Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa pois Suomesta, onko muita?

Vierailija
09.08.2020 |

Olen aina viihtynyt Suomessa enkä ole ajatellut muuttavani pois täältä.
Nyt tämän korona-ajan myötä olen alkanut tuntea ihmeellistä ahdistusta ja pahaa oloa täällä.

Olen lukenut kirjoituksia, kuunnellut uutisia ja varsinkin luettuani suomalaisten kirjoittamia mielipiteitä olen ymmärtänyt kuinka negatiivinen kansa tämä on.

Ehkä vaan täytyi tulla tällainen katastrofi tänne Suomeenkin jotta paljastui tämän kansan todellinen luonne.

Te jotka asutte muissa maissa, onko siellä näin negatiivista ja kyräilevää ilmapiiriä?

Onko kellekään muulle käynyt tämän kevään jälkeen näin että silmät ovat auenneet?

Tiedän että Suomessa on paljon hyvää ja täällä on asiat todella hyvin. Mutta jokin suomalaisissa aiheuttaa nyt pahaa oloa.

Eikä tarvitse tulla kommentoimaan että senkus lähdet, ei tulla kaipaamaan. Ei ole siitä kyse. Haluan vain kysyä onko muille tullut mitta täyteen tai silmät auenneet?

Ja kyllä, Suomi on hoitanut koronan hienosti, paljon paremmin kuin moni muu maa, ei ole kyse siitäkään.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö Ap jo ensi viikolla?

Vierailija
42/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valittajat palaa yleensä ensimmäisten vaikeuksien jälkeen nopeasti Suomeen, kumma juttu vaikka kaikki piti olla paremmin siellä jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat negatiivisia sekä kateellisia.

Vierailija
44/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne valittajat palaa yleensä ensimmäisten vaikeuksien jälkeen nopeasti Suomeen, kumma juttu vaikka kaikki piti olla paremmin siellä jossain.

Höpöhöpö. Nyt on kateellisen puhetta kun et oo itse rohjennut lähteä ;)

Asun ulkomailla kuudetta vuotta ja säästän juuri paikallisen aviomieheni kanssa omakotitaloon. Ei tuu rahaa ovista ja ikkunoista, mut on tämä sen arvoista. Viihdyn niiin hyvin!

En oo hetkeekään kaivannut negatiivisten kyttäävien suomalaisten pariin. Missään ei ole niin kateellista, valittavaa porukkaa.

Vierailija
45/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he jotka asuvat ulkomailla ja ovat tyytyväisiä eivät ikinä sano mitään? ainoastaan he jotka tulevat maitojunalla takaisin tai he jotka eivät ole käyneet kouvolaa kauempana jauhavat suomen ylivertaisuutta.

puolimiljoonaa suomalaista asuu yhdysvalloissa ihan hissun kissun. 50 vuotta olen pääkaupungin katuja kuluttanut ja yhtäkään jenkkiä en ole vielä tavannut. kumpi maa vetää enemmän?

Vierailija
46/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ruotsissa. Olen seurannut miten paljon suomalaiset pilkkaa ja tuntee vahingoniloa tässä korona-asiassa. Olen hämmästynyt miten törkeetä tekstiä moni kirjoittaa jossain keskustelupalstoilla varsinkin ruotsista.

En varmasti aio palata suomeen enää tämän jälkeen. Kansan ilkikurinen luonne on paljastunut.

Käytät ilkikurista väärässä yhteydessä.

Vierailija
47/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvä ja muistaa, että itsellä on valta tehdä elämänsä mukavaksi siellä missä on. Mieti hetki sitä.

Vierailija
48/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Alkuun voi olla kivaa, mutta auta armias jos jäätkin vaikka työttömäksi tai asunnottomaksi siellä ulkomailla. Ei ole mitään Kelaa ja sossua jotka rientää auttamaan. Työstä et välttämä tienaa edes elämiseen riittäviä rahoja, puhumattakaan että voisi säästää. Olen asunut viidessä eri maassa Suomen lisäksi ja vaikka niissä onollut hyviä puolia Suomeen verrattuna, kyllä siellä on aina sellainen olo että nyt jos olisikin työtön ja rahaton niin olisi ihan oikeasti pulassa. 

Missä Euroopan maissa ei ole sosiaaliturvaa? Espanjankin tulee perustulo. Puolassa asuessa sain suhteessa paremmat tuet kuin Suomessa, lunnjäin työttömäksi.

Vierailija
49/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ruotsissa. Olen seurannut miten paljon suomalaiset pilkkaa ja tuntee vahingoniloa tässä korona-asiassa. Olen hämmästynyt miten törkeetä tekstiä moni kirjoittaa jossain keskustelupalstoilla varsinkin ruotsista.

En varmasti aio palata suomeen enää tämän jälkeen. Kansan ilkikurinen luonne on paljastunut.

Kiitos tästä! Olen usein vieraillut miesystäväni luona Ruotsissa viime vuosien aikana ja olen nyt alkanut vakavasti miettiä muuttoa sinne.

Toki Ruotsillakin on omat "heikkoutensa" mutta olen alkanut tuntea oloni enemmän kotoisaksi Ruotsissa kuin Suomessa. Veikkaan että johtuu juuri tästä ilmapiiristä joka nyt on tullut esiin.

Toivottavasti siis tulen jossain kohtaa sinne :)

Siellä on kanssa demarihallitus, ei muutu mihinkään ilmapiiri. Lukisit muutakin kuin itsekehuisia valtalehtiä. Siis jos osaat Ruotsia. Kyllä siellä on koko koronan ajan pilkattu naurettu suomalaisille jotka kuulemma istuvat poliisin vartioimina koteihinsa vangittuina.

Vierailija
50/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet. Luen paljon ruotsalaisia sanomalehtiä kuten Dagens Nyheter. En oo kyllä mitään suomi-pilkkaa nähny. Keksit koko jutun.

Vierailija
51/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap esitti asiallisen kysymyksen ja täällä alettiin suu vaahdossa haukkua Ruotsia. Tämä on juuri sitä negatiivisuutta, mikä motivoi muuttamaan ulkomaille.

Luulen, ett ap haluaa nyt entistä enemmän jättää tämän valittavan, sivistymättömän kansan.

Vierailija
52/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea asia. Oikeasti ilmasto on täällä aivan hirveä. Siis aivan hirveä. Ihmiset on negatiivisia, mutta sekin korostuu netissä. Oikeassa elämässä porukka on ihan ok. Nettimaailmassa kaikki on kamalaa ja inhottavaa, toinen ihminen ei saisi suunnilleen olla olemassa ja kaikkea vihataan/halveksutaan. Toisaalta kääntöpuolena on tietynlainen ilmapiiri, jossa on okei sosiaalisesti lynkata toisia ihmisiä. Minun on oikeasti vaikea ymmärtää tätä, missä vaiheessa kaikenlainen järkipuhe voidaan leimata joko hihhuloinniksi tai yrittää tuhota toisen ihmisen elämä kaikin keinoin. Mottona: "jos et ole 100% meidän puolella, olet vihollinen, joka pitää keinolla tai toisella tuhota". On kiva, että ihmisillä on mielipiteitä ja niistä väännetään, mutta tämä nykyinen on mennyt yli, jossa uhkaillaan, solvataan ja aiheutetaan kaikenlaisia somemyrskyjä olemattomasta tavoitteena vain yksinkertaisesti pystyttää noitarovio. Toisaalta tämä sama ilmiö lienee kaikissa länsimaissa käynnissä.

En tiedä, missä elämä olisi kuitenkaan parempaa huomioiden kulttuurisen kasvatukseni, kielen ja suvun/ystävät. Kultturisesti olen ehkä vähän epäsuomalainen höpöttäjä ja se aiheuttaa sitä, että minua pidetään rasittavana. Joskus mietin, että tapani puhua päälle (yritän koko ajan hillitä) olisi itseasiassa monessa maassa aivan normaali tapa saada sanottua jotain väliin ja on oikeastaan normaalia huutaa toisten päälle/suuhun.

Vierailija
53/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Lähden Ruotsiin. Alallani ei tarvitse olla edes opinnot valmiit, että saa töitä. Samaan aikaan opinnot aloittaneista jo vähintään 30 prosenttia on Ruotsissa töissä. Suomessa olevat on melkein kaikki työttömiä, vaikka kyseessä on yliopistotutkinto.

Aivovuoto elää ja voi hyvin.

Vierailija
54/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa näissä avauksissa aina se, että Suomessa on 5 miljoonaa mukavaa suomalaista, jotka haluavat kaikki siksi pois Suomesta, koska muut ovat niin ilkeitä :p

Vierailija
55/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia asuu ulkomailla n. miljoona ja suurin osa on siellä jäädäkseen. Olen itsekin lähdössä maasta vuoden kuluttua. Olen asunut aiemminkin ulkomailla, ajattelin kokeilla vielä kerran, jos viihtyisin Suomessa. Ei onnistunut.

Vierailija
56/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ihania kommentteja! Luulin jo että olen yksin tämän asian kanssa mutta onhan teitä!

Olen ihmetellyt tätä pahaa ja epämukavaa oloa joka minulle on kevään aikana tullut. Suomi on hoitanut asiat hienosti, vähän tartuntoja muihin maihin verrattuna ja SILTI näin negatiivinen ja kyräilevä ilmapiiri. En voi ymmärtää. Täytyy olla suomaisten perusluonteessa.

Tsemppiä meille!! :-)

Tai sitten kyse on eri porukoista; niistä, jotka ovat myönteisiä ja kantavat vastuun elämästään, ja niistä, jotka saavat elämänsisältönsä kielteisyydestä asioista riippumatta.

Vierailija
57/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia asuu ulkomailla n. miljoona ja suurin osa on siellä jäädäkseen. Olen itsekin lähdössä maasta vuoden kuluttua. Olen asunut aiemminkin ulkomailla, ajattelin kokeilla vielä kerran, jos viihtyisin Suomessa. Ei onnistunut.

Mystinen "ulkomaat ja ulkomailla". Maastahan se riippuu, onko hyvä olla. Mainitkaa niitä maita.

Vierailija
58/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyräilyä, mutta uusia koronatapauksia on päivittäin tosi paljon. Pysyisin siellä Suomessa nyt vaan. 

Vierailija
59/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi he jotka asuvat ulkomailla ja ovat tyytyväisiä eivät ikinä sano mitään? ainoastaan he jotka tulevat maitojunalla takaisin tai he jotka eivät ole käyneet kouvolaa kauempana jauhavat suomen ylivertaisuutta.

puolimiljoonaa suomalaista asuu yhdysvalloissa ihan hissun kissun. 50 vuotta olen pääkaupungin katuja kuluttanut ja yhtäkään jenkkiä en ole vielä tavannut. kumpi maa vetää enemmän?

Todellisuus on tarua ihmeellisempää; expatien ryhmissä on useampia Suomeen tyytyväisiä jenkkejä. Trumpin USAsta lähdetään mielellään Eurooppaan (ja Kanadaan, Ausseihin ja Uuteen-Seelantiin).

Vierailija
60/98 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ihania kommentteja! Luulin jo että olen yksin tämän asian kanssa mutta onhan teitä!

Olen ihmetellyt tätä pahaa ja epämukavaa oloa joka minulle on kevään aikana tullut. Suomi on hoitanut asiat hienosti, vähän tartuntoja muihin maihin verrattuna ja SILTI näin negatiivinen ja kyräilevä ilmapiiri. En voi ymmärtää. Täytyy olla suomaisten perusluonteessa.

Tsemppiä meille!! :-)

Tai sitten kyse on eri porukoista; niistä, jotka ovat myönteisiä ja kantavat vastuun elämästään, ja niistä, jotka saavat elämänsisältönsä kielteisyydestä asioista riippumatta.

Tämä. Vaikka olisi syntynyt ongelmalliseen alkoholistisukuun ja tullut koulussa kiusatuksi niin ei se tarkoita, että pitää koko elämänsä siinä samassa porukassa viettää. Voi tavata yhtä upeita ihmisiä kuin itsekin on ja kaikki tämä Suomessa! Mikäli niitä muita tarpeeksi mukavia ihmisiä löytyy vain ulkomailta ja kaikki ulkomaalaiset ihan varmasti ovat positiivisia ja kivoja niin sitten täytyy katsoa peiliin ja miettiä mikä vika itsessä saa huijaamaan itseään niin pahasti, että sen vuoksi pitää muuttaa ulkomaille. Joka maasta löytyy negatiivisia ihmisiä ja ongelmia, mutta missään maassa niihin ei tarvitse tyytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi