Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ylireagointia jättää sukujuhlat väliin tässä tilanteessa?

Vierailija
09.08.2020 |

Meillä tulossa miehen suvun juhlat parin viikon päästä. Paikalle tulee n. 25 ihmistä eri puolilta Suomea (ei pk-seudulta). Kukaan ei ole ollut ulkomailla kesän aikana. Juhlat ovat osittain sisätiloissa, tarjoiluna ilmeisesti buffet-ruoka.

Mä en halua mennä. Kaikkien mielestä ylireagoin, koska "eihän kukaan ei tule paikalle sairaana". Joo, ei varmaan, mutta kun aina korona ei oirehdi ja silti voi olla altistunut ja tartuttaa muita.

Olenko liian hysteerinen jos en mene paikalle enkä halua, että puolisokaan menee?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, vaan järkevä. Lisäksi on mukavampi olla kotona kuin lähteä miehen sukulaisten juhliin. En menisi ilman koronaakaan.

Vierailija
2/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehdottomasti ylireagointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän aikaa sitten hautajaisissa, joissa oli seitsemän osallistujaa.  Istuimme kappelissa kaikki riittävien turvavälien päässä ja desinfioimme käsiämme. Jätin muistotilaisuuden ravintolan kapsussa väliin, sillä lähiomaisissani on riskiryhmäläisiä-.Kukaan ei pitänyt minua ylihysteerisenä, vaan järkevänä. Hautajaisvieraista yksi jätti tulematta huonovointisuutensa vuoksi. Häntäkään ei pidetty hysteerisenä, vaan vastuuntuntoisena. Oli itsestään selvää ottaa huomioon koronatilanne.

Miksi ihmeessä sinun suvussasi ei ymmärretä asiaa? Jos sinusta tuntuu, ettet halua koronan takia mennä teet aivan oikein, Olet kuunnellut hallituksen antamia suosituksia, seurannut uutisia ja päätynyt varomaan. Hyvin moni muukin meistä tekee ihan saman. 

Vierailija
4/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ylireagointia.

Vierailija
5/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä tuota jo sairaalloisena ylihysterisointina. Joudut elämään loppuelämäsi paniikissa jollet ota itseäsi niskasta kiinni ja kokoa itseäsi.

Vierailija
6/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pakkaantuu joukolla ravintoloihin ja isot massat festareille. Kyllä, kieltäytyminen osallistua 25 ihmisen pieniin juhliin on ylireagointia.

Vierailija
7/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viikon päästä olisi YO juhlat jonne tulee vieraita ympäri Suomen sekä kavereita ja työkavereita molemmilta vanhemmilta sekä ylioppilaan kavereita eli monenmoista väkeä. Kaikista ei voi tietää missä ovat olleet.

Vierailija
8/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ylireagointia. Tällä hetkellä juhlia ja kokoontumisia voi järjestää. Eli juhliin vain ja hymyä huuleen.

Vierailija
9/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin olisi parin viikon päästä sukujuhla, johon olisi tulossa suurinpiirtein se 25 ihmistä ja tarjoilu tietenkin buffettyylistä. Kaikki porukka on pääkaupunkiseudulta ja joukossa on on useampi riskiryhmäläinen. En tiedä vielä järjestetäänkö koko juhlia, mutta jos järjestetään, niin meidän perhe ei ole menossa. Minä teen vanhustyötä ja mieheni on riskiryhmässä, joten yhtien juhlien takia en ota riskejä. Tottakai lapset ovat menossa tässä välissä kouluunkin, mutta se on koulu ja juhlat ovat juhlat, eli eivät todellakaan mitkään välttämättömät.

Vierailija
10/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte näistä iänikuisista juhlista täällä jauhaa, kuukaudesta toiseen? Olkaa menemättä, jos on noin vaikeata.

Vierailija
11/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmis olemaan näkemättä näitä ihmisiä mahdollisesti vuosiin? Jos olet, niin jätä menemättä. Jos taas he ovat sinulle sen verran tärkeitä, ettet voi elää näkemättä heitä vuosiin, kannattaa mennä paikalle.

Vierailija
12/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pakkaantuu joukolla ravintoloihin ja isot massat festareille. Kyllä, kieltäytyminen osallistua 25 ihmisen pieniin juhliin on ylireagointia.

Me emme pakkaannu ravintoloihin tai festareille, muut saavat pakkaantua ihan minne haluavat. Ei ap, vaan toinen.

Vierailija
13/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko valmis olemaan näkemättä näitä ihmisiä mahdollisesti vuosiin? Jos olet, niin jätä menemättä. Jos taas he ovat sinulle sen verran tärkeitä, ettet voi elää näkemättä heitä vuosiin, kannattaa mennä paikalle.

Ihan sama vaikka en näkisi tyyppejä enää ikinä. Puhelin on keksitty, ei meidän ole pakko olla naamatusten hymistelemässä. Sitä paitsi puolet tyypeistä ainakin meidän juhlissa on tuntemattomia periaatteessa. Ohis.

Vierailija
14/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylireagointia. Itse elelen suht normaalisti ja olen koko ajan tehnyt niin, mutta en pidä tervettä varovaisuutta ylireagointina. Kokoontumiset sisätiloissa ovat nyt turhia, varsinkin jos on riskiryhmässä tai oltava kontaktissa sellaisiin. Mikään sukujuhla ei ole minulle niin tärkeä että ottaisin riskin. En omasta puolestani pelkää vaan sukulaisten. Ehkä minä olen se oireeton supertartuttaja hyväkuntoisena hoikkana naisena, olisi aika ikävä saada tietää että puolet sukulaisista on kuolemakielissä takiani. No ei takiani vaan koronaviruksen, jonka heille välitin. Mutta silti.

Vierailija
15/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa. Seuraan tartuntojen määrää ja yleisiä ohjeistuksia ensi viikolla ja teen päätöksen sen mukaan.

Vierailija
16/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylireagointia.

Itse olen viimeisilläni raskaana ja peruin jo ensi viikonlopulta osallistumiseni ystäväni juhliin, jonne olisi tullut noin 15 henkilöä. En tunne muita vieraita kovinkaan hyvin, en voi tietää missä he ovat reissanneet viime päivien aikana joten miksi ottaa riski tartunnasta.

Tartunnan saaminen, kun ei tarvitse kuin yhden oireettoman tartuttajan.

Vierailija
17/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ylireagointia :D

Itse menossa ylioppilasjuhliin parin viikon päästä. Ei ole käynyt mielessäkään jättää väliin :D

Vierailija
18/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pelkästään järkevää. En menisi minäkään.

Vierailija
19/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki pakkaudu ravintoloihin taikka festareille. Miksi heidän pitäisi pakkautua sukujuhliin?

Vierailija
20/85 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ylireagoinnilta, kun sinä tai puolisosi ette ole riskiryhmää ja juhlavieraat eivät ole matkustaneet tai tule sairaina.

Koronavirus ei katoa mihinkään, joten voit hyvin eristää itsesi loppuelämäksesi. Minusta erittäin ikävää on, että eristät myös nyt miehesi. Eiköhän miehesi aikuisena osaa itse tehdä omat päätöksensä.

Jotenkin voisi ajatella, että ohjeistuksen noudattaminen on se yleinen normi ja myös riittävä toimintamalli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi