Haluaisin muuttaa pois Suomesta, onko muita?
Olen aina viihtynyt Suomessa enkä ole ajatellut muuttavani pois täältä.
Nyt tämän korona-ajan myötä olen alkanut tuntea ihmeellistä ahdistusta ja pahaa oloa täällä.
Olen lukenut kirjoituksia, kuunnellut uutisia ja varsinkin luettuani suomalaisten kirjoittamia mielipiteitä olen ymmärtänyt kuinka negatiivinen kansa tämä on.
Ehkä vaan täytyi tulla tällainen katastrofi tänne Suomeenkin jotta paljastui tämän kansan todellinen luonne.
Te jotka asutte muissa maissa, onko siellä näin negatiivista ja kyräilevää ilmapiiriä?
Onko kellekään muulle käynyt tämän kevään jälkeen näin että silmät ovat auenneet?
Tiedän että Suomessa on paljon hyvää ja täällä on asiat todella hyvin. Mutta jokin suomalaisissa aiheuttaa nyt pahaa oloa.
Eikä tarvitse tulla kommentoimaan että senkus lähdet, ei tulla kaipaamaan. Ei ole siitä kyse. Haluan vain kysyä onko muille tullut mitta täyteen tai silmät auenneet?
Ja kyllä, Suomi on hoitanut koronan hienosti, paljon paremmin kuin moni muu maa, ei ole kyse siitäkään.
Kommentit (98)
Luin huvittuneena tätä ketjua. Ap teki aloituksen ettei voi niin hyvin enää täällä negatiivisessa ilmapiirissä. Mielestäni aloitus oli asiallinen eikä ollenkaan provosoiva.
Kuinka ollakaan, vastaukset muutamaa poikkeusta lukuunottamatta negatiivisia ap:tä kohtaan!
Että näin se täällä maassa näemmä nykyään menee :D
Lukekaa kirjoituksenne ja katsokaa sitten peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Alkuun voi olla kivaa, mutta auta armias jos jäätkin vaikka työttömäksi tai asunnottomaksi siellä ulkomailla. Ei ole mitään Kelaa ja sossua jotka rientää auttamaan. Työstä et välttämä tienaa edes elämiseen riittäviä rahoja, puhumattakaan että voisi säästää. Olen asunut viidessä eri maassa Suomen lisäksi ja vaikka niissä onollut hyviä puolia Suomeen verrattuna, kyllä siellä on aina sellainen olo että nyt jos olisikin työtön ja rahaton niin olisi ihan oikeasti pulassa.
Kai sitä nyt tervejärkinen ihminen varaa sivuun lentolippujen hinnan verran. Että voi lähteä pois vaikka tänään.
Zincc
Tosi usein tapahtuu jotain odottamatonta ja joutuu käyttämään ne lentolippurahat johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Asun ruotsissa. Olen seurannut miten paljon suomalaiset pilkkaa ja tuntee vahingoniloa tässä korona-asiassa. Olen hämmästynyt miten törkeetä tekstiä moni kirjoittaa jossain keskustelupalstoilla varsinkin ruotsista.
En varmasti aio palata suomeen enää tämän jälkeen. Kansan ilkikurinen luonne on paljastunut.
Kiitos tästä! Olen usein vieraillut miesystäväni luona Ruotsissa viime vuosien aikana ja olen nyt alkanut vakavasti miettiä muuttoa sinne.
Toki Ruotsillakin on omat "heikkoutensa" mutta olen alkanut tuntea oloni enemmän kotoisaksi Ruotsissa kuin Suomessa. Veikkaan että johtuu juuri tästä ilmapiiristä joka nyt on tullut esiin.
Toivottavasti siis tulen jossain kohtaa sinne :)
Suomalaiset on oikein "puhjennut kukkaan" koronan myötä. Hel *e vetin negatiivinen kansa. En ihmettele, jos muut maat houkuttaa. Tämä on elämänkoululaisten unelmamaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin huvittuneena tätä ketjua. Ap teki aloituksen ettei voi niin hyvin enää täällä negatiivisessa ilmapiirissä. Mielestäni aloitus oli asiallinen eikä ollenkaan provosoiva.
Kuinka ollakaan, vastaukset muutamaa poikkeusta lukuunottamatta negatiivisia ap:tä kohtaan!
Että näin se täällä maassa näemmä nykyään menee :D
Lukekaa kirjoituksenne ja katsokaa sitten peiliin.
Samaa huomasin. Olen kuullut parilta ulkomaille muuttaneista että kavereita on helpompi löytää. Kattokaapa nyt vaikka ulkomaalaisia AMKilaisia. On ne aivan erillaisia.
Viroon haluaisin muuttaa, en ehkä mihinkään muualle.
Ap eikä varmaan moni muukaan lähde ennen kuin korona on poissa. Tästähän sen näkee kuin negatiivisia ihmiset ovat, pelkistä vastauksista sen että kateus on suomalaisten kansantauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ruotsissa. Olen seurannut miten paljon suomalaiset pilkkaa ja tuntee vahingoniloa tässä korona-asiassa. Olen hämmästynyt miten törkeetä tekstiä moni kirjoittaa jossain keskustelupalstoilla varsinkin ruotsista.
En varmasti aio palata suomeen enää tämän jälkeen. Kansan ilkikurinen luonne on paljastunut.
Kiitos tästä! Olen usein vieraillut miesystäväni luona Ruotsissa viime vuosien aikana ja olen nyt alkanut vakavasti miettiä muuttoa sinne.
Toki Ruotsillakin on omat "heikkoutensa" mutta olen alkanut tuntea oloni enemmän kotoisaksi Ruotsissa kuin Suomessa. Veikkaan että johtuu juuri tästä ilmapiiristä joka nyt on tullut esiin.
Tervetuloa! :) Ruotsissa ilmapiiri on tosi positiivinen suomalaisia kohtaan. Olen kuullut että 70-luvulla tilanne oli toinen. Nyt kaikki vaan kiinnostuneena kyselee multa suomesta ja yrittää esim. vitsillä puhua mulle Suomea.
Vietän paljon vapaa-aikaa ruotsalaisten kanssa ja on kyllä ihan erilaista kuin Suomessa. Tästäkin joku varmasti suuttuu, mutta tämä on mun mielipide ja viihdyn täällä mainiosti.
Jos on pienipalkkainen, niin ei kannata lähteä Pohjoismaiden ulkopuolelle. Noissa maissa verotus ja hyvä sosiaaliturva takaa sen, että matalapalkka-aloillakin pääsee siedettävään elintasoon kiinni. Muualla saattaa tosiaan tulla tilanne, että päätyy ostamaan viimeisillä rahoillaan lentolipun Suomeen.
Keskituloisena maailma onkin sitten mukavampi paikka. Hätävarapuskuria kannattaa kartuttaa sievoinen summa, niin ei iske ikävä sosiaalitukia ensimmäisen taloudellisen vastoinkäymisen kohdalla. Sanoisin, että pitää olla kahden vuoden peruselämiskulut katettu. Vakuutukset kuntoon myös.
Olen asunut ulkomailla pian 17 vuotta. Kolmessa eri maanosassa, neljässä maassa. Pian taas muutto tiedossa.
Olen ulkosuomalainen ja vietin juuri viikon kesämökillä. On todella haikeaa ja vaikeaa palata täältä takaisin ulkomaille. Suomi on kauneimmillaan kesällä ja ehkä talvi täällä on raskaampi. Suomessa on kuitenkin hyvä olla suomalainen. Vuodet ulkomailla ovat tuoneet hienoa työ- ja elämänkokemusta, mutta olen aina kokenut olevani ulkopuolinen ja kaipuu Suomeen on kova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa! :) Ruotsissa ilmapiiri on tosi positiivinen suomalaisia kohtaan. Olen kuullut että 70-luvulla tilanne oli toinen. Nyt kaikki vaan kiinnostuneena kyselee multa suomesta ja yrittää esim. vitsillä puhua mulle Suomea.
Vietän paljon vapaa-aikaa ruotsalaisten kanssa ja on kyllä ihan erilaista kuin Suomessa. Tästäkin joku varmasti suuttuu, mutta tämä on mun mielipide ja viihdyn täällä mainiosti.
Kiitos! :) Aivan varmasti suuttuu ;)
Olen Ruotsissa vieraillessani tutustunut moniin miehen ystäviin, naapureihin, työkavereihin. He ovat suhtautuneet muhun todella kivasti, eivätkä ollenkaan ylimielisesti.
Ja suomea sanovat aina ne sanat, jotka vaan osaavat. Se on hauskaa.
Ovat kuitenkin ihan tavallisia ihmisiä mutta niin paljon positiivisempia.
Ymmärrän sinua. Onko missään näin paljoa kyttääjiä?
Vierailija kirjoitti:
Ja tuut sitte tänne takas muiden elätettäväksi, kun ei ollutkaan kivaa?
Miksi tulisi? Näen nytkin esimerkiksi Aasian alueen työpaikkailmoitukset (covid-19 tilanne otettu kylläkin huomioon) ja noilla näyttää olevan tarjolla etätöitäkin kuitenkin sellaisille, jotka pääsee läpi työpaikkahaastattelusta. Töitä riittää ihan kiitettävästi jos vaan jaksaa hakea, ja suosii moderneja työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on oikein "puhjennut kukkaan" koronan myötä. Hel *e vetin negatiivinen kansa. En ihmettele, jos muut maat houkuttaa. Tämä on elämänkoululaisten unelmamaa.
Hyvin sanottu tuo "puhjennut kukkaan". Se kuvastaa hyvin nykyistä tilannetta ainakin keskustelupalstoilla ja kommenttiosioissa sekä ylipäänsä somessa. Järkyttävää fasistista toisten ihmisten kyttäämistä ja rajoitusten vaatimista. Ei tunneta historiaa tai sitten nimenomaan ihannoidaan DDR:ää ja muita sosialisti- ja kansallissolialistisia maita.
Toisaalta, kun tilannetta tarkastelee omin silmin niin näen joka paikan täynnä ihmisiä, samoin iltapäivälehdet kirjoittavat eri tapahtumista, jotka ovat täynnä ihmisiä. Kansa on siis jakautuneet kahteen leiriin; niihin, jotka elävät normaalisti ja niihin, jotka kyttäävät ja rajoittavat elämäänsä ja vaativat muiden rajoittavan omaansa.
Lisäksi bonuksena on kolmas ryhmä, jotka eivät rajoita toimintaansa varsinkaan Suomen sisällä mitenkään vaan käyvät baareissa ja yökerhoissa, keikoilla ja tapahtumissa. Istuvat kahviloissa, ravintoloissa ja täyteen ahdetuissa puistossa. Kirsikkana kakun päällä nämä äärivasemmistolaiset hullut olivat blm mielenosoituksessa Tuomiokirkolla, ja nyt se tulee mutta; nämä samat kahelit kyttäävät niitä, jotka palaavat Tallinnasta tai mistä tahansa "vihreän listan" maista ja vaativat heitä jäämään karanteeniin vaikka valtion taholta on tullut nimenomaan selvät ohjeet olla jäämättä karanteeniin. Aivan sekopäistä touhua. Sosiaalisenmedian nuoret änkyräkom-marit ovat erityisesti kunnostautuneet tässä.
Mitä olette muuten mieltä, kun tätä nykyistä verorahojen käyttöä tarkastelee, Marinin juuri hetki sitten tekemä maanpetos ym. niin olikohan se naisten äänioikeus sittenkään hyvä ajatus? Pitäisikö palata aikaan, jolloin päätökset tehtiin pragmaattisesti ja rationaalisesti eikä tunteella?
Kiitos, ihania kommentteja! Luulin jo että olen yksin tämän asian kanssa mutta onhan teitä!
Olen ihmetellyt tätä pahaa ja epämukavaa oloa joka minulle on kevään aikana tullut. Suomi on hoitanut asiat hienosti, vähän tartuntoja muihin maihin verrattuna ja SILTI näin negatiivinen ja kyräilevä ilmapiiri. En voi ymmärtää. Täytyy olla suomaisten perusluonteessa.
Tsemppiä meille!! :-)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, ihania kommentteja! Luulin jo että olen yksin tämän asian kanssa mutta onhan teitä!
Olen ihmetellyt tätä pahaa ja epämukavaa oloa joka minulle on kevään aikana tullut. Suomi on hoitanut asiat hienosti, vähän tartuntoja muihin maihin verrattuna ja SILTI näin negatiivinen ja kyräilevä ilmapiiri. En voi ymmärtää. Täytyy olla suomaisten perusluonteessa.
Tsemppiä meille!! :-)
Harva uskaltaa lähteä. Ne jotka sen tekee ovat usein sylkyastioina..
Ap on taas kerran kovasti lähdössä koska ”silmät ovat auenneet” ja hän on ”herännyt”. :D
Minusta liioittelet vahvasti. Korona-ajan liikkunut maskitta ja käyttämättä käsidesiä kaupassa. Kukaan ei ole huomauttanutai valittanut tekemisistäni missään. Paikallisessa faceryhmässä usein ihmiset kiittävät jotakuta tuntematonta, joka auttanut toista hädässä.
Uskon tämän olevan vahvasti omasta asenteesta riippuvaista, jos negan kautta toimit niin kaikki tuntuu negatiiviselta. Negatiivinen ihminen näkee vain negatiivisia asioita.