ettei kyse ole siitä postauksesta vaan kommenteista, joissa sanottiin mm, että BLOGIN perusteella vaikuttaa siltä, että Juliaa vituttaa olla äiti jne. Blogia seuranneet varmaan tietää, miten onnellinen Julia on tästä pikkumiehestä, joten kyllä muakin surettais, ettei mua kiinnostais asia, joka on maailman tärkein..
[/quote]
Tämänkin suhteen pätee se, että jos itse tietää miten asia on, eikö se riitä? Ihmisillä on oikeus puhua jonkun mielestä ikäviäkin asioita ja spekuloida, ja vähintäänkin niin kauan kuin se oikeus säilyy, sitä myös tapahtuu. Jos joku asettaa itsensä alttiiksi spekulaatioille esimerkiksi blogia pitämällä, vastuu on hänellä itsellään. Jos on herkkänahkainen, kannattaa jättää väliin.
Tuossakaan lauseessa ei ole haukuttu tai väitetty perättömiä. "Blogin perusteella vaikuttaa" on täysin eri asia kuin faktatietona esitetty väite "Juliaa vituttaa olla äiti!" Lukijoilla on oikeus omiin mielikuviinsa, vaikka ne olisivat kaukana totuudesta. Edelleen, jos sellainen loukkaa, älä pidä blogia.
Tuokin oli korkeintaan parin ihmisen henkilökohtainen mielipide ja se heille suotakoon, vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään.
Äkkiä takaisin. Eka blogi joka oli täydellinen<3
Mitä yummy-Jennin työsekoiluja kommenttiboksissa oli?
Alkoi sama kiinnostaa!
Isossa ja kuuluisassa tavaratalossahan bloggari työskenteli hetken ja sitten ilmeisesti joku lukija oli ottanut yhteyttä ko. tavarataloon, en kyllä ikinä oikein ymmärtänyt syytä moiseen.
Jenni oli piilotellut alekenkiä ennen alen alkamosta jotta pystyi ostamaan ne itse, siis Harrodsilla. Henkilökunnalla oli myös maksimimäärä jonka saivat ostaa ja Jenni osti enemmän. jenni toki kertoi kaiken avoimesti blogissaan. Henksuedut ovat lähes aina salaisia, erityisesti jossain Harrodsilla.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 17:24"]
Jenni oli piilotellut alekenkiä ennen alen alkamosta jotta pystyi ostamaan ne itse, siis Harrodsilla. Henkilökunnalla oli myös maksimimäärä jonka saivat ostaa ja Jenni osti enemmän. jenni toki kertoi kaiken avoimesti blogissaan. Henksuedut ovat lähes aina salaisia, erityisesti jossain Harrodsilla.
[/quote]
siis onko nää meidän ammatikseen blogia kirjottavat bloggarit ihan taukkeja?? :D kuka järkevä tyyppi oikeesti kirjottaa tollasia asioita JULKISESSA blogissa jota lukee tuhannet ihmiset.. haloo?! no ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu! :D
Siis kyllä ottaa pattiin nuo bloggaajat jotka vetävät herneen nenukkiinsa tuollaisesta! Niin kuin joku sanoikin, niin kyllä kaikki positiivinen otetaan avosylin vastaan mutta heti kun tulee vähääkään negatiivista spekulaatiota siitä mitä on itse sanonut ja tehnyt, ollaan heti itkemässä poliisille.
Voisin vieläpä itse aloittaa jonkun juorublogin kirjoittamisen, koska mua nyt ei juurikaan kiinnosta tuollaiset uhkailut rikosilmoituksista. Voisin itseasiassa perehtyä oikein kunnolla siihen, missä se raja menee, en kuitenkaan asiattomalle linjalle tohtisi lähteä.
Toisaalta myös sellaisen blogin pitäminen houkuttaisi, missä kerrottaisiin täysin avoimesti likaisimmatkin juorut, mutta ilman kenenkään nimiä. Siinäkin vaiheessa täytyisi ottaa hieman lakipykäliä selville, kuinka tunnistettavissa juorun kohde saa tekstissä olla.
Onko esim.
"S.S.:lla oli hieman toisenlaista miesseuraa lauantai-iltana. Hänen molemmilla käsivarsillaan oli nimittäin poliisit! Eikä suinkaan otattamassa fanikuvia bloggaajan kanssa, vaan taluttamassa maijan takapenkille saatuaan hänet tukevassa humalassa kiinni yökerhosta alaikäisenä."
tai...
"Eräs suosituimmista vaaleatukkaisista blogittarista, joka on kuulu mm. autolla ajamisesta alaikäisenä, nähtiin ilman reilusti vanhempaa poikaystäväänsä lauantai-iltana. Sen sijaan hänellä oli muuta miesseuraa, nimittäin kaksi poliisia taluttivat neitiä parhaillaan poliisiautoon."
tai...
"Bongattu: Bloggaaja X baari-illan jälkeen matkalla poliisien käsikynkässä maijan takapenkille."
...kaikki laittomia?
Jos nyt oletetaan että
a) näin on oikeasti tapahtunut
b) pelkkää kuulopuhetta?
Blogbuzzin pitäisi olla jonkun lehden tms. sivuston alla, jolloin sivulla olisi vastaava päätoimittaja.
Ruotsin juorublogit ovat IMO todella tylsiä Blogbuzziin verrattuna.
Siis, joku oli vaan laittanut blogbuzzin pitäjille 'toiveen', että ne tekis postauksen siitä, että äidit juo tai jtn.. postauksessa ei kyllä haukuttu yhtään sitä, että nuoret äidit käyvät juhlimassa silloin tällöin. Itelle jäi ainakii vähä sellane "no mitä pahaa tossa nyt on?" -fiilis.. Tosi monet kommentoijjat tossa postauksessa nimenomaan oli sitä mieltä, että totta kai välillä saa tuulettua, sit siellä saatto olla joku yks tai kaks häiriintynyttä anonyymia vetämäs hulluu stoorii alkoholiäidistä.. Harmi, jos tää julia otti sen itteensä, tietty pahaltahan se varmaan tuntuu, mut ois voinut vaikka pyytää ylläpitäijiä poistamaan niitä inhottavia kommentteja, eikä samantie koko blogia! :(
[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 18:53"]
Olipa varmaan tosi kiva niiden valittujen blogata kun tiesivät että perskärpäset odottaa kieli pitkällä jokaista postausta. Ei voi mitään mutta toi on jotenkin niin sairasta. Kun ei itse ole munaa blogata, kytätään ja lytätään niitä joilla on. Nimen paljastumisen pelko kertoo että itsekin sisimmässään tietävät että saisivat hävetä.
[/quote]
Anonymiteetti taisi olla siksi ettei teinit tulisi oven taakse kirkumaan uhkauksia ;) mitä pahaa tuossa blogissa oli? Jos joku valehtelee, ei kai se sen häpeä ole joka siitä kertoo? Kertaakaan siellä ei spekuloitu huhupuhetta, vaan lähteet oli näkyvillä (eli bloggaajien omat kirjoitukset). Mikä siis oli ongelma?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 13:38"]
www.blogbuzz.fi näyttäs olevan vapaana
Sinne joku wordpressin pohja vaikka ja hostaus -palvelu jostain muualta.
www.domain.fi
Maksaa jonkun 30-40 € vuodessa, jos sitäkään.
Totally worth it!
Ja jos lakiasiat hermostuttaa niin pari tuntia lakimiehen kanssa ei kaada vielä taloutta, mutta tuo isonkasan turvaa ja varmuttaa.
[/quote]
Jep, tässä loistava idea! Sitten sinne pari nelly-mainosta sivupalkkeihin, niin rahaa kilahtelee tilille kun kävijämäärät paukkuu ;)